Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Musisz zaproponować coś innego. Brodę i wąsa mam, krem do golenia jest zbędny w tym wypadku.
  3. Nadszedł czas żeby wziąć rozwód z Bianką. Ponad 30 lat byliśmy razem, ale to był trudny czas. Bianka była za duża. Nawet wymiana opon na nowe nie zmieniła do niej podejścia. Cała reszta Bianki jest z tamtej epoki. Wszystko w bardzo dobrym stanie, bo niewiele była ujeżdzana, a od jakichś 25 lat właściwie w ogóle. Nie wiem, jak wycenić ten rower, bo mam do niego duży sentyment. To był pierwszy własnoręcznie złożony bicykl, z części, które wcześniej oglądałem namiętnie w katalogu Brügelmann. Rama inox deddacia. Pełna grupa RX100, z wyjątkiem klamkomanetek (RSX). Nie pamiętam, czy piasty też są RX100, czy Exage. Pedały Time. Są praktycznie nowe bo wcześniej miałem założone noski. Rama ma dwa mankamenty. Pierwszy to otarcie, drugi pęknięcia na lakierze rury poziomej w oklolicy główki. Rozmiar 55x56, zmierzony pi razy drzwi. Siodło jest już trochę wysiedziałe, ale kupiłem kilka lat tem u z drugiej ręki. Na pewno przebieg ma kilkunastokrotnie większy od reszty. Ile ta piękność może być warta, żeby nie przestrzelić z ceną, ale też żeby nie być łosiem i nie puścić da czapkę gruszek. Może na początek do odpowiedzi podejdzie @itr
  4. Brzydki spaw = rzyg. Taka puenta, byłeś blisko: pierwsza nagroda wąsy i broda, a jako iż masz zatem nagrodą pocieszenia jest krem do golenia.
  5. Hej panowie dziękuje za wszystkie odpowiedzi, jakoś mi ulżyło bo chyba powoli zaczynałem uznawać za prawdę, że jeżdzenie na rowerze wymaga tych wszystkich dziwnych modłów i rytuałów Ktoś tu powiedział, że z boku łanucha będzie napisane jaki to model - w moim jest literka "Z" czyli jak ktoś to wspomniał, niezbyt jakościowy egzemplarz Teraz mam dwa pytania 1. Wyżej ktoś pisał, że niepotrzebnie sugeruję się "przymiarem" jeśli łańcuch w praktyce nie pokazuje, że jest już zużyty. Do tej pory kierowałem się taką filozofią, ale zarówno w serwisie jak i różni eksperci na YT mówili, że jeśli łańcuch już przeskakuje to znaczy, że jest "źle" i powinno się wymienić wcześniej. To jak to właściwie jest? 2. Jaki DOBRY łańcuch polecacie? Mam romet aspre 1 czyli napęd 2x8 - czy coś jeszcze musze sprawdzić przy wyborze łańcucha? Pozdrawiam
  6. Kenda Karma zwijane w rozmiarze 29x1,9". Jednakże te opony są nadwymiarowe bo przy ciśnieniu około 2 bary na obręczy 27mm wew. mają szerokość balona 52,5mm, jedna waży około 580 gramów, nigdy nie były przebite, jeżdżone na mleku od jesieni do wiosny.
  7. Dzisiaj
  8. Zastanawiam się nad historią, którą tu przedstawiłeś. Na moje oko, było tak: Był sobie rower, niemłody, co widać po zdjęciu. Chyba za bardzo go nie lubiłeś, bo zamiast trafić do punku zbiórki selektywnej odpadów, poszedł na dno jeziora. Jedyną wartą uwagi częścią, była korba znanego amerykańskiego producenta, którego nazwy nie wolno wymawiać, nie pasująca zupełnie do epoki. Korbę na szczęście uratowałeś i wszyscy uczcili ten fakt dynią z gruszkami. Do układanki nie pasuje mi tylko ostatnie zdjęcie.
  9. Chcesz takie Rapid Roby? Leżą i się kurzą. 29x2,25 Oddam w cenie przesyłki.
  10. - gumkę do manetki OneUp - wentyle Peaty's Cgris king - podkładki pod mostek - kapsel sterów + śruba
  11. @zekker Dwa czujniki Garmina mam, podświetlenie na auto, więc przy słońcu świeci mocno, w cieniu na 30-40% wg wskaźnika - i jak w mordę strzelił - na 2h jazdy zjada mi kilka % baterii. Powiedzmy poniżej 10% jak jadę bez nawigowania i może odrobinę ponad 10% jak jadę z nawigacją. Także tak, 20h jest osiągalne z palcem w... mufie suportu. Zresztą sam Garmin pisze o 20h podczas intensywnego użytkowania. Co do wyłączenia podświetlenia - no jak, przecież to jest ekran tft. On musi być podświetlony żeby cokolwiek było na nim widać. Mi się ekran bardzo podoba, jest o wiele bardziej "współczesny" w porównaniu do tego, czym mnie przez lata częstował Garmin Edge 530 a wcześniej Explore. Dla mnie największą zaletą jest przekątna i kontrast, bo kolorki są w nowym urządzeniu znakomite, o wiele lepiej widać podczas jazdy 'heat mapę' z której zwykłem korzystać.
  12. Ja na większości swoich rowerów mam średnie w okolicach 20-25/km/h to już raczej kwestia nogi i gdzie jeździsz. No i ja też nie mam parcia na średnie jeżdzę raczej turystycznie.
  13. @StrayRider]super wypowiedź, wiele mi rozjaśniłeś, 25 km zrobiłem teraz na tych nowych oponach ultra sport i ciężko nie wiedziałem że rower będzie tak wolny, za mały efekt przypsieszenia w stosunku do oryginalnych opon, , trzeba dobrze się zaangażować żeby go rozpędzić, z górki to wiadomo leci. Pytanie jak zmienie koła np. na lepsze i zmienie wolnobieg np. na Bontrager AT-550 700c to rower przyśpieszy? Chciałbym osiągać chociaż 28 km/h na płaskim a teraz jest około 23 km/h. Gravel ani szosa jednak nie bo nie odpowiada mi wygląd ani baranek. Wchodzi w grę zakup Marin Presidio 1 700C, Trek FX 1 Gen 4 lub ewentualnie inne marki rower cross, np. canondale wiem że jest drogi. Polećcie coś co będzie w miarę szybkie i do 2300 zł kolor czarny-ciemny. @keltu ok dzięki za opinię, a jakie prędkości osiągałeś na płaskim, wiaomo to jest 1700 zł ale wygląda na bardzo solidny i można się na nim rozpędzić.
  14. Relacja z perspektywy uczestnika z 10, jubileuszowej, edycji Maratonu Północ-Południe. W tym roku organizator postawił poprzeczkę bardzo wysoko - to była najtrudniejsza edycja w historii, a stopień trudności rósł z kilometra na kilometr, wykańczając uczestników fizycznie i psychnicznie. Końcówka iście mordercza, biorąc pod uwagę ilość przejechanych kilometrów. Zapraszam zatem do oglądania! Zająłem 25 miejsce na 196 uczestników.
  15. Zrobiłem parę łądnych tys. km. na tym Marinie ekstra rower, fajna baza pod modyfikacje ale nawet fabrycznie bardzo lekki. Jeździłem nim nazwijmy to trasy "gravelowe" i spisywał się super. Fabryczny napęd dość twardy ale jak nie mieszkasz w alpach to dasz radę.
  16. Bo ciepły letni deszczyk: Trochę lunęło ale deszcz był tak ciepły, że w zasadzie nie przeszkadzał.
  17. Czy widać, ze klocki są już zużyte? jak nie to tylko kwestia ustawienia. Jak tak, to wymienić po prostu na nowe: Shimano 105 R55C4 lub zamiennik: SWISS STOP Flash Pro
  18. To w tym rowerze za taką sytuacje, odpowiada bardzo słabe koła(opory na piastach), napęd(wkład korby i wolnobieg). Rower może być dobry na codzienny dojazd do pracy, po bułki, ale już przy konkretniejszym użytkowaniu tak jak zauważyłeś jest już "oporny". O jakich średnich prędkościach myśli? Bo to nieraz jedno z drugim się "gryzie". I tak na rowerze typu krosowego to takie prędkość powyżej 25-28km/h sporo energii idzie na opory, głównie na powietrza ze względu na sylwetkę. Czy to już 100% decyzja? Sosza i gravel tez może być wygodna przy jeździe na górnych chwytach kierownicy i odpowiednim rozmiarze ramy, ustawieniu siodełka. Gravel na asfalcie powinien być "szybszy" niż 'crossy". Z nowymi w tej cenie to nie będzie dużego wyboru np. Esker 1.0 (na pewno w porównaniu do obecnego będzie poprawa do wagi), ale warto może poszukać czegoś używanego w dobrym stanie. Szosa w tym budżecie używana to będzie raczej na hamulcach na obręczy i rama przystosowana do węższych opon. Ale jak jeździsz tylko po szosie to wydaje się odpowiednim rozwiązaniem. A geometrie można dobrać tak, aby nie była sportowa i taki rower też może być wygodny.
  19. Pojechałem na grzyby. W lesie był tylko jeden, stary - ja.
  20. Czy 0-100%, czy 10x10% plus minus wychodzi to samo, czyli pełny cykl ładowania (pomijając już rzeczywistą pojemność, bo na wyświetlane %, sposób ładowania i tak wpływu nie mamy). Tu nie ma żadnej magii, oprócz jakości liczy się pojemność ogniwa oraz prądożerność urządzenia. @cervandes Jak jest z ekranem w tej nowej serii, podświetlenie ekranu musi być cały czas aktywne, czy z wyłączonym też dobrze widać? Sprawdzałeś czy deklarowane czasy działania są realne?
  21. No i bardzo ciekawe uwagi i wypowiedzi. Jako laik dowiedziałem się że jest coś takiego jak trail, i na co wpływa. Wymieniłem amortyzator, i następny ma większy offset jak poprzednik. Reszta parametrów taka sama. Na poprzednim zawracałem wiele razy, na wąskiej asfalówce bez żadnych problemów i pewnie. Po zmianie pierwsze zawracanie i gleba. Zaskoczony, nie mogłem pojąć dlaczego. Czy dobrze myślę że zwiększenie trailu mogło się przyczynić do tego?
  22. Udało się znaleźć rozwiązanie? Mam taki sam amortyzator oraz oponę.
  23. Tak mam Evado 1.0, moim zdaniem cała geometria Evado jest taka że rower nie utrzymuje prędkości tylko szybko ją wytraca pomimo opon continetal ultra sport dlatego chciałbym kupić rower który będzie trochę podobny do roweru szosowego. Zęby geometria byłą bardziej wygodna i aero. Myślę jeszcze żeby dołożyć i rozważyc Trek FX 1 Gen 4 pytanie czy to się opłaca. Będę jeżdził głównie po szosie. czy coś do 2300 zł znajdzie się lepszego?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...