Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dzięki za odpowiedzi. Dyskomfort to poczucie, że siedzę za bardzo z przodu siodełka, jakbym się przesuwał do przodu w trakcie jazdy, plus że sięgam nienaturalnie daleko do kierownicy. To już może kwestia geometrii roweru, ale też mam wrażenie, że pedały są delikatnie nie w tym miejscu, w którym bym ich oczekiwał, szczególnie w czasie dłuższej trasy Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o osprzęt, terminologię itd. (stąd też taki pochopny zakup i zbytnie zaufanie w sklepie), więc nie jestem pewien, czy cały ten dyskomfort jest spowodowany rozmiarem, czy może część to cechy roweru i tak ma być. Jeśli chodzi o mostek, to jest oryginalny, jak na zdjęciu, ale niestety nie ma informacji w specyfikacji na stronie. Sprawdzę w domu.
  3. W tę stronę to ciężko przerobić rower, mniejszy dostosować do większej osoby jeszcze sie da przez chociażby wymianę mostka na dłuższy, w przypadku skracania mostka może bardzo mocno ucierpieć stabilność takiego roweru, więc raczej nie jest to zalecane. Wymiana widelca może skopać geometrię, komponenty są dobierane do ramy w taki sposób aby projektowana geometria miała sens, w przypadku mocnej ingerencji mającej na celu dopasować nietrafiony rozmiar można stworzyć ulepa, który nie do końca będzie spełniał warunki do jakich został zaprojektowany. Chyba, że była by to jakaś niewielka ingerencja ale przerabianie roweru z nietrafionym rozmiarem na siłę pod siebie raczej nie jest najlepszym pomysłem, zwłaszcza teraz gdzie jest wysyp promocji i można w dobrych pieniądzach kupić coś dobrze pasującego zakładając, że uda się sprzedać obecny w jakichś rozsądnych pieniądzach. Sam od lat z powodu pandemii i mocnego ograniczenia z wyborem rozmiaru jeżdżę na zbyt małym rozmiarze L gdzie powinienem mieć XL ale w tę stronę da się dostosować jeszcze rower.
  4. A na czym polegał ten dyskomfort? Jest przestrzelony rozmiar, nie da się ukryć, szczególnie na podsiodłówce... Jaka długość mostka jest obecnie?
  5. Hej, kupiłem w lipcu Treka FX Sport 4. Był w niezłej promocji, jechałem na wyjazd rowerowy nad morze, ostatnia sztuka i sprzedawca mnie namówił, bym wziął rozmiar XL (tylko taki był). Pojeździłem na nim trochę i jest bardzo fajny, no ale za duży. Tu mam pytanie, jakie zabiegi polecacie, by go trochę "zmniejszyć"? Regulacja położenia siodełka, zmiana widelca - są jeszcze inne opcje? I czy to w ogóle ma sens, czy się nakombinuję, wydam pieniądze, a i tak nic z tego nie będzie i najlepiej go sprzedać ze stratą póki bardzo mało używany? Mam 183 cm wzrostu, waga 82 kg. Nie jeżdżę jakoś ekstremalnie, bardziej rekreacyjnie, turystycznie. Przejechałem na nim jednego dnia z 90 km i dało się, no ale czuć było dyskomfort, więc się zastanawiam, może coś poradzicie Link do roweru: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-sport/f/F421-1/fx-sport-sl-4/47243/5323710
  6. Lepiej metoda powyżej A najlepiej poszukać odpowiednich CSC-ków z darmową wysyłką z Francji, czy innego punktu w EU
  7. Dzisiaj
  8. Inne kąty, kształty, gięcia... Wszystkie baranki też takie same, a nikt nie mówi o podróbach Ofert do wyboru do koloru, łącznie z różnym gięciem flary i długościami pod typowy chwyt na klamkach jak w szosach od 400, itd., a ceny jak za zwykłe kiery. W sumie najtańsza opcja jak ktoś chce zostawić klamki MTB
  9. Z tą mocną nogą, jeśli masz na myśli to samo co ja, to możliwe, dość długo grałem w piłkę, a genetycznie mamy taką budowę ciała (z bratem), że łydki i uda mamy umięśnione i z doborem odpowiednich jeansów nie jest lekko. Brat ma gravela, akurat do trasy velo Dunajec czy podróży doliną Baryczy może bardziej odpowiedniego niz mój MTB, z tym że takie dłuższe wypady średnio raz/dwa w roku mi się zdarzają, a tak ogólnie to częściej zdarza mi się penetrować lasy czy jakieś polne drogi. A druga sprawa, mam koła Giant CR70 29 cali, które planuję wymienić. Możecie jakieś polecić czy zakładać nowy temat? Ilość biegów nie ma żadnego znaczenia. Ważne są przełożenia o co zapytał już @marvelo, ale nie udzieliłeś pełnej odpowiedzi... Jeśli o to chodzi, to mechanizm korbowy 40/30/22 zęby
  10. Wrzuć tam korbę trekingową 48/38/28 i po temacie.
  11. Może https://allegro.pl/oferta/lampka-tylna-knog-blinder-mini-square-30-lm-usb-16539871948 Przy niskim poziomie naładowania sygnalizuje diodą.
  12. Witam, mam pytanie chciałbym zmienić w rowerze Kross Hexagon x9 2015r. z napędu(tył 11-32 przód 42/34/24) na 1x12 oraz korbę w standardzie hollowtech II z starego "kwadratu" I pytanie jest następujące czy ten rower obsłuży ww. specyfikacje i co polecicie (koła 26)
  13. Ilość biegów nie ma żadnego znaczenia. Ważne są przełożenia o co zapytał już @marvelo, ale nie udzieliłeś pełnej odpowiedzi... Wynika z tego, że on jeździ na odpowiednim rowerze do dróg, którymi się poruszacie, a Ty nie. Tzn. większość pewnie by to spokojnie ogarnęła, ale Ty albo masz baaaardzo mocną nogę albo bardzo niską kadencję albo chodzi o to słynne "dokręcanie z górki" przy 60 km/h 😂.
  14. Talon 29er 2 GE XL Black,z roku 2015, jeśli się nie mylę. 11-34 zęby
  15. Która to wersja Talona, bo tam dawali różne korby i kasety? Ile zębów na blacie i czy na kasecie masz najmniejszą zębatkę 11-kę czy 12-kę?
  16. Cześć. Czy ktoś mógłby mi dać jakieś info onośnie zakupu kół na Ali? Rozumiem, że do ceny podanej na ali dodaję vat i clo? Sugerują tam, żeby wybierać opcję seller shipping method i wtedy oni płacą vat. Tak to działa? Lepiej się opłaca wziąć darmową przesyłkę i wszystkie te połaty zapłacić przy odbierze czy lepiej tą metoda powyżej? Przykładow ile będą mnie kosztowały finalnie takie koła? Koła z Ali
  17. Te gumowe osłony są niebezpieczne, bo jak coś się pod nie dostanie, to porysuje goleń. Żeby miały sens, musiałby być szczelnie połączone z dolnymi goleniami i koroną.
  18. Chodzi mi raczej o to, że na trasach, najczęściej o podłożu asfaltowym, gdzie droga jest z mniejszym lub większym nachyleniem i jadę z górki, pedałuje na maxa, czasami lubię jak mi "płoną uda", mam wrażenie że mogę dać z siebie więcej, ale przez brak kolejnego przełożenia , ciężko mi "docisnąć". Nie wiem czy zrozumiałe to opisuje, ale jestem amatorem, więc możliwe że, jak piszesz, winą nie jest brak dodatkowego biegu a coś innego. Dzięki za odp Zauważyłem, że ogólnie od jakiegoś czasu coraz mniej widuję rowerów na trasie z zestawem biegów, podobnych do moich - 3x9. Miałem okazję przejechać się rowerem, który miał chyba 2x11, co prawda nie była tak długa podróż, ale wydaje mi się że jechało mi się jakby lepiej, chociaż to było może mylne odczucie. Dlatego wolę się zapytać/poradzić, tych których na rowerach znają się dużo bardziej niż ja
  19. No oczywiście, znowu słynne "opiłki w pakiecie" do amortyzatora za kilka/naście stów😡 😂😂😂. Ale dobrze @Rafal_00 że się zastanawiasz nad "higieną pracy" nowego amorka, a warto👍. Tylko musisz zdecydować, czy chcesz aby rower wyglądał jak wszystkie, bo akurat taka moda😄, aby amortyzator brudził się jak wszystkie😡, i chcesz jak wszyscy latać od serwisu do serwisu😉, a może inaczej, tak chłodnym okiem, racjonalnie: Moje amortyzatory też są "modne", ale tą modą sprzed 25 lat😉, a może wtedy nie była to moda🤔 tylko naturalne, oczywiste konstrukcje inżynierów z Holandii, krainy rowerów??👌😄. https://www.forumrowerowe.org/topic/270735-amortyzator-serwis-zerowy-amortyzatora-robić-czy-nie-robić/#findComment-2507624
  20. Przy zjazdach pomyśl nad aerodynamiką - da ci więcej niż "dokręcanie".
  21. @Mandoleran dużo słyszałem o FlareRt ale ta cena.... tak 50-70-100 to mój maks.
  22. Witam serdecznie, to mój pierwszy wpis na forum, także mam nadzieję, że miejsce, jak i treść będą zgodne z prawem i obowiązującymi na forum zasadami Mam na imię Damian, na rowerze od kilku lat, ale bez szaleństw. Co do osiągnięć to mam za sobą trasy jak velo Dunajec i podróż doliną Baryczy, a w marzeniach mi.in. alpe adria. Jeżdżę rowerem Giant talon 29er 3x9 biegów. Najczęściej towarzyszy mi brat, który dosiada gravela. Jeśli chodzi o moją maszynę to jeździ mi się nią bardzo dobrze, ogólnie nie narzekam. Dla uzupełnienia dodam, że moja waga waha się w okolicach 100kg. Jako, w sumie amator sprzętu rowerowego, chciałbym się was doradzić, co będzie dla mnie bardziej opłacalne. Czasami, najczęściej przy zjazdach, mam wrażenie jakbym brakowało mi jeszcze jednego biegu, tzn nie wyciskam z siebie wszystkiego, mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi. Myślałem nad tym, żeby kupić i zmienić (samemu lub w serwisie) części odpowiedzialne za ilość biegów w rowerze (przerzutki, kasety, napęd korbowy itp). I moje pytanie do was czy jest to opłacane czy lepiej wyjdzie mi kupić nowy rower? Dodam, że nie chcę zmieniać przeznaczenia roweru, tzn chce zostać przy MTB. Przy okazji chce wymienić koła, te które mam, są ze mną od początku, czyli od 16 czerwca 2015r i są już trochę zniekształcone. Możecie jakieś polecić? Z góry dzięki i pozdrawiam!
  23. @Greg1 i takie ocieplacze wytrzymują inne platformy niż gładkie miejskie?
  24. @gkc Flare Rt https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/akcesoria-do-rowerów/lampki-rowerowe/tylne-światła-rowerowe/tylna-lampka-rowerowa-bontrager-flare-rt/p/23999/
  25. A co polecacie na tył, może być ładowane USB ale chodzi aby lampka miała tzw. rezerwę? Chodzi aby przy słabnącej baterii nie wyłączała się nagle do zera, tylko aby zmniejszała jasność i jeszcze z te 30-45minut działała. Taką funkcję ma wiele lampek przednich, jednak w żadnej tylnej jeszcze takiej nie znalazłem. Ktoś ma coś tak sprawdzonego? Większość takich zwykłych na baterie świeci z czasem coraz słabiej ale mam kilka ładowanych USB i każda o tak się wyłącza i tyle, a fajnie jakby jeszcze, nawet na małej jasności, dało się wrócić. Ktoś coś poleci?
  26. Na stopy/buty możesz np. kupić ocieplacze Radvik Footer - kosztują 99 zł i są spoko. Kross Winter Cover są jeszcze tańsze. Chyba nie warto kupiwać chińczyka niewiadomej jakości. Ale żadne ocieplacze na buty nie dają 100% ciepła bo ciepło ucieka od dołu, od podeszwy i dlatego zeszłej zimy kupiłem buty zimowe. Na kolana jest wiele ocieplaczy, np. Accent Thermal czy CRAFT Knee Warmer za około 60-70 zł. Ja nie lubię czapek z windstopetem bo się w nich gotuję. Mam jedną od Endury ale używam jej tylko podczas wyjątkowo zimnych wiatrów (mieszkam nad morzem). Wolę takie cienkie z Decathlonu lub buffa pod kask, którego wywijam podwójnie jak czapkę. Teraz kupiłem sobie jeszcze taką zimową z Deca z daszkiem z merino w składzie ale jeszcze nie testowałem
  27. ad. 1. Nawet jeżeli są to momentalnie zniszczysz od pedałów i/lub chodzenia. ad. 2. Oczywiście - nakolanniki do wyboru do koloru, również z windstopperem. Ja mam w sumie 3 pary o różnej grubości. ad. 3. Ja używam kilkunastu sztuk opasek i buffów o różnych grubościach, których używam na głowę i szyję. Nawet latem zawsze jeżdżę w lekkiej opasce ze względu na spływający pot... Każdy ma inne odczucia ciepła i bardzo ciężko doradzać konkretne modele na dane temperatury. To tak według mnie 🙂.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...