Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[Napęd] Zmiana przedniej zębatki na większą
Miner odpowiedział kuba_0000 → na temat → Napęd rowerowy
Grupy XT i XTR z serii M780 i M980 normalnie były produkowane z opcją 40-28 Nie ma nic w złego w napędzie 1x i jest to bardzo dobry napęd dla zawodników, zwłaszcza jak ma się kilka kaset i kilka zębatek do korby, za każdym razem można sobie dopasować rower do terenu i mieć tylko te przełożenia, które są potrzebne. Problem pojawił się, gdy wmówiono "zwykłym" klientom sklepów, że trzeba kupować takie rowery bo tak jest dobrze. Ze zwykłego, wszechstronnego MTB zrobiono wyspecjalizowany sprzęt tylko do jazdy w terenie, najlepiej zawieźć go samochodem na miejsce i tylko tam jeździć bo tylko do tego on jest. A dalej to już poszło z górki - ramy nie mieszczące większych zębatek, brak możliwości przykręcenia przerzutki, brak miejsca na mocowanie przewodów itp. Oczywiście zaraz w brakującą lukę wynaleziono gravela czyli szosę z grubszymi oponami i napędem rodem z MTB. I tak, zamiast zwykłego MTB hardtail, mamy MTB tylko w teren i gravela do jazdy 50/50 "na twarde drogi z nutką terenowej zabawy" czy jak to tam jutubery reklamowały Sam zostałem przy starej szkole, mam korbę 38/26 i kasetę 11/36. Nie startuję w zawodach, nie liczę kadencji, tętna, nie ścigam się z innymi na ułamki sekund. Jestem zwyczajnym rowerzystą, który chciał mieć rower do pojeżdżenia w terenie w weekend i do pojeżdżenia szybciej asfaltami godzinkę przed pracą albo wieczorem po pracy. I takich ludzi z takimi potrzebami jest sporo tylko teraz nie daje im się wyboru jeśli chcą coś lepszej klasy, powiedzmy od Deore 😕 Bo nawet jak grupa jeszcze oferuje takie napędy, to ram już zbytnio nie ma... - Dzisiaj
-
@NerfMe Wczoraj się za to zabrałem i jest znacznie lepiej, klamka nadal klika ale już znacznie ciszej i nie denerwuje już tak na postoju Podczas jazdy faktycznie ciężko to wychwycić i jest zauważalne może tylko przy lekkim hamowaniu na równym asfalcie, i to też jak zwrócimy na to szczególna uwagę. Natomiast w naturalnym środowisku MTB (albo E-MTB jak mój ulep) zupełnie tego nie czuć. Film jak to teraz działa: KLIK Oraz zdjęcie krzywki przed polerowaniem i po: Przed Po Dla porównania lewa klamka której nie ruszałem, teraz to ona jest głośniejsza ale póki co dam jej spokój skoro podczas jazdy nie jest to jakoś wyczuwalne (chyba że kiedyś znów będę miał za dużo wolnego czasu to i do niej zajrzę ) Lewa bez polerki/smarowania. (na zoomie dźwięk jest wyostrzony więc klikanie jest dość mocno wyeksponowane/wyolbrzymione).
-
WojtasTaba obserwuje zawartość → [zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych i [~5000] cross -> gravel -> fitness -> mtb?
-
[~5000] cross -> gravel -> fitness -> mtb?
WojtasTaba odpowiedział ZimnaWoda → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Ja mam tylko w wersji na ramie TFS III. Big Nine są na ramach o bardziej skortowych, albo bardziej komfortowych. Te komfortowe są opisywane jako seria TFS (III, albo IV). Ten co wysłałeś wydawało mi się, że to TFS IV, ale w opisie jest, że to rama o geo sportowej, więc trzeba przyjrzeć się bardziej żeby połączyć kropki. Bardzo spoko rower. A biorąc pod uwagę, że jeśli lubisz jeden blat z przodu to można kupić w super cenie - https://cicloscorredor.com/es/p/bicicleta-merida-big-nine-500-es-2024-rojo#/10-color-rojo/30-talla-xl Zwróć tylko uwagę na amor, bo jest interesujący, ale pod warunkiem, że nie jesteś ciężkim gościem. Jest kilka innych ciekawych opcji na rynku, ale biorąc pod uwagę ceę tej oferty to moim zdaniem nie ma 😜 Oczywiście podkreślę, że może nie tędy droga. Może Twoje problemy wynikają z inych przyczyn - np. samego ustawenia roweru. -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
Tyfon79 odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Przecież dziś chyba bardziej się ryzykuje spotkanie z takim kamikadze na zwykłej drodze bo na DDR-ach to jest choć cień szansy, że zwolnią; Na serwisówce w górach jeden zaliczył zgon ale jaki tam był spadek drogi. Teraz wyoobrażmy sobie, że ktoś tam jedzie spokojnie rowerem i trafia na takiego i kłopoty murowane. Powinno się to tępić jak gatunki inwazyjne czyli mamusia z tatusiem przez rok czasu mają bana na 800+ w razie czego plus srogi mandat. Ale nie bo mamusia jeszcze ryja drze jak synalków namierzyli prawie na drodze ekspresowej. Kiedyś miałem pisać o czymś podobnym do mody gdzie w łatwym terenie nawet miejskim widuję nie małą liczbę młodych osób na rowerach w kaskach typu fullface. Taki ogólnie przerost formy nad treścią. Trzeba mieć siano we łbie by w dzisiejszych czasach info w ręce z filmami włącznie śmigać hulajką bez jakiegokolwiek zabezpieczenia głowy. I znowu złapany młodzian bez kasku to cyk banik na piniądz i sroga kara. Rok czasu góra dwa i mamy 3/4 problemów mniej. -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
WojtasTaba odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
nie wierzę że to przeczytałem. Myślałem, że jestem jedynym człowiekiem na świecie, który robi się blady nawet na widok fajnej centralnej lampki, ale na na tyle wąskim ramieniu, że nie jest idealnie na środku mostka. Latarki cylindryczne montowane gdzieś na kierownicy to dla mnie najgorsze estetycznie zło w rowerach Kupiłem manetkę cues w wersji z krótkim skokiem (dodatkowo jest to wersja z ekranem). Zawsze mnie drażniły długie skoki manetek, dlatego dla mnie jest to jedyny argument za elektrycznymi przerzutkami. Ciężko to dostać, ale pojawiło się na bike24. Faktycznie pomiary wychodzą jak w opisach. Poza tym też trzeba dodać, że skok jest krótszy o chbya kilkanaście procent i (ale) górną dźwignią zmieniamy maks 2 zębatki, a nie 3. W praktyce miałem nadzieję na bardziej spektakularny efekt. A jest tak... "chyba lepiej". -
[Napęd] Zmiana przedniej zębatki na większą
marvelo odpowiedział kuba_0000 → na temat → Napęd rowerowy
Co to jest rozsądna kadencja? Dla mnie jest to zakres z grubsza 60-100 obr/min. No, może do 120 obr/min przy dokręcaniu, ale na pewno nie na dłuższą metę. Taki najczęściej używany to raczej 75-90 obr/min. Rower górski ma mi dawać możliwość wdrapywania się na strome podjazdy z prędkością nawet poniżej 10 km/h, ale i pozwalać pociągnąć po asfalcie 40-50 km/h bez konieczności przebierania nóżkami jak chomik na kołowrotku. Dlatego nie kupiłem roweru z napędem 1x, ani nawet 2x, tylko 3x, gdzie nawet w góralu 29" mam zakres 521%, czyli więcej niż najszersza kaseta w napędzie x1. No i co to jest ta prędkość przelotowa? Bo czasem przelotowe może być 20 km/h (pod wiatr i lekkie wzniesienie), a czasem 50 km/h (z wiatrem i lekko w dół). -
[Statystki] Dystans 2025
Zigfir odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 14806 km (mtb, szosa + trenażer) [9696 km outdoor] SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) wojtbike - 4059 km (cross) bubulin - 4054 (mtb 27.5 full ciężki / mtb 26 carbon semi slick) smw44199 - 3835km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3625 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Lextalionis - 2680 km (gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) revolta - 2340 km ( MTB ) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) Sansei6 - 2001 km (MTB) JWO - 1966 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB) -
[Napęd] Zmiana przedniej zębatki na większą
cervandes odpowiedział kuba_0000 → na temat → Napęd rowerowy
Mój rower przystosowany do prędkości 12km/h odpowiednio kręcąc korbą osiąga bez problemu 28-30 przelotowe. Odpowiedź jest więc bardzo prosta - należy szybciej pedałować. Inwestycja w siebie, to najlepsza z inwestycji. -
A łatki samoprzylepne na tym nie działają ? Pytam, bo nie miałem TPU.
-
[Napęd] Nowy rower czy dać silnik na obecnym?
Electronite odpowiedział Manifesto4217 → na temat → Napęd rowerowy
Tak. Jesteśmy forum rowerów analogowych. Po prostu się na tym nie znamy dobrze.- 4 odpowiedzi
-
- napęd
- elektryczny rower
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[Napęd] Zmiana przedniej zębatki na większą
KrissDeValnor odpowiedział kuba_0000 → na temat → Napęd rowerowy
Nie wiem co dokładnie chce uzyskać autor, bo na razie cicho siedzi... Ja wiem, że mi prędkości nie brakuje (przedział 25 -30 km/h na kilkukilometrowych odcinkach pożarówkami, lub od biedy dojazd w teren DDR, lub ulicą) - gdybym jej szukał, to kupiłbym szosę (to mi już nie grozi). Mam blaty 32 i 36, gdzie jadąc w taki sposób używam najczęściej biegów 9 i 10 (kasety 10 -51). 12 bieg w moim przypadku jest sporadycznie wrzucany - albo na jakimś asfaltowym zjeździe (w terenie to się raczej hamuje, a nie bezmyślnie rozpędza), albo od wielkiego dzwona na płaskim w sprzyjających warunkach wiatrowych, i jak mnie wyjątkowo najdzie - jak niedawno, ale wtedy i tak w okolicach 40 km/h uznałem, że nie mam ochoty na tym jechać, bo wygodniej i sensowniej obrotowo było na 11 -tce (wyszło 37 km/h średniej na 1.3 km po wyjeździe z polnej drogi i rozpędzaniu). Ale co ja tam wiem - żółw na MTB -
Zarejestrował się nowy użytkownik: Milosz90
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: kopiekoparka
-
Dziś teścik. Nie musiałem usunąć parowania. Aplikacja wystarczyła. Teraz jest baja. No i jest kafelek którego mi brakowało. Prędkość zbliżającego się pojazdu 😎
-
[Napęd] Nowy rower czy dać silnik na obecnym?
Manifesto4217 odpowiedział Manifesto4217 → na temat → Napęd rowerowy
Chodzi ci o zupełną zmianę forum? Nie chodzi o wątek? Wiesz może gdzie się wypowiedzą ludzie o elektrykach? @smw44199akurat kradzieżą się nie przejmuje, bo mam dobre ubezpieczenie- 4 odpowiedzi
-
- napęd
- elektryczny rower
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[do 4500zł] Cross do jazdy po szosie i ścieżkach leśnych
Mihau_ odpowiedział Irrrvv → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Ale po co węższą? Tam jest 40c, optymalny rozmiar do rekreacyjnej jazdy po mieście -
[Aliexpress] Sprawdzone zakupy
Dokumosa odpowiedział milosh → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
@smw44199 mz922 vs 926 różnią się dokładnie tak jak masz w opisie u tego sprzedawcy - korpusem, osią i łożyskowaniem. Moje wszystkie mz926 są zbudowane dokładnie jak pokazuje to to opis w twoim linku - 3 łożyska - 2 większe i jedno mini na końcu osi. -
[Znalezione w internecie] Filmy, zdjęcia, gify...
marvelo odpowiedział SovaLTD → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Chwytną częścią kończyny górnej u człowieka jest dłoń, a nie łokieć. -
Dętkę oraz łatkę musisz zmatowić papierem ściernym (gradacja np. 120 lub 200) po tym zabiegu łatka powinna się dobrze trzymać Bardzo ważny jest też klej, którego się używa - do łatek dołączony jest klej dedykowany do TPU, alternatywnie można kupić u chińczyków taki klej
-
[Napęd] Nowy rower czy dać silnik na obecnym?
smw44199 odpowiedział Manifesto4217 → na temat → Napęd rowerowy
Jak jesteś kurierem, to zamontuj jakiegoś tongshenga tsz2b do starego roweru, to przynajmniej nikt tego nie będzie chciał ukraść.- 4 odpowiedzi
-
- napęd
- elektryczny rower
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[Napęd] Zmiana przedniej zębatki na większą
Electronite odpowiedział kuba_0000 → na temat → Napęd rowerowy
Teraz rozumiem. Jednak zupełnie nie o tym rozmawiamy. Nie jest to temat o wyższości napędu 2x na nad1x. Jest to temat o tym jak wydusić jakąś normalną prędkość z roweru przystosowanego do jazdy 12km/h. -
clavdivs obserwuje zawartość → [Znalezione w internecie] Filmy, zdjęcia, gify...
-
[Znalezione w internecie] Filmy, zdjęcia, gify...
clavdivs odpowiedział SovaLTD → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Przecież ja trzymał -
В данной обзорной статье представлены интригующие факты, которые не оставят вас равнодушными. Мы критикуем и анализируем события, которые изменили наше восприятие мира. Узнайте, что стоит за новыми открытиями и как они могут изменить ваше восприятие реальности. Получить дополнительную информацию - https://vyvod-iz-zapoya-1.ru/
-
[Napęd] Zmiana przedniej zębatki na większą
cervandes odpowiedział kuba_0000 → na temat → Napęd rowerowy
Ta manipulacja polega na tym, że wybrałem napęd z NAJWIĘKSZĄ rozpiętością dla napędów dwurzędowych w MTB. Szczyt popularności 2x to były kasety 11-36. Właśnie dlatego zrezygnowano z niepotrzebnej przedniej koronki i przerzutki, manetki, bo 1x12 całkowicie zastąpił przełożeniami 2x10 z kasetą 11-36 za którym niektórzy tutaj tak płaczą. Zakładanie młynka 24T do kasety z 51 ząbkami potrzebne jest do czego, do wciągania samochodów na Śnieżkę? -
Wyczytałem w necie - to chyba w ramach tzw. przeglądu zerowego konieczność. Wtedy zakupy on - line można prawie wszystkie wykluczyć z gwarancji. Pewno każda firma ma swoje ograniczenia. Tu kolejny problem: Przy zakupie roweru w internecie będziesz miał z tym problem. Większość sklepów wysyła rowery z odkręconymi kołami i kierownicą, po to, żeby zmieścić je w kartonach. Z naszym pakietem montażowym, twój nowy rower zostanie dostarczony prawie całkowicie przygotowany i gotowy do użycia. Będziesz musiał tylko: Montować/prostować kierownicę. Zainstalować przednie koło. Umieść siodło i dostosuj jego wysokość według własnych upodobań. Co zawiera montaż roweru: Przygotowanie tubeless dla E-MTB i MTB z oponami już przystosowanymi. Personalizacja mocowania kierownicy w celu zapewnienia optymalnej pozycji. Cięcie widelca w celu idealnego dopasowania do twojej konfiguracji. Montaż taśmy na kierownicę do rowerów szosowych lub gravelowych. Sprawdzenie centrowania kół dla płynnej i bezpiecznej jazdy. Kontrola układu hamulcowego dla doskonałych osiągów. Regulacja zmiany biegów dla precyzyjnej i płynnej zmiany biegów. Wybierając tę usługę, uzyskasz bezstresowe doświadczenie: twój rower przyjedzie prawie gotowy do akcji, z wszystkimi regulacjami wykonanymi przez doświadczonych mechaników, aby zapewnić ci maksymalną jakość i bezpieczeństwo. Nota bene: Z powodów związanych z pakowaniem, rower może być dostarczony w pudełku innym niż oryginalne pudełko zakupionej marki. Kupując usługę "Montaż roweru", czas przygotowania zamówienia może wydłużyć się do 7 dni roboczych. Także Spec bardzo szybko to podważy gdyż 98 % to nigdy 100%. Nie byłoby to wszystko takie ważne jak fakt że ramy rowerowe karbonowe są coraz niższej jakości - produkcja gdzieś w Azji nawet renomowanych marek . Także zakup za granicą nawet markowego i znacznie tańszego roweru niż w Polsce może być ryzykowny, chyba że ktoś ma szczęście i trafi idealnie a zignoruje zapisy gwarancji dotyczące obowiązkowych przeglądów. Bo zapewne czego też nie wiem- nawet mając gwarancję dożywotnią na ramę- nadal należy wykonywać po 2 latach przeglądy obowiązkowe /płatne w serwisie by tę usługę zachować- choć przegląd pogwarancyjny komponentów (są już zużyte i po gwarancji) nie ma nic wspólnego z jakością ramy/widelca - która albo jest cała i zachowuje swoje parametry lub wykrzywiona lub pęknięta co można stwierdzić absolutnie samemu. Prześlij opinię
-
[Znalezione w internecie] Filmy, zdjęcia, gify...
marvelo odpowiedział SovaLTD → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Tak to jest, jak się nie trzyma kierownicy: