Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. FOX 34 Factory Grip X 140mm 399EUR https://www.bike-discount.de/en/detail/index/sArticle/287048
  3. Jakąś 40 mm pewnie mógłbyś założyć, ale na jedną trasę jest sens ? Chyba, że normalnie też po asfaltach jeździsz. Bezkosztowo, to napompuj te 2.2" do wyższego ciśnienia.
  4. Na tą chwilę najbardziej chyba skłaniam się do Tufo Speedero HD w rozmiarze 40 albo thundero HD. Ale bardziej speedero 😏 Oglądam i czytam i oponach które proponowaliście powyżej i na razie te najbardziej mi pasują. Mimo tego że chyba te opony tylko pod tubless,ale w sumie w internecie trochę sprzecznych informacji. Jedni piszą że tylko na mleku a inni że można jeździć z dętka tylko trzeba uważać żeby nie "uszczypnąć" dętki przy zakładaniu.
  5. Aktualna wyprawa z żoną w Beskidy - czerwony z Hali Rycerzowej
  6. Założyłem zębatki 54t (chińczyki), ale jest problem, bo po dokręceniu koła kaseta napędza pedały, nie da się jechać i nie pedałować, bo wtedy łańcuch aż podskakuje. Nie wiem jak to fachowo określić. Jak koło jest dokręcone na 90% mocy to normalnie terkocze itp, a jak dokręce na max to wtedy kaseta swoją bezwładnością ciągnie łańcuch. Próbowałem założyć "stare" zębatki 18t wraz z oryginalnymi podkładkami, ale problem jest taki sam. Jak wsuwam kasetę na bębenek i zakręcę nią to kręci się luźno, fajnie. A jak ją mocniej docisnę to czuć, że zaczyna kręcić się z oporem, dźwięk też się zmienia. Jak temu zaradzić?
  7. Dzisiaj
  8. To się tłumaczy że dzieci do lat 10-ciu nie mogą jeździć po ścieżce rowerowej po której rowerzyści mogą jeździć do 50km/h albo i więcej (jeśli dadzą radę bez wspomagania silnikiem). Ja to widzę tak, abstrahując od tego jakie są przepisy: - jak taki maluch, często nie jadący na wprost tylko bujający się od prawej do lewej, czy to umyślnie czy w związku z brakiem umiejętności utrzymania linii jazdy na wprost, wjedzie pod jadący 25km/h elektryczny rower, ważący 25kg, obciążony kierującym o wadze średniej 80-90kg+towar to może się to skończyć tragicznie. Każdy rodzic takiego dziecka, jeśli tego nie rozumie, powinien pójść na trening budowania wyobraźni (o ile takie w ogóle istnieją). Ostatnio miałem sytuację że na ścieżce rowerowej wraz ze swoimi dziećmi poniżej 10-ciu lat, pojawili się rodzice biegacze. Zwróciłem im uwagę że nie powinno ich tu być bo to ścieżka rowerowa, to ojciec stwierdził że mogą bo asekurują dziecko. Ja na to że dziecka też nie powinno tu być bo jest za małe, to facet zaczął podważać to co powiedziałem bo wg niego z asekuracją mogą te dzieci tam jechać. Szkoda było tracić czas na dalsze gadki. Dziś inna sytuacja, matka na chodniku, małoletnie dziecko, na oko 5-6 lat, samo na mikro rowerku na ścieżce. Jak zwróciłem uwagę ze dziecka tak małego nie powinno być na ścieżce bo jest pieszym, to kobieta stwierdziła że ona nie prosiła mnie o rade. Powiedziałem w związku z tym, że nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji przebywania tak małego dziecka na ścieżce i pojechałem dalej. Oba te przypadki to dla mnie ignorancja i brak wyobraźni level master (o braku znajomości przepisów nie wspomnę, a ten brak nie zwalnia od odpowiedzialności przy ewentualnym wypadku). Bo jakby mi ktoś tak powiedział, to bym się nad tym zastanowił, a ludzie pierwszy odruch maja taki, że 'co tu ktoś mnie będzie pouczał'. I teraz najważniejsze: takie sytuacje jak opisałem są niebezpieczne dla 'wszystkich stron biorących udział": - dla dziecka bo może zginąć albo doznać trwałego uszkodzenia zdrowia, zostać kaleką, warzywem itp, itd. - dla rodzica, bo to będzie trauma do końca życia, że nie upilnował, nie zatroszczył się o bezpieczeństwo dziecka - dla rowerzysty który wjechał w takie dziecko - bo przynajmniej w części przypadków to nie będzie jego wina, a jak zabije takiego dzieciaka bądź spowoduje kalectwo to będzie się to za nim ciągnąć do końca życia. Wszystkich prześmiewców tego tematu zapraszam do dyskusji.
  9. Witam wszystkich! Składam zestaw do bikepackingu z sakwami na bagażniku tylnim. Taki który mi da komfort, a nie tylko przetrwanie niczym kret w ziemi, okręcony psim worem. Gdybym się zatrzymał nad Bałtykiem na więcej niż jedną noc i dał mi poczucie wygody i komfortu, a jednocześnie zestaw nie zabił wagą i objętością w podróży. Nie mam w tym żadnego doświadczenia i pomoc weteranów będzie dla mnie nieoceniona. Zaczynamy : NAMIOT: Musi się szybko rozkładać, samonośny, mieć dwa wejścia (pięknie nie pocić się w namiocie, nic nie wyciągać tylko leżeć jak na hamaku) przedsionki po 60 cm w najszerszym miejscu (chyba zmieszczę kuchenkę w deszcz), być dwuosobowy oraz lekki. Znalazłem 2,1 kg NATUREHIKE Star-River 2 4000 mm słupa wody - za 650 zł. Paczka fi 15 x 45 cm . W zasadzie patent hubba bubba, przedsionki tylko krótsze o 15 cm. Namiot Nature Hike Cloud UP 2 odpadł, jako za mało komfortowy w zamieszkiwaniu.. https://www.naturehike.com/pl/products/star-river-4-season-backpacking-tent ŚPWÓR: Lubię komfort, nie chciałbym aby był to psiwór i wyszukałem coś takiego, nie wiem czy to się sprawdzi do roweru. Co mi polecacie, aby finansowo i komfortowo zastosować (tylko nie za tysiące zł), Wyszukałem NatureHike Envelope LD150, można rozpiąć jako kołdra, ma poduszkę, można prać w pralce, no i materiał przyjemny dla skóry. 1,3 kg, wymiar fi 20 x 36 cm. https://allegro.pl/oferta/spiwor-turystyczny-naturehike-envelope-ld150-cnk2300sd016-army-green-17178507063 Jest też wersja NatureHike LD250, ale to już chyba kloc, jak na wyprawę rowerową 1,6 kg, wymiar fi 25 x 37 cm. https://www.naturehike.com/pl/products/naturehike-l250-waterproof-sleeping-bag-for-all-seasons https://allegro.pl/oferta/spiwor-kempingowy-naturehike-ld250-envelope-225x75cm-zielony-17507050982 Ewentualnie typowy śpiwór plus prześcieradło z Decathlon : z bawełny https://www.decathlon.pl/p/przescieradlo-do-spiwora-bawelniane-quechua/_/R-p-324944 lub jedwabiu https://www.decathlon.pl/p/przescieradlo-jedwabne-trekkingowe-forclaz-mt500/_/R-p-323651 - drogo jak na szmatkę za 200 zł, ale co jedwab to jedwab. Co polecicie do roweru biorąc pod uwagę parametr komfortu spania ? MATERAC: Tu mam problem, jakieś R-value powyżej 1,5 to już inna liga. Natomiast można na wiosnę i jesień dać karimatę i izolacja skoczy znacznie. W ogóle, to mam takie obawy, przy materacu, że bez karimaty, jak zejdzie powietrze w nocy to może być wtopa z plecami. Materace maja po 5-6 cm, więc gdzie tu komfort. Ale do rzeczy. Wyszukałem materac NatureHike 0,5 kg, wymiar fi 10 x 30 cm. https://www.naturehike.com/pl/products/air-camping-mattress https://allegro.pl/oferta/materac-dmuchany-naturehike-fc-10-nh19z032-niebieski-17843081671 za 175 zł lub lepszy https://www.naturehike.com/pl/products/tuye-3-5-ultra-light-inflatable-sleeping-pad-copy?variant=46386959909120 https://allegro.pl/oferta/materac-turystyczny-naturehike-tuye-r-3-2-single-large-196x64cm-brazowy-17504230794 cena już za duża 400 zł. I zastanawiam się czy chinczyk z Allegro grubości 7 -10 cm nie byłby lepszy pod kątem spania. Boję się jednak zawodności chińskiej. https://allegro.pl/oferta/materac-turystyczny-dmuchany-jednoosobowy-trekkingowy-lekki-mountain-goat-17475363579 BESTIF : https://allegro.pl/oferta/materac-turystyczny-trekkingowy-bestif-dmuchany-mata-ultralekki-pokrowiec-17377250839 BESTIF z POMPKĄ! https://allegro.pl/oferta/materac-turystyczny-trekkingowy-dmuchany-mata-ultralekki-z-wbudowana-pompka-17377251681 NONAME 7 cm https://allegro.pl/oferta/podwojnie-materac-turystyczny-ultralekki-pompa-nozna-szybkie-napompowanie-17358011430 wagi ok 800 gram SAKWY: Myślałem Crosso DRY 60. Są niezawodne, choć z wyglądu dość toporne. No i kwestia czy iść w niezniszczalne haki czy coś bardziej wysublimowanego jak plastikowe haki RAIL, choć za to trzeba dopłacić 150 zł. Ja haratam po lesie i z bagażem mam również zamiar, więc sakwy będą tyrane przy prędkości. Zgłupiałem, bo jeszcze są Otrlieby i Extrawheel i cholera co jeszcze. Mają służyć na wyprawę, ale też jako transport nad jezioro jednodniowo, gdzie często przed albo po sezonie budy są zamknięte i nie ma co zjeść ani co się napić, więc grill gazowy w walizeczce przewieść było by jak znalazł. Również do sklepu na zakupy, a Crosso DRY wyglądają dość siermiężnie, aczkolwiek uważam, że są przeznaczone w teren i ich niezawodność jest niekwestionowana. Poza tym namiot, śpiwór i materac - to potrzebny jest chyba wór do tego jeszcze, bo w sakwach 2x30 litra tego raczej nie zabiorę (namiot ma 45 cm długości) - nie mam doświadczenia. BAGAŻNIK: Jeżeli sakwy Crosso to się nasuwa Crosso za 200 zł ma grube alu rurki, a jak nie to właśnie co do mojego roweru ? Mam rower Kross Evado 5.0 z 2020 roku po serwisie (zmienione opony na Continental Race King Shieldwall zwijane 50-622) i generalnie nowy osprzęt Alivio/Deore 3x9 z korbą 44-32-22T. Ciężko mi ten temat ogarnąć, nie mam doświadczenia w wyprawie na rowerze, mam z przed lat przy kempingach i namiotach (toporny sprzęt i był samochód). Pomóżcie mi to proszę ogarnąć, bo szkoda mi pieniędzy na nietrafione rozwiązania.
  10. Planuje wycieczke wokol Tatr i jako, ze nie mam gravela, bede modyfikowal moj MTB. W tym celu chce zmienić [opony] na węższe. Obecnie mam opony 56-622 (29x2.2). Zgodnie z zaleceniami prducenta [felgi] SHIMANO i producenta roweru ROSE, rekomendowana [szerokość opon] to 2.0 do 2.4. (2.0 cala to 50mm) Jednakze jesli odniosc sie do strony https://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#isoetrto to spokojnie powinienem dac rade z wezsza opona. Czy ktos moze mi poradzic, czy ryzykuje biorac opone wezsza niz rekomendowana przez producentow roweru i felgi? Byc moze ich rekomendacje bazuja na standardach MTB, a ja szukam opony szosowo/gravelowej. Dodam ze szrokosc wewnetrzna felgi to 24mm zgodnie z danymi producenta i 23,3mm zgodniw z recznym pomiarem. Z gory dzieki. Arek
  11. Gdy jadę z 6 letnim dzieckiem po chodniku, regularnie słyszę w swoim kierunku komentarze: "obok jest ścieżka", gdy odpowiadam, że jadę z małym dzieckiem, w odpowiedzi uzyskuję "no i co z tego". Niestety znajomość przepisów jest bardzo mała.
  12. Santa Cruz w rozmiarze XL, jest carbon, jest prestiż... https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/ALL-MOUNTAIN/Santa-Cruz-Hightower-3-C-29-S-Matte-Evergreen.htm?a=article&ProdNr=SAN-58-23268-109-2-763-812101&p=9 XL Reign Advanced Pro 2 https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Giant-Reign-Advanced-Pro-2-29.htm?a=article&ProdNr=GIA2201039104&p=6
  13. Dzięki i racja panie na jedną śrubę (dual pivot coś tam) To jeszcze zapytam czy BRR8000 to będzie max co mogę dać i dać sobie spokój z poszukiwaniem? Teraz mam obręcze alu mach1 i klocki od 105. Hamowanie takie sobie ale w kryzysowych aukcjach dam radę wyhamować.
  14. Bo coś słoneczniki zmarniały.
  15. Nowe , 700x28C . Cena 130
  16. Przecież to jest idealny rower do treningów A jak zmienisz kola na konkretne to i dobrze pojedzie TRI
  17. Jak Ci się podoba to szukaj Madone, powinien się załapać - https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-trek-madone-sl-5-gen-8 tylko XL będzie na granicy rozmiarów. Za resztę budżetu kup koła wedle uznania.
  18. Jako kierowca na skrzyżowaniach z DDR zachowuję skrajną czujność. I jako rowerzysta też. Regularnie kierowcy wymuszają na rowerzystach - i nie mówię tylko o DDR. Na powrocie z pracy mam skrzyżowanie dróg równorzędnych i jak bym liczył na pierwszeństwo, to już wiele razy bym umarł.
  19. Jeżeli na podstawie tego co napisałem wysnułeś wniosek że inni mają prawo robić wszystko , to minąłeś się z powołaniem . No chyba że już teraz działasz w polityce.
  20. XCR to sprzet z pogranicza atrapy. Kupowanie go nie ma żadnego sensu. Najtańszy sensowny Suntour to Raidon/Epixon. Recon Gold RL to taka cięższa Reba, czyli zdecydowanie lepszy amortyzator. 130 mm to trochę za dużo, ale możesz spróbować 120 mm.
  21. Emondy wrzuciłeś dwie o różnych rozmiarach....generalnie to fajny sprzęt, dobrze mi się na tym po górach jeździło. Z tego co pamiętam przy 176cm miałem ramę 56. Na płaskie wolałbym jednak Tarmaca. Miałem wrażenie, że był sztywniejszy. Pytanie jaki stan tego Tarmaca? Romet wydaje się być w dobrym stanie, przyzwoita chińska rama...ale nigdy nie jeździłem na nim. Klasycznie sportowy zestaw 52/36 i 11/30. Opony raczej do wymiany coś szybszego i bardziej przyczepnego. Ale ze względu na stan to może nie być głupia opcja szczególnie jakby zbić cenę na 3k.
  22. Garmin przebija pogryzione jabłko - wypuścili nowego Fenixa 8 pro w cenie "ekskluzywnego" Marq (1999 $ u nas drożej , pewnie z 8000-9000 zł) Dodatkowo aby wykorzystać jego łącznościowe bajery abonamencik ....jedyne 9,99 $ w USA. W Europie drożej . Nie załadujesz do niego e-sima od swojego operatora. Jesteś zdany tylko na usługę LTE Garmina. Mało tego to gówno ledwo wytrzymuje cztery dni .
  23. No i gitara! Następnym razem jak będę jechał furką przez DDRa to nawet się nie obejrzę - w końcu niech se rowerzysty uważają kto jedzie.
  24. Giant Propel, Merida Reacto, Trek Madone, Sensa Giulia Evo.
  25. Zasada na przejazdach i innych miejscach styku DDR z jezdnią jest jedna : jak nie jesteś pewny na 110% że kierowca Cie widzi i ustępuje , to nie wjeżdżasz . Wolę tak , niż potem się doktoryzować z pierwszeństwa przejazdu ze szpitalnego łóżka ( w wersji optymistycznej ) . Czasami jak obserwuję co rowerzyści potrafią odwalić na drodze , to włos mi się jeży. I żeby nie było, tak samo kierowcy
  26. Ale o czym Ty właściwie piszesz teraz? O tym że masz w d..ie bezpieczeństwo własnego dziecka i będziesz ryzykował czy o tym że nie znasz przepisów dotyczących poruszania się małoletnich po DDrach? Na jezdnię wśród samochody tez takiego malucha puścisz z rowerem czy jak?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...