Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. To trzeba koło zmienić. jest jakaś inna opcja? Żeby był pod oś 9mm
  3. Dętka Continental 1,75-2,50 sztuk 3.
  4. Dzisiaj
  5. Czy ma ktos wiedzę gdzie taki pin znaleźć. W serwiie każą mi kupić całą przerzutkę.
  6. Cześć. Zatarło mi się łożysko w supporcie. Nie stanęło, ale lekko się zacina. Nie wiem, czy przez to uszkodziła się oś korby. Poniżej zdjęcia stanu korby. Proszę o ocenę czy korba do wymiany czy to normalny stan. Korba Praxis Cadet. https://photos.app.goo.gl/RhfixDsUpr4tURw4A https://photos.app.goo.gl/PkKNP3B51FUewu157
  7. Nie no żeby nie było - też nie napierdzielam tam smaru po brzegi!
  8. Tylko lekko na dół tam gdzie "siada" łożysko i mooooże tam gdzie górne łożysko (tylko sam nie wiem po co...), bo reszta i tak jest przecież "w powietrzu".
  9. Ja nigdy smaru na sterówkę nie dawałem. Oglądałem dziesiątki filmów ze składania rowerów na YT i tam też nigdy się nie spotkałem ze smarowaniem tego elementu.
  10. Spróbuj klocków Shimano M05-RX, bardzo dobrze współpracują z tarczami Tektro TK160-24. U mnie te klocki z tarczą TK160-24 działają jak żyleta, blokują koła bez problemu z dużych prędkości, jedynie kwestia dotarcia nowych klocków do już używanej tarczy zajmie kilkadziesiąt solidnych hamowań.
  11. Nie łatwiej byłoby odwinąc trochę taśme, pchnąc pancerze do dołu i owinąc w takiej pozycji? Wszystko by się mieściło bez zakupów.
  12. Uchwyt zostaw, kup samą przedłużkę mocowania gopro odpowiedniej długości. Wtedy pozycja GPSa się nie przesunie a lampkę wyniesiesz w przód o ile potrzebujesz.
  13. LUKULUS

    [Hamulec] Tektro HD-M285

    Cześć wszystkim! Mam hamulce Tektro HD-M285 i nie hamują najlepiej, nie są zapowietrzone, są ustawione czyli odległości w zacisku klocków od tarczy równe. One po prostu już takie są. Założyłem klocki 2 lata temu ceramiczne czerwone od Szajbajk, ale to był błąd, szurały po tarczy i nie hamowały. Wróciłem w styczniu do oryginalnych żywicznych Tektro E10.11, bo tak mi zalecił serwisant, że najlepiej stosować klocki producenta hamulców. Tył nawet hamuje, ale przód to tylko spowalniacz, a nie hamulec. Tarcze są przód/tył Tektro TK160-24. Czy wymieniana tarczy na większą TK180-24 to dobry pomysł ? A może na TK203-24. To kwestia adaptera A11 dla 180 mm lub A7 dla 203 mm. Naczytałem się, że amortyzator może nie przyjąć tarczy 203 mm z uwagi na zbyt duże siły. Mam amortyzator o skoku 63 mm SUNTOUR 700 NEX HLO typ SF16-NEX-DS-HLO-700C-63 gdzie w specyfikacji jest tarcza max. 180 mm, ale nie wiem czy się tym kierować, skoro to taki słaby hamulec. Klocków hamulcowych nie chcę zmieniać na metaliczne, bo to nie są raczej tarcze do tego, poza tym dźwięk szurania, chrobotania po tarczy psuje mi jazdę rowerem. Co mi radzicie, aby poprawić te hamulce HD-M285 ?
  14. Brakuje jeszcze skaczącej reklamy tamponów z mikroskopijnym "X" aby nie dało się trafić No nic, dalej korzystam z blokerem reklam jak 99,9% użytkowników, tyle z tych reklam pożytku
  15. Nie krytykuję napędu elektrycznego, wprost przeciwnie uważam, że w większości przypadków nas "Kowalskich" te złote 50-100Wat wsparcia średnio stanowią zasadniczą różnicę pomiędzy wleczeniem się i przemęczeniem a lekkim i przyjemnym poruszaniem na dłuższym dystansie. Powiem więcej, jak się popatrzy na różne konstrukcje rowerów, jak i gdzie one się poruszają to widać, że przy obecnie dostępnych lekkich materiałach i wielu możliwych rozwiązaniach konstrukcyjnych można za pomocą napędu elektrycznego zamienić rower w pojazd, które pełnoprawnie będzie uczestniczył w ruchu drogowym jako środek transportu. Kiedy powstawały pierwsze motocykle to wychodziły z bazy roweru, silnik za słaby za ciężki zmuszał do wzmocnienia ramy i kół bo technologia była niewydajna. Dzisiaj bez tych ograniczeń chyba tylko przepisy blokują rozwój czegoś pomiędzy, rowerem, hulajnogą elektryczną, trajką i nie wiem czym jeszcze. Natomiast z tej perspektywy bardzo lekkich wydajnych materiałów zdolność poruszania się zupełnie samodzielnie siłą ludzkich mięśni wydaje mi się być koronnym testem dla tego czy konstrukcja jest dobra czy ma wady. Otóż dobra konstrukcja będzie lekka, sprawna w miejscu użytkowania, wydajna energetycznie tak by stosunkowo słaby człowiek z powodzeniem i jeśli chce przy małym wysiłku mógł się nią poruszać. Tak właśnie powstał rower, już na początku, odbijając się nogami od podłoża ówcześni cykliści na de facto polnych drogach osiągali lepsze prędkości niż dobry biegacz. Prędkość kilkanaście km/h była tym czymś co zapewniało przewagę. Dziś, wobec ciągłego postępu. mamy bardzo dobre drogi w porównaniu z tymi z okresu powstawania roweru i oczekiwania wobec roweru są i muszą być wyższe. Jeśli chodzi o rower na szosę to rower szosowy, stuletnia już konstrukcja, to nie jest demon prędkości. Owszem na podjazdy trudno znaleźć mu konkurencję, bo jest lekki i sztywny ale poza dłuższymi podjazdami widać te sto lat opóźnienia rozwojowego konstrukcji. Wystarczyłoby, żeby UCI na czasówkach zniosło wszelkie ograniczenia i natychmiast obecne rowery TT takie jakie znamy poszłyby do lamusa a na starcie pojawiły by się prawdziwe dziwactwa co potrwałoby do czasu dopracowania optymalnej konstrukcji. Właśnie taka optymalna, dopracowana w wyścigu konstrukcja nam amatorom bardzo by się przydała. Trochę, cięższa, trochę wygodniejsza, znacznie bardziej niż trochę tańsza i trochę wolniejsza. Niestety partykularne interesy dużych graczy biznesu blokują tu postęp. Równolegle ma miejsce rozwój w znacznie wolniejszym tempie. Wygląda na to, że kiedy jakieś materiały i rozwiązania stają się powszechne i tanie to wprowadza się poza tym światem wyścigu coś nowego. Jest to inne tempo, nie podyktowane kursem na zwycięstwo. Testy są znacznie mniejsze i trwają dłużej. Widać jednak i ten postęp. Bo postępu nie da się zatrzymać. W pewnym momencie zostanie dopracowana uniwersalna konstrukcja, która będzie miała przewagę nad dotychczasowym sprzętem i nic nie powstrzyma jej rozprzestrzeniania się. Ile i jakich będzie miała kół, czy i jak może wyglądać? Tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że o ile na teren rower może niewiele się zmienić od tego jaki jest obecnie o tyle na szosę to nie będzie już ten sam sprzęt tylko coś całkiem innego. Jakie może mieć cechy: - szybki i wydajny, - wygodny, - wystarczająco lekki, - .... inne można dodać od siebie oczekiwania.
  16. Ciekawie się robi. Niektórych nawet nie brałem pod uwagę. Najbardziej ciekawi mnie HUTCHINSON Caracal Race,ale cenowo nie za bardzo. Chyba że trafi się jakaś promka 😂 No i z tego co na szybko czytałem to HUTCHINSON Caracal Race typowo pod wyścigi a wersja "tylko" caracal ma inny skład mieszanki i na wkładkę anryprzebiciową. A na tym mi zależy. Więc jak już bym szukał to bez dopisku Race
  17. Powitoł A opony naładowane są helem, co niweluje ich kowadłowatość "Chciałem i mam" - takie wyjaśnienie do mnie przemawia. A filozofowanie... Nie mogę znaleźć kolejnego wpisu tyczącego tej Sarmy - widzicie gdzieś? Ciekaw jestem, czy tą kolejną "szaloną" modyfikacją nie było wrzucenie do niej silnika elektrycznego edyta - OK, to chyba ta z OLX, więc bez silnika
  18. 1. Prawie wszędzie dawaj smar - nie zaszkodzi a pomoże. W tym przypadku - czy jest potrzebny? Pewnie się obejdzie - ale jak dla mnie to ułatwienie montażu i dodatkowa ochrona przed korozją. 2. Podobnie z threadlockami - niby nie musisz - ale jak dla mnie warto. Mniejszy moment przy dokręcaniu i spokojniejsza głowa. A jaki? Jakikolwiek - może być niebieski locktite.
  19. Bo tunel jakby @elkaziorro Dzięki za Twój wpis, najlepszego życzę!
  20. Ja mam Maxxis Receptor 700x40c i jestem z nich bardzo zadowolony - są dość szybkie na asfalcie, ciche, zadziwiająco dzielne na "powierzchniowo czynnym" piasku, dla mnie naprawdę spoko. Jak te zajadę to będę chciał spróbować Challenge Gravel Grinder bo widziałem jakieś testy, że są szybsze od Receptorów i mają lepszą ochronę przeciwprzebiciową (ja już jeżdżę na nich rok i miałem jednego kapcia od jakiegoś bardzo cienkiego drucika, którego nawet ciężko było znaleźć) ale są dość drogie. Innym kandydatem, niestety też drogim, na następcę Receptrów są Caracale. Miałem Hutchinsony Overide 700x35c (wersja zwijana pod dętke, są też 38c) i też były bardzo spoko, też godne polecenia, szybkie, lekkie, tylko 300 czy 330 g, przez prawie dwa lata mialem tylko jednego kapcia i to z mojej winy, typowy snake (za niskie ciśnienie) po najechaniu na kątownik wyrzucony wraz z gruzem na drogę w lesie (czyjaś prywatna inicjatywa pozbycia się gruzu pod przykrywką utwardzenia drogi leśnej)
  21. Witajcie, za kilka dni będę miał do odbioru amortyzator przedni oraz damper, gdyż wracają z serwisu. Mam do Was pytanie, czy jak będę zakładał amortyzator przedni to na rurę sterową trzeba dawać jakiś smar? Bo jak zdemontowałem do wysyłki to widziałem, że tam był. I jeśli tak to jaki powinienem dać? Oraz jak będę wkręcał damper do ramy karbonowej to na te śrubki dawać klej do gwintu? Wydaje mi się że był przy demontażu, bo gwint miejscami był kolorowy. I jeśli tak to jaki to klej? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za zainteresowanie.
  22. Bliitz - 18474 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 16737 km (mtb, szosa + trenażer) [11487 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) michalr - 6710 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) bubulin - 5770 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) Sansei6 - 2225 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  23. Luzy na sterach sprawdziłem i nic nie było a co do tarcz to nie jestem pewien, musiałbym zdemontować zacisk i sprawdzić, ale myślę że to jednak kwestia tego, że ten "ten model po prostu tak ma"
  24. Bliitz - 18474 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 16737 km (mtb, szosa + trenażer) [11487 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) michalr - 6710 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) bubulin - 5770 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Revolta - 2502 km ( MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) Sansei6 - 2225 km (MTB) JWO - 1966 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  25. Już któryś raz robisz smaka na tego polygona patrze a dostać je w Polsce to już łatwiej guza na głowę. Ale powiem - gdybym miał kupić croso-fitnesa to ciekawy wybór
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...