Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Przede wszystkim w Reignie z 2015 masz z tylu 142x12. Tak poza tym to już geo progresywne czyli jak wsadzisz małe koło to już będzie spory kłopot w terenie a korba na 44 zęby sprawi, że będziesz liczył w niej ich ubytki. No chyba, że tworzysz coś na asfalto-szutry. Nic tu się nie klei w takim projekcie na tej konkretnej ramie z rozmiarem włącznie gdzie już powinna być L-ka.
  3. Skoro rozmiar nie teges, no to trzeba napisać jaki potrzebujesz. Wtedy nie byłoby żadnych nieporozumień
  4. No dobra, nabrałem wszystkich, rama jest w rozmiarze 49 z kołami 16 cali Na poważnie - na razie wersja ostateczna, inaczej grozi mi bankructwo Muszę się przestawić z gripshiftów, szerokiej kiery, grubych opon i Bombera. Dziwne wrażenie w czasie pierwszej jazdy. GT szedł jak czołg, tu potrzeba finezji. Stery do zajechania, potem wjadą nowe. Te FSA na kulkach ponoć takie sobie. Jutro ustawianie siodełka, sztycy, obklejenie miejsc wrażliwych naklejkami i można zacząć pedałować.
  5. Dzisiaj
  6. Kable to chyba od tandema musiałeś zadać? 🤡 Heheszki na boczki, ładnie i klasycznie wyszło, podoba się czerwone podmostkowo, ja bym jeszcze dodał żółte i czerwone śruby pod rejnoldsową wlepkę gdzie-się-da aby ocieplić wizerunek nieco, nawet końcówki pancerzy też bym wrzucił w kolorze 👍
  7. Cześć, stoję przed wyborem nowego roweru. Ma to być elektryczne enduro z pełną mocą. Chwilę się zastanawiałem nad SL ale to raczej nie dla mnie. Zależy mi na jak najbardziej zjazdowej geometrii i zawieszeniu, mocnych hamulcach i jak największym zasięgu. Rowery które rozważam to: 1. Cube stereo hybryd one77 SLX 2026 2. Specialised turbo levo comp alloy 2025, gen 3 3. Trek Rail + 8 gen 5 Jest jeszcze opcja na turbo levo expert Carbon 2022 w super cenie, ale jednak trochę wciąż ponad budżet. No i canyon strive on, ale jednak wolałbym kupić rower stacjonarnie. Jeździłem wszystkimi, oprócz canyona, ale były to jazdy albo po sklepie, albo po płaskich drogach, więc właściwie nic po tych jazdach nie jestem w stanie powiedzieć oprócz tego że na każdym rowerze czuję się dobrze. Prawdziwe testy byłyby w górach, ale niestety nie jestem w stanie zabrać wszystkich tych sprzętów na prawdziwe enduro. Może jedyną odczuwalną różnicą było wspomaganie silników, silnik speca daje ewidentnie mniej odczuwalne wspomaganie niż bosch. Inna sprawa jest z najnowszym silnikiem w specu, odczucia bardzo podobne do boscha. Jednak tutaj nie mam niestety budżetu na najnowszego speca, bo comp alloy kosztuje już ponad 30k. Biorąc pod uwagę stosunek ceny do zastosowanych komponentów, najlepiej wypada cube, jednak trochę boję się tej marki, może niesłusznie? Widziałem testy levo i był mega dobrze oceniany, tutaj jednak mam wątpliwości co do silnika i zawieszenia. Hamulce natomiast są w nim mega mocne, maveny robią niesamowite wrażenie. Jezeli chodzi o treka to jestem najmniej przekonany, ale może niesłusznie? Jezeli chodzi o trasy które jeżdżę to tak: różne sekcje enduro w Karkonoszach czy Izerach, poziom trudności jak na zawodach enduro mtb series. Czasem też wyskoczę na Ślężę, Radunia czy Srebrna Górę. Jestem dość wysoki bo 193 cm i ważę 105 kg więc rower musi być całkiem spory. Jeździłem xl w treku i cube a w specu s5, rozmiary były ok. Chociaż w specu się zastanawiam nad s6, tylko niestety nie było go w sklepie. Co byście wybrali na moim miejscu? A może jakaś inna propozycja?
  8. Wzrost 183 cm. Zapomniałem o amortyzatorze : RS Pike dual 130/160mm a korby maja 170mm.
  9. Ale czy ja napisałem, że mi się nie podoba ? Raz, że jeden nie ma rozmiaru, a drugi konieczny do zamówienia z zagranicy czego nie chce, bo przy ewentualnych problemach z rowerem nie mam zamiaru bawić się w zagraniczne wysyłki. Ja natomiast, poza kilkoma wyjątkami w tym wątku, odnoszę wrażenie, że jak nie szukasz roweru za 10k + to jesteś traktowany jak jakiś przybłęda co chce kupić byle co ;]
  10. Rozmiar nie ważny? XL albo M? Dziwne. Jakiego jesteś wzrostu? Te małe koła sprawią, że będziesz haczył korbami. Nie piszesz też o widelcu, mam nadzieję, że tego nie przekładasz. Koła 26 to już historia, elementy napędu i hamulce to części eksploatacyjne. Finansowo główną wartość to rama i zawieszenie. Jeśli rower jest w idealnej kondycji to można szukać amatora i kupić kolejny kompletny. Jeśli roweru używasz w górach to bardziej współczesny model na deore będzie lepszy niż zabytek na XTR. Zawieszenia przez ostatnie zrobiły duży postęp.
  11. Dzień dobry, witam wszystkich na forum. Zwracam się o poradę do doświadczonych Kolegów w kwestii składania roweru. Do tej pory jeździłem na kultowej ramie Giant NRS 2 (rura ST 52 cm) a cały rower zbudowałem od podstaw w 2016r. Z uwagi, że trochę zainwestowałem w osprzęt to chciałbym go przełożyć do drugiej ramy. Istotne są koła 26" (Mavic EX823 + DT Swiss 350 135/10 CL 32H tył i przód Mavic EX823 + DT Swiss 350 100/15 CL 32H). Pozostały osprzęt to Shimano: tarcze 203 P/T Shimano XTR, manetki 3x9 Shimano XTR 975, kaseta Shimano XT 34-11 + łańcuch Shimano XT, korby Shimano XTR 975 (44,32,22), hamulce Shimano Saint 820 + reszta z grupy Giant. Opony ust Schwalbe 26x2,4. Druga rama to Giant Reign M z 2015r pod koła 27,5" i rozstaw tylnej osi 148mm. I tu pojawia się pytanie: czy jest sens przeplatać tylne koło pod piaste DT Swiss 350 148/12 CL 32H? Czy włożenie kół 26" do ramy pod koła 27,5" nie zmieni mocno geometrii (obnizenie całości o wysokość 19 mm) co z kolei może się przełożyć na zwrotność i ogólny komfort jazdy? Idealnie było by włożyć osprzęt do poprzednika tj. Giant Reign z 2012r (czarna + złote napisy) w rozmiarze XL - ewentualnie czy ktoś z Kolegów ma taką ramę do zbycia? Proszę o porady. Z góry dziękuję 💪
  12. Bo nie całkiem pusta ta pustynia
  13. @Czajura Dostałeś już propozycje, a co kupisz to Twoja sprawa. Ogólnie odnoszę wrażenie że chcesz coś kupić które sam znalazłeś, jedynie potrzebujesz do tego czyjeś aprobaty, że mój wybór jest jedyny i słuszny . Skoro propozycja keltu się nie podoba ( co swoją drogą powinna zakończyć temat ) to kup obojętnie jaki rower który będzie się Tobie podobał.
  14. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  15. Bo po prostu sobotnie popołudnie 🤩
  16. Całe życie śmigałem na jedynym i słusznym 😉 rozmiarze 175. Jeździłem siłowo , kolanka poleciały. Teraz grzmocę na 170 i jak napisał wyżej @dfq robię to " kadencyjnie " . O niebo lepiej jest teraz.
  17. Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi . Generalnie tego się spodziewałem, ale potwierdzenie od doświadczonych użytkowników własnych przypuszczeń dodaje wsparcia. Niestety wbrew opiniom kupiłem Madonkę z drugiej ręki , a jutro jak będzie chwila to zrobię delikatny objazd
  18. Bo tu kiedyś walnęła bomba.
  19. Witam Polecam serię zdjęć i filmów z trasy Alpe Adria. (Lipiec, sierpień 2025)
  20. Zamiast ocieplaczy ktore sie szybko niszczą (podobno od chodzenia)- dlatego odpuscilem ten zakup. A takze butów zimowych ktore sa drogie i tez podziękowałem. Wybrałem zwykle treningi wodoodporne ze skarpeta zimową + platformy. Jak dotad ostatnia zime przesmigałem w tym i dało radę. Chyba najtańsza opcja ktora mi sie sprawdziła zeszłorocznej zimy. A reszta ciuchów j.w zostalo napisane.
  21. Jesienna promocja: w październiku cena 2100 zł!
  22. Potwierdzam - jest różnica. Korby 175mm często montowano w góralach (dobrych firm) o rozmiarach L, XL. W mniejszych rozmiarach już krótsze. Mam rowery z korbami 175mm (górale), 172.5 (gravel), 165mm (gravel). Najlepiej mi się jeździ kadencyjnie z korbą 165mm (krótsza, mniejszy qfactor) - aż zachęca do wyższej kadencji (85 - 90+). Przetestowane na dziesiątkach jazd na tej samej trasie treningowej.
  23. Chyba miałbym problem, żeby sięgnąć do pedałów...
  24. Minivelo złożone. Można komentować
  25. Gdy po dłuższym postoju w pokoju nie uruchamia się rower ma 100km gdy wyciągałem baterie świeciła na fula i próbowałem podłączyć bezpośrednio za pomocą adaptera to nie wykrywało wygląda na to że bms chyba zablokował
  26. a Ty zawsze jesteś taki toksyczny i nie potrafisz normalnie się komunikować, czy o co chodzi? nie można sobie pogadać na forum, wrzucić swoich spostrzeżeń, opinii ? Jeśli Cię drażnię, to naprawdę nie musisz zaglądać do tego tematu.
  27. Skoro nie zrobi to po co zakładasz temat na forum? Chyba właśnie chodzi o to żeby doradzić najlepszy rower w danym budżecie? Skoro nie robi ci różnicy czy któryś jest lepszy czy gorszy to wybierz który ma ładniejsze malowanie i tyle.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...