Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @KrissDeValnor Na to liczyłem To teraz powiedz, co Toba powoduje ze kupujesz kolejny rower, mając już drugi podobny a jeszcze masz chęć kupić trzeci. Za każdym razem jak czytam takie historie to zachodzę w głowę co ludźmi powoduje ze tak robią
  3. Jednak na Aliexpress piasta jest także ponad 100 zł. Te WH-MT500 nie mają microspline - nie pójdzie kaseta 12 rz. Nie mogę znaleźć żadnego sensownego koła - wszystkie 9x135 są bez microspline, wszystkie z microspline - sztywna oś.
  4. Sam w to nie wierzę, tym bardziej, że kolejny (a jeszcze powstał pomysł kupna następnego )...
  5. @KrissDeValnor To Twój nowy rower?
  6. Na fajny rowerek🚴 to nie starczy☹️, ale jakąś "extra brykę" spoko znajdziesz (serio, są😂), jeden tylko warunek: dobre układy z mechanikami👍😉
  7. Dzisiaj
  8. @chrismel z tego co widzę można zejść na 10-45t. Aktualnie mam 11-42 w układzie 1x11 z 40 z przodu. Nie mam żadnego doświadczenia z 10-51t i tarczą 42.
  9. Na pewno chcesz mieć kasetę 10-51 ? W zeszłym roku jeździłem na niej w Alpach. Założyłem z konieczności (zakres przełożeń). Po powrocie stwierdziłem że nigdy więcej. W tym roku (znów Alpy) jako że nie miałem alternatywy a nie chciałem wydawać pieniążków na kolejną modernizację roweru ponownie ją założyłem. I naprawdę nigdy więcej. Sam zaczynam się przymierzać do wymiany gravela i po przemyślaniach doszedłem do wniosku że 2x nie chcę a jak 1x to na chwilę obecną wchodzi w grę tylko i wyłącznie SRAM 1X13. Z tego co znalazłem dla siebie najbardziej podchodzi mi nowy Scott Addict Gravel 20: https://www.bike-discount.de/en/scott-addict-gravel-20-3 jeżeli będzie dostępny faktycznie w tej cenie czyli €3,119.20. Rzuć okiem.
  10. Ostatnio ktoś pisał na innym forum, że kupił zimowe Specialized (nie pamiętam nazwy modelu) i że są szerokie w palcach, ja mam buty mtb Specialized Recon 1.0 i też są dość szerokie, może nie jakieś przepastnie ale na pewno nie otulają palców jak np. buty Shimano. Możesz spróbować, zawsze można odesłać jak zamówisz
  11. Trochę rowerów zobaczyłem i wygląda na to, że temat schowka w ramie daje więcej możliwości. 1. Cube - nie chce spaść z listy bo za 13500 zł (Pan Niemieć ceny się 1500 zł mniej), dostaję Di2 w nowej wersji, wiem, że to przerost formy nad treścią carbonowe koła, kierownicę i sztycę, wagę na poziomie 8,5 kg nie muszę NIC zmieniać i ten kolor 😁 Minus to to, że nadal tego roweru nie można zobaczyć... 2. Merida Silex 7000 25 - tego nie brałem pod uwagę wcześniej ale miałem okazję się przymierzyć i było całkiem fajnie. Za 10 000 zł (ehh te obniżki) rower waży ponad 9,3 kg, ale: wymiana kół na carbony + tubeless pozwala zjechać z wagą poniżej 9 kg, po zmianie kół budżetowo wyjdzie na poziomie cube, pełna grupa GRX 820 bez kombinowania z klamkomanetkami, zaciskami i korbą, kaseta i łańcuch M7100 więc też lepiej niż 6100. rower w odpowiednim rozmiarze jest, czeka kilka km ode mnie. Minus to kolor... Zastanawia mnie dlaczego jest tak mało testów tego roweru? Jest słaby? Trudno dostępny? Jestem ciekaw co myślicie o tej Meridzie. Ktoś ma? A może jeździł i się może wypowiedzieć? https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4876/silex-7000-25 Dodam, że poprzednia wersja z tą ogromną główką zupełnie mi się nie podobała. To była szkarada. Tutaj jest dużo lepiej.
  12. Podobno do tej pory próbuje przeciąć tą deskę
  13. 1. najpierw muszę zrobić zdjęcie, ale nie wiem kiedy to nastąpi 2. jeżeli wrzucę, to w innym temacie - postaram się pamiętać o Tobie, a dodatkowo może będzie jeszcze drugie zdjęcie Sorry za opieszałość
  14. Niestety nie ma rozmiaru , budżet trzeba będzie zwiększyć do 6 - 6,5k widzę bo ciężko na cokolwiek trafić
  15. Wczoraj
  16. A skąd w ogóle założenie, że jest jakaś idealna pozycja stopy na pedale?
  17. To nie są "moje filmiki". Z tych materiałów dowiedziałem się znacznie więcej niż od Ciebie. Gdybyś zapoznał się choćby z tym jednym z kanału Engineering Explained (ten o wspomaganiu w cywilnym McLarenie) wiedziałbyś, dlaczego dający dobry feedback układ kierowniczy jest tak ważny. Bo jeśli sam się tego nie domyśliłeś to tylko potwierdza jak marnym jesteś kierowcą. To jest błędne koło. Więcej systemów wyręczających kierowców tworzy jeszcze większą rzeszę kierowców słabych, nieuważnych, niedbałych. Trzeba zająć się problemem u źródła, bardziej skupić się na szkoleniu i uświadamianiu niż na dawaniu kolejnych nianiek. To jak z dzieckiem, które w końcu trzeba oderwać od cycka i rzucić na głęboką wodę. Niech sobie nawet nabije guza, zachłyśnie wodą lub poparzy. Tak działa nauka w życiu, wspomagana instynktem samozachowawczym. Obecne czasy natychmiastowej gratyfikacji bez wysiłku to postawienie wszystkiego na głowie i odwrócenie zdrowego porządku.
  18. Tu nie ma wątpliwości, że nowsze auta dają większe szanse na przeżycie gdy już do wypadku dojdzie. Natomiast jeśli chodzi o widoczność to nie wszystko da się skompensować i szeroki lewy słupek przedni zawsze wytnie spory obszar pola widzenia, tak kluczowego np. gdy pieszy wchodzi z lewej strony na przejście lub na wspomnianych ciasnych, lewych zakrętach. Oczywiście można też kompensować to ruchami głowy (na górskich patelniach muszę wręcz wychylać głowę do środka auta, by w miarę widzieć gdzie jadę, ale w tym czasie nie widzisz innego obszaru. Kiedyś widziałem coś takiego jak "przezierne słupki", gdzie obraz z kamery uzupełniał ten wycięty poprzez projekcję na wyświetlaczy umieszonym na słupku. Kamery cofania też nie wszystko pokażą, bo np. widok na ukos do tyłu (tam, gdzie kiedyś wiele aut miało dodatkowe okienka), gdy wyjeżdża się z luki parkingowej to już raczej w całości przez kamerę nie będzie oddany. No ale dobre i to. W Sandero mam klimatyzację, ale i tak szyby trudniej odparowują i całe wnętrze dłużej się nagrzewa niż w starej 306-ce, gdzie duży wolnossący diesel generował sporo ciepła już po niewielkim dystansie. I co zademonstrował swoim przykładem Greg1, który cierpi chyba na jakiś syndrom człowieka ze wschodu.
  19. @Greg1 Większość butów "wide" jest szeroka nie tam, gdzie trzeba i w efekcie są luźne. Jeśli kojarzysz takie ohydnie wyglądające buty typu "barefoot", to chodzi o coś w tym kierunku, ale nie tak drastycznego. Po prostu przez lata nosiłem "za duże" buty i teraz 19/20 par butów na mnie nie pasuje, bo mam paluchy szerzej, niż "standard", co ciekawe, niemieckie buty wojskowe BW2005, które niedawno przestali produkować, leżały jak marzenie, ale wszysto co dobre znika Ale do czego zmierzam - z angielskiego to bardziej "wide toebox" niż "wide" potrzebuję. Ale kto wie, może ktoś już temat wybadał
  20. Brukiew pospolity dzięki za mocne argumenty, które możliwe że mi rozjaśniły postrzeganie "problemu" . Natomiast co do łańcucha to owszem to 12 do napędu 11 . Ale zmieniłem go tylko dlatego, że zdaje się że omyłkowo kupiłem wózek, który był dedykowany do 12 rzędowego i łańcuch ocierał. Po zmianie zrobiło się więcej miejsca i wpłynęło to nieco na zmianę przełożeń i hałas . W moim odczuciu zmiana na lepsze. Temat raczej do zamknięcia. Dzięki za włączenie się do dyskusji i pomoc w rozwiązaniu problemu.
  21. Brawo, zgadł Pan sklep, ale dostarczył DHL.
  22. wr81

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    @KrissDeValnor Prosimy o zbliżenie na anonsowaną ciekawostkę w okolicy tylnej osi
  23. Na https://mtbclassicparts.com/en -20% z kodem BLACK20 - głównie amortyzacja FOXa, ale trochę też innego szpeju. Z tym rabatem, cenami wysyłki, brakiem dziwnych ograniczeń itp powiedziałbym, że mocna konkurencja kontrowersjnego outletu... Dodatkowo ciekawą ofertę jest bezpłatna(!) konwersja skoku damperów (oczywiście w granicach fabrycznych możliwości - poniżej wklejony przykład amora 205x65 z zaznaczoną konwersją na 57.5).. Na bike discount: Linkowany już wheelset DT Endurance LN (OEM dla Canyona, piasty DT370 ratchet LN 18) z obniżoną ceną - obecnie 108EUR za komplet.. https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-endurance-ln-23-shimano-hg-cl-28-wheelset
  24. No to jak już się zdecydujesz na zakup to mam coś takiego do tej piasty.
  25. ....rozumiem, że nie przeczytałeś całości mojej wypowiedzi i innych? Emonda fajna choć moim zdaniem nie warta tych pieniędzy. Madone fajny, ale....mając ten budżet czyli ok.20k celowałbym w coś nowego. Trek i Giant sypią promkami więc serio idzie sporo wyrwać, podzwoń po sklepach. Masz dwie możliwości. Pierwsza to kupić gotowy i kompletny sprzęt. Mając w garażu TCR'a na ultegrze i Propela to dla Twoich zastosowań polecałbym: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-pro-1-di2 Masz tutaj kompletny sprzęt do wyrwania pewnie w okolicach 16k. Świetna rama, dobry pomiar mocy., 7,5kg. Czy ma wady, oczywiście....średnie opony do zmiany (ok.500zł), koła hookless i tylko pod tubeless. Od 3 lat używam slr1 bezproblemowo, ale nie każdemu leży tubeless i ograniczony wybór opon. Tubeless fajny jak często jeździsz. Możesz też iść budżetowo i kupić: https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-1-pc Różnica- alu koła, widelec karbonowy standardowy, a nie z wesji SL jak w wersji pro, brak pomiaru mocy. Do wyrwania za ok.11-12k, za resztę kupujesz koła karbonowe 2-5k w zależności od preferencji, dobre opony 500zł, pomiar mocy inpeaka na lewe ramie 1500zł i schodzisz poniżej 8kg. Możesz też wejść w nieco stonowaną geo, ale rower też szybki: https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-0-2026 Tutaj brak pomiaru mocy, ale jak wyżej, dokupić można. A dlaczego Defy...no bo to inna konstrukcja niż Twój. Usportowili go trochę. Analogicznie możesz postąpić z Trekiem Madone. Albo kupujesz gotowca, albo tańszą wersję na alu kołach i dokupujesz koła karbonowe, opony, pomiar mocy we własnym zakresie. Z doświadczenia pierdy w stylu kiera aero, karbonowe siodła oczywiście zbijają wagę, ale nic nie wnoszą do prędkości itp. Oczywiście nie spodziewaj się kosmicznego wzrostu średnich prędkości. W garażu u mnie alu contend ar, tcr, propel. Na płaskim między contendem ar, a tcr różnica w średniej na dobrych kołach i oponach to 1-2kmh, w pagórkowatym terenie i górzystym przewaga tcr'a znaczna. Propel ogrywa wszystkie dwa na płaskim, w sprintach, zaciągach na ustawkach, atakach na hopki itp. Mowa oczywiście tutaj o amatorskich zabawach w wieku 40+ i amatorskich ścigach. Ogólnie stojąc przed takim wyborem i z takim budżetem rozważałbym między tcr'em, madone i willierem triestina filante ( z recenzji i obadania tematu wychodzi, że będzie najmniej komfortowy z nich wszystkich- nie jeździłem, nie testowałem, ale grzeje się na ten rower). Te rowery dadzą Tobie realną różnicę w odczuciach w stosunku do rowerów, które masz. Jak liczysz na poprawę średniej rzędy 5kmh to się zawiedziesz bo nawet jakby wsadzić lekkie koła i szybkie opony do Twojego Defiego to też źle nie będzie. Tzn. stając w korby i cisnąć mocniej różnica między starym Defym, a nowym Tcr mocno odczuwalna. Jeden jedzie , drugi leci....proste.
  26. Rozważałem zakup tego setu Co do sensowności to oczywiście do przemyslenia ... najlepiej w towarzystwie excella
  27. Jeśli jest to nowa piasta nigdy nieużywana to zazwyczaj nie potrzeba żadnych narzędzi, gdyż pierścień zębaty który jest wkręcony w korpus piasty czasami można prawie samymi palcami wykręcić lub z pomocą śrubokręta. Wkręcenie nowego pierścienia również nie wymaga narzędzia, klucza, gdyż jak gwint posmarujesz smarem to palcami go wkręcisz, resztę załatwi twoja noga gdy pierwszy raz naciśniesz na pedał.
  28. Bo warun uległ zmianie...
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...