Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Cześć, Czy ktoś miał z tym do czynienia? Taki oto opis przesłał mi jeden ze sprzedających: "masa nowej Reby Gold z tłumikiem Isolator mieści się w zakresie wagowym poprzednich generacji (czyli około 1600–1700 g), co oznacza, że RockShox nie zwiększył jej wagi, mimo zmian konstrukcyjnych. Co to za tłumik: Isolator 2P/3P „Isolator” to nowy tłumik RockShoxa wprowadzony od sezonu 2024, stosowany w tańszych modelach jak Judy, Sektor, ale też właśnie Reba Gold (czyli wyższy segment XC/trail). Występuje w wersjach: - 2P – 2 pozycje: Open / Lock - 3P – 3 pozycje: Open / Pedal / Lock Jest to hydrauliczny damper zamknięty z manualną lub zdalną kontrolą kompresji, nastawiony bardziej na trwałość i prostotę obsługi niż na ekstremalną precyzję działania. Ma charakterystykę podobną do starszego Motion Control DNA, ale uproszczoną i z nowym systemem zamykania obiegu oleju. Plusy tłumika Isolator (w Reba Gold): - Bardzo dobra sztywność i płynność działania (duży skok, nowe golenie 35 mm) - Stabilna praca w każdych warunkach (mało wrażliwy na temperaturę czy zabrudzenia) - Możliwość montażu zdalnej blokady (remote lock) - Wyraźne różnice między trybami (Open / Pedal / Lock – wersja 3P) Minusy / ograniczenia: - Mniejsza regulacja niż w wyższych tłumikach typu Charger (brak regulacji low-speed compression, tylko presetowane tryby) - Bardziej „platformowy” feeling w trybie Pedal – nie każdemu pasuje - Zbyt prosty dla zawodników XC Elite – ale świetny dla ambitnych amatorów i trailowców" Czy ktoś już na nim jeździł, testował i z prktycznego punktu widzenia może coś o nim napisać?
  3. Jeszcze bym do tych dwóch powyższych dołożył Marina DSX 2, ewentualnie DSX 1
  4. Cześć! Ostatnimi czasy wpadłem na (idiotyczny) pomysł zakupu na swoje urodziny pomiaru mocy. Wszystko zaczęło się od chęci kupienia taniej korby do mierzenia watów, a skończyło się na rozważaniach co do tego jakie pedały są według Was lepszą decyzją zakupową. Chodzi mi tu o "wszystko": dokładność, powtarzalność, praca przy niższych temperaturach raczej nie ma dla mnie znaczenia, "renomę", masę, "łatwość sprzedaży" i co tam ktoś jeszcze może sobie wymyślić. Co według was wygrywa w tym zestawieniu: Favero Assioma PRO MX-1 vs Garmin Rally XC100 Zakładając, że Favero kosztuje coś około ~2000zł, a Garmin ~2400zł. Warto dopłacić? Osobiście ciągnie mnie do "ekosystemu" Garmina z racji, że po prostu już tam siedzę, ale czy warto? Po za tym chyba nie ma jakiś wielkich przewag po stronie Garmina - tutaj w sumie pomyślałem o tym, że Garmin ma wymienne baterie - co pozytywnie mnie nastraja, że nie padnie w nim jak potencjalnie w Favero jakiś wielokrotnie ładowany akumulatorek i co wtedy? Wiecie może jak w nich wygląda upgrade? Natomiast temat korby porzuciłem bo w sumie.. Mam szosę, mam gravela, szosa się trochę kurzy, ale mam nadzieje, że to się zmieni.. Zawsze można przerzucać pedały w razie potrzeby i mieć dwie pieczenie na jednym ogniu. Dzięki z góry za każdy komentarz, pozdrawiam!
  5. Not Another Drop · Ikebe Shakedown The Illusion · Ikebe Shakedown
  6. Zdecydowałem się jednak na tego Trek'a w wersji z 2025. Rower do mnie dotarł i miłe zaskoczenie, koła nie są 23mm a 25mm i zamiast opon 2,2 założone są 2,4. Reszta zgodna ze specyfikacją na stronie producenta.
  7. Problem z prestą (tak na szybko): Nigdy nie miałem problemu.🫠😉 Pozdrow'er 😘
  8. Jaki treking do 3 tyś zł? Docelowo na wycieczki poza miasto 2-3 dyniowe na 180 cm/że. Jak na razie to nie znam się kompletnie i nie mam doświadczenia dopiero chciał bym zacząć z rowerami, co polecacie?
  9. Dzisiaj
  10. Kończąc temat nieszczęsnego kasku Giro. Pieniądze w ramach "Allegro Protect" zostały zwrócone. Przymierzałem w trzech sklepach kilkanaście kasków, niestety żaden nie leżał dobrze na moim kwadratowym łbie Bez przekonania zamówiłem Bell Falcon XR MIPS, z zamiarem zwrotu, gdyby i ten mi nie odpowiadał. Zdecydowany byłem zamówić taki sam jak reklamowany Giro. I tu pełne zaskoczenie, kask Bell pasuje jak ulał. Muszę przyznać, że w stosunku do poprzedniego to wyższa półka, a cena atrakcyjna.
  11. Problem z prestą (tak na szybko): "odkręcany" wentyl który luzuje się podczas zwykłego pompowania. dzyndzel z gównolitu już nieraz mi się wygiął a nawet odłamał mniejsza średnica tylko szybciej się zatyka utrudnia dolewanie mleka brak kompatybilności z miliardami pompek i kompresorów na całym świecie
  12. Kup sobie razem z oponami plastikowe łyżki do opon i lżejsze dętki. To wszystko.
  13. Problem z suportem/piastą wyniknął po prostu z braku serwisu zerowego - po przejechaniu tych kilkunastu godzin po prostu trzeba wszystko podokręcać. Koła - nie no sorry - kupiłeś MTB te 25mm obręczy to taki minimalny standard. Tak samo tubless-ready wymusza większe dopasowanie opony z obręczą - przy problemach z zakładaniem polecam pooglądać kilka technik przy tego typu operacji. Nawet stary zawodnik może nauczyć się czegoś nowego. Duże koła są cięższe i wolniejsze? Dla normalnego użytkownika różnica niezauważalna. Nie ma powrotu do 26''. Tak samo "strat energii" przy przekosach 1x w życiu nie odczujesz. Jak dla mnie największym problemem tego roweru są same osie. Dzisiaj w MTB zastosowanie quickrelisów to trochę pomyłka zwłaszcza w rowerze za tysiąc ojro.
  14. Zapomniałem odnośnie samego napędu 1x12. Mamy tutaj mieszankę: XT (manetka SL-M8100 i przerzutka RD-M8100-SGS), kaseta Deore CS-M6100 10-51, korba FC-MT511 i łańcuch Kmc x12. Generalnie sterowanie biegami za pomocą tylko jednej manetki i jednego palca to luksus, zostawia to też dużo miejsca po lewej stronie na manetki blokady amortyzatora i opuszczania sztycy (sztycy regulowanej nie ma w standardzie - została dokupiona). Możliwość zmiany na raz więcej niż 1 przełożenia przy 12 biegowym układzie to też dobre rozwiązanie. Za to niestety muszę przyznać, że napęd przy dużych przekosach łańcucha chodzi po prostu nieprzyjemnie. Nie jest to również rozwiązanie łatwe do regulacji. Wymaga dość dużo precyzji oraz wymaga delikatnych korekt od czasu do czasu. Ponadto nie jestem pewien czy mam idealnie prosty jak (niestety nie mam odpowiedniego narzędzia żeby to sprawdzić) ale wyregulowanie wszystkich 12 biegów tak żeby wszystkie były idealnie w moim przypadku nie jest możliwe. Tak więc jestem generalnie zadowolony, ale widzę wady tego rozwiązania.
  15. Dzień dobry, źle szukam, bo wyskakują mi wyłącznie archiwalne wątki?
  16. -z montażem bagażnika, toreb, koszyka nie powinno być obecnie problemu, w sprzedaży są praktycznie rozwiązania do każdego typu roweru. W "upatrzonych" propozycjach nie ma "trekinga" więc chyba jednak "cross" Riverside 500 -to rower dobrze/adekwatnie wyceniony do wyposażenia - trudno znaleźć "na papierze" coś w konkurencyjnej cenie; (jak się podoba i będzie pasować pozycja to tylko na plus) -można w decatlonie wypróbować/sprawdzić, a przy okazji zobaczyć inne modele np.: Riverside ACTV 500 LF LIV Rove 4 DD -chociażby ze względu na napęd 3x7 powinien być wybierany przez kogoś kto jest świadomy "plusów/minusów" takiego rozwiązania, ale są "lepsze" alternatywy( jak jest budżet to warto dołożyć parę zł), np. TABOU FLOW 2.0 TABOU FLOW 3.0 KROSS Evado 5.0
  17. Wczoraj
  18. Bo to jest zabawka jednorazowego użytku.
  19. W zestawie 00.4315.032.653 są uszczelki z kołnierzem (flanged) i nie pasują do reby A9 boost, która wymaga uszczelek bezkołnierzowych (flangless).
  20. Źle zapamiętałeś. To Cube ma geometrię jak Big.Nine, nie Marlin. Marlin ma bardziej sportową.
  21. Witam, Jako że zwykle zadaję pytania to postanowiłem podzielić się moją opinią na temat Cube'a Reaction Pro rocznik 2025 jak i ogólnie o jego komponentach, może komuś się przyda;) Specyfikacja roweru pod linkiem producenta: https://www.cube.eu/pl/cube-reaction-pro-metallicteal-n-holo/843110 Kupiłem rower w grudniu 2024 roku za 900coś euro + przesyłka. Zakładałem, że będzie to sprzęt do dojazdów do pracy, delikatnych wycieczek i ogólnego jeżdżenia oraz trenowania w okresie kiedy szkoda solić i moczyć inne sprzęty. Poza tym chciałem zobaczyć jak zmieniła się technologia od lat 2010-tych w których tkwią moje inne rowery. Jest to mój pierwszy rower który kompletny, nowy kupiłem prosto ze sklepu. Chciałem w ten sposób pozbyć się problemów z koniecznością regulacji serwisowania itp. Tu niestety rower trochę poległ. Pierwsze co zawiodło to suport Prowheel BSA PW-MB68. Złapał luzy już po około 300km. Dopłaciłem do gwarancji i został wymieniony na Shimano XT mt800. Taki sam katuję już latami w innym rowerze i zapomniałem, że ta część istnieje. Drugą rzeczą która zawiodła niedawno po około pół roku używania, to tylna piasta Shimano FH-QC500-MS. Dostała luzów na łożyskach po stronie bębenka. Została na gwarancji naprawiona i mam nadzieję, że problem nie wróci. Poza tym narzekać można jeszcze na hamulce Shimano BR-MT410. Przy moich ciut ponad 90kg i standardowych tarczach 180/160 można narzekać na niedostatki w mocy, choć nie ma też tragedii. Kolejnym dość słabym elementem roweru są koła. Dość ciężkie a felgi nieco za duże. Na razie miałem okazję 3 razy zdejmować i zakładać oponę i przy okazji złamałem już 2 łyżki do opon. Moim zdaniem felga ma nieco za dużą średnicę. Ostatnimi wadami moim zdaniem są 2 standardy: Sztycy 27.2mm co przy wymianie na regulowaną było drażniące oraz zastosowanie tylnej piasty o 135mm szerokości. Piasta pod 12 rzędowy bębenek występuje tylko jedna (nie licząc kombinacji z dt swissem i novateciem) Po tym jak ponarzekałem czas trochę posłodzić. Rower ma bardzo przyjemną lekko zrelaksowaną pozycję. Amortyzator jest przyzwoity, ma dobrą blokadę oraz powietrzną sprężynę. Napęd 1x12 to moim zdaniem prawdziwa rewolucja, choć okupiona gorszą kulturą pracy oraz większymi stratami energii (pod tym względem uważam napędy 3x10 za ideał). Koła 29" które uważałem za sposób na robienie pieniędzy okazały się wyjątkowo stabilne, świetnie połykają również nierówności. Duże koła mają też wady-po prostu są cięższe i wolniejsze ale i tak uważam, że w pewnych sytuacjach mają wiele zalet. Rower zdecydowanie sprawdza się do zastosowań które mu przewidziałem. Uważam również, że w tej cenie niełatwo jest znaleźć dla niego konkurencję a oferuje naprawdę sporo. Miłym bonusem jest piękny lakier-niebieski metalik. Generalnie polecam rower wszystkim mniej zaawansowanym jeźdźcom oraz tym którzy poszukują "wołu roboczego" w przyzwoitej cenie.
  22. Jaki wzrost? Jaki rozmiar ramy? Kross Level A2 czy obecny 2.0 - Wersja z tego roku? Czy używany z poprzednich lat? Jakiś link, jaka to specyfikacja? rocznik? Jaka długość mostka? - można zmienić np. na krótszy. (może wcześniej był wymieniany na inny) Ustawienie siodełka? Czy poprawnie ustawiona pozycja? (może można obniżyć o kilka mm)
  23. To raczej taka "full" 😉 pałatka niż namiocik.
  24. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zaoytam tutaj: macie jakiś sprawdzony patent na obsadzenie uszczelek kurzowych? Są bardzo mocno spasowane, różnica kilku dziesiętnych milimetra. Mam wbijak z Allie, uszczelka to 63-4018-004-000 (zestaw 00.4315.032.653) amortyzator Reba FS-REBA-10B-A9. Stare uszczelki jakie w nim siedziały to 63-4018-007-000 Okropnie ciężko mają wejść, boje się że je uszkodzę.
  25. Zastanawiam się nad tymi dwoma: https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-500-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-300777 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-damski-liv-rove-4-dd-pd43001/?v_Id=251944 Głównie zależy mi na wytrzymałości i nieawaryjnosci, no i w miarę wygodna jazda, niekoniecznie szybka. Nie wiem też czy sugerować sie okresem gwarancji przy wyborze..
  26. No to nie polecam roweru o agresywnej geometrii. Celowałbym w coś w stylu Marin Four Corners.
  27. .@chrismel, kiedyś tak.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...