Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W pełni się zgadzam, że tarcie jest sporym problemem, ale czy to tarcie występuje w mniejszym stopniu na innych przełożeniach? To nie jest napęd 1 na tylko 2 na . Przekos łańcucha nie jest taki duży. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Jednak wydaje nie się to dziwne, bo po pierwsze w moim MTB nie czuć aż takiego oporu na najtwardszym przełożeniu . Owszem tarcza z przodu to 32 w porównaniu do 50 . Druga sprawa to często można zobaczyć na internecie filmiki które pokazują dźwięk piasty. Gość rozkręca korbę na twardszych przełożeniach , puszcza, piasta pięknie grzechoczę a korba wykonuje jeszcze ten jeden obrót albo więcej . Co prawda nie na wszystkich jest to dobrze widoczne, ale można takie znaleźć.
  3. Ok, próbuje sobie to zwizualizować: Jedziesz, kręcisz powiedzmy kadencję 80rpm i nagle przerywasz pedałowanie (nie zmniejszasz kadencji, ale ogólny stop), to co robisz z nogami? Wizję mam jedną: żeby spinała się twoja teoria z oczekiwaniami, to nogi w górę z pedałów? I chyba to jedyna sensowna opcja jaka mi przychodzi do głowy. Jak nie chcę już pedałować (z różnych powodów), to raczej nie oczekuję od korby dalszego kręcenia. Po to są bębenki, żeby ogarnąć sprawę. Może to inaczej wygląda w trybie serwisowym, kiedy rower wisi na stojaku i np. bawimy się przerzutkami. Kręcimy ustawiamy i puszczamy korbę - niech się kręci. Mo ale ja to ja, nawet wtedy nie puszczam korby wolno, przestaję kręcić ręką.
  4. @mlody770 oprócz bezwładności, na korbę z założonym łańcuchem i spiętą nim z kasetą działają jeszcze inne siły
  5. @Turysta05 z prób bycia zabawnym i domyślnym to słabo ci wychodzi. Blaszki, sraszki, planowania i bzdety jakie tu czasem wypisujecie to aż oczy bolą. Mieszacie tylko tymi głupotami osobom, które faktycznie dopiero się stykają z hydrauliką. Czasem w terenie są sytuacje gdzie coś trzeba poprawić, wymienić i robi się to w szybki najmniej skomplikowany sposób. Szkoda mi czasu na pisanie więc taki materialik. Tu chłop tylko zapomniał by przed delikatnym dokręceniem drugiej śruby zakręcić kołem i wsłuchać się czy ociera czy nie. Metoda i tak jest minimalnie upierdliwsza jak wsadza się nowe tarcze i klocki bo wszystko jest maksymalnie spasowane. W innych przypadkach 100% skuteczności i szybkości. Oczywiście wykluczam tych co im tam gdzieś minimalnie muska bo to już przypadki kliniczne są a nie techniczne;
  6. Ok, do wiadomości przyjmuję - ale jak tylko będę miał okazję to sprawdzić - wnikliwie zmierzę osadzenia i postaram się kiedyś wrócić do zagadnienia czy faktycznie łożyska siadają mocniej na osi niż w gnieździe - co potem jest niwelowane kompresowaniem ośki. Tu w sumie ciekawostka i małe potwierdzenie tego zjawiska. Jak się zdejmie koło w DT, bębenek - to sama oś na łożyskach kręci się w sumie tak sobie. Czuć, że nie jest to miodek, płynność jaka jest wyczuwalna w nowym, dobrej klasy łożysku. Wcisnąłem dawno temu w 240tki łożyska SKF, koła kręcą się bajecznie od pierwszego dnia do teraz - mimo raczej trudnych warunków w jakich czasem bywają. Ale od razu po ich wprasowaniu byłem zdziwiony, że oś pracuje w rękach niezbyt optymistycznie.
  7. @RabbitHood w teorii ......zbieranie danych medycznych i w powiązaniu z aktywnością wmawianie nam ,że jesteśmy mistrzami wytrzymałości lub totalnymi dętkami 😁😉
  8. Nie, nie powinna się kręcić o obrót albo dwa.
  9. Z tymi piastami na konusy i trudnością ich serwisu to trochę popłynąłeś, bo akurat tam serwis jest banalnie prosty - w przeciwieństwie do piast w których trzeba wybijać łożyska, co zawsze wiąże się z koniecznością posiadania praski, i jednak jest trochę bardziej czasochłonne. Miejsca do montażu bagażnika też w zasadzie nie potrzebujesz, bo albo chcesz szybko, albo obładowany Hint: doczytaj o adapterach sztywnych osi dla bikepackingowych rozwiążań Tailfina bądź ortlieba (quick rack). Gwintowany suport to już też jest sprawa dyskusyjna, bo jeżeli rower za 8000 to pewno już karbon? A tam press fit w miarę się zgadza. Zawsze jak coś nie będzie pasowało to sobie tokena wsadzisz i po bólu. Nie ma co się ograniczać na sztywno gwintowanymi suportami. Jak chcesz szybciej, to jednak dwa blaty z przodu? A więc grx? Reszta to w zasadzie standard w rowerach za tą cenę.
  10. Dzisiaj
  11. Kolego OLO850 jest to moment bezwładności. Ja nie mówię, że ta korba ma się obracać Bóg wie jak długo. Jednak przy kręceniu z kadencją np 60 albo większą i nagłym zaprzestaniu dalszemu kręceniu, ta korba powinna wykonać jakiś dodatkowy obrót wynikający z tego, że została wprowadzona w ruch obrotowy. Tymczasem ona się zatrzymuje praktycznie od razu. Czy długość łańcucha ma tu jakieś znaczenie?
  12. No właśnie do dzisiaj się zastanawiam jaką.
  13. Czy ten hookless jest w porządku? Da się jeździć na niskim ciśnieniu np 1,2 bar? Jest niebezpieczeństwo, że ciągnie oponę?
  14. Nie mam nic do kół Giant AM29 poza ich wagą. Bardzo rzadko używam roweru w górach a jak już to i tak nie szaleję. Chcę kupić set lekkich kół do codziennej jazdy z oponami XC i zostawić oryginalne koła w razie wypadów w góry.
  15. cześć ja właśnie jestem w trakcie przesiadki z Merida Scultura 100 na.....no właśnie.... interesują mnie poniższe modele: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-limited-105-2x12-pd41753/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-kross-vento-dsc-5-0-pd37052/ Pytanie brzmi, czym różni się pierwszy rower od drugiego że cena jest aż o 1k wyższa, jakie są wasze opinie o tym sprzęcie? Może warto jednak szukać w tym budżecie jakiejś fajnej używki? może w karbonie? czy lepiej wziąć nowy i za jakiś czas wymienić koła, kierownicę ?
  16. @Turysta05 bzdury Waść piszesz
  17. Wczoraj
  18. . 😲??? A jak Ty @Tyfon79 ustawiasz zaciski? Domyślam się, że najbardziej niezawodną metodą - w serwisie!😂😂 Posługiwanie się blaszkami, tekturkami, ma sens dla zacisków na linkę, gdzie jeden klocek jest nieruchomy. Pokazuje to też opis tego "profesjonalnego"😉 przyrządu:
  19. Ja używam zegarka do prowadzenia po wczesniej wgranie trasie. Jak się człowiek nauczy jazdy i działania to można spokojnie się zorientować gdzie należy skręcić, nawet przy szybszej jeździe. Wymaga to praktyki i oczywiście uchwytu na kierownicę do zegarka. Zmiany tras czy dodania punktów z poziomu zegarka nie jestem w stanie wykonywać. Wtedy tylko telefon, ewentualne wyznaczanie innej trasy i wgranie do zegarka. W praktyce wygląda to tak, że wracam z telefonem w kieszeni i nawigacją głosową Na pewno dedykowane urządzenie rowerowe byłoby lepsze, ja natomiast musiałem pójść na kompromis, gdyż jazda na rowerze nie jest jedynym sportem jaki uprawiam.
  20. HG800 wejdzie. A tak to albo bębenek albo piłowanie pająka
  21. Cześć, mam taki problem, otóż bębenek 11s od piasty tylnej DT Swiss 350 w standardzie shimano jest jakby za wąski do kasety ultegra CS-R8000 11s , czy muszę zastosować inny bębenek typu road ? Piasta to H350NCDBR28SA0442S
  22. Możesz wytłumaczyć jakie siły mają skutkować kontynuowaniem ruchu korby? Odpowiadając wprost na Twoje pytanie - jeżeli zmieniłeś tylko wózek i łańcuch i nie ruszałeś korby, to wszystko jest ok. No chyba że pożałowałeś i kupiłeś wózek bez ceramicznych łożysk w kółeczkach, wtedy dodatkowy opór gwarantowany.
  23. zacznij od rozebrania i sprawdzenia czy gdzieś nie ma oporów+ przeczyszczenie/ przesmarowanie
  24. Panie sznib , to miała być wbita szpilka, bo za bardzo nie rozumiem. Jeśli pytanie pana zirytowało to nie trzeba sobie zaprzątać głowy i odpowiadać. Przecież to jest oczywiste, że chodzi ciężej. Przy rozkręceniu korby na najcięższym przełożeniu korba od razu się zatrzymuje a powinna swobodnie wykonać jeszcze jakiś obrót albo dwa . Czy może się mylę ?
  25. Proponuję zamontować tą najlżejszą, a cięższe sprzedać.
  26. Panowie nie wiem czy macie świadomość ograniczeń czy też możliwości współczesnej technologii w zależności od gabarytu urządzenia. Nikt do zegarka nie da snapa 8 gen2 plus parę giga ramu itd. Do tego dochodzi tyci akumulatorek. Więc wszystko jest na miarę możliwości i działa jak działa. Generalnie urządzenia do noszenia ( zegarki) mają inną misję do spełnienia i są uzupełnieniem danego ekosystemu. Oczekiwanie ,że będzie to nawigacja jak z promu kosmicznego jest wyrazem nieznajomości lub zbytniej wiary w bełkot marketingowców danego producenta.
  27. XD To się nazywa przełożenie.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...