Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Za dużo myślisz i przez to niepotrzebnie kombinujesz. Jak szeroką oponę do tej pory miałeś? Dobrze Ci się na niej jeździło czy chcesz coś zmienić? Dać węższą albo szerszą? Na Twojej feldze jest napisane, że producent zaleca opony o szerokości od 28 do 38 mm czyli (wg "klucza" francuskiego z twojej tabelki) rozmiar opony od 700x28c do 700x38c. Raczej szedłbym w szerszą niż węższą bo na 28c to się teraz szosami jeździ. Jak już masz wybraną oponę to kupujesz dętkę w takim rozmiarze, żeby był zgodny z szerokością opony, czyli np. jeśli wybierzesz oponę 700x38c (ERTRO 38-622, calowy 28 x 1,5") to musisz zobaczyć na pudełku od dętki czy ta szerokość się zgadza. Oczywiście dętka w związku z tym, że się rozciąga to psuje na opony w kilku rozmiarach, np. od 32c do 47c
  3. Expl540 jest w chwili obecnej za 2999PLN.. https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414?mc=8607120 ciężko będzie coś zauważalnie tańszego a rozsądnego kupić. Były niedawno jeszcze Radony ZR Lady 8.0 z napędem 1x i powietrznym amortyzatorem ale na ten moment niedostępne. https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-6.0-1 wyjdzie podobnie jak Expl. Co do promocji to nikt nie wie a jak wie to nie powie... W zeszłym roku (moim prywatnym zdaniem) większa ilość dobrych ofert zaczął się kilka tygodni przed Black Fridayem. Jak będzie w tym roku ciężko powiedzie.
  4. Jak przerzutka miałaby się zużyć po 2-3k km ? 🙈 Gdyby tak było tu musiałbym kupować 4-6 przerzutek na sezon 😂. Kółka aluminiowe do przerzutki ? Żadnych korzyści tylko generują większy hałas.
  5. Ja wiem że to trochę nielogiczne, ale jeżeli ona będzie mniej jeździć niż Ty to raczej powienies szukać jej droższego, lżejszego roweru by mogła za Tobą nadążać, a i tak może nie dać rady. Sumarycznie I tak będziesz musiał dostosować tempo. Natomiast jak kupisz cięższy rower to na pewno nie będzie dawała rady. Madani z atrapą widelca i ponad 14 kg wagi bym odpuścił. Ten Lapierre wygląda sensownie. Pytanie ile waży.
  6. Jak sprawdzić czy tarcza drży ?
  7. Dzisiaj
  8. Nowy Muirwoods od Marina. O gustach się nie dyskutuje, może się komuś spodoba. Nie rozumiem kół 27,5 przynajmniej w tego typu rowerach. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-muirwoods-2-2-2
  9. ja tam widzę same minusy, - drogo, tylna przerzutka koło 2000 zł. I to nawet nie chodzi o samą cenę, ale ona się przecież zużyje, po 2000-3000km pewnie. To 1 zł za km / cholernie drogo wg. mnie - ciężej - kolejna rzecz do ładowania - na tyle ile oglądałem wheeltop ma opinie słabej przerzutki Tymczasem m5100 + kółka alu 90-100 zł. 30g więcej względem XT.
  10. Manetka do zmiany mam SL-M6000 polecacie cos innego czy zostać przy tym ?
  11. @Czikol: Jakie rozwiązanie w końcu zastosowałeś? A odnosząc się do cytowanego tekstu to raczej więcej sensu miałoby wypinanie koła/kół niż luzowanie śrub mostka. No chyba, że masz błotniki wtedy obrót kierownicy faktycznie niewiele daje…
  12. Nie żałuj kobiecie, i kup coś sprawdzonego z amortyzatorem, a nie jego atrapą... Godzinę temu wklejałem w innym temacie : https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-4-9-pd50005/ - po lekkim tuningu za jakiś czas, to będziesz jej tego roweru zazdrościł, albo sam nim jeździł
  13. Ostatnio zrobiłem dwudniową trasę 373km Ride Fri, 9/19/2025 Morning Ride 4:43:16 173.50 km 194 m Ride Sat, 9/20/2025 Morning Ride 5:38:49 200.23 km 229 m Wyszła mi przeciętna 36km/h z jazdy. Pierwszego dnia stawałem w sumie 1h drugiego nieco ponad 1h. Obiad przerwy żeby dolać wody do kamela i dokupić wodę i jedzenie. Płasko ale sporo skrętów, rond. Różnica początek koniec była ok 100m w dół i potem powrót w górę. Gdybym tą trasę zrobił na szosce w szczycie kondycji jakieś 13 lat temu wyszła by mi przeciętna góra 27-28km/h ale raczej bliżej 25km/h. Wtedy poruszałem się rowerem szosowym po płaskim 30-33km/h. Teraz po płaskim jadę w długiej trasie (ok200km) 40km/h. A co by było jakby to był naprawdę nowoczesny model roweru... a nie rocznik 2013 i jeszcze jedna z najszybszych konstrukcji na otwarte drogi ? Co dopiero mówić o młodych, dobrze wytrenowanych ludziach w nowoczesnym sprzęcie. Na razie jest jeden w Polsce, płaskie jeździ ok 55km/h. 100km zrobił <2h. Także, sugeruję wyjść spod kamienia i odciąć kotwicę spowalniającą (mowa o jeździe szosowej). Jak ktoś lubi szybko jeździć o własnych siłach rowerem. Powodzenia.
  14. Hej, kupiłem sobie rockrider expl540 żeby jeździć po górskich ścieżkach itp. Teraz szukam czegoś dla mojej kobiety żeby mogła w miarę możliwości jeździć ze mną po trudniejszych terenach i dotrzymać mi kroku. Wzrost 170cm Niezbyt doświadczona, szukam czegoś co się będzie łatwo prowadziło, myślałem że warto żeby rower miał: 29 cali koła szeroka kierownica? najchętniej 1-2 rzędowa korba i kaseta z szerszym zakresem niską wagę Rozważam kupić jej też expl540 ale raczej nie będzie jeździć tyle co ja więc zastanawiamy się czy nie poszukać czegoś tańszego. Tutaj znowu podoba mi się na papierze ten madani: https://allegro.pl/oferta/rower-madani-29-deore6100-hydraulika-m-13344806534 Macie lepszy pomysł? Myślałem nad rockriderami (niższe modele) ale wszystkie mają dość dużą wagę, a może z kolei ja przywiązuje do tego za dużą wagę? może Kellys vanity, Lea 2.0? Albo czekać do zimy, może ktoś ma kryształowa kule i wywróży czy będą większe promocje niż teraz?dzięki za porady
  15. Witam. To przeanalizowałem i nie wiem czy dobrze rozumiem moze mnie ktos poprawić jak błędnie. Z godnie z opisem ramy , czyli 700x28C38C ETRO 622x19. Rozmiar 700 i "622 ISO -szosowe" to ten sam rozmiar felgi czyli 28", a 19 to szerokość obręczy. Dobieram zgodnie z wymiarem w tabeli i szerokość opony od 28-37. A z poniższego zdjęcia opisy na pudełku detki dobieramy szerokość opony : 32-622(ISO)>47-622(ISO) wynika ze dla opony 28" szerokosc od 32-47mm 28x1.5 > 28x1.75 oznaczenie na oponie 28 " od 1.5 do 1.75 700X32C > 700x 47C to samo co wyzej od 32-47mm Inne rozmiary opon.
  16. Brygado, update: Sram butter w Fade był cichy przez pierwsze kilkadziesiąt km, po stu km i kilkukrotnym rozpędzeniu się do 50-60km/h smar się ulotnił i odciszył piastę. Najniższa temp w jakiej piasta jechała to okolice 6*C, żadnych problemów z zazębianiem nie było - ale w mojej ocenie to zbyt rzadkie smarowidło. Piasta jak na zapadkową jest znów wyraźnie słyszalna.
  17. Cześć wszystkim, jestem tu nowy. Od 3 lat śmigam szosą Cube Agree GTC Race CSL. Po zderzeniu z hulajnogą żywot zakończyły koła Jestem zmuszony kupić nowe. Czy mogę prosić Was o pomoc? Rower ma system v-brake więc wybór jest nieco ograniczony. Chce przejść na koła aluminiowe - karbonowe są przede wszystim poza moim budżetem, a poza tym v-brake i obrecz karbonowa to nie zbyt fajne połączenie. Stoję przed wyborem pomiędzy Vision 35 SL https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-team-35-comp-sl-pd19830 lub Vision Trimax 35 KB https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-trimax-35-kb-pd19358. Różnica cenowa spora. Z tego co wyczytałem różnią się głównie tym, że w te droższe mają mozliwość montażu tubelessów. Dla mnie rzecz zbędna. Co myślicie? Miał ktoś do czynienia z kolami marki Vision? Jak sie sprawdzają? Chyba że macie inne propozycje.
  18. W tej cenie nie dostaniesz roweru, który nada się i na wyścigi XC, i do parku rowerowego (połączenie geometrii enduro z krótkim skokiem zawieszenia i niską wagą). Radon Skeen Trail to nie rower na wyścigi XC. Treka sobie odpuść, bo widelce Fox Rhythm mają bardziej delikatną anodę niż Performane/Performce Elite, przez co trzeba bardziej uważać, żeby jej nie uszkodzić. Ja bym się wahał między Chieselem a Corratec'iem Revolution iLink SL Pro Team. Jeśli ważysz więcej, to SID może okazać się sztywniejszy, mimo cieńszych goleni.
  19. Szkoda tylko, że ceny butikowe więc nie będzie to żadną konkurencją dla masówki SRAM i Shimano.
  20. Bardzo przyzwoity Lapierre za 3.7 k : https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-4-9-pd50005/
  21. Fajny patent z tym kawałkiem gumy szewskiej. Ogólnie to zedrzeć grubsze grudy głównie z rantów opony i dolać mleka. Waga wyschniętego mleka jest pomijalna.
  22. Nowa elektroniczna grupa napędowa do MTB i graveli - ROTOR Uno https://share.google/ApllVRR0qxRrMtnw6 Czyli Wheeltop po zakupie Rotora zaczyna sprzedawać swój sprzęt ubrany w nowe piórka. Jak się zresztą wszyscy spodziewali.
  23. spidelli

    [FAT Bike] Warto?

    Dla mnie gravel z amortyzacją to średni pomysł, półśrodek, bo rozwiązuje (czy aby na pewno?) problem komfortu. Pozostaje kwestia śniegu (skoro lato było zimne, jesień zaczęła się chłodem, to może zima będzie w tym roku?) a jak nie śniegu to błota, piachu czy faktycznie rozjechanych dróg leśnych przez największego szkodnika polskich lasów.... Faty i fulle to problem z masą, chyba że jakiś droższy fat albo jakiś full XC ale tu znowu wchodzą koszty serwisowania i czy taki rower nie będzie już owerbajkiem? Ja bym patrzył w kierunku roweru typu Marin Team - w miarę lekki, ma amor i stoi stockowo na 2,35" - tak przykładowo, nie znam oferty innych producentów. W każdym razie ja bym chętnie swojego RZ2 zamienił na MT1
  24. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    Nie spodziewałbym się jakiejś różnicy. Odnośnie ciśnienia, to na mleku warto spróbować zejść poniżej zalecanego. Mam schwalbowe turystyczne (Mondial Evo, GT 365) 2" z rekomendowanym 2,5bar. Można spokojnie zejść na 2,2, czy nawet 2 jak się uważa na korzenie, krawężniki itp. i to na dętkach. Obecnie ciut mniej szaleję jak do grawelowego wsadziłem tpu zamiast ciężkich butylowych ale nadal te minimalne 2,5bar to jest już dosyć sztywno w terenie i można spokojnie upuścić. Zdarzało mi się na 1,6" (też Mondial Evo, Winter) schodzić w okolice 2bar i też dawały radę. Także warto eksperymentować. Każdy granice komfortu ma gdzie indziej. Tak samo poczucie szybkiej jazdy jest mocno subiektywne. Amortyzacja też mocno zmienia podejście jak grube opony są potrzebne (nie czarujmy się opona 2,6 nie zastąpi amortyzacji). Do zeszłego roku dla mnie granicą komfortu były 42mm (+/- schwalbowa rozmiarówka). Można było już w miarę swobodnie pojeździć po lesie. Przed wyjazdem w góry zmieniłem na 2" raz z racji terenu, dwa chciałem ujednolicić rozmiary zapasowych dętek, żeby ciągle nie przekładać jak zmieniam rower. W fullu mam obecnie 2,4", poprzednio 2,5". Niby lepiej na drobnych nierównościach ale jak się trafi tarka, bruk, to nawet amortyzacja nie zawsze daje radę. Miałem na grawelowym wycieczkę gdzie trafiłem na jakiś stary bruk, potem paskudne betonowe płyty. Wątpię, żeby full na blokadzie był tam zasadniczo komfortowy. Szeroki kapeć nie jest uniwersalnym rozwiązaniem i osobiście do tego grawela wsadziłbym amortyzator, zwłaszcza że obecnie można dostać Rudy Ultimate za około 1300zł (aż podejrzanie duża obniżka z ponoć 4200). Koniec końców i tak zostają indywidualne preferencje, czy ktoś chce maksymalizować wydajność, czy komfort, gdzie szuka kompromisu. Nawet w tym zawodowym świecie ścigantów zdania są podzielone czy lepiej mieć cięższe szersze, czy lżejsze węższe (dużo zależy od konkretnej trasy).
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...