Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Tak, opony są te same. Ten link był bardzo pomocny. Staram się dokręcać koło z wyczuciem, ale może rzeczywiście trochę za mocno. Spróbuję trochę poluzować. Niemniej czytałem, że sam ratchet generuje większe opory, bo tam, są grubsze sprężyny itp. Ale to tylko powtarzam co inni piszą na forach.
  3. W DT Swiss łożyska ustawiają się do pozycji "niskooporowej" dopiero po skręceniu w ramie. (https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-technology/bearing-technology) Na sucho nie ma co ich testować. Inna sprawa, że nie da się "odczuć" w pedałowaniu oporów łożysk w piastach. To są różnice poniżej progu percepcji. Chyba że je dokręciłeś ile ręka podała... Czy opony przełożyłeś z poprzednich kół?
  4. @Kowal1986właśnie szukam nowych opon na przyszły sezon. Do tej pory jeżdżę na Race King tył, Cross King przód. Na mazowieckie szlaki jak i amatorskie ściganie jak dla mnie bomba, jednak z mały ale -tak jak mówisz boczne ścianki lubią sobie pęknąć. Zastanawiałem się na Vittoriach, konkretnie Mezcal tył, Barzo przód. Jakoś pośrednio odczuwasz różnicę wagi jak tego że są wolniejsze od Conti?
  5. Dzisiaj
  6. Te piasty są bardzo wrażliwe na zbyt mocno dokręcone koło w hakach.
  7. To zależy w jakiej wersji rower jest dostarczany, czy tak jak wyszedł od producenta czy złożony na kołach w kartonie sklepu (jak mój Trance - karton był ogromny)... Centrum Rowerowe ma 3 opcje przygotowania przykładowo ten mnejszy fabryczny karton będzie zapewne w opcji "rower do samodzielnego montażu"
  8. Cześć. Kupiłem nowe koła, jak w tytule. Skusiłem się okazyjną ceną, bo gość sprzedawał za pół ceny koła, które wygrał na zawodach. Wcześniej miałem koła na obręczach DT G540 na piastach firmowanych przez Specialized. I muszę powiedzieć, że obecnie nie jestem zachwycony. Te GR 1600 koła mają piasty DT 350. Wiem, że są znane z wysokiej trwałości. Słyszałem też trochę narzekań na to, że nie są mistrzami lekkiego kręcenia. I niestety muszę to potwierdzić. Na sucho kręcą się gorzej niż poprzednie, a nawet jeszcze poprzednie Axisy. I to przekłada się na jazdę, bo mam wrażenie, że muszę wkładać nieco więcej siły, żeby utrzymać tą samą prędkość. Gdy nie pedałuję szybciej wytracam prędkość. Tarcze nie trą. Czy to ten Ratchet jest temu winny? Jeśli tak musi po prostu być, to ja kicham na te sławetne 350tki i wracam do moich poprzednich kół, które były 200 g cięższe, gorzej wykonane, ale jeździło mi się na nich lepiej.
  9. W łazience nie smaruję czarnym od brudu smarem po płytkach😁 PS To amelinium na korbie, to nawet na takie fajne szczotkowane wygląda😉
  10. Dzień dobry, posiadam rower Giant Talon 29er 2 GE XL Black, z roku 2015. Napęd Shimano Alivio 40/30/22, kaseta Shimano hg300 11-34. Od nowości nic nie wymieniałem i myślę że w końcu nadszedł czas. Jestem raczej amatorem, jeżdżącym głównie po drogach leśnych, polnych w większości tereny płaskie. Kilka razy w roku, na ile czas pozwala wybieram się na kilkudniowe wyprawy (2-5 dni) po kraju, m.in velo Dunajec, czy Dolina Baryczy. Jaki napęd byłby dla mnie najlepszym wyborem? Jedno czy dwurzędowy? Moglibyście mi coś polecić co będzie kompatybilne z moim rowerem? Z góry dzięki wszystkim
  11. @DyktaTusekPrzyznaję Ci rację, mój błąd. I to jaki... No pomysliłem strony 🤣 Na twarde mogę o kilka, nie jestem w stanie teraz nawet odpowiedzieć o ile (może o dwa?) - jutro jadę na single w okolicy, aż sprawdzę z ciekawości.
  12. Chyba raczej w stronę miekkich tym kciukiem o kilka. Na twarde to co najwyżej o dwa naraz i to tylko w Shimano XT/XTR - MultiRelease i obecnie chyba w ramach 2-Way Release tylko kciukiem pchając jak kolega wyżej słusznie pisze, bo wskazującym ciągnąc już tylko o jeden się da, nie tak jak to było w 10kach o ile dobrze pamiętam gdzie też można było o 2. No chyba że masz jeszcze starą tylną 9biegową przerzutkę z odwrotną sprężyną czyli RapidRise, choć 9biegowej zmieniarki Shimano z manetką GXa jakąkolwiek chyba nie pożenisz 😉
  13. Yyyy? XT m8000 zrzuca po dwa, przynajmniej jeśli zrzucasz kciukiem, w drugą stronę nie sprawdzałem.
  14. Też tak miałem i dziwiłem się że dystans między nami tak szybko się zmniejsza a zbyt szybko nie jechałem 😂.
  15. clavdivs

    [rower] do 3000zl

    Kross wypada najlepiej, Unibike Mission, ma napęd bardziej gravelowy niż MTB, ale bardzo odpowiedni jak na płaskopolskę.
  16. A o jakiej kwocie mówimy? Te z dwoma trybami?
  17. Ciekawe ,że korba taka nie Cues. Mam nadzieje że nie będzie odlatywała cenowo jak GRX silver. @smw44199 Właśnie odwrotnie, na czarnym wszystko widać. zrób sobie łazienkę w czerni :).
  18. Ja bym poszukał albo systemowych kół DT, lub coś np na Lemonbike - można samemu skonfigurować zestaw. Dwa sezony temu kupiłem u nich koła, kręcą się do dziś. Kolega zamawiał od nich Stansy Crest na piastach 350, bardzo dobre koła w dobrej cenie. @RafalGCo do Mavica: jak koledzy pisali, szajs totalny...
  19. marco_wloch

    [rower] do 3000zl

    Witam, chce kupic nowy rower na kolo 2000-2500 zl. Musi byc z Allegro, Decathlon albo Kross bo mam vouchera z pracy tam taka zasada Do teraz patrzylem na: Corratec X Vert 29 Elite Trek Marlin 5 Gen 3 Cube AIM PRO Kross Level 4.0 Scott Aspect 970 Jaki myslicie ze jest lepsze model? Corratec dobrze wyglada..tez mial byc najdrozsza ale na strona Decathlon jest tylko za 1800 zl. A moze jest lepsza opcja ktora jeszcze nie znalazlem Dziekuje wszysckich
  20. @Buberto nie jest tak że ja nie czuję swojego wieku. Ale staram się o tym nie myśleć, i wyciskam z siebie ile jeszcze da radę. Też mnie boli tu, i boli tam - całe życie fizyczna praca. Ale póki jest jeszcze jakaś chęć i są siły, to staram się cisnąć a nawet jeszcze jakoś progresować. Poza tym rodzina mnie jeszcze motywuje jak i dopinguje, a to jest dodatkowy bodziec 😁 To by było na tyle bo widzę że wątek tematu jakoś się rozjechał 🙃
  21. Hmm.. SL-M8100 wg producenta może podobno 4 na raz, ale tak daleko nie liczyłem. Przy mocnym wyciśnięciu zrobi te 3, jak dla mnie wystarczy po dwa, i górę i dół, bez problemu @szamysz83 co do wieku.. no.. też tak myślałem.. dopóki ta piątka z przodu nie wyskoczyła i pierwszy raz w zimno w plecy wlazło. No jednak strzałka czasu zawsze w jedną stronę skierowana. Ale może inaczej - nawet jeżeli są ograniczenia fizyczne, to nie ograniczajmy się, jakby to powiedzieć, umysłowo tzn, bycie booomerem jako stan umysłu to jest właśnie starość. Choć czasem wyniki na km czy na wysokość już nie te ....
  22. Jeśli nowy kokpit ma kształt dopasowany do okrągłych podkładek to można zostawić aluminiowe.
  23. @michalr75co Ty wypisujesz ! Jeździ ze mną kolega w wieku 59 lat - cholernie mnie motywuje do walki, żeby go gonić 😆Wiek to tylko liczba ! @JWOw GXie da radę w stronę twardych tyle podciągnąć, na ile Ci ruchu kciuka starczy...
  24. problemem nie była długość, a wysokość/szerokość, ale tak jak piszesz, bez koła pewnie łatwiej
  25. A czy w watku nie chodzilo o zmiane w strone twardzych biegow? Manetki zrzucaja kilka biegow, ale w druga strone. Na twarde trzeba pojedynczo. U mnie (M8000) na mikkie jest trzy na ray, na twarde tylko jeden. PS. Ja zmieniam bez odpuszczania. Przejechalem ponad 10000km, w gorach (u mnie statystycnie to 100m przewyzszenia na 1km) i nic sie nie dzieje z napedem.
  26. @Buber Ostatnie zdanie Twojego wywodu potwierdza moje obserwacje - kiedyś z żona i dzieckiem wjeżdżaliśmy na Skrzyczne, oni jechali na elektrykach - wystarczył im tryb Eco żeby podjechać na lajcie to co ja ledwo wjechałem analogiem :) To może gdyby mi się chciało jeździć i upalać to byśmy się w tym sektorze 3 spotkali, bo ostatni wynik punktowo był właśnie na ten sektor. Odpuściłem, stary już jestem (od przyszłego sezonu M5) i nie chce mi się szarpać do wyrzygu
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...