Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Są, ale ich widoczność jest dużo mniejsza niż kiedyś i są ograniczone do budżetówki, Drzewiej to byl rower domyślny, teraz to CIę w sklepie zapytają "a co będzie Pan jeździć?" Poniekąd, gravele to takie wysokopółkowe rowery "do wszystkiego", przynajmniej próbujące się wtłoczyć w tą strefę.
  3. Tyfon79

    [FAT Bike] Warto?

    Rozumiem, że jazda po śniegu, którego u nas jest najwięcej w maju ma być wyznacznikiem zakupu fata zamiast typowego szutrowca... No jak to któryś rower w szopie to tak a tak to chyba coś tu się srogo nie klei.
  4. Nikt Ci nie odpowie. Spadnie temperatura i okaże się, że smar robi się zbyt gęsty, sprężynki nie będą miały siły zazębiać zapadek i skończy się rumakowanie. Albo będziesz miał niepełne zazębienie, tzn nie każda zapadka się wstrzeli i zmielisz wolnobieg. Testy, czas, różne warunki - i odpowiesz sobie sam :).
  5. Tyfon79

    [klocki] Magura MT5 piszczenie

    U mnie winowajcą była tarcza. Czyszczone wszystko choć nie preferuję i nie było z czego. Przekładka tył na przód i wyje tył dalej. Ja się uparłem bo tarcze szły na złom wiec tak śmigałem a po sporym rozgrzaniu nawet nie było tak głośno. Przy lekkim dohamowaniu nawet cisza. Dwa plusy poprawiłem "jakość" hamowania a drugi na wąskich szlakach już za wczasu robili mi miejsce
  6. Do Chisela w kategorii rowerów aluminiowych żadna rama nie ma startu Z całą reszta się zgadzam zasadniczo bo w swojej Meri z konfiguracji fabrycznej została tylko rama Natomiast co bardzo ważne, jest to rower niby XC ale na którym można pojechać bez problemu ultramaraton pod 300km i się człowiek specjalnie nie zamorduje. Czy na progresywnej geo da się tak pojechać - mam wątpliwości Do tego 500-cetka jest fajnie szybka i dynamiczna, nie bardzo jest się do czego w niej przyczepić jeśli chodzi o przyjemność z jazdy.
  7. A co szkodzi spróbować? Każdy ma inaczej, inny teren inne przypadki. Przecież w każdej oponie nawet zalanej mlekiem trzeba się finalnie pozbyć "ciała obcego". Widać gdzie jest przebicie i tak samo będzie widać na dętce. Mam obecnie w dwóch kołach wlane Trezado i choćby ostatnio znowu mi się sprawdziło. Oczywiście drobne dziurki czy dość spory kolec, pineski, .... Przy większych i tak jest kibel wszędzie. Jedna sprawa musi być pompka pod ręką i najważniejsze jak się zlokalizuje problem dmuchać na beton i mleko ma być kilka minut tam gdzie jest przebicie.
  8. KrissDeValnor

    [FAT Bike] Warto?

    Czyli szukasz czegoś pokroju : https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/kona-wo-26-advent-x-2024-rower-gorski/141538439/p @Tyfon79 A o śniegu czytałeś ?
  9. O, bardzo dobry przykład. Nawet Decathlon ma taki rower, podobno całkiem fajny, Rockrider EXPL. Są tez rowery hybrydowe, ni to cross, ni to gravel, ni MTB, np Trek Dualsport. Marin ma takie rowery też, np seria DSX, ale nie tylko.
  10. Tyfon79

    [FAT Bike] Warto?

    Szutrówki w LP nie mogą być wyłożone ostrym tłuczniem to co to za lokalizacja i ile tego musi być by rezygnować z gravela na rzecz czegoś takiego jak fat? Szczerze nie mam w pamięci kiedy ostatnio kogoś na tym dziwadle widziałem więc radzę przemyśleć temat zamiast słuchać dość specyficznych użytkowników. Ten by chciał, drugi ma niby plusy w drugich kołach, trzeci ma pińcet rowerów a czwarty robi grubasem 5km, ...
  11. Ło panie i to 200 szt na magazynie... Człowiek myślał że będzie wyjątkowy a może się skończyć jak z bordowymi Chiselami z bikeinn... Jakby co to realna masa 815g komplet z osią, ekspanderem (ekspander 46g) i niedociętą rurą sterową (30cm) EDIT: Po chwili zauważyłem że niestety szału nie ma bo cena x2....
  12. Oczywiście że są. Pierwszy z brzegu - Scott Aspect.
  13. @chudzinki który krótki zjazd? Ten za wieżą? Ale tak ogólnie te rejony są dla mnie najbardziej niefartowne. 3 snejciory, wyrwana szprycha czy pokrzywiona tarcza. Jak będzie a mam nadzieję, że tak jeszcze ładnie to sobie dla odpoczynku psychicznego dla przykładu wyskocz w Mały typu Leskowiec tam i z powrotem z Kocierskiej.
  14. Skąd ten dylemat? No jacha, że lepszy! Podobnie, jak powszechnie wiadomo, że czerwone samochody najszybsze, a internetowy dr Zięba leczy raka zagrzybioną wodą. Trzeba tylko ze zrozumieniem przeczytać opis techniczny, mnie przekonuje "aerodynamiczny kształt", to dopiero jest przypał prędkości na górskiej ścieżce (deklarowane przeznaczenie - MTB), oczywiście pod górę! Spodziewam się, że następnym wyzwaniem technologicznym będzie konstrukcja z księżycowego regolitu, a w końcu absolutny top - z kryptonitu!
  15. @uzurpator I teraz niby nie ma takich rowerów na rynku? Bo moim zdaniem są, takie allroundery, ani to trail, ani XC, taki rower do jazdy po bułki, do lasu, na szuter i asfalt. Np. Merida ma takie rowery, ale nie tylko.
  16. Dzisiaj
  17. Przyjrzę się tematowi, bo jakiś czas temu miałem podobnie z 12s Deorką. Czy ze sprzęgłem czy bez popiskiwało, ale tylko przy zrzucaniu z samej góry kaset w dół. Kółeczka też to nie były i zawiasy też nie... Nie wnikłem w to za bardzo, bo i tak rower miał problem dogadać się z tą przerzutką. Założyłem 11s XT.
  18. @michalr75 Chodzi o bezcharakterne "rowery górskie" które w praktyce były rowerami "do jeżdżenia" bez wskazania na dyscyplinę.
  19. Te nowe Meridy fajne wizualnie, pytanie jak to jeździ pod górę. Spotkałem się z opiniami ze jednak lepiej podjeżdżają stare geometrie z kątem główki 70 stopni. I cos w tym jest, miałem trailówkę z kątem 68 stopni i na ostrych ściankach przednie koło wyrywało do góry, przy Meri 500L nie ma tego problemu, jedzie jak przyklejona.
  20. No nie, chyba że masz na myśli 90-91r. W 1993 rodzice kupili mi pierwszego górala i wtedy z tego co pamiętam te rowery były już bardzo popularne i dostępne bez problemu. I nie mówię tu o dużych miastach, gdzie nowinki są łatwiej dostępne, tylko o Polsce powiatowej:)
  21. @bogus wrócił https://www.bike-discount.de/de/seido-bpc-29-carbon-disc-boost-tapered-gabel-mit-oese?number=20162600
  22. Co do Merid to poajawiają się obniżki na aktualne model Big Nine Lite: https://wrosport.pl/rowery-mtb/rower-gorski-merida-bignine-700-niebieski-29.html Geometria bardziej zgodna z trendami, mam wrażenie bardziej widoczne spawy. W prównaniu do starszych modeli Manitou to Machette (golenie 32) a nie Markhor (30mm). @michalr75 teraz dopiero zauważyłem że pisałeś Jak wiesz sam jestem użytkownikiem i miłośnikiem modelu , ale trzeba zachować jednak obiektywność Big Nine 300 Lite nie jest lekkim rowerem fabrycznie o odchudzanie go do poziomu 11 kg to wymiana wszystkiego... Radon jest zauważalnie lżejszy. Lepiej było w 500 lite jeszcze starszych roczników z Markhoremi i korbą M6000 Hollowtech 2). Rama jest cięższa od przykładowego Chisela... Jest natomiast na pewno ładna i ma mniej progresywną (czyli jak dla mnie bardziej uniwersalną geometrię) i jeżeli ktoś szuka uniwersalnego (nie w 100% bo np. mocowań do bagażnika nie ma) roweru mtb/atb i chce napęd 2x to jest to moim zdaniem dobry wybór. Pierwzą rzeczą do (obowiązkową moim zdaniem) do wymiany w tym rowerze są opony (Maxxis Ikon), zwłaszcza jak częśc przebiegów jest po asfalci..
  23. @wr81 W tej klasie cenowej nie spodziewałbym się że będzie lekki, natomiast rama może być fajną bazą dla lekkiego roweru. Ludzie na niej schodzili w okolice 10kg, jest tu kilka wątków na ten temat na forum. Co do kół to bez przesady, nie ma to absolutnie żadnego znaczenia dla statystycznego rowerzysty. P.s. gdzie tam jest przerzutka przednia w tym Corratecu?
  24. A jakie to były rowery te 15 lat temu, które się mieściły w kategorii o której piszesz?
  25. Hej, witam wszystkich. Przymierzam się do wymiany mojego aktualnego roweru (Riverside 500 - decathlon) na coś innego, lepszego. Aktualnie jeżdżę w 80% po ścieżkach dla rowerów, chodnikach, asfaltach i 20% po utwardzonych ścieżkach w lesie, czasem jakiś szuter. Trasy jakie aktualnie pokonuje to ok 50-100km. To na czym mi zależy to na zwiększeniu aktualnej prędkości jazdy oraz możliwości jazdy dłuższych tras (wiem, że nie tylko zależy to od roweru ) Myślę, że przy mojej jeździe (80% asfalt/ścieżka rowerowa, 20% las, szuter) najlepszym wyborem będzie Gravel. Niestety nie mam pojęcia jaki. Myślałem nad dwoma: KROSS ESKER 6.0 z 2025r - widziałem kiedyś, że chodził po ok 5300zł Triban GRVL GRX AF 2x12 - ale tutaj poczekałbym na jakąś promocje 5300zł Nie chciałbym przekraczać kwoty 6000zł. Wzrost 182cm, waga 75kg
  26. Nie rozważam jego zakupu tylko zastanawiam się jaką przewagę technologiczną ma cięższy i droższy karbonowo-aluminiowy mostek nad zwykłym alu. Co w nim jest wymiernego, że wyceniono to 500 zł drożej ? Może gdyby był połowę lżejszy to dla kogoś miało by to jakieś znaczenie, ale w tym wypadku ..... Czy w ogóle carbonowe mostki dają jakieś tłumienie ?
  27. Bo góral na singlach się nie zmieści:
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...