Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Galvatron obserwuje zawartość → [3500zł] Mtb
-
Stevens ma najlepsze wyposażenie (Recon Gold różni się od Reby głównie wagą). Jego minusem jest brak sztywnej osi z tyłu. Lapierre Prorace 4.9 ma z tyłu sztywną oś, ale troszkę gorszy i bardziej wiotki widelec. Raidon w Prorace 3.9 to nie jest zły widelec, ale bardzo podstawowy, więc ja bym go nie brał pod uwagę, skoro za niewiele więcej możesz mieć Recona Gold lub przynajmniej Judy Gold. Kellysy sobie odpuść, bo Recon Silver ma dość delikatną powłokę górnych goleni, którą łatwo jest uszkodzić.
-
[sztywne osie] odkręcanie w drugą stronę / delikatny opór na kole
kaido2 odpowiedział piotrekek → na temat → Koła rowerowe
Raczej tak, bo koło ewidentnie za mocno skręcone, lub brak podkładki jeżeli na maszynach, albo inny miki. Tak, czy siak do przejrzenia -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
kaido2 odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Zależy od regionu Zapraszam do takiej Nowej Soli , czy Zielonej Góry Tam porobili ścieżki " za ich piniondze" i nie masz prawa jeździć rowerem po drodze! XD -
Cześć. Niedawno kupiłem na następny sezon nowy (używany) rower Merida SCULTURA 8000 BURGUNDY RED (BLACK). Chciałem dzisiaj odkręcić koło z przodu bo coś ciężko się obracało i się zdziwiłem bo sztywna oś odkręca się w drugą stronę niż w moim poprzednim rowerze . Zorientowałem się dopiero w momencie jak dokręciłem tak koło, że ledwo się obracało.. Moje pytanie - dlaczego tak zrobili ? Dokręciłem teraz na wyczucie bo mój klucz dynamometryczny działa tylko w jedną stronę ale koło dalej nie kręci się idealnie gładko.. Jak poluzuje trochę to jest lepiej ale wtedy ledwo się trzyma i strach jechać. Drugie pytanie - piasta do serwisu ?
-
RafalxM obserwuje zawartość → [Rower] Gravel, lub inny typ do 5, maksymalnie 6tys. zł
-
[Rower] Gravel, lub inny typ do 5, maksymalnie 6tys. zł
RafalxM odpowiedział qUaTrO → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Wszystkie części zawsze możesz podmienić, najważniejsza i tak jest rama, jej geometria (mająca wpływ na pozycję czyli wygodę). Rama ma to ograniczenie konstrukcyjne że nie zmodyfikujesz szerokości pod tylne koło, pod przednie możesz zawsze wymienić widelec. Jeśli jesteś zdecydowany na kierownicę typu baranek, to od siebie mogę polecić Kross Esker 4.0 (stalowy-zielony) , używkę kupisz poniżej 2k pln - mniejsze ryzyko utopienia pieniędzy gdyby jednak baranek Ci zupełnie nie przypasował. Rama mieści z tyłu oponę 29x2.1" WTB Nano z zapasem po 4-5mm na stronę, także łatwo testować ten rower na oponach szosowych typu 700x32c albo i terenowych zyskując trochę amortyzacji na leśnych dołkach. -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
DyktaTusek odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Ojkofobiczna przesada, nie jest tak źle i wciąż się kultura moim zdaniem poprawia, ja odwróciłbym te proporcje, że z 10% takich buraków jest. BTW ostatnią prawdziwą 'gazetę' na drodze (nie było ścieżki) miałem we Włoszech od Włocha. -
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
kaido2 odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
@uzurpator w przypadku karbonu zgoda, bo patrząc jak niektórzy zjeżdżają, to niech im ktoś rzuci tarcze -
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
uzurpator odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
@RabbitHood Się nie zdziw, jak za rok/dwa Dzuracze czy inne Rekordy będą mocno na 1x lansowane. Zalety jednego blatu na szosie też są. Zwłaszcza jak jakieś karbą wydziwiate ramy się upowszechnią. Tak swoją drogą, ostatnia drama z UCI - ta na temat ograniczenia przełożeń, wynikła z tego, że SRAM ograniczony by byl do przełożenia 49/10, abo do porzucenia koronki 10t, którą to lansują od dekady. Na 49T N/W nie zrobisz, więc nie mogliby hipotetycznego napędu 1x13 w szosie oferować. @kaido2 Po to, abyś miał przyzwoite hamulce i karbonowe koła. -
[Rower] Gravel, lub inny typ do 5, maksymalnie 6tys. zł
Xzc odpowiedział qUaTrO → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Kluczowa kwestia jeździć przy lesie czy w lesie, w sensie czy ten las to ma być jakiś szuter czy asfalt w środku lasu, czy prawdziwa droga leśna (kamienie, korzenie), jeśli ta druga opcja to gravel nie bardzo się do tego nadaje, niby się da ale nigdy nie będzie to na tyle efektywne co rower MTB. Do obecnych zastosowań gravel może mieć sens, sam swoja pierwszą szosę kupowałem do podobnych zastosowań i też miał to być gravel, jednak w praktyce i tak trasy asfaltowe pokrywały praktycznie 100% tras jakie jeżdżę a jeśli sporadycznie trafił się jakiś szuter wolałem przeprowadzić ten kawałek rower niż kupować gravela i tracić na asfalcie względem szosy. Pewnie się znajdą tacy co będą twierdzić, że gravelem da się objechać wszystko, ale musiałbyś sam zobaczyć jak to wygląda w praktyce w terenie, pozycja, która wymusza gravel oraz brak amortyzacji w przypadku braku umiejetności jazdy w terenie może wręcz stwarzać zagrożenie. Optymalny zestaw to dwa rowery szosa + MTB pokrywające praktycznie 100% wszystkie potrzeby, gravel w każdym polu będzie miał jakieś ograniczenia szczególnie jeśli mówimy o jeździe terenowej, natomiast jako rower uniwersalny (ale nie idealny do wszystkiego) powinien się sprawdzić, nie pisze tego w celu zniechęcenia a zwrócenia uwagi, że nie jest to złoty środek zaspokajający wszystkie potrzeby. -
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
kaido2 odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
Ale po co tak naprawdę, tarcze w szosie? -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
RabbitHood odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Gdyby za buractwo odbierali w Polsce prawko to pozbylibyśmy się 90% kierowców. - Dzisiaj
-
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
RabbitHood odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
No niestety gdy człowiek popatrzy ile to już lat "przyjmują" się tarczówki w szosach to na 1x przyjdzie nam poczekać z 60 lat. -
soulafein obserwuje zawartość → [Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne
-
Hejka. Mam zagwozdkę - próbuje znaleźć informację o amorku REBA Dual Air SL pod koła 26, na QR, z Motion Control, zwykłą sterówką. Ma mocowanie na tarcze i V-brake - to może też podpowiedź co do roku produkcji. Mam numer seryjny od osoby, która sprzedaje amor, ale na stronie TrailHeads ani na stronie RockShoxa nie można znaleźć informacji o manualu czy z którego roku jest ten sprzęt (podejrzewam, że około 2010-12, a może nawet wcześniejszy 2007-9 ??), skoro na koła 26 i QR). Chciałbym przed zakupem zobaczyć jak z dostępnością części serwisowych, bo opis, że amor sprawny to jest dla mnie za mało. A udało mi się przeserwisować 3 Recony, z różnych okresów, dostępność części zamiennych jest wyśmienita. Numer to 03T80013523 i zdjęcie amorka
- 2 188 odpowiedzi
-
- dostrojenie
- rock shox reba
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
uzurpator odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
Głownie ze względu na konswerwatyzm szosowców. 52 + 11-36 ma ten sam zakres co 52-39 + 11-27 - tak pi *drzwi, co całkiem niedawno było standardowym, miękkim nawet, napędem szosowym. Dzisiaj 11-36 to można na 13 rzędowej kasecie nawet kupić. -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
kaido2 odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Są DDR-y w tym kraju, gdzie rowerem z przyczepką nie wjedziesz XD Polska to jednak piękny kraj XD A najpiękniejszy jest ten uczuć, kiedy z boku coś podjeżdża i " spier... na ścieżkę rowerową" XD -
[Rower] Gravel, lub inny typ do 5, maksymalnie 6tys. zł
RabbitHood odpowiedział qUaTrO → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jak nie jeździłeś z barankiem to polecam: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kellys-soot-20-pd37447/ Jest możliwość sporego upgreadu i prześwit na opony też spory. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: qUaTrO
-
Cześć, przygotowuję się już mocno do kupna pierwszego konkretnego roweru. Na początku się zastanawiałem jaki wybrać typ, ale ze względu na moją częstą jazdę po ścieżkach rowerowych, asfalcie i sporadycznych wypadach na drogi leśne, i szutrowe raczej gravel jest rozwiązaniem. (Jeżeli nie, to bardzo bym chciał zostać doedukowany) Przy okazji zależy mi na tym żeby ten rower miał możliwość instalacji raczej grubszej opony w przyszłości na ewentualną podmianę, gdybym chciał więcej jeździć przy lesie. No i tutaj pojawia się problem, bo z racji mojej przypadłości maksymalizacji zakupu itd. trochę jestem w kropce. Nie spodziewałem się, że jest tutaj tyle części, na które potrzebuje zwrócić uwagę. Po tym za długim wstępie chciałbym prosić o pomoc, co rower w takim przedziale cenowym powinienien mieć (konkretne części najlepiej) oraz co jest warte polecenia (marki, rowery) Przy okazji czy myślicie, że jakoś niedługo będą fajne przeceny?
-
Ciekawy jestem jaką wiedzę będą mieli "ekspedienci" i jak zareagują na pytanie typu - mam Treka Madone z 2021 roku, jaki suport mam do niego kupić Ja myślę, że jak ogarną różnicę między BSA , a PressFit i Gxp i Dubem to i tak będzie nieźle. A co do samego CR to w okresie 2-3 lat mocno wystrzelili w górę i sam jestem ciekawy co będzie za kilka lat. No bo to różnie bywało już nawet z większymi firmami. Widać, że mają jakąś strategię gdyż idą mocno w sklepy stacjonarne w czasie gdy co drugie słowo w mediach to jest e-comers. Ma to rację bytu w przypadku gotowych rowerów i tutaj mogą zatrząść okolicą. Ale jakoś nie widzę tego, że nawet ktoś ulicę obok będzie robił wyprawę do CR żeby sobie kupić nową dętkę. Pożyjemy, zobaczymy.
-
Czyli podobnie jak ja. W ogóle nie rozważałbym w takim wypadku 27.5 i brał 29... Z tym wzrostem jest się najczęściej na pograniczu rozmiarów M i L u większości producentów, więc fizyczna przymiarka moim zdaniem konieczna.
-
178cm
-
Saaayebiście
-
[Zima] jazda rowerem
zekker odpowiedział adamek1 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Nie ma co porównywać myszkowania po ziemi czy piasku, do tego po śniegu i lodzie. Błoto jest gdzieś pomiędzy Piasek, ziemia dają dosyć tępy poślizg. Śnieg od w miarę szorstkiego, gdzie można pokusić się na jazdę na slickach i zabawę w blokowanie przedniego koła, po taki gdzie się modlisz, żeby nie trafić na niewidoczną muldę, która podetnie. Podobnie z lodem, bywa taki gdzie swobodnie się przejedzie i w zasadzie nie jest jakoś ślisko, a bywa taki, że kolce niewiele pomagają (bardzo twardy, o fakturze przypominającej orzech włoski, jak kolce trafiają w te zagłębienia, to nie trzymają). -
[napęd 1x vs 2x w MTB] jaka różnica w użytkowaniu?
kaido2 odpowiedział girek → na temat → Napęd rowerowy
Kwestia nogi Tam gdzie wielu wjeżdża z 51 ja mam często jeszcze 36 W sporcie schodzę do napędów 1x7, 1x8 , bo najmniej z tym kłopotu, a z twardego przekręcę, z miękkiego przemielę , więc powiedzmy że napęd i dana konfiguacja to już indywidualna sprawa do której każdy musi dojrzeć i dobrać w/g potrzeb. I tak, użytkuję też 2x, bo to u mnie również ma swoje zastosowanie np w ultra maratonach szosowych na powiedzmy tysiaka, z bardzo mocną końcówa, gdzie mała tarcza i potężna kaseta się przydaje, lub w gonach o sekundy gdzie zaczyna wchodzić bardzo ciasne stopniowanie, gdzie blat jest potężny a kaseta co 1 Mimo to, 1x7 i 1x8 przejeżdżają u mnie w roku najwięcej w sporcie gravelowym właśnie i takie 1x12 mogło by dla mnie wogóle nie istnieć Swego czasu było tego klasycznie 46 i 1x6 -
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
spidelli odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!