Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Kuba, czyli tak. Ładujesz korbę 2x. To pozwoli ci odsunąć dużą zębatkę od ramy i dzięki temu będziesz miał miejsce na coś większego niż te 34T.
  3. Te z odblaskiem to zupełnie inny model, nie mam z nim doświadczenia. Ale patrząc na konstrukcję są podobne do oneup, tzn środkowa część nad osią jest wypukła co u mnie powodowało że but się ślizgał. Dla mnie tylko modele jak 926, tzn całkowicie płaski a wystają piny.
  4. Oczywiście, tak. To jedyna nawierzchnia, która godzi rozwój turystyki rowerowej z polepszeniem możliwości transportowych dla lokalsów, rozsądnymi kosztami, a nawet ochroną przyrody. Tylko w ten sposób można było myśleć o stworzeniu prawdziwej trasy rowerowej, jakie budują Małopolska czy Pomorze Zachodnie. Jednak mając do dyspozycji "tylko" 80 milionów, nie mogło być mowy o budowie 300 kilometrów asfaltowych ddr, to jasne. Ale bez problemu można było pomyśleć o ok. 50-60 kmach dróg rowerowych w asfalcie, którymi można było połatać słabe, nieprzejezdne odcinki, które teraz niszczą wizerunek inwestycji. A może można było położyć nawet więcej km nowych szutrów, o ile nie jeździłyby po nich samochody i gminy miałyby pieniądze na ich remont za 3-4 lata? Myślę, że jedno albo drugie diametralnie zmieniłoby dzisiejszy obraz szlaku. A tymczasem stanęło na tym, że na corocznych targach rowerowych w Utrechcie, najbardziej rowerowo-turystycznej imprezie targowej w Europie, gdzie jedno ze stoisk w polskim pawilonie ma Warmińsko-Mazurskie, nie ma nawet jednego materiału o Pętli. Bo region doskonale sobie zdaje sprawę, że te 80 baniek poszło w błoto. I że takiego "produktu" nie ma sensu promować w Europie, bo Pętla po prostu nie spełnia żadnych cywilizowanych standardów. Dla kontrastu - uwielbiam to pokazywać ☺️ - dwa lata temu podczas prezentacji o Pomorzu Zachodnim w Utrechcie pokazywałem Holendrom tę planszę: To prawie 700 kilometrów, które można wykręcić jadąc w ok. 70% po infrastrukturze rowerowej, a resztę niemal w całości po drogach "przyjaznych" rowerom (leśnych, miejskich, lokalnych). A to infrastruktura rowerowa - cała, nie tylko ddr/cpr, ale nawet pasy rowerowe w jezdniach czy chodniki z ruchem rowerowum - na Mazurach. W porównaniu z Pomorzem Zachodnim, Mazury to trzeci świat. Źródło tego ostatniego - Velomapa i mapa infrastruktury - świetna mapa do planowania, swoją drogą: https://velomapa.pl/infra#8.41/53.933/21.781 Smutek. Szy.
  5. Jak dla mnie, jedyna wadą GP, względem P Zero Race i Corsa Pro, jest relatywnie przyśpieszone zużycie. RELATYWNIE. Co znaczy że tak mi się wydaje. Niemniej jednak, jeśli ktoś montuje wyścigowe opony do szosy+ i trzaska na nich DDR, ciągi pieszo rowerowe, kostkę brukową i czasem zjeżdża na szuter premium (co za durne okreslenie 😆 ) to powinien orbitować wokół opon grawelowych. GP to opony do szosy. Do ścigania i trenowania, a nie na wyprawy z rodziną na lody i kolegami na ryby.
  6. Takie kupowałem https://pl.aliexpress.com/item/1005005078162610.html 3 komplety (tylko jeden rozbierałem) wszystkie z oznaczeniem MZ926 Czy MZ922 i MZ926 z zewnątrz czymś się różnią? Może sprzedawcy "lecą w kulki"? Wszystkie z tego sklepu:
  7. Czyli z tych dwóch co podałem to wszystko jedno który 🙂?
  8. Jest kupa zapytań, bo kupa ludzi kupuje zupełnie bezsensownie MTB do jeżdżenia po płaskopolsce. Gdyby sobie wybrali rower odpowiedni do potrzeb to by nie mieli problemu z napędem.
  9. Napędy 2x wciąż są dostępne, tyle że już "niemodne".
  10. Były 38T i takie powinni jak już zostawić a nie 36T bo to jest zupełnie bez sensu dla kogoś kto faktycznie szuka "szybszej" jazdy. Ogólnie jak tutaj na tym forum jest już kupa zapytań o większe zębatki z przodu to jaka jest tego skala globalnie... Pomijam demolkę najmniejszych koronek gdzie też kupa ludzi ma z tym problem. I bez sensem nie jest tu nawet sam napęd 1x tylko idioci, którzy "zablokowali" konstrukcyjnie coś właśnie typu 38/40T. Ci którzy pukali się w czoło na likwidację 2x niestety dziś mają satysfakcję
  11. Napęd 3x7 ma więcej miejsca "na brud" i jest bardziej odporny na niego😉 W 2x10 zapuszczenie napędu powoduje problem ze zmianą biegów, która jeszcze w 3x7 nie występuje mimo takiego samego poziomu zabrudzenia 😉
  12. Dzisiaj
  13. Od jakiegoś czasu używam dętek TPU (chińskie Cyclami). Mam tylko jeden z nimi problem. co je skleję (odłuszczając itd) naklejam łatkę (taką "prosto z Chin"😁) to po jakimś czasie "puszcza" Dętka się rozciąga, łatka jakby mniej i zaczyna przepuszczać. Cholera mnie już bierze, bo gdyby to raz, ale dzieje mi sie to nagminnie. Może jakieś łatki polecicie bo te od Chińczyka są g. warte?
  14. Wypada sprostować, Faktycznie mieliście rację. Zdjąłem dzisiaj koło odpiąłem linkę i faktycznie nie pręży. Przepraszam, za mój brak wiary😉 Pozdrawiam
  15. Mógłbyś rozwinąć te twierdzenie? Nie kupiłbym roweru na przestarzałym napędzie 3x8 Acera/Tourney z korbą na kwadrat za 3,8 tys. zł. Jakieś 2 miesiące temu kupiłem 3 letnią szosę Treka na Tiagrze i hydraulice za 3,2 tys. zł. Poza tym, tak jak pisał ktoś powyżej, szybkość opon nie zależy od ich szerokości tylko mieszanki gumy użytej do ich produkcji i opona 35c może być wolniejsza niż 38 cz 40c bo będzie stawiała większe opory toczenia
  16. Ja mam wrażenie graniczące z pewnością, że "ludzie" nie wiedzą do czego służą te opony. One są szosowe i są na niezły i dobry asfalt. Czy pojadą po szutrze, pojadą ale mogą się przebić, czy można na nich atakować krawężniki, można ale mogą się przebić itd. Jeżdżę na GP5000 już 3 rok, przebiłem 3 opony, wszystkie 3 dokładnie wiem gdzie i jak, jedną na szkle, jedna na ostrym grysie, jedna w dziurze przejeżdżając przez roboty drogowe. Do przyczepności nie mam żadnych zastrzeżeń a zjazdy w górach 60-70km/h były robione. Szlifa zrobiłem raz, na deszczu, w zakręcie przed skrzyżowaniem bo byłem głupi.
  17. Kiedy w korbach 2x było normalne wstawianie zębatki 40T? Standardem było 36/22.
  18. W przypadku rowerów tej klasy najbardziej istotna jest jakość sklepu i jego późniejsza współpraca w doprowadzaniu roweru do porządku, gdyż w tym przedziale cenowym jakość montażu i komponentów jest... Podstawowa.
  19. https://madani-sports.eu/pl/81-rower-cabrero https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-edge-2-9-rst-pd42213/ A jak koniecznie chcesz koła 27.5" to https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-edge-2-7-rst-pd42212/
  20. Cześć. Bardzo proszę o podpowiedź, który z tych dwóch rowerów będzie lepszym wyborem. Romet Rambler R7.2 https://bikeshop.com.pl/rowery-mtb/5136-romet-rambler-r72-czarno-szaro-zolty-19-l-2023-5904803131501.html czy Indiana X-Pulser 2.7 M17 https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-indiana-x-pulser-2-7-m17-27-5-cala-meski-czarno-zolty-3 Bardzo dziękuję za pomoc 😉
  21. Jeszcze nie tak dawno to było normalne przy korbach 2x, które dawały mega rozpiętość przełożeń. Ale to było zanim marketingowcy wmówili amatorom, że trzeba jeździć z jedną zębatką jak ci zawodowcy na maratonach Już powoli widać na YT jak hipstery kombinują ze wstawieniem do gravela prostej kierownicy i amortyzatora o skoku 70 mm czyli na nowo odkrywają crossa. Teraz trzeba poczekać aż ludzkość znajdzie odpowiedź na nurtujące pytanie "jak to zrobić żeby z przodu móc używać zębatek o różnym rozmiarze bez rozkręcania korby i podmieniania co chwilę"
  22. ZRSE 7+ pierwsza godzina ja nic nie czuję!! Do 2 godziny już czuję siodełko ale komfort jest, po 2 godzinkach zaczyna pojawiać się lekki ucisk tu i tam. Dłużej niż 2,2h jeszcze nie przejechałem w nich
  23. Kolejny schwytany baran w drodze do zagrody:
  24. Wczoraj
  25. W mz926 sa 3 łożyska kulkowe maszynowe/przemysłowe. W mz922 jest ślizg i 2 łożyska. Wstawiałem tu kiedyś zdjęcia mojego autorstwa z autopsji tych pedryli.
  26. są przecież fx aluminiowe, tylko właśnie nie sport, bo sport to wersja karbonowa. Na 2026 to pewnie będą te same ramy tylko w innym kolorze, ten rower miał premierę w ubiegłym roku.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...