Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Czy mając koła pod sztywną oś 12x142/12x100 można zamontować coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/1005006777269361.html i całość włożyć do roweru z QR 100/135? Czy ma to sens i są jakieś wady takiego rozwiązania?
  3. @kaido2 To może to poprawili od czasów 520 Plus
  4. Nareszcie jakis ciekawy temat Jeśli masz możliwości, umiejętności - budowałbym samemu. Nie musisz iść na żadne kompromisy. Na karbonowych kołach i z elektronicznym napędem (nie znam nikogo, kto by chciał wrocić do linek mając elektronikę). Cube to skreśl od razu. Jeśli już - Focus ma wypuścić w nowym roku nowy model gravela, ktory podobno jest super (opinia tych, ktorzy widzieli pokazy) A dlaczego nie porozglądasz sie po "butikowych" markach? Koloride, Racccon, Antymateria, Loca... no troche tego jest. Zobacz moze tez Scott'a (tego kolorowego, nie pamietam nazwy, ETNH na nim jezdzi) - w Kato jest sklep. A "legenda środowiska" Canyon? Albo w sumie moze dołóż "pare euro" i poczekaj na promo w 3T? Stare modele Rose mial taki sklep na Podhalu chyba gdzies - oni sie mocno reklamowali, znajdziesz bez problemu.
  5. Fajnie się składa, że założyłeś temat bo miałem podobne rozkminy i decyzja już zapadła, rower zamówiony i czekam na dostawę. Za 2-3 tygodnie (mam nadzieję) wystawiam mojego Backroad'a na sprzedaż. Ale po kolei. Schowek w ramie - macałem w wielu rowerach, nawet w Enve MOG 🤠, dla mnie super sprawa, rozwiązuje każdorazowe pakowanie pompki, multitoola i innych szpei, a nie lubię torebek podsiodłowych. UDH - osobiście nie przywiązuję się do tego pomysłu, będzie to będzie. T47 - mam w szosie i kurde zastanawia mnie internetowy hype. Suporty są drogie, najtańszy kosztuje 4x Shimano i każdy producent robi miski pod inny klucz. W Backroadzie siedzi pressfit i ZERO problemów. Nowy Backroad - jest cięższy niż mój, do tego malowania z pupy, taki niemiecki gust, odpuszczam. Niestety niemieccy recenzenci twierdzą, że rama jest sztywniejsza niż poprzednik, dla mnie kolejny minus. Orbea Terra - spójrz na poprzedni model, jest sporo promocji, a malowania są wspaniałe, na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie. Poprzednia Terra jest na dodatek lższejsza niż obecna i ma bardziej klasyczną geometrię. Jedyny minus dla mnie: brak gwintów na płetwę, ale za to schowek jest. Nowy Checkpoint - chwilowo się zakochałem, ale rama nie przewiduje montażu napędu 2x, a póki co jest to dla mnie napęd idealny. PS. Z moim Backroadem zszedłem do 8,3 kg na GRXie Di2 2x12 i jak patrzę na gravele na nowy sezon to trudno znaleźć model, który można doprowadzić do takiej wagi, dominują gravele z nadwagą.
  6. Aktualnie jeżdżę na Rondo Ruut Al. W rowerze z wersji fabrycznej została tylko rama i widelec. Cała reszta zmieniona. Napęd to GRX 1x11. Rower waży ~9,5 kg. Zaliczyłem 3 sezony na Rondo. Łącznie ponad 14 000 km. Rondla kupiłem na próbę ale zdecydowanie mnie wciągnął i uwielbiam. Szczerze mówiąc jeżeli nowy rower ma ważyć tyle co stary to sens zmiany mi ucieka. Zwłaszcza, że w Rondlu mogę jeszcze coś tam urwać. Na przykład mam koła DT Swiss GR 1600 i tutaj pewnie zmiana na koła carbonowe to zjazd o jakieś 300-400g. Lżejsze opony (mam Pirelli Cinturato Gravel M i H) też dają jakieś pole do zejścia. Realnie w zasięgu jest pewnie ~ 0,5 kg. To daje gotowy rower w granicy 9 kg. Zbliżą się niski sezon rowerowy i pomyślałem, że wykorzystam go do zmiany roweru na nowy. Jednocześnie narodziła się myśl, że może zbuduje samodzielnie gravela w oparciu o ramę od Pana Chińczyka. Alternatywą jest zakup czegoś gotowego. Podkreślam, że zmiana to fanaberia a nie mus. Dlatego nowy rower musi mi się podobać i oferować coś ekstra. Moje wymagania to: rama carbonowa, możliwość wsadzenia szerokiej opony. Aktualnie jeżdżę na 45mm i to minimum jakie mnie interesuje, schowek w dolnej rurze, nie miałem styczność, ale wygląda na super rozwiązanie, które pozwoli pozbyć się narzędziówki pod siodłem. waga gotowego roweru pozwala osiągnąć wartość poniżej 9 kg, jasne malowanie z pomysłem, z detali, ale ważnych: UDH, T47, budżet ~13 tys. Tyle bo to wynika z cen rowerów, które gdzieś tam wpadły mi w oko i o których mowa poniżej. Geometra... Rondo Ruut uchodzi za mało wygodny rower. Mnie się jeździ bardzo fajnie. Cały dzień w siodle to nie jest problem. Zakładam, że nowy rower będzie przynajmniej tak samo wygodny albo wygodniejszy. 1. Rama od Pana Chińczyka Niby internety rozpisują się o Ican Graro. Niestety model ten nie ma schowka w ramie więc odpada. Moją uwagę przyciągnęła rama, która (podobno) jest bazą pod Raccona z Velopoint. Mowa o FM-GV201 Tideace => https://tideacebike.com/products/fm-gv201-noah-carbon-gravel-bike-frame?variant=42818324365495 Zdecydowanie kusi możliwość własnego malowania wg. wytycznych. Poza tym mam kontrolę nad tym jaki napęd wsadzę. Wydaje się rozwiązanie bez wad, ale wiadomo, że internet jest cierpliwy i napisać można wszystko. Ciekaw jestem opinii osób, które mają doświadczenie. @Dokumosa chyba kiedyś wspominałeś, że sporo chińczyków poskładałeś. Pewnie będziesz mógł coś doradzić. 2. Gotowiec ze sklepu Tutaj jest kilka rowerów, które gdzieś tam trafiłem: Rose Backroad GRX 820 => https://www.rosebikes.pl/p/rose-backroad-grx-820-2725742 Trek Checkpoint SL 5 gen 3 => https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-na-wyprawy/checkpoint/checkpoint-sl/f/F224-1/checkpoint-sl-5-axs-gen-3/47071/5321644/ TERRA M30TEAM 1X => https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/szosowe/terra/cat/terra-m30team-1x Z tym, że Orbea i Trek ważą tyle co mój alu Rondel. W Rose malowanie mi się nie podoba. Wszystkie kosztują w granicach 13 tys. W Treku nie przekonuje mnie APEX. Co prawda mechanicznego miałem w Rondku ale nie wspominam zbyt ciepło. Rose w poprzedniej wersji byłoby idealne. Miało fajne malowania, idealną wagę. Trek ma fajne malowanie ale nie wiem jak ten system ISOSpeed (czy jak mu tam) się sprawdza. Na czym polega serwis tego ustrojstwa? Sporo zamieszał Cube Nuroad C:62 EX=> https://www.bike-discount.de/en/cube-nuroad-c-62-ex-shiftblush-n-art świetna waga - 8,5 kg, malowanie mi odpowiada, Di2 w nowej wersji (inne mają mechanicznego GRX-a), świetna cena na tle pozostałych propozycji, Właściwie tylko 1 minus - brak schowka w ramie. Rower jeszcze nie jest dostępny, ale to nie jest duży problem. Do wiosny zostało sporo czasu. Zostaje jeszcze kwestia tego, że jednak czytałem sporo negatywnych opinii o Cube Nuroad. Według internetów: na tym rowerze nie da się jeździć, geometria jest zwalona, ciężko trafić z doborem rozmiaru, źle się prowadzi. Poza tym kusi Di2 w wersji bezprzewodowej ale też jest sporo pytań, czy to ma sens, jak z baterią i jej czasem pracy. Zakładam, że mamy baterię w przerzutce (do ładowania) + w klamce (do wymiany). To Di2 może jakoś osłodzić brak schowka w ramie. Podsumowując i stawiając konkretne pytanie. Chińczyk wg. własnego pomysłu? A może jednak gotowiec, ale wtedy który wart jest uwagi i spełnia wymagania. Może znacie jakieś ciekawe alternatywy dla propozycji powyżej.
  7. 820 normalnie wytycza drogę, gdy bliżej jest do następnego punktu na wytyczonym śladzie
  8. Dzisiaj
  9. Oooo! Do Aero weszły tarczówki. To zdecydowanie Aero. Nie wiem po co w Pure taki twardy napęd...
  10. marco_wloch

    [rower] do 3000zl

    to nic..jeszcze mam wrocic to ten inny opcji.. Kross Level 4.0 albo Unibike Mission
  11. chudzinki

    [rower] do 3000zl

    Na pewno. Ja przy swoich 178-179 cm na pewno nie wziąłbym 20 cali. Patrząc na geometrię to bym nawet nie wziął 18-tki ze względu na pokraczną wg mnie geometrię. Nie ma takiej opcji, bo jest niepotrzebna.
  12. marco_wloch

    [rower] do 3000zl

    na pewno? jak podaje wszystko co potrzebny na ich stronie, nawet długość ramienia (62...nawet wiecej niz tam jest mozliwy dac), pokazuje rama 20 😅
  13. Dzięki za odpowiedź i sugestię. Pozdrawiam
  14. Cześć, Jeżeli chodzi o konstrukcję, to PD-R550 to odpowiednik PD-M520, a PD-R7000 to PD-M540. Te drugie są lepsze, ze względu na konstrukcję łożysk. Jeżeli serwisujesz pedały, to PD-R7000. Jeżeli jeździsz tak długo aż padną, to szkoda pieniędzy i bierz PD-R550. Z czysto użytkowego punktu widzenia, wątpie że poczujesz różnicę. Osobiście jednak polecam pedały LOOK. Cena modelu Keo 2 Max jest niższa niż PD-R7000, a serwis można zrobić w 15 minut. Fanem pedałów Shimano szosowych nie jestem. Uważam że nie oferują niczego więcej niż konkurencja, a serwis jest wyjątkowo upierdliwy.
  15. Wczoraj
  16. EP-2 3.0 Boost od engwe będzie dobrym wyborem?, podobają mi się te rowery tej marki i nie straszna im każda nawierzchnia czy pora roku, opony grube mają, co myślicie no rower ma mi pomagać jechać żebym się nie zamachał do tej roboty, będę miał pod górę w jedną stronę, widziałem że ten rower ma dobre opinie w Internecie można go łatwo odblokować jak potrzeba jak więcej 25km jechać solidnie wykonany i w piaście z przyciskiem boost daje radę jak i bez tego przycisku podobno nawet od najnowszego modelu jest czuć tam moc przy kręceniu.
  17. Zestaw lampek Ion 200 RT + Flare RT Bytu Endura MT500 Burner Flat Waterproof
  18. Własne wypociny nagrane na baśce i covery z przed 10 lat, dograna ścieżka nad oryginałem:
  19. Mimo wszystko warto zobaczyć też film jak to gość który zajmuje się naprawami ram karbonowych opowiada jakie błędy są popełniane przy produkcji ram i czym to skutkuje w trakcie użytkowania i w przypadku poważnych kolizji.https://m.youtube.com/watch?v=w4rcDoEzzGI
  20. Cześć Dotychczas jeździłem tylko na pedałach SPD PD-M540 i PD-ES600. Chciałem jednak do szosy spróbować SDP-SL. Tu moje pytanie. Czy warto dopłacić do PD-R7000 czy kupić i spróbować pojeździć na PD-R550. Pozdrawiam
  21. Potwierdzę co napisali koledzy – jak na etapówki to Mezcal i Barzo. Nie miałem nigdy problemów, ale na ostatni wyścig przypadkiem kupiłem wersje xc race i miałem pierwszy raz kapcia w tych oponach. Na kolejną etapówkę w marcu już czeka wersja TNT… Co do przyczepności, to też potwierdzę – Mezcal na mokrym to bardzo kiepska opona. Ostania etapówka to były non stop mokre korzenie i skały i było ciekawie, Barzo na przedzie dawał na szczęście radę.
  22. Jeśli ma się jakieś "zacięcie" techniczne można ogarnąć samodzielnie Wbrew pozorom do podstawowego serwisu nie są potrzebne specjalistyczne narzędzia, a możliwe do zakupu za kilkanaście złotych. Olej - można użyć "zamiennika". Wymiana w serwisie 200 zł - wiadomo wszystko kosztuje i za utrzyma nie w dobrym stanie sprzętu trzeba płacić. Ale o klasyczny napęd też trzeba dbać regularnie(czyszczenie ,smarowanie, drobne regulacje) i na ogół nie ma z nim żadnych problemów. A na to też trzeba poświecić czas(swojej pracy), albo płacić(serwis). Tak jak wyżej, do "standardowego serwisu"(czyszczenie i smarowanie przekładni) dla kogoś kto na co dzień zajmuje się serwisowaniem nie powinno być problemu. Czy jeździłeś po tych samych trasach, które obecnie objeżdżasz na rowerze bez amortyzatora? Jedno i drugie rozwiązanie(przerzutki, przekładnie) ma "+" i "-" samodzielnie i świadomie trzeba wybrać rozwiązanie pod swoje potrzeby
  23. @szamysz83 Nie bardzo, na MTB, ale trasy gravelowe 150, 200, 250
  24. Jak Ci przeskakują przerzutki, to pierwsze co robisz (jak wcześniej działały prawidłowo) czyścisz kółka przerzutki, potem resztę, nie musi być to jakoś super wyczyszczone, ale brud z kółek musisz ściągnąć, wtedy powinno być lepiej. Cues od tego Cię nie uratuje, choć to bardzo trwały napęd😉
  25. @michalr75nieeee, nie MyBike. My małomiasteczkowi jesteśmy bardziej Dłuższe dystanse, ale rozumiem nadal maratony MTB ?
  26. To jaka to marka, będzie sprawą drugorzędna. Określ najpierw swoje potrzeby (co ma mieć koniecznie rower, czego oczekujesz itd). Wybierz się później do sklepu rowerowego (rowerowego, nie AGD media coś tam 😁), przekaż to sprzedawcy, on zasugeruje Ci jakiś rower. To będzie najlepsza opcja przy braku doświadczenia 😉 Potem możesz podzielić sie na forum propozycjami, a my postaramy sie wtedy cos doradzić
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...