Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. NerfMe

    [FAT Bike] Warto?

    Mając obycie z rowerem i po kilku przejażdżkach na karbonowym Farleyu 9.6 (czyli chyba jednym z lżejszych fatów) kolegi, porównałbym taką jazdę do jazdy elektrycznym fullem z wyłączonym wspomaganiem, przynajmniej na asfalcie. W lesie czy terenie to faktycznie różnice się zacierają. Jak ktoś ma specyficzne potrzeby, dobrą technikę jazdy w terenie, nie chcę serwisować fulla, to jest to jakaś opcja. Na pewno warto przetestować.
  3. Jak jeździsz w terenie, ale prawdziwym terenie gdzie jest masa luźnych kamieni korzeni, to i tak rower wcześniej czy później się porysuje i straci swoje pierwotne właściwości wizualne, natomiast nigdy nie zastanawiałem się czy mogę rower położyć na ziemi bo coś się zniszczy, dla uspokojenia używam go do 4 lat i nic się z nim nie dzieje szosę karbonową tez się zdarza czasem tak położyć i też jest cała, więcej szkody może spowodować wylatujący kamień od spodu w trakcie zjazdu niż położenie roweru na ziemi. Znam osoby, które przesadnie martwią się o sprzęt i jak jest błoto to nie wjadą do lasu, a najmniejsza ryskę by polerowali, ale chyba nie o to chodzi.
  4. Bliitz - 20079 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 18199 km (mtb, szosa + trenażer) [12741 km outdoor] bashey_pl - 10285 km (cross 3.3kkm, gravel 4.8kkm trenażer 2.1kkm) provayder - 9418km (szosa, MTB) michalr - 8564km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) dfq - 5701 km (MTB, gravel, trenażer) smw44199 - 5219km (cross) Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 4536 km Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) wojtbike - 4059 km (cross) Lextalionis - 3681 km (gravel) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) revolta - 2910 km (MTB) JWO - 2870 km (MTB) CoolBreezeOne - 2810 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Sansei6 - 2616 km (MTB) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  5. Tak. Ale nie walę do piasty tyle żeby wszystko pływało tylko pędzelkiem na pierścień zębaty nakładam około 1mm grubości warstwę. U mnie starczyło na około sezon. Potem pozbyłem się tych kół na rzecz rantowych.
  6. Wszędzie gdzie wpuszczamy (nikomu nie potrzebną) elektronikę istnieje takie ryzyko, że prędzej czy później np. zmiana przełożeń stanie się usługą wymagającą subskrypcji
  7. Tyfon79

    [FAT Bike] Warto?

    Trzeba sobie zdawać sprawę jak się jest daleko poza nawiasem z takimi wynikami względem zdecydowanej większości amatorów. Nie wiem jak można nie mieć tego świadomości. Ciśnienie nie ma tu żadnego znaczącego znaczenia co jest oczywistą oczywistością. Jest na to masa dowodów choćby jak ktoś przechodzi tak prozaicznie z xc do czegokolwiek z typowo terenowymi oponami. Żadne ciśnienia tutaj nic nie zmienią w odczuciach "ciężkości" jazdy. Jak sobie wyobrażę, że po płaskim WTR-e z Krakowa pod Tarnów miał bym wykręcić przelotową pod 30-kę i to bez problemów fatem to tylko mogę się uśmiechnąć z politowaniem. A w czyją stronę to już można interpretować dowolnie.
  8. mschossov

    [FAT Bike] Warto?

    Bardzo poważnie i sztywniutko podchodzicie do tego tematu, jakby miało tutaj zapaść jakieś wiążące orzeczenie 😆 Autor tematu już się nie odzywa od dłuższego czasu i w sumie ciekawe czy podjął decyzję? 🤔 ps jeśli jest ktoś z lubuskiego z pomiarem to chętnie bym się dokoptował na wspólny przejazd
  9. Witam. Chciałbym kupić kolejną ramę do złożenia roweru na kołach 29. Mój wybór padł na Eccentric-a albo Primala w nowym roczniku. Przekonuje mnie Dartmoor. Ns ciężko dostępny. Wcześniej miałem Horneta 2020 na kołach 26 i 27,5 , Primala 2021 27,5. Idę w 29. Nigdy nie jeździłem na takich kołach. Używek nie ma za wiele. Wolę kupić nową. Na razie czekam aż się pojawi nowa kolekcja. Jestem ciekawy czy ktoś jezdzi na ramię z aliexpress która przypomina geometrycznie i wizualnie Primala 2025. Tu nie chodzi w żaden sposób o pieniądze tylko wypróbowanie z czystej ciekawości. Rower nie będzie katowany. Będzie jezdzony dookoła komina po leśnych ścieżkach. Dziękuję za odpowiedzi.
  10. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    @RabbitHood i teraz o tym dopiero piszesz? A ja córkom amatorkom jak ja kupiłem ciężkie fulle z ciężkimi oponami... Co ja narobiłem? 😄 Nie wiem jak Wy, ale ja patrzę na to: i moje wypowiedzi wokół takich warunków krążą, a nie jako jedynego uniwersalnego roweru, demona prędkości i lekkości.
  11. RabbitHood

    [FAT Bike] Warto?

    Zapewniam cię, że tym bardziej amatorom chodzi o to, żeby jak najmniej zużywać "watów i innych takich" podczas jeżdżenia. Niejednego gówniaka znam, który zniechęcił się do roweru, bo chrzestny kupił mu ciężkie bydle na grubych gumach. Praw fizyki nie oszukasz - na lekkim rowerze z szybkimi oponami będzie się każdemu łatwiej kręciło.
  12. Wybacz ale ja jestem analogowy i cały czas zapominam, że wielu tych co na bateryjkach robi dziś wszystko na odwrót Generalnie patologią w ogóle jest jazda taka gdzie coś się porysuje i obije. Co zrobić jak syty głodnego nie zrozumie.
  13. Nie każdy, bo szosowe nie mają Tak chodzi o podkładki, które ktoś może brać błędnie za o-ringi
  14. KNKS

    [FAT Bike] Warto?

    OK. Teraz rozumiem że chodziło Ci o korelacje Gravel vs MTB. Pełna zgoda.
  15. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    @KNKS, chodziło mi o to, że nie oszukasz praw fizyki. Jak ktoś twierdzi, że przejedzie gravelem po pustyni, nie po drogach wokół pustyni (i nie po kładce jak @kipcior zażartował😃) to jest to CAŁKOWICIE bez pokrycia z rzeczywistością. Wczoraj widziałem gościa, który męczył się na gravelu między schroniskiem Szyndzielnia a Klimczokiem. Czy jego umiejętności sprawią, że pofrunie nad tymi kamieniami? No chyba nie. Chciał jechać to niech sobie jedzie, ale nie twierdźcie, że umiejętnościami wszystko się da nadrobić 😏. I ja w żadnym miejscu nie pisałem, że na drogi wokół pustyni trzeba jakieś szerokie opony, nic nie pisałem o tym. Chciałem żeby mi pokazał jak to jeździ po piasku na tych oponkach, bo nie jestem pelikanem żeby łykać takie bajeczki 🙂.
  16. kaido2

    [FAT Bike] Warto?

    Mnie ostatnio przy czymś podobnym wyszło tyle XD #kloc, #amor sprezynowyXD, #29x2,1,#baranekdlategotakszybkoXD Da się, ludzie RMW1200 na tym startowali i osiągali dobre czasy i lokaty.
  17. Tutaj korporacje mają większe pole do popisu, i jestem w stanie sobie wyobrazić że "zaawansowane funkcje usprawniające pracę napędu" byłyby na przykład dostępne w formie abonamentu Płacisz 100$ rocznie - zmieniasz przełożenia o połowę szybciej niż bez tego "opcjonalnego pakietu" Oczywiście "opcjonalny pakiet" byłby aktywny w ramach promocji przez pierwsze 3 miesiące od zakupu nowej przerzutki... po czym... na razie updaty są za darmo, ale... od 7:34
  18. kipcior

    [FAT Bike] Warto?

    Ja mogę potwierdzić, że da się fatem robić trasy po 200km ze średnią 20+. Po płaskim. Choć to nie moje wyniki więc nie pamiętam dokładnych danych. Ale też bym nie uwierzył jakbym tego nie zobaczył. A po Pustyni Błędowskiej bez problemu można jeździć na 40c. W końcu zbudowali tam betonową Velo Przemsza
  19. Dzisiaj
  20. KNKS

    [FAT Bike] Warto?

    @chudzinki Pisałeś o tym że żadne umiejętności nie zastąpią "szerokiego kapcia" w temacie dotyczącym fatbike, więc chyba oczywistym jest że skojarzyłem, że jesteś pustynnym wyjadaczem który leczy rajderów XC z przekonania że standardowy rozmiar opon, czyli 2,4 jest złotym środkiem, udowadniając tym samym że fatbike jest do takich zastosowań najlepszy. A jako że pisałeś coś tam o jakiś "ustawkach" to myślałem że o ściganie chodzi 😁. To co Ty chciałeś na tej Pustyni Błędowskiej udowodnić ? Jeżdzę często po tamtych okolicach, Niegowonice-Wolbrom-Sławków, i to raczej mało wymagający, pofałdowany teren pod XCM. Po cholerę tam jakieś szerokie opony ? Jeśli nie chodzi o to aby jeździć efektywnie co, suma sumarum przekłada się na szybko, to istotnie można jeździć nawet na Wigry3, bo może pojedziesz godzinę dłużej, ale i tak do celu dojedziesz.
  21. To powiedzcie mi jeszcze, czy z suportem powinienem dostać podkładki (jeśli takie w przypadku tej korby są potrzebne-RX 600 46/30) i czy podkładki to to samo co oringi :-) Ktoś w opisie podaje, że suport z oringami, ale to może oczywistość w każdym suporcie. Wymieniałem suport w starym Giancie ze dwa lata temu i, jeśli dobrze pamiętam, potrzebowałem podkładki i one były chyba w zestawie. Nie przypominam sobie oringów. Tak to jest, jak człowiek robi coś raz na kilka lat...
  22. Trzy nasze rowery (za wyjątkiem rodzynka żony) obute w Racing Ray/Racing Ralph, ale jak młodsza dalej tak będzie kręcić to trzeba będzie myśleć co najmniej nad czym szerszym 🙂.
  23. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    @KNKS, jaki sprzęt? Bo moja ostatnia wypowiedź tyczyła się komentarza @zekker o szerokościach opony. A jeżeli chodzi o fatbike` a - niektórzy z Was nie potrafią zrozumieć, że nie wszyscy jeżdżą na czas, liczą waty i inne takie 🙂. Gdybym w swojej najbliższej okolicy miał dużo piachu, błota i znalazł fundusze i miejsce na kolejny rower to bym go kupił choćby po to żeby pojeździć sobie raz na tydzień dla zabawy. Ja nie widzę z tym żadnego problemu, a że pojadę na nim 5 czy 10 km/h wolniej to żaden problem. ale jak widzę niektórzy nie potrafią tego przetrawić 🙃.
  24. M6 czy M8 gwint na trzpieniu końcówki zaciskarki nam zrywał przy nierdzewnych nitonakrętkach. za twardy materiał.
  25. KNKS

    [FAT Bike] Warto?

    I to jest chyba meritum sprawy, jeśli ktoś chce pojeździć godzinkę po Pustyni Błędowskiej, czy innej Pogorii IV, to potrzebuje fatbike. To bardzo szeroki wachlarz zastosowań 😅. Chyba że kolega @mschossov ma racje i da się tym latać "przelotówki" w terenie po 25km/h i na szosie po 28km/h. Co przy oporach toczenia i wadze oscylującej wokół 15-16kg może być męczące. @chudzinki W jakich innych warunkach terenowych taki sprzęt jest niezbędny ?
  26. Co do stalowych nitonakrętek - zrobiłem testy vs alu (M4) i przy tej samej sile ścisku stal zapewniała daleko większą odporność na zerwanie połączenia (do momentu, aż zacznie się kręcić). Przy M5 bym się zastanawiał. Patent ze śrubą, nakrętką i łożyskiem prosty i skuteczny.
  27. Były plany na Turbacz lub Leskowiec z Potrójną i Gibasówką, a po dogłębnej analizie pogody wylądowaliśmy w BB... W tym roku to już chyba koniec górskich jazd ... 😐
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...