Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. AD 1. Kiedyś miałem dynamo w piaście. Jasność świecenia nie równa się do tego co mam na przerobionym convoyu, waga też była spora, choć kupiłem ówcześnie najlżejsze i najlepsze. Ad 2 i 3. A podaj jakieś przykłady. Bo jednak Revolt X czy Grizl to są dość świeże modele (i w dodatku amortyzowane). Wzrost raczej 190, korba 170mm. Terenu staram się unikać jak mogę, bo nie lubię. Sęk w tym, że nie zawsze mogę i wtedy tnę jakąś polną drogą czy leśną Tak przy okazji - mam jeszcze mocno podłubanego Rometa Orkana 4m (w zasadzie tylko rama z niego została), którego zabieram w cięższy teren i którego katuję w zimie, jak mi głównego roweru szkoda. No i ten Romet jest super wygodny. Właśnie sprawdziłem, że ma kąt główki ramy... 71.5stopnia, a długość tylnego trójkąta 435mm LoL. Przy czym jak zapakowałem mu Paragona zamiast seryjnego Suntoura to lekko się podniósł, więc pewnie realnie to jest jakieś 71 stopni teraz. Ad 4. Drogie to strasznie, ale ja sobie chwalę Ad5. Teraz wszystko wchodzi w główny trójkąt tuż za główką ramy. Jakby było w pełni ukryte to nie widzę różnicy dla serwisowania. Na odpowietrzanie nie ma wpływu, a wymiana w obu przypadkach będzie mordęgą.
  3. Witam. Niedawno naprawiałem Recon 351 Solo Air z damperem Motion Control na koła 26 i wszystko poszło sprawnie, wg manuali i filmików. Aktualnie nabyłem używany amor Recon Gold TK Solo Air z damperem Turnkey na koła 26. Na zdjęciu widoczny numer seryjny, czyli wychodzi, że to rocznik 2012 (?!) Ściągnąłem manuale do rocznika 2011 i 2013, ale do 2012 nie mogłem dostać. Więc podpowiedźcie, który manuał do jakiego roku będzie odpowiedni. Używał Sram Butter, oleje 5t i 15t Rockshoxa wg instrukcji. Z komorą powietrzną wydaje się, że sobie poradziłem, choć mimo napompowania do niskich ciśnień to dość twardo chodzi, aż się boję jak napompuje pod moją wagę (>100kg). I chyba nie wykorzystuje całego skoku 100mm. Natomiast nie umiem dojść do ładu z komorą dampera. W podręcznikach na rok 2011 i 2013 ilość oleju do komory opisana jest jako 133 ml. Natomiast jak wlewam taką ilość to nie mogę włożyć tłumika Turnkey. Dopiero odlanie 15-20 ml powodu, że mogę zamknąć komorę. Rebound działa, bo jak kręcę dolnym pokręłem to jest różnica w szybkości. Nie działa za to "usztywnianie" i będę jeszcze patrzył dalej. Natomiast nie wiem co myśleć o ilości oleju i i braku możliwości zamknięcia dampera przy 133ml oleju. Czy mam rozbierać tego Turnkey i próbować czyścić od wewnątrz? A może poszukać dampera Motion Control i wymienić...
  4. Dzisiaj
  5. 1. Co do kokpitu. Pomyśl nad Dynamem w piaście są naprawdę dobre lampki do tego. A poza tym kokpit sprawa indywidualna. Każdy ma swoje potrzeby. Ja osobiście nie lubię jeździć z telefonem na kierownicy. Plus pozbyłem się nadmiaru lampek. 2. I 3. Nowe modele mają już po 70 i 69 stopni. Pewniej się coś takiego prowadzi w terenie. Sam w swoim monsterze mam kąt główki 68 stopni. I widelec sztywny, który mogę wymienić na amor ze skokiem 120mm. Ale geometria ramy to też jest bardzo indywidualna sprawa. Jeśli jeździsz w terenie to zastanowił bym się nad lekkim wypłaszczeniem główki ramy tak do 70 lub 69 stopni. Patrząc na wielkość ramy to wydaje mi się że masz tak około 185cm wzrostu. Jeśli się mylę to mnie popraw. Tu pojawia się pytanie czy nie masz problemów z korbą i czy nie uderzasz pedałem o ziemię czy jakieś kamienie. Ja i siebie w jednym rowerze pomimo że mam suport trochę wyżej to jednak zdarza mi się czasami zahaczyć pedałem (korbą 175mm) o ziemię. Szczególnie w terenie. 4. Jeśli używasz i się sprawdza to jak najbardziej jestem. Po prostu czysta ciekawość nikt kogo znam nie ma czegoś takiego. Ale fakt kiedyś z trasy ze względu na pocięte opony ( kawałek jechałem na flaku zanim się zorientowałem) żona mnie zgarniała. 5. Jeśli chodzi o prowadzenie przewodów to di2 jak najbardziej wszystko zachowałbym w ramie. Ale przewody hamulcowe zostawiłbym na zewnątrz. Jest dużo prostsze serwisowanie. I łatwiej wymienić. Ewentualnie dałbym częściowe prowadzenie w głównym trójkącie. 6. I to jest bardzo dobry powód. Sam dumą nad rama od nich
  6. Pod względem wyposażenia ten Cube to świetna opcja, jeśli tylko rozmiar Ci pasuje.
  7. Hej, Dzięki za odpowiedź No więc po kolei: 1. Kokpit Słyszałem już milion razy o tym, że mam p*dolnik, że trzeba mieć czysty kokpit itpitd. Ale ja robię traski po 100-150km i wszystkiego używam. Więc tak zostanie Co na nim mam: a) Mocowanie GoPro - noo, do gopro Na GoPro mam wyłącznie parametry (ciśnienie w oponach, suma podjazdu, aktualne przełożenie, tętno, kadencja, moc) b) Pod mocowaniem gopro dwa uchwyty do latarek. Wiadomo, na noc c) Małe światełko migające d) Uchwyt do sigmy. Pokazuje mi prędkość i generalnie zawsze działa, choćby wszystko padło e) Uchwyt do telefonu. Na nim zawsze prowadzi mnie Komoot (po wgranej wcześniej trasie). Doraźnie sprawdzam sobie np stronkę squadrats. f) Pilot do zmiany przełożeń, jak jadę w chwycie poprzecznym (to ten na mostku). g) dzwonek (wiadomo) h) klakson (też wiadomo. Jeden z lepszych zakupów...) i) blokada amora 2. Amor. Tak, amor zostaje. Nie wyobrażam już sobie roweru bez amora, choćbym nigdy z asfaltu nie zjeżdżał. Ostatnio na wyjeździe wypożyczyłem Meridę Silex i tylko się upewniłem, że za nic w świecie nie kupiłbym roweru na którym miałbym tak cierpieć na codzień. Co do blokady - używam. Generalnie, każdy podjazd po asfalcie to zapięta blokada. Po co mam dodatkowo sprężynę pompować, i tak jest ciężko... 3. Kąty. Ciekawe to co piszesz o szosowej geometrii. Z tego co sprawdzałem dotychczas to jednak wszystkie grawele mają podobnie, wręcz tutaj jest jakby pół~jeden stopień w stronę MTB...? Przykłady: - Marin 4 corners - 72st - Canyon Grizl - 72.75st - Giant Revolt X - 71.9st 4. Ciśnienie Tak, mam pomiar ciśnienia. Po jakichś akcjach gdzie nie zauważyłem gumy i nieprzyjemnie stało się to oczywiste w zakręcie zacząłem mieć jakieś schizy, co chwila sprawdzałem tył jak mi inaczej chodził (bo podłoże inne albo coś, ale ciągle mi chodziło po głowie czy nie ciśnienie), więc założyłem czujniki i widzę na gopro od razu jak jest guma 4. Podpórka Tak, jeśli będzie nowa rama, to koniecznie z otworami pod podpórkę 5. Wewnętrzne prowadzenie Ja mam Di2, więc nie ma pancerzyków. Generalnie byłoby minimalnie czyściej jednak jakby przewód od tylnego hamulca i kabelki Di2 schować. Co wymusza szeroką główkę ramy jednak. Planowanie nowego roweru pod prostą rurę jest chyba bez sensu, ten standard już umarł. 6. Po co zmieniać Chyba przez parcie na nowość głównie. I chęć odchudzenia - tytan zamiast stali. No i obecna jest dość wygodna, ale niezbyt ładna jednak. Ogólnie można by ten projekt dopracować, doszlifować i udoskonalić, a przy okazji rower byłby sporo chudszy. Czyli takie chciejstwo poparte kilkoma sensownymi argumentami, które można by zignorować i jeździć na obecnej jeszcze wiele lat.
  8. Ale rowery zrobione przez Gianta dla wielu amerykańskich marek są już dobre i nie pochodzą z niewolniczej pracy.
  9. @marveloBardzo dziękuję. Pokombinowałem i wszystko pięknie działa. Kellys Dual stop na przodzie (bo wymieniłem wszystko, poza samymi zaciskami, pancerz, linkę, klamkę, fajkę i same klocki) hamują tak pięknie, że czuję, jak się tył unosi jak trochę mocniej nacisnę (nadal daleko temu do "z całej siły", ale przy "z całej siły" bym chyba fikoła zrobił) Przy starych klockach Tektro, poniekąd twardych jak diabli (miały już parę lat, bo hamulce wymieniałem gdzieś w 2019, a potem miałem przerwę i trochę zapomniałem, że mam rower...) miałem efekt ABS, nie dało się tego koła zblokować.
  10. Tak z ciekawości. Na tych fotkach to twój rower? Strasznie dużo dzieje się na tej kierownicy. Jeśli chodzi o ogon proponuję zastosować przesuwne haki i wtedy możesz tył zrobić od 430mm [lub425mm] i dopasować pod siebie. Główka ramy polecam ZS44 jak dla mnie najlepsza opcja bo możesz zastosować wideł z rurą taperowaną lub prostą. Dolne stery wtedy masz albo zs44 dla prostej rury sterowej 1 i1/8 cala lub dolne łożysko w standardzie EC44 wtedy wchodzi taper. Zastanawiam się po co ci mocowanie pod licznik zwykły i pod garmina dodatkowo dwa mocowania pod gopro. Chyba widziałem dwie latarki?? Strasznie dużo przejściówek. Blokadę amora dałbym na goleni. Jak często z tego korzystasz? Jak dla mnie najgorsze co można zrobić to schować pancerze całkowicie w ramie. jakiekolwiek prace serwisowe czy wymiana sterów to będzie tragedia i wszystko będziesz musiał rozłączać. I pytanie czy naprawdę potrzebujesz amora? Aż tak dużo jeździsz w terenie Kolejne pytanie. Czy ty masz zawory z pomiarem ciśnienia w powietrza? Jak dla mnie to bardzo "szosowe kąty" główki ramy i podsiodłowej. Ja osobiście kąt główki dałbym 70 stopni. Może się wtedy zmienić odległość kierownicy od siodełka o ten centymetr. I ostatnie moja myśl. Skoro rama ci odpowiada to po co ją zmieniać. Może wystarczy pomalować i będzie git. Pewnie nie pomogłem ale rower masz ciekawy. Jeszcze mała edycja Skoro używasz podpórki to może jakieś zintegrowane mocowanie w na tylnych widełkach dorzucisz. Zawsze to bedzie trochę "czyściej" na tyle.
  11. Może nie bankructwo ale możemy mieć niemałe fluktuacje na rynku... https://www.bikeradar.com/news/trump-administration-bars-giant-bicycles-from-us-citing-forced-labour https://www.cbp.gov/newsroom/national-media-release/cbp-issues-withhold-release-order-giant-manufacturing-co-ltd
  12. Nie wiem, musiał bym mieć strasznego pecha żeby stara była skrzywiona i nowa która założyłem też tak samo. Nie wykluczam ale myślę że większe szanse na coś z suportem czy mufa ale wolał bym żeby to był suport
  13. Wobec tego wszystkie firmy z Azji to krzaki: Shimano, Inc. (株式会社シマノ, Kabushiki-gaisha Shimano), originally Shimano Iron Works (島野鐵工所) and later Shimano Industries, Inc. (島野工業株式会社), Toyota Motor Corporation (Japanese: トヨタ自動車株式会社, Ja bym chętnie założył któryś z modeli z serii Pro. To jedna z niewielu firm, która robi jeszcze lekkie opony z cienką ścianką boczną.
  14. Żeby nie było, że nie było, jak było:
  15. Zawsze lepiej dokręcić linkę trochę za mocno (i nieco ją zdeformować) niż trochę za słabo, z ryzykiem wysunięcia. Zbyt rozpłaszczona linka może się nieco szybciej zużyć, ale to zwykle postępuje powoli (pękają pojedyncze druciki splotu linki) i da się zauważyć, w przeciwieństwie do nagłej utraty hamulca z powodu "popuszczenia" linki w mocowaniu. Czy podkładka pod łbem śruby ma takie zgrubienie na obrzeżu? Jeśli ma, to takie mocowanie zwykle bardziej deformuje linkę niż gdy podkładka jest gładka. Można spiłować, ale wtedy trzeba dokręcić trochę mocniej. Smar praktycznie nie ma tu znaczenia.
  16. wr81

    [Geometria] Rowery DC Superiora

    Tradycyjnie downcountry to rower będący ewolucją fulla xc tylko z większym skokiem. Obecnie można w sumie mówić juz o downcountry, short travel trail i trail. Teoretycznie własciwy DC przy takim samym skoku będzie miał mniejszą masę, będzie lepiej podjeżdżał i będzie szansa na wspomniane 2 bidony.... Short travel trail będzie trochę cięższy i miał trochę bardziej zjazdową geometrię oraz marne szanse na 2 bidony (temat przewijał się na forum). Tyle teorii bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę rocznik wprowadzenia modelu bo nowszy "downcountry" z tego roku może być bardziej "progresywny niż" lekki trail sprzed 3 lat.. Z propozycji: https://www.mount7.com/giant-trance-x-1-2024.html skoki jak w dartmoorze ale trance ma opinię bardziej uniwersalnego niż "czołg do latania" https://www.pepper.pl/promocje/rower-cube-stereo-one44-c68x-slx-rozm-m-carbon-126kg-wagi-140140-rockshox-pike-deluxe-ultimate-1x12-sram-gx-eagle-axs-magura-mt5-1119405 ciekawa oferta o małej masie i pośrednim skoku. Pytanie o dostępność.
  17. W dół trzeba wcisnąć, ale to „problem” tylko za pierwszym razem. Potem masz wciśnięte po zsiadaniu 😀
  18. @Mihau_ No i super. A co z pytaniem, które zadałem? Czy to kwestia smaru, czy po prostu musi się z tego zrobić rozwarstwiający się prawie-naleśnik?
  19. Takie pytanko ogólne bo nie ogarniam totalnie dropperów: Siodełko "do góry" jedzie samo, ale żeby obniżyć, to trzeba je nacisnąć, czy są jakieś które też same zjeżdżają? Mi dropper głównie do wsiadania na rower by się przydał, co jednak oznacza, że jak trzeba go wcześniej nacisnąć żeby obniżyć, to w tym zastosowaniu będzie średnio wygodny...
  20. Brać i się nie zastanawiać.
  21. Z grubsza jak w tytule. Mam hamulce Tektro 855Al. Nowa linka po wyjściu z pancerza i fajki ma na sobie trochę smaru. Przekładam linkę przez rowek pod śrubą, dokręcam. Testuję hamulce - linka się przesuwa. Dopiero dokręcenie, przy którym linka zostaje rozpłaszczona dość znacznie daje efekty. Na wielu zdjęciach widzę, że ludzie mają linkę dokręconą, ale nic się z nią nie dzieje (nie widać, by została rozpłaszczona). Czy ja coś robię źle? Zgaduję, że wytarcie ze smaru na pewno by pomogło. Jest sens wymieniać zaciski na Deore? Ale tam chyba jest identyczny system montażu linki.
  22. Innova to nie jest firma krzak a nawet w linku, który wkleiłeś występuje mnóstwo krzaków...
  23. Tu nie chodzi o tę lampkę na foto, to na jutro set zapodany czyli pchełka do mrugania, miałem na myśli taką małą Sigmę, którą najczęściej wożę - też mruga ale w razie W te 2 - 3 godziny poświeci na drogę do domu - i ona nie lubi się z innym szpejem na wysięgnikach bo wtedy świeci po nich - musi być albo z przodu albo gdzieś z boku, tyle że linki albo spłaszczenie kierownicy nie zawsze pozwala na swobodę aranżacji. Wracając do Bolta, to faktycznie jest dość intuincyjny, eTrex to jednak inna filozofia ale to jest Garmin do potęgi n, nie będę tu szedł w porównania Bolt ma nawet najpopularniejsze rozmiary kół w pamięci, bo M460 Polara albo zegarek to prosił o podanie obwodu koła i trzeba było wpisać z tabelki. Tu można wyklikać. Smart zegarka mi nie brakuje, nie muszę się z niczego rano spowiadać, nie muszę robić testów orto, nie mam kociokwiku - w aplikacji Polara został już tylko pas H10 bo z niej można włączać/wyłączać ANT albo dwukanałowy BT. Zegarek zresetowany jutro leci na Alle, licznik może żona weźmie, bo ona jeszcze chwilę siedzi w Polarze ale pewnie też niedługo bo jej zegarek już zdycha Byłem dzisiaj na grzybkach w lesie, eTrex mi wystarczył, żebym trafił prosto do auta. Bo proste jest piękne
  24. Raczej korba jest skrzywiona bo niby jak suport?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...