Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W przypadku liczników z pomiarem wysokości Strava bierze pomiar z licznika, ale oferuje opcję "adjust elevation", która zdaje się porównuje dane z licznika z jakimiś danymi z map. W przypadku zapisu z telefonu nie ma tej opcji, ale nie wiem, czy zapisuje zmiany wysokości z GPS, czy też jakoś przelicza z mapy...
  3. Do gravela polecam na tył 160 a na przód jednak daj 180 przy zaciskach XTR dwutłoczkowych.
  4. Od jakiegoś czasu obserwuję tę nachalną propagandę typu jaki to ten Zachód niebezpieczny i pełen śmieci a nasz cudowny kraj nad Wisłą i jego stolica bezpieczne i czyściutkie. Sporo jeżdżę, mieszkałem też wiele lat w innych krajach "zgniłego Zachodu", byłem chociażby cały zeszły tydzień w Londynie i nie widziałem ani tabunów migrantów napadających na ludzi w centrum miasta ani tych stosów śmieci. Kilu bezdomnych jakich spotkałem gdzieś pod mostami rozmawiało ze sobą w języku polskim a centrum miasta i okolice wszystkich atrakcji turystycznych wręcz lśnią czystością, toalety (nawet na dworcach) są darmowe, czyste i jest w nich zawsze papier toaletowy w przeciwieństwie do tych w naszym kraju. A kradzieże zawsze się zdarzają, u nas też, i to z ogrodzonych posesji potrafią ukraść rowery więc tym bardziej w mieście i u nas nie robią tego na pewno imigranci tylko nasi (ci u nich to też obywatele, nie zawsze kolorowi, biali też). To samo z tą chucpą na granicach - nagle teraz pewne grupy społeczne/polityczne obudziły się, że nielegalni emigranci są "podrzucani" z Zachodu, jakoś wcześniej, jak było rocznie czy miesięcznie więcej takich przypadków (sprawdźcie sobie statystyki) to nie wysyłali "patroli obywatelskich", nie tworzyli Ruchu Obrony Granic. I nie jestem zwolennikiem ani jednej ani drugiej opcji politycznej, mam ich głęboko, robię swoje, byłem tu i tam, widziałem to i owo ale umiem analizować, potrafię znaleźć dane (co jest dość łatwe w obecnych czasach) i nie polegam na przekazie tylko i wyłącznie jednego medium
  5. Dzisiaj
  6. Z ciekawości sprawdziłem 3 ostatnie aktywności. Poniżej wartości: 70,1 km => 474m 130,1 km => 849m 80 km => 576m Rejestracja z poziomu Garmin EDGE 1040. W Stravie dokładnie takie same wartości wysokości.
  7. Zestaw traktuję przyszłościowo - ma być zapasem do przyszłych konwersji na inne ramy - być może też mtb. Dlatego myślę o XTR, który rzecz jasna w gravelu jest ekstrawagancją. Jednak kiedy jak nie teraz pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa ? Tarcze chcę maksymalnie 160 mm, rama jest stalowa więc istotna jest tutaj sztywność.
  8. A jak z przewyższeniami Wasze doświadczenia? Moim zdaniem algorytm Stravy jak rejestreuję się jazdę na telefonie nie widzi w terenie drobnych 'zmarszczek' typu 5m pod górkę potem w dół. Efekt to na tej samej trasie jak porównywałem, zegarek wskazuje zawsze na więcej przewyższeń niż telefon. Jak mamy jednostajny podjazd typu Śląski Dom to wówczas zegarek=telefon.
  9. Wczoraj rekreacja po Puszczy w Niepołomicach czyli absolutnie płasko i taki widok; 2 nowoczesne górale z napędem 1x i widać młucenie najmniejszych koronek. Obok stały 4 nie nowoczesne bo dużo tańsze równie młodych ludzi na więcej niż jednej tarczy z przodu. Łańcuch w tych 4 na środkowych zębatkach więc to nie wina ludzi tylko idiotów producentów, którzy w chamski sposób wymuszają 1x albo brak opcji na dużo większy blat z przodu. Na czym ci młodzi ludzie mają śmigać? Na gravela to można zapluć się śmiechem, cross tym bardziej. Jaka jest alternatywa? Nie ma żadnej bo nadal góral to najlepszy wybór dla zdecydowanej większości ludzi. Nie ma tu żadnej opcji do dyskusji. A to, że wmówiono jak ktoś jest zielony w temacie, że 1x to fajna rzecz i prosta to już inna sprawa. U Słowaków choć fest górzysty kraj tam gdzie widać kompletną amatorkę bo tylko jako taki przejazd po w miarę płaskim też nawet w elektrykach przewaga HT. Żadnych fulli tylko znowu złe napędy wiec ludzie raczej wiedzą co wybrać tylko tamci co robią nie chcą ułatwić im życia z napędami. Tym bardziej jak ktoś musi mieć jeden rower.
  10. THM Clavicula do ultralekkiego projektu. W miesiąc po zakupie pojawiła się na rynku lżejsza ok. 50 gramów korba od Grigio Carbonio. Czy lepsza trudno powiedzieć, ale zawsze wiatr w oczy... 😉
  11. UWAGA ! Nie ma z tym problemów jeśli chodzi o działanie, ale pytanie czy przy założonej średnicy tarczy zacisk z odp. adapterem wejdzie w trójkąt. Z 4tłokowymi zaciskami może być tu problem bo nawet z tymi 2 też może być takowy. Ale na stulicę to kompletnie Ci nie potrzebne. 2 tłoki XT/XTR na przód z tarczą 180 i tył 160 grawel/szosa będzie z dużym zapasem na płaskopolskę. Oczywiście potrzebny przewód MTB z banjo a do klamek śruba 'szosowa'. Kierunek słuszny - klocki metaliczne MTB 2 x tańsze.
  12. Problematyczne są jedynie konstrukcje co przewody idą przez stery, wewnętrzne prowadzenie kabli w ramie już od dawnien dawna się przyjęły. Zresztą i tak większość ludzi kupujący świadomie jakiś sprzęt za który dał nieco więcej niż "tysiąc pincet" chodzą po serwisach, bo zwyczajnie w świecie nie mają czasu, miejsca, narzędzi czy wiedzy w samodzielnym serwisowaniu. Też nie jestem zwolennikiem jedno-blatowca, ale w moim nie tak dawno kupionym 2 rowerze mam jeden blat, tyle że jest to 44. Był to świadomy wybór bo rower tylko do komunikacji miejskiej ( praca, sklep i tp. ) a do jakiś dłuższych przejażdżek to mam inny rower, ale ten tylko do miejskiej jazdy jest świetny . Coś mniejszego niż 44 na moje zastosowania to nawet bym nie brał pod uwagę.
  13. Masz dwie sztuki tych zacisków - są nowe ?
  14. Nie ma problemu z robieniem takiego mixa. Jak Ciebie interesuje zacisk z nowego XTR 9200 to mam na zbyciu razem z przewodem . Zarabiasz tylko przy klamce GRX.
  15. kands avangarde cues lazaro elitary V3 jak już musi mieć obłotnikowanie to może lazaro legion v3 ?
  16. Bo ktoś mnie w konia robi:
  17. Nadal pleciesz bzdury bez znajomości terenu zakładając, że wysokość bezwzględna nie ma przynajmniej 300m, to teren jest płaski. Do tego jeszcze od razu dajesz kontrargument w postaci płaskiego terenu, mimo że na wyżynie. Do tego jeszcze drogi publiczne, a nie w terenie. Gdańsk i okolice według tej mapki ledwo co na żółte się łapią, a jednak przy odrobinie kreatywności 100m przewyższenia jednym ciągiem idzie zrobić (nie całość stroma). Tylko, że nawet te 40-50m względnych mogą być na tyle strome, że nie pociągniesz na przełożeniach trekkingowych/gravelowych. Masz nogę, żeby to wycisnąć - super. Tylko nie każdy ma, nie każdy też piłuje asfalty > 30km/h. Wsadzając dużą zębatkę tak samo tracisz kilka biegów (z tymi 5-6 to przesadzasz i to mocno), bo 2-3 najmniejsze prawie nie będą używane (mało kiedy jest szansa rozpędzić się w okolice 40 i więcej). Tu wychodzi cała ułomność napędów 1x, że lata się po skrajnościach, trzeba wybierać kompromis czy ma być ok na podjazdach, czy ma się czym dokręcić, utrzymać prędkość na płaskim. Jak ktoś ma tylko góry lub tylko płasko, to ujdzie. Jak ma się to i to, to ciężko sensownie zgrać taki napęd. Wszystko ok jak ma się nogę, żeby się przepchnąć. Mam u siebie w lasach takie podjazdy, gdzie ledwo wpycham rower bo tak jest stromo, ale widziałem tam cyborgów z lokalnej czołówki xc, którzy podjeżdżali. Nie ma się jednak co czarować, większość cyborgami nie jest i nawet 20m w górę o nachyleniu 20% mało kto zrobi, nie mówiąc że na twardo. Mi głównie chodzi o to, żeby nie sugerować się bezsensu ogólną wysokością terenu, bo to kompletnie nic nie mówi jak płasko jest. Trójmiejskie lasy mają maksymalne wysokości bezwzględne dochodzące do 200m (większość bliżej 140m), względne przeważnie po 30-40m ale jak się trochę pokombinuje to można i pod 100m jednym ciągiem zrobić, choć większość niezbyt stromo. Nijak się to nie łapie w pomarańczowe ale serio jest się na czym ujechać i lżejszych biegów może braknąć, zwłaszcza jak to 4-5h jazdy. Dalej na zachód, na Kaszubach, Kociewiu niby mniej stromo ale też są miejsca gdzie można się zdziwić, zwłaszcza jak się objeżdża jeziora polodowcowe. Jak ktoś trenuje, ciśnie to pewnie założy większe koronki na korbę, bo mu brakuje prędkości. ale spora część ludzi jeździ turystycznie, rekreacyjnie, bez ciśnięcia na wynik. Lekkie przełożenia jak najbardziej się przydają, a szybkich i tak nie wykorzystają, bo rzadko kiedy zbliżają się do 30km/h.
  18. Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 13797 km (mtb, szosa + trenażer) [8728 km outdoor] bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) SpinOff - 5904 km (szosa, gravel, trenażer) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) przeciętny - 5000 km (mtb,grv) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3835km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3625 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Lextalionis - 2550 km (gravel) Grochu86-2496km(gravel,szosa) CoolBreezeOne - 2165 km (MTB) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) JWO - 1966 km (MTB) revolta - 1915 km (MTB) Sansei6 - 1777 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) D1ckSteele - 649 km (szosa) 856km (trenażer) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  19. Hej, Przymierzam się do znacznych modyfikacji w gravelu [Kross Esker 4.0] z 2021 r. Chcę założyć 10 rzędowe klamkomanetki GRX z serii RX400 i pożenić je z zaciskami z grup górskich, może nawet wleci XTR BR-M9200, albo inny dwutłoczkowy XT. Pytanie, jaka jest kompatybilność takiego zestawu - czy klamkomanetki z grup szosa/żwir współpracują bezproblemowo z zaciskami górskimi ? Jak sprawa ma się z zarabianiem przewodów, czy pojemność zbiorniczka klamkomanetki obsłuży system zamknięty zaciskiem MTB ? Mam nadzieję, że nie dubluje tematu Dzięki za podpowiedzi !
  20. @RabbitHood Jestem zainteresowany czy widzisz oczywisty rozjazd pomiędzy pierwszą i drugą częścią Twojego posta
  21. Czy Wasze rowery jeszcze stoją bezpiecznie? To się może niebawem skończyć! W Londynie biali ludzie już zupełnie przestali reagować na zuchwałe kradzieże, pozostałym "w to graj". https://www.facebook.com/reel/517189474754387/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
  22. Ja tam będę powtarzał z uporem maniaka - większość rowerów w Polsce (a może i na świecie) jest po prostu źle dobrana. Za każdym razem gdy do rowerowego przychodzi chrzestny i pyta o "górala" trzeba go strzelić w potylicę. Inna sprawa, że sam jestem bardziej z prehistorycznego świata XC i trochę we współczesnych trailach brak mi zagęszczenia środka kasety na długie, płaskie i proste odcinki w lubuskich lasach. Jeżdżę kadencyjnie hardtailem na tym 32 - 12/14 i jakoś się tam rower toczy. Inna sprawa, że mam założone grawelowe oponki 40c - wygląda to śmiesznie ale współczesne 2,25+ jest dla mnie trochę za toporne do tego co potrzebuję.
  23. Nie graj w totka, nie chodź do kasyna, obstawianie słabo Ci idzie To jest Merida Big99 w rozmiarze L, 29". W endurówce mam ciężkie gumy 2.4" i też na niskim ciśnieniu jeżdżę. Tam 36/22 + 11-34 to aż nadto, na kole 26". Opony to jednak robią ogromną różnicę. 40 to tylko 25% wyższe przełożenie niż 32. Półtorej biegu, więc jak jeździsz na dolnych 5 koronkarch, to by Ci się przesunęło o dwie w górę. "Gravele" wypełniły lukę po bezcharakternych "rowerach górskich" sprzed 15 lat, to jest dokładnie ten sam rower, tylko dla niepoznaki ktoś mu wstawił baranka ( o szerokości 50cm ). Jak najbardziej pasuje do naszej dyskusji.
  24. 20 mm obręcz - to i 1,4'' wejdzie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...