Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @KNKS raczej na pewno nie. Nie ogarniam w jakim czasie po złapaniu pinesek ma się flaka. Zwłaszcza w lekko terenowej oponie bo powstaje pytanie jakim cudem 5 osobowa rodzinka, którą minąłem z 5 minut wcześniej przejechała by ten odcinek. Z przeciwnego kierunku jak się skapowałem jechał lokalny gość na mieszczuchu i już miałem krzyczeć by się zatrzymał ale było za późno. To on złapał z 4 a oni nic na 100 metrowym odcinku szerokości 40 cm? Nie wiem będę sprawdzał bo często tym odcinkiem śmigam i jak znowu się powtórzy to wbijam do leśnictwa czy wiedzą o sprawie. A może to ktoś od nich bo ich boli, że trasa jest jeszcze jako całość nie oddana oficjalnie tylko ten fragment zrobili...
  3. Wydaje mi się, że to się dzieje jak się guma, jej dolna część "podciągnie" na klamce do góry - mam tak z jedną gumą w Sorze, jak bardzo mocno naciągnę to jest o.k. ale w czasie jazdy ręką to jakoś przesuwam i też tak mi odstaje, czasem nawet mocniej
  4. Posiadam rower Giant Rapid 4. Rower trochę wiekowy, bo z około 2013 roku. Muszę wymienić -klamkomanetki -chwyty na kierownice -pancerze hamulca i przerzutki wraz z linkami, końcówkami -zestaw kół z oponami, dętkami, fartuchem, kasetą -łańcuch +spinka -przerzutka przód ogólnie naprawa wyjdzie coś koło 2 000 zł. Czy warto? Czy w tej cenie da się kupić podobnej klasy rower? Rama raczej zadbana. Znalazłem specyfikację: parametry specyfikacja
  5. Shimano. Czy ma ktoś jakiś sposób na tak odstające gumy jak na załaczonych zdjęciach? Z obiema ten sam problem. Kupiłem oryginalne nowe GRX 12s, choć stare nie były wytarte i odstają jeszcze bardziej. Chwilę po założeniu niby trzymały, ale już tak nie jest i nie wiem dlaczego. Nie trzymałem ich długo odciągniętych zakładając ani tym podobne, a miejsca gdzie wciska się te trzymające wypustki nie są upaprane żadnym olejem czy smarem. No ale jak widać i tak nie trzymają. Mam wrażenie jakby się po prostu rozciągły. Wkurza mnie to przedewszystkim wizualnie. Ma ktoś na to jakiś sposób ? Przykleić to punktowo jakimś butaprenem, albo inszym klejem kontaktowym, który jak coś łatwo będzie oderwać i wyczyścić? A może to podróby? Choć z drugiej strony nie wyglądały no i to polski znany duży sklep. thank U from the mountain
  6. @chudzinki by komuś doradzić trzeba mieć pogląd, które odcinki już są trudne więc tak mi się z tym Kamiennikiem skojarzyło. Polica czerwonym to są bardzo wymagające szlaki gdzie nawet jak masz lekko pod górę to przed sobą morze korzeni z sporymi uskokami. To analogowo musi się jechać z prędkością czyli super noga konieczna i mocna praca całym ciałem. Fajnie też jest ale to są drobne wyjątki. Natomiast w takie klimaty najlepiej jechać jak jest sucho bo to jest zupełnie inna jazda. Czym innym jest mordęga jak się jest sprawnym a czym innym z rozwalonym barkiem i 25 kg klocem, który na wąskim singlu jest idąc z nim obok jak kamień u szyi. Tak poza tym tu chodzi o ślepą wiarę w monitorek na kierze. Cóż każdy jest kowalem swego losu tym bardziej, że wyciągnąłem pomocną dłoń
  7. Bo jeszcze lato. Pozdrow'er. 😘
  8. Dzisiaj
  9. Ja bym tego mocowania z amelinium do mostka nie przykręcał. Ktoś pisał, że lubi to pękać. Nie chciałbym aby mi gdzieś na trasie przez to kierownica odpadła. Tak samo ten z "carbonowy" śruba może rozerwać otwory w tym pseudokarbonie.
  10. Możemy połączyć się w bólu z kazikizak
  11. Chciałem sobie kupić klucz do nypli precyzyjnie pasujący do nypli sapim polyax. Nypel zmierzony ma około 3,22mm. Klucz park tool SW-0 deklaratywnie ma mieć 3,23mm, zatem super. Kupiłem klucz w sklepie Lomix na allegro - miał 3,39mm. Poprosiłem o wymianę na zgodny z specyfikacją, zwrócili pieniądze. Kolejny kupiłem w centrumrowerowe.pl - również miał 3,39mm. Poprosiłem o wymianę na zgodny z specyfikacją, również zwrócili pieniądze. Napisałem do dystrubutora, Velo z Gliwic, przesłali odpowiedź producenta: Czy ktoś ma wiedzę o zamiennikach dla SW-0, które trzymałyby wymiar zgodny z specyfikacją? Materiał multimedialny: https://photos.app.goo.gl/uz2godg4ocCUgVH88
  12. robwoj

    [Rower Kross] opinia

    Słaby serwis, słaba obsługa klientów, nie pojawia wyregulować poprawnie roweru na Shimano 105. Hamulce zapowietrzone. Regulacja miała miejsce już 3 razy. Nadal bez pozytywnego rozwiązania. Nie polecam.
  13. Może to gość z filmiku który zamieściłeś 5 postów wyżej, któremu nawiedzony "pedalarz" z premedytacją wjechał w psa?
  14. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Jak tylko będę w domu, to zrobię zdjęcie i wrzucę tutaj, poszukam też informacji o standardzie przedniej osi o którą prosisz.
  15. Cześć. Mam Revolta z 2025 i jest to samo. Serwis wymienil suportu i też tłumaczenie że za mocno naciskam na pedały. Podobno są za wąskie łożyska. Tarcza pedałów nie trzyma pozycji. Wychyla się na boki razem z naciskiem na pedaĺ. Będę reklamował dalej.
  16. A mnie dzisiaj klasycznie wkurzył cham za kierownicą. jechałem DDRem, przejazd przez podporządkowaną, przejście z przejazdami, wjeżdżam na przejazd, a z prawej widzę zbliżający się pojazd. Jako że wjechałem więc formalnie byłem na pierwszeństwie, ale szybko nie jechałem, bo wiem że w takich sytuacjach często wymuszają, a gość nie zwalniał. I rzeczywiście, przejechał mi przed nosem. W tym momencie wystawiłem rękę i mówię "gdzie jedziesz?", a gość za chwile jeszcze wystawił głowę z okna i mnie zwyzywał. Nie pozostałem dłużny, ale mimo to humor mi zepsuł już na resztę wycieczki, cham i prostak. Tacy to prawka nigdy dostać nie powinni.
  17. Cześć, Po tym sezonie będę wymieniał napęd (łańcuch, kasetę i zębatki w korbie) na nowe z racji zużycia starych. Zacząłem rozglądać się za częściami... i stanąłem przed niezłym dylematem. Trudno dostać zapasowe zębatki do 3-rzędowej Tiagry! Największa tarcza (50t) jeszcze w miarę dostępna za ok 160zł, ale mniejsze za 200zł/szt to już jakiś nieśmieszny żart! 😵‍💫 Nie wiem czy to chwilowy brak asortymentu, czy generalnie shimano wypięło się na klientów używających 3-rzedowych korb. Zauważyłem, że mniejsze tarcze do Sory są w przystępniejszych cenach, ale nie mam pewności czy będą pasować. PCD mojej korby wg danych producenta to 110/74. - zębatka 30t z sory też ma pcd 74. Wydaje się, że powinna pasować. - zębatka 39t z sory ma pcd 130 i to już raczej nie podejdzie... Czy poza PCD i liczbą zębów są jeszcze inne parametry na które powinienem zwrócić uwagę? Czy są jeszcze jakieś inne alternatywy? 🙄 Z góry dzięki za wskazówki! M
  18. @Tyfon79 żebyśmy się dobrze zrozumieli - moja (nasza) opinia nie była w żaden sposób skierowana do Ciebie! 🙂 Początkowy GPX wziąłem z Komoota, a tutaj na forum dopytywałem tylko o szczegóły. Każdy oczekuje czego innego, a napisałem to żeby ktoś mógł ewentualnie skorzystać z tych uwag. Z pchaniem (ze sprowadzeniem) nie mamy problemu, ale coś za coś - musi być coś przyjemnego do jazdy 😀. Też widziałem wczoraj starszego gościa z sakwami... Co on się namęczył, nasapał i nagadał do siebie przy wprowadzaniu po tych korzeniach...
  19. Co do główki ramy, to w zależności od rocznika rama jest pod proste stery 1 1/8" lub pod stożkowe stery 1 1/8* na 1 1/2". Różnicę widać na pierwszy rzut oka, jedna wersja ma prostą rurkę, a druga ma szerszą rurkę na dole. Ramę pod proste stery można dostosować do stożkowych sterów za pomocą adaptera do dolnego łożyska, ale nie zawsze. W przypadku sterów zintegrowanych nie da się. Podeślij może zdjęcie główki ramy. Nie podałeś w wiadomości jaki jest standard przedniej osi. Prawdopodobnie będzie tam 9x100, ale bez tej wiedzy trudno cokolwiek dobrać. Można podesłać zdjęcie przedniej piasty.
  20. @chudzinki no cóż propozycje z tego rejonu to chyba po fakcie jak zdaje się nie pasował Wam zjazd z Kamiennika a to dało mi do myślenia. Nawet się nie wybieraj na Policę typu czerwony bo tam jest 2x gorzej plus progi skalne. Niecałe 2 tyg temu jechałem dwu dniową etapwkę po rejonie Worka Raczańskiego z Oszastem na czele i muszę powiedzieć, że nie wiele się zmieniło i jest to TOP miejsce do jazdy. A że tereny wymagające gdzieniegdzie to widać było na szlakach bo spotkałem może max 5 osób na rowerach. Poważne AM/enduro szlakowe moim zdaniem powoli umiera i jak widać nawet elektryki nie pomagają jak brak umiejętności i siły i czytania map; na końcówce niebieskiego od strony Rycerzowych spotykam gościa na elektryku z rozwalonym barkiem po glebie. Mówi, że nie da rady jechać a ja, że pakuje się w bardzo ciężki trawers, który zniszczy go psychiczne, fizycznie i by się wrócił na górę na czerwony. Ale nie bo on z nosem w nawigacji czy co tam miał, że wyznaczyło mu szlak pieszy i jak się domyślam tylko 100 metrów w pionie... Też będzie miał złe wspomnienia.
  21. Dziękuję wam za odpowiedzi. Trochę się niejasno wyraziłem z tym jeżdżeniem po mieście. Nie miałem na myśli commutera, tylko jazdę po droga rowerowych na terenie miasta i poza nim. Uwagi o oponach cenne. Przemyślałem sprawę i jednak szosa z wąską oponą to nie dla mnie. Ale dzięki waszym poradą klaruje mi się inny pomysł, dzięki!
  22. Bateria 158 Wh na 70km , to przy prędkości 23km/h (6,4m/s) może na tym dystansie zapewnić wspomaganie mocą ok. 50 W (na taką starczy energii) - to z kolei oznacza "ciąg" ma poziomie 7,8N czyli jakieś 800g siły (nie liczę strat) . Jeśli współczynnik tarcia rolki o oponę wyniesie ok. 1 co jest realne w przypadku tarcia gumy o gumę, a nacisk rolki to połowa ciężaru urządzenia (które ma masę 1kg) to już mamy pewną niezgodność, ale nie dramatyczną (nacisk na oponę może być wspomagany sprężyną, rozkład ciężaru nie równy). Na płaskiej nawierzchni przy tej prędkości rower potrzebuje ok. 80W więc ten silnik ma prawo zrobić połowę roboty. Natomiast mało prawdopodobne (niemożliwe) jest przeniesienie deklarowanych 500W na drogę. Taka siła z rolki (bo tarcie jest tu problemem) pozwoli na jazdę z manetki o. 16k,/h (na szosowym rowerze po płaskim asfalcie), ale bardziej realne 5N to już raczej mniej niż 10km/h, a o jakichkolwiek widocznych gołym okiem podjazdach można zapomnieć. Ma to jakieś prawo lekko działać - będzie coś szumiało - ja jak jadę na analogu koło elektryków to mam czasem wrażenie posiadania silnika . Głównym podejrzanym jednak jest śmieszna cena - sam powerbank jest wart znacznie więcej - płatność jest gotówką przy odbiorze - więc ryzyko to przekazanie danych osobowych i kłopot utylizacji elektrośmieci. Aż mnie kusi, ale nie, z nadziei na realną wartość, tylko do testu. Edit - z youtubów wynika, że siła nacisku jest wspomagana jakąś sprężyną, nie wynika tylko z ciężaru - ale nadal mam wątpliwości.
  23. Witam, Mógłbym ktoś podzielić się opinią na temat tych ochraniaczy, szukam czegoś wygodnego do jazdy przez wiele godzin co nie będzie powodowało dyskomfortu, obecnie używam ISX flow evo +, nie czuje ich zupełnie na nogach, natomiast zsuwają mi się dość często z ud, no i kiedyś po upadku pękła ten wewnętrzny protektor, w związku z tym szukam czegoś podobnie komfortowego, jednak lepiej przylegającego, bo pomimo odpowiedniego rozmiaru problem ze spadaniem jest nie do rozwiązania.
  24. Muszę pogratulować budowy "szutrowego CPR-u" przez LP w Puszczy Niepołomickiej do parkingu w Przyborowie. Kij z tego, że asfaltem nadal na wąskiej drodze będą śmigać na szosach, kij z faktem, że w wielu miejscach to już singiel bo dziki robią ostrą demolkę, kij, że prawie cały rok nie oznaczony jest ten gotowy fragment. Doszła kolejna atrakcja czyli jakiś debil poustawiał super sprytnie pineski. Nie wiem co trzeba mieć we łbie by kogoś cieszyło, że w lesie nazbiera na koło pineski i będzie wracał z buta.
  25. @Tyfon79, byliśmy wczoraj i podsumuję to tak - nigdy więcej! 😋 Może źle dobrana trasa (chociaż patrząc teraz na to to chyba niewiele by to zmieniło), może przez to, że było mokro (multum korzeni, tyle ich jeszcze nie widzieliśmy na naszych trasach 🙂), ale wszyscy jesteśmy zgodni, że tam nigdy nie pojedziemy... Na deser szybkie (szarówka - wróciliśmy na parking o 19:30) zakładanie dętki do bezdętki córki. Ciekawy jestem co się stało 🤔. Aaaa! I pozdrowienia dla pary na analogowych (czyli w sumie było tylko 6 takich...) Giantach na szczycie Kikula, z którymi zamieniliśmy dwa zdania. Błotnik to Zefal Deflector FM20 🙂.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...