Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Angels We Have Heard On High - The Petersens
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Eathan odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Ale malowanie. Bomba! -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
ernorator odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Popsułem niechcący żonie gravela, oddałem jej swojego, czarny tydzień był i jakoś tak....mam zakaz kupowania do odwołania kierownica tam jeszcze jest zintegrowana ale jakoś się nie załapała - Dzisiaj
-
Spoko! nie mam problemu z udami. Ja chuderlak jestem 😉😀 To szukam 130/135. Jakieś propozycje, linki 😊
-
[~5000] rower na asfalt z korbą jednorzędową >50T
Miro1970 odpowiedział pcmspm → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Raczej nie ma. Obliczyłem. Z korba 48, kołami 26 i oponami 35 oraz kadencją 70 z koronką * 14t miałby 28.5 km/h * 11t miałby 36.2 km/h. A pisze, że osiąga 35 km/h. -
afly obserwuje zawartość → [RST] First
-
duży plus dla WOOM'a za taką obsługę posprzedażową!
-
Ryzyk fizyk, a kupiłem tam korbę - 100 zł postawiłem na szali
-
@nikbar1 ciekawe siodełko. Nigdy takiego nie widziałem. Co prawda dla mnie zdecydowanie za szerokie i nie występują chyba w mojej szerokości, ale warto wiedzieć, że coś takiego istnieje 🙂. Póki co znalazłem takie https://allegro.pl/oferta/siodlo-rowerowe-selleroyal-vaia-athletic-45st-zelowe-multi-tool-17275232543, ale kształt nie do końca mnie przekonuje.
-
[Trek Procaliber 9.6 gen 3] można zadawać pytania
Krystian_K odpowiedział Krystian_K → na temat → 29er
@KSikorski z tego co pamiętam to jest na odbiciu od Szwedzkiej Grobli, i miało być w edycji Pomerania Gdańska, jednak finalnie wypadło jak wiele singli i ostateczna trasa prowadziła inaczej.- 8 odpowiedzi
-
- procaliber 9.6
- procaliber gen 3
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[Lampka] Jaka lampka do jazdy nocą na szosie?
Nemrod82 odpowiedział kregiel → na temat → Akcesoria rowerowe
Jeżeli na szosę to lampka tylko odcięciem. Dobrze ustawiona zapewnia komfortową jazdę i nie musisz żonglować ustawieniem lub trybem gdy ktoś jedzie/idzie z naprzeciwka. Jeżeli ma to wyglądać schludnie to są mocowane pod wysięgnikiem na licznik wspomniane już przez innych Magicshine Hori 900/1300 lub EVO1700. ( Są też dostępne tańsze podobne lampki na Alli ). Jeżeli ma mieć wymienne ogniwa to jest Enfitix Navi 1600. Co do konieczności posiadania wymiennych ogniw to dla mnie nie ma to kompletnie znaczenia. Obecnie lampka z przyzwoitym ogniwem i rozkładem światła jest w stanie komfortowo oświetlać szosę przez 5-6 godzin. Dodatkowo praktycznie każda ma możliwość ładowania z power banku podczas pracy. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: Adrian112
-
Amor po serwisie. Wszystko działa, na razie lepiej niż przed rozbiórką. Wcześniej miał tendencję do przyklejania się po postoju. Gdyby poszukiwał w tym zakresie pomocy to stworzyłem mały manual: 1) Przydatne linki: 2) Ustalenie poziomu oleju, jeśli nie wiemy czy oryginalnie jest ok lub gdy ktoś przed nami w nim grzebał podałem w poście powyżej 3) Instrukcja serwisu w punktach: 1) Sprawdzamy długość skoku 2) Odkręcamy górną nakrętkę tłumika (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 3) Wyciągamy górą tłumik górny 4) Wylewamy olej z tłumika górnego do menzurki ( 90ml SAE 5W) 5) Odkręcamy śrubę imbusową 4mm sprężyny powietrznej w dolnej ladze 6) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy(manual nie przewiduje)) 7) Spuszczamy powietrze z komory 😎 Odkręcamy korek komory powietrznej Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm) 9) Odkręcamy pokrętło regulacji odbicia (śrubokręt) 10) Luzujemy tłumik w dolnej ladze (imbus 8mm w prawo) 11) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy (manual nie przewiduje)) 12) Zdejmujemy dolne lagi, czyścimy, wymieniamy uszczelki gumowe i kurzowe 13) Wkładamy nowe uszczelki kurzowe nasączone olejem 15WT Heavy oraz smarujemy uszczelki gumowe i ślizgi Sram Butter lub Dynamic Seal 14) Czyścimy odboje sprężyny powietrznej 15) Odkręcamy nakrętkę sprężyny powietrznej szczypcami Seger-a 16) Sprężynę powietrzną wyciągamy w dół przez goleń 17) Wyciągamy tłoczek w dół przez goleń, czyścimy 18) Czyścimy w środku górną lagę 19) Odkręcamy plastikową nakrętkę tłumika, klucz 24 20) Czyścimy dolny i górny tłumik 21) Dokręcamy dolną nakrętkę dolnego tłumika M12 ręką przytrzymując imbusem 8mm 22) Czyścimy w środku górną lagę amortyzatora 23) Smarujemy oring tłumika dolnego i nakrętkę oraz gwint lagi 24) Wkręcamy dolny tłumik w lagę, klucz 24 moment 7Nm (wartość orientacyjna w manualu jest 110-130 kgf ? , jeśli Seger to ostrym do zewnątrz) 25) Zalewamy tłumik olejem 5WT ( około 80ml) na około 12 cm od korony amora (na wysokość tłumika górnego) 26) Pompujemy tłumikiem dolnym olej 27) Smarujemy nakrętkę tłumika górnego i oring na dole oraz gwint w ladze 28) Montujemy tłumik górny (blokada otwarta), sprawdzamy działanie blokady skoku, jeśli nie działa lub działa z „luzem” dolewamy oleju do tłumika górnego. 29) Sprawdzamy czy tłumik dolny chowa nam się w całości do górnej lagi 30) Skręcamy (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 31) Smarujemy tłoczek tłumika powietrznego Sram Butter lub Dynamic Seal i wkładamy go od dołu lagi 32) Smarujemy sprężynę tłumika powietrznego oraz gwint nakrętki i lagi (sitko, durszlak) i wkładamy od dołu (wkładamy od dołu przy otwartym zaworze powietrznym) 33) Skręcamy korek sprężyny powietrznej szczypcami Segera (5-7Nm) 34) Smarujemy uszczelkę i odboje sprężyny powietrznej 35) Do komory powietrznej od góry wlewamy 3ml oleju 5WT ( manual 5-10ml) 36) Smarujemy gwint komory powietrznej i korek z wentylem Sram Butter lub Dynamic Seal 37) Jeśli występuje (u mnie nie było) dokręcamy do niej u góry element tłumika powietrznego , ręką 38) Skręcamy (Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm)) 39) Pompujemy sprężynę powietrzną 40) Zakładamy dolne lagi (ustawiamy amor do góry nogami) 41) Przez otwory na śruby wlewamy po 5 ml oleju 15WT Heavy (manual nie przewiduje) 42) Dokręcamy śruby w dolnych goleniach 43) śrubę imbusową 8mm w tłumiku (5Nm) 44) śrubę imbusową 4mm (5-7Nm) w sprężynie powietrznej z odrobiną loctite 45) montujemy pokrętło regulacji odbicia 46) montujemy pokrętło zamknięcia ( musimy ustalić jego położenia na max zamknięte do przodu) Czy jest prawidłowo i zgodnie ze sztuką nie wiem, u mnie działa. 4) fotki tłumika powietrznego
-
Ja mam takie https://www.bike24.pl/produkty/419555 wcześniej miałem to starsze gel i to chyba jest lepsze, choć tamto też było dla mnie ok, znaczy nic nie wyszło mnie nie bolała po jeździe,w tracie to różnie bywa
-
Szukałem, ale nie znalazłem 😌.
-
Trochę tak. Ja dodatkowo próbowałem ustawienie bloków w butach tak żeby jak najbardziej ustawić stopy na zewnątrz. Pomogło bardzo nieznacznie.
-
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
marcesco odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jeżeli skreślasz schowek i ciekawy kolor to możesz wrócić to przeglądu rowerów od nowa, otwiera się szeroki wachlarz. Co prawda jeszcze składam Topstone'a, ale schowek już wypróbowałem i wchodzą tam: normalnej wielkości łyżki uniora, multitool z 11 kluczami, zestaw naprawczy tubeless, nabój CO2, pompka, dętka tpu i jeszcze zostaje miejsce na jakieś dokumenty, klucze do auta/domu. Mi się bardzo to podoba. -
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
Pablo59 odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
Ach te wielkie uda ;-)) czasem to zwyczajnie sposób prdałowania i prowadzenie kolan, plus waski rozstaw "osi" ...niektorzy zwyczajnie taka maja budowe że jeansy przecieraja w kroku.
-
Lextalionis obserwuje zawartość → [Siodełko karbonowe] jaki rozmiar?
-
Ja miałem tego Ultimate i właśnie ze względu na szeroku 'nos' przestałem go używać. Mnie to denerwowało bo przy mocniej rozbudowanym udzie uderza się o siodełko przy każdym ruchu nogą.
-
O tych ryet'ach trzeba napisać jeszcze jedno. Są tego conajmniej 3 rodzaje. 1.Ultimate - To z Twojego foto - ono jest powiedziałbym płaskie 2. Sd-k29 - jest pólokragle i ma wyżej podniesiony tył skorupy 3. AirCode - tego nie mialem - ale wyglada na skorupe z ultimate i obitke z sd-k29 1 oraz 2 sa w wersji 135mm (na bank 3d printed bo takie mam na testach) Co ważne siodła te maja dość szerokie nosy 4.5cm - to jak prologo dimmension w wersji TRI. Nie każdemu to pasuje, bo ponoc sa tacy co ocieraja udami. Z Twojej foty wyglada jakby miało waski nos....ale ja bym nie był taki pewien jak to będzie na żywo.
-
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
Eathan odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Wygląda na to, że cena się nie utrzymała. Jest dostępny za 3899€, czyli kilka złotych drożej niż u nas (16199). I teraz mam dylemat. W sobotę skoczę do sprzedawcy, który ma tych Scottów więcej na stanie. Zobaczymy, czy będzie skłonny do większych ustępstw niż sklep w Kato (tutaj 500 zł rabatu). Jeżeli nie to czekam dalej. Chyba, że pęknę i wróci pomysł zakupu Cube. Tyle, że innego modelu: https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nuroad-c-62-exc-carbon-n-crisscross/130350 Force 1x13, pomiar mocy w osi i wg. producenta obłędna waga. Po tym jak odpadł temat schowka to ten Cube ma tylko 1 minus - kolor. Nie chciałem czarnego/matowego roweru Z drugiej strony skoro skreśliłem schowek to może i zmienię zdanie w temacie koloru. -
[Lampka] Jaka lampka do jazdy nocą na szosie?
DyktaTusek odpowiedział kregiel → na temat → Akcesoria rowerowe
Tylko jedna osoba chyba o tym wspomniała - jak jazda nocą to moim zdaniem wymienny aku tak by mieć ze sobą zapas i jak coś szybko podmienić to podstawa. Tak samo z tyłu. Wszystko inne to zabudowane elektrośmiecie. https://fenix.pl/product/49046,lampa-rowerowa-fenix-bc26r -
[smarowanie] Smary używane przy serwisie rowerów
pecio odpowiedział TheJW → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
@LUKULUS do bębenka daję Molykote TP 42 (DT Swiss sprzedaje go w swoich tubkach) . Smar silikonowy CX80. Tego "silikona" stosuję do smarowania uszczelek gumowych . -
[Trek Procaliber 9.6 gen 3] można zadawać pytania
KSikorski odpowiedział Krystian_K → na temat → 29er
To ja wiem, ale czy to jest kładka na odbiciu z drogi mackansena, którą naprawiono przed ostatnią edycją Pomerani w Gdańsku?- 8 odpowiedzi
-
- procaliber 9.6
- procaliber gen 3
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[Trek Procaliber 9.6 gen 3] można zadawać pytania
Krystian_K odpowiedział Krystian_K → na temat → 29er
A to tak w Gdańsku mamy Jeszcze odnosząc się do wpisu, mimo że to nie są góry to do domu wracam z nabitymi przewyższeniami od 800 do 1200 w zależności co tam sobie jeżdżę. Na proponowane zębatki 36/38 to bym musiał być pro koniem z mocnymi kolanami 😜- 8 odpowiedzi
-
- procaliber 9.6
- procaliber gen 3
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[smarowanie] Smary używane przy serwisie rowerów
LUKULUS odpowiedział TheJW → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Amatorsko używam obecnie łożyskowy Fuchs Silkolene PRO RG2. Syntetyczny, kolor czerwony, lepkość NGLI2. Przy kontakcie z wodą robi się brązowy, co jest dobre, bo widać gdzie się dostała woda. Używam go wszędzie, nawet w amortyzatorze, bo to zwykły sprężynowy uginacz, a jestem na etapie poszukiwania smaru do amortyzatora - o tym poniżej. Fuchs Silkolene PRO RG2 kupiony przez przypadek, zamiast ŁT43. Czy ŁT43 jest zły - odpowiedź brzmi nie. Jest dobry, natomiast DO ROWERU są lepsze smary, bo ŁT43 ma wysoki współczynnik lepkości (NGLI3) gdzie w ROWERZE uważam taki nie jest potrzebny nigdzie, więc są lepsze smary, mniej lepkie o parametrze NGLI2, a są miejsca w rowerze, gdzie należy zastosować smar o parametrze NGLI1 lub nawet NGLI0. Mówię tu o goleniach amortyzatora lub wnętrza bębenka piasty (zapadki i kulki). Do linek stosuję smar PTFE w sprayu, bo nie jest lepki, nie łapie absolutnie kurzu, ciężko nawet nazwać to smarem, po prostu substancja dająca poślizg. I chciałbym poruszyć temat właśnie smarów do konserwacji goleni amortyzatora. Doktoryzowanie się przeze mnie na temat smarów, wyszło od w sumie błędnej informacji, że smar ŁT43 niszczy gumowe uszczelki i stąd nie należy go stosować w amortyzatorach. Okazało się to bzdurą. Chodzi tu wyłącznie o zbyt dużą gęstość (co ma wpływ na responsywność działania amortyzatora) oraz zdolność łapania kurzu, czyli zbieranie się syfu w amortyzatorze. Wszyscy polecają SRAM Butter do amortyzatorów, co jest nazwą handlową smaru SLICKOLEUM (czyli smaru silikonowego). Smary silikonowe mają lepkość NGLI1 lub NGLI0. Mam dwa pytania: 1. Co stosujecie zamiast SRAM Butter, jakie inne smary silikonowe ? SRAM Butter jest drogi, choć przy amortyzatorze za 1200 - 3000 zł to nie jest koszt. Chodzi mi o to, czym go zastąpić w np. w amortyzatorach do 1200 zł aby poprawić parametry ślizgu. Mówię tu o smarze, nie o dezodorancie. Jest środek o nazwie Brunox DEO do goleni amortyzatora, ale to jest dezodorant do goleni (ma za zadanie nadać poślizg uszczelkom i chronić przed przyklejaniem kurzu). Swoją drogą popularny i dobry, pryska się tym jak dezodorantem pod pachę, każdorazowo gdy idzie się na rower, pozwala utrzymać czystość goleni - kosmetyk. 2. Jakiego smaru używacie do wnętrza bębenka piasty (zapadki i kulki) ? Ktoś pisał że daje Shimano Freehub Grease (50 zł za 50 gram) albo Sram Butter (50 zł za 30 gram). Co polecacie ?
