Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Z tych dwóch wziąłbym Treka, ale trochę inaczej... Wziąłbym wersję 9.5, która ma tę samą ramę i chodzi od 6500zł do 7100zł w zależności od rozmiaru. Do tego nowego SID Select+ na tłumiku Race Day 2 z OLX - jest tego wysyp za 1700zł-1800zł. I mam jeszcze dużo siana na fajne koła + napęd według preferencji.
  3. Głupoty . xm zdjęte z nowego roweru schodzą od ręki za 1500 , karbony w wadze 1400-1500g kupisz bez problemu za takie same pieniądze .
  4. Wiem, mam taki i nawet tam kupowałem
  5. @Tyfon79...bo jak już kupować nowy rower i szarpać się na kilkanaście tysięcy złotych, to zawsze lepiej kupić coś "na czasie", co geometrią i wyposażeniem/osprzętem odpowiada aktualnym trendom. Dlaczego ? Po pierwsze dlatego że postęp, na ogół, następuje w kierunku zwiększenia zdolności terenowych, efektywności transferu mocy czy innych cech wpływających na poprawę cech użytkowych . A po drugie dlatego, że taki rower łatwiej później sprzedać, bo nie trzeba przyszłemu właścicielowi tłumaczyć "że to klasyk", że "kiedyś to było a teraz to tylko szajs" i "bierz pan bo już takich nie będzie" 😅. Poziom formy, techniki czy zapotrzebowania na taki a nie inny rower to już osobny temat.
  6. Anthem i Ghost to dwie najlepsze opcje, o ile Autorowi nie przeszkadza elektronika. Ten Corratec byłby niezłą opcją, ale po doliczeniu kompozytowych kół (np. XRC 1501) jego cena zbliży się do 20 000 zł.
  7. Trzeba się przestać udzielać dla zdrowa psychicznego i piszę to serio bo jak widać na dziś bez pełnego zawiasu, myk myków, elektroniki i super płaskiego kąta na główce, który zresztą nie wiele wnosi w HT to nie ma co się brać za zakupy. Nadal wielu nie trybi, że bez umiejętności, odpowiednich opon czy ogólnie kół nawet na najtrudniejszych trasach xco to są tylko cyferki, świecidełka i nic ponad to. Ludzie, którzy się ścigają mają doświadczenie raczej rzadko szukają porad na forach wiec w zdecydowanej większości jest strzelane z armaty do wróbla w kwestii wyborów.
  8. A czy taki dopchany full to najlepszy wybór do jazdy "niewyścigowej" nowy łańcuch to XX1 to z 300 zł a kaseta grubo ponad 1k, więc chyba nie najlepszym rozwiązaniem jest zakup czegoś na tak wysokiej klasy osprzęcie, który naturalnie będzie się zużywał a utrzymanie go na poziomie pierwotnym będzie generować ogromne koszty. Prawda jest taka, że deore, które jesteś w stanie w całości wymienić (kaseta+łańcuch) poniżej 400 zł działa w zupełności wystarczająco. Do nie najwyższej jakości ramy masz założone najwyższej klasy części ale chyba jednak lepiej inwestować w rzeczy, które mają realny wpływ na jazdę ( jakoś ramy, geometria, zawieszenie).
  9. Niektórzy jak widać mają skłonności do bycia natrętnym niczym muchy. No ok można mieć smutne życie ale kim trzeba być by nie łapać aluzji co do wnerwiania ludzi? To jest jednak forum rowerowe czyli tłumacząc jak 5 -latkowi wsiada się na rower i jedzie. Nie trzeba kurna do tego żadnych Speedów, chipów, firmware i tym podobnego gowna. Skoro szanowny przyjacielu sam piszesz o "leceniu 50-ką" to nie rób z łaski swojej z nas debili bo co w trawie piszczy każdy wie. Kurna choć minimum szanujmy czyjąś inteligencję. Nie wykorzystuj na maxa kwestii, że tylko dla 'maksymalizacji ruchu" na tym forum z widomych powodów admini pewnie mają prikas by nie pacnąć takich tematów jak muchę
  10. @chudzinkiRobi zewnętrzne są pod innym kątem, niż wewnętrzne, bo założyłem, że ma być maksymalnie różnorodnie. Wewnętrzne idą do góry tylko trochę, a do przodu z 13,5cm. Niby nie jest to różnica ogromna, ale w czasie jazdy to czuć mocno. Pewnie "barankowcy" się teraz uśmiechną pod nosem, ale dla mnie fakt, że sobie mogę w tanim rowerze wymienić osprzęt za totalne grosze jest dość znaczący. Dziękuję za stronkę, popatrzę. Zostaje jeszcze pytanie o te carbonowe widelce, ale na to rozumiem jest jakaś osobna sekcja forum...
  11. Dzisiaj
  12. A tu full chyba bardziej odpowiedni do tego co autor tematu chce jeździć https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-corratec-revolution-ilink-sl-pro-team-pd48871/ Do tego dropper out , xm out , w zamian karbonowe koła , lekkie opony , sztyca i siodełko. I w zasadzie wyjdzie w okolicach 10.5 kg .
  13. a tu full dopchany praktycznie pod korek
  14. Masz tutaj chyba ciekawą propozycje mieszczącą się w budżecie https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-giant-anthem-advanced-pro-1-pd45823/?v_Id=247318&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=CjwKCAjwxrLHBhA2EiwAu9EdM6A86U5_Mcf3Lzyi1M42xbGek05_LjOStMLM8ARpCDIwto7p1NeZgxoCi2sQAvD_BwE Ogólnie fajną opcją były by również Oizy ale są mocno krytykowane za puszczenie przewodów w sterach.
  15. Bo rezerwat " Skałki Piekło pod Niekłaniem ", jak szacują naukowcy powstały około 200 mln lat temu. Dzięki erozji powstały niewielkie jaskinie niekrasowe. Jaskinie mają ciekawe nazwy " Jama Agi " i " Tomkowa dziura".
  16. Da radę.
  17. Z ciekawostek na temat Canyon'a : 1. ciężka rama - np. Scale ma ok. 0.4 kg lżejszą 2. nietypowa odwrotna podkowa w amorze - a'la Manitou 3. schowek na saszetkę w ramie 4. rama raczej dla długonogich - wysoki przekrok Za dwie dychy szukałbym raczej lekkiego full'a XC.
  18. Najprawdopodobniej będzie to rama reigna więc raczej nie jest zbyt mocno progresywna, mimo wszystko prostota pod kątem serwisu RS bardziej przekonuje mnie do Vivida, mam świadomość, że istnieją super dampery czy to olhins czy cane creek natomiast jestem w pełni zadowolony z obecnego super deluxa coila a jednak jest on sporo tańszy niż konkurencja.
  19. Witam. Rower Giant roam 1 2015. 3r. Chcę przerobić na 1r. Myślę wymienić korbę na cues u6000-1, suport na bb-mt500. Łańcuch 11r (powinien działać z 10r przerzutką i 10r kasetą). Ktoś może kojarzy, czy to się uda? Nie wiem, czy zębatka nie będzie za blisko ramy oraz czy linia łańcucha będzie odpowiednia. Wg specyfikacji korba działa na 11r łańcuchu ale to powinno działać z 10r napędem. Coś może pójść nie tak? Rama miała suport 68mm, czy to będzie miało znaczenie dla korby?
  20. Dwa lata temu zamówiłem ten model i miałem dokładnie ten sam problem - źle zwymiarowana oś korby. Próbowałem zamontować ją w suport 68 mm w rowerze trekkingowym bez podkładek i była za długa. Nie dało rady skasować luzu ponieważ na prawym ramieniu korby nie było wystarczająco dużo gwintu dla tej nakrętki do kasowania luzu. Jak założyłem jedną podkładkę 2,5 mm po prawje stronie lub trzy (jedną po lewej stronie i dwie po prawej), to korba była za krótka i łożyska były nadmiernie dociśnięte tą nakrętką (mimo, że była w pozycji wstępnej), co prowadziło do tego, że korby ledwo się obracały z dużym oporem. Wniosłem na ali o zwrot pieniędzy i otrzymałem go bez konieczności odsyłania korby, więc teraz mam bezużyteczny złom. Ponadto na Ali są recenzje tych korb pokazujące, że albo pękła aluminiowa oś, albo jedno z ramion korbowych było wygięte. Dlatego nie kupiłbym już niczego od tej marki. Dla porównania to mam bardzo dobre doświadczenia z korbami Racework XT, Senicx PR3/GR3 i Zrace Blade. Wszystkie w standardzie Shimano HT2. Nie są najlżejsze, ale niezawodne, chociaż korby Zrace nie mają tej podkładki lewego ramienia zakładanej na ośkę, a jest ona wymagana do skasowania luzu, więc trzeba ją dokupić od kótrejkolwiek korby shimano HT2.
  21. Akurat odpowiednie przepisy(ustawy) określają "Ruch pojazdów w lesie" i (zapewne) odnoszą się do definicji z "Prawa o ruchu drogowym". I z natury lasy państwowe są "publiczne" , a jak ktoś ma prywatny to wiadomo, wolno co się chce.
  22. Więc tak, Należy rozróżnić modele o jakich mówimy, bo Super Deluxe Coil i Super Deluxe Coil to wcale nie to samo. Super Deluxe Coil przed do 2022 (A1-A2) - model dosyć prosty, konstrukcja zupełnie inna od wersji powietrznej super deluxa ale i tak nie jest to górna półka amorów. Super Deluxe Coil oznaczony 2023-2024 oznaczony jako B1 - nowa konstrukcja z niezależnym HSC i LSC oraz HBO - bardzo fajny amorek. Vivid Coil - po 2024 nazwa Super Delixe Coil przestała istnieć i mamy teraz Vivida oznaczonego C1, konstrukcyjnie jest to praktycznie 1:1 Super Deluxe Coil z roczników 2023-2024 ale dodano TouchDown znany z Vivida Air - teoretycznie lepsza czułość w początkowej fazie skoku uzyskana przez ominięcie tłumienia kompresji w 10% początku skoku dampera. Tak więc, obecnie tak naprawdę nówkę da się kupić jedynie Vivida. Jeżeli bierzemy pod uwagę używki no to zarówno Deluxe 2023+ jak i Vivid będzie OK, Deluxe przed 2023 nie jest warty uwagi. Ale, dla mnie personalnie Fox DHX2 wygrywa lepszą możliwością dostrojenia go do roweru. Mam porównanie w swojej ramie między Deluxem Coil 2023 a DHX2 2024 (tym już poprawionym). Zależy co kto oczekuje ale w Foxie jest HSR którego nie uświadczysz w RS, to niedoceniany bajer. Chyba, że nie masz mocno progresywnej ramy wtedy HBO jest dobrym argumentem aby wziąć Vivida.
  23. Witam, do sprzedania mam pełną grupę Sram S1000 AXS Transmission, 12 biegowa. Całość jest nowa i nieużywana, zdemontowana z nowego roweru w dniu zakupu. W skład zestawu wchodzi: - bezprzewodowa przerzutka SRAM S1000 Eagle AXS Transmission 12 biegów wraz z baterią i ładowarką - kaseta SRAM Eagle XS 1270 Transmission 10-52, bębenek Shimano HG - manetka zmiany biegów SRAM AXS Pod Controller - korba SRAM S1000 Eagle Transmission z tarczą 34t wraz z suportem - łańcuch SRAM GX Eagle Transmission Cena 1999zł do negocjacji Odbiór osobisty w Gliwicach lub wysyłka. W niedalekiej okolicy od Gliwic możliwy dowóz. Link do OLX ze zdjęciami https://www.olx.pl/d/oferta/sram-axs-s1000-transmission-pelna-grupa-nowa-przerzutka-kaseta-korba-CID767-ID17PICE.html
  24. Proponuję oddać do serwisu nie tylko z powodu braku elementarnej wiedzy, ale przede wszystkim z powodu jakiejś usterki. Na pierwszy raz proponuję uczyć się na sprawnym amortyzatorze, bo tego rozbierzesz, powymieniasz uszczelnienia, a na końcu może się okazać, że i tak coś jest nie tak...
  25. Chodzi o oring na "air spring piston" widoczny na stronie 10. Równie dobrze mogą to być rysy na wewnętrznych powierzchniach górnych goleni, a wtedy w praktyce amortyzator do śmieci. https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2020-2022-35-service-manual-english.pdf
  26. Co prawda kierownicę już masz więc po ptakach ale żeby sprawdzić swoje optymalne, ergonomiczne wygięcie musiałbyś wziąć dwa patyki/rurki/drążki długości około 40-50 cm, coś a'la pałeczki do perkusji, czwycić je jak kierownicę, zamknąć oczy, wyciągnąć ręce przed siebie, lekko się pochylić, żeby przyjąć pozycję jak na rowerze, otworzyć oczy, zobaczyć jak się ułożyły pałeczki/rurki i jakoś to pomierzyć 😁
  27. Warto zauważyć że zanim wprowadzono na rynek sidluxe rowery xc dostawały protezę w postaci deluxe z "xc tune" (canyon lux, kross earth i tym podobne). Można by zatem domniemywać, że superdeluxe coil był taką właśnie protezą na czas przed wdrożeniem vivida.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...