Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. To jest wątek o Aliexpress, a Wy proponujecie Endurę.
  3. Dzisiaj
  4. ja ma Eco Plus w Bosch Performance CX Gen 4 od lipca i w sumie używam tylko tego programu, wspomaha tylko kiedy jest jakiś konkretny opór. Dzięki temu na baterii 625Wh mam zasięg ok 170km, przeliczając to co jeżdżę do tej pory.
  5. Jak czytam takie posty to aż ni się multitool otwiera. Wiesz w ogóle skąd się wzięła " współczesna " geometria ? Rozumiem, że jest ona uniwersalna niezależnie od tego jak jeździ i gdzie mieszka użytkownik roweru. Oczywiście progresję - płasko, nisko, długo; będziesz polecał mieszkańcowi Mazowsza, Wielkopolski, czy ziemi Lubuskiej, bo to jest optymalne rozwiązanie dla płaskich borów sosnowych. Nie wiem gdzie autor mieszka, nie pokuszę się o sugerowanie jakiejkolwiek geometrii, choć dodam że nawet z nieprzystosowanego do lokalnych warunków MTB, można zrobić adaptacje, zmieniając trochę sześć wpływających na geometrię. PS. Ten Cube jest o pół kilo lżejszy nawet od najdroższego w ofercie Treka Checkpoint, a ma amortyzator 100mm.
  6. Kupię jak w tytule. Rozmiar M (178cm) Najlepiej na shimano.
  7. Tu masz bardzo dobry kanał poświęcony zawieszeniu, w tym amortyzatorom sprężynowym, gdzie gość na bieżąco testuje prawie wszystko, co jest na rynku: https://www.youtube.com/@OtterMTBtech/playlists Z jego testów wynika, że obecnie najlepszymi sprężynówkami są EXT Storia i Ohlins TTX m.2, przy czym ten drugi jest łatwiej ustawić, niewiele tracąc na jakości pracy. Minusem Ohlinsa może być cena w okolicach 4000 zł (vs ok. 2000-2500 za Vivida).
  8. Sprawdź, czy masz w okolicy serwisy robiące Panasonica.
  9. Dzień dobry, Jestem studentem informatyki, który przygotowuje się do tematu pracy dyplomowej. Z racji mojego hobby, jakim jest mechanika, chciałbym, aby temat pracy był związany z serwisowaniem pojazdów. Prowadzę analizę na temat problemów, z jakimi na co dzień zmagają się serwisy rowerowe. Moim celem jest zrozumienie, czy istnieje realna potrzeba stworzenia nowej, dedykowanej aplikacji, która rozwiązałaby problemy, z którymi nie radzą sobie obecne programy. Chodzi mi o coś więcej niż tylko fakturowanie i magazyn. Z moich wstępnych obserwacji wynika, że wiele frustracji i straconego czasu generują tematy związane z komunikacją z klientem i dokumentacją: Ciągłe telefony z pytaniem "czy już gotowe?". Spory z klientami dotyczące stanu pojazdu/sprzętu przed naprawą (rysy, uszkodzenia, których "wcześniej nie było"). Trudność w budowaniu historii serwisowej, która byłaby łatwo dostępna dla klienta i podnosiła wartość pojazdu/sprzętu przy odsprzedaży. Brak czasu na rzetelne dokumentowanie każdego etapu pracy (np. robienie zdjęć "przed" i "po"). Dlatego mam do Was, praktyków, kilka kluczowych pytań: Co jest Waszym największym "pożeraczem czasu" lub źródłem frustracji w codziennej pracy, a co nie jest związane z samą mechaniką/naprawą? Czy korzystacie z jakiegoś oprogramowania do zarządzania serwisem? Jeśli tak, to czego Wam w nim najbardziej brakuje? Co Was w nim irytuje? Jaka jedna funkcja w takiej aplikacji sprawiłaby, że powiedzielibyście: "Tak, tego właśnie potrzebuję"? Alternatywnie, proszę o wypełnienie poniższej ankiety: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdkbBFKm4rDaif4shDPfIqjTs3Bo7yIbyMWy1456HCGnl5z6A/viewform?usp=send_form Będę ogromnie wdzięczny za każdą, nawet najkrótszą opinię. Wasze doświadczenie jest bezcenne i pomoże mi zrozumieć, jakie rozwiązania mogłyby realnie ułatwić Waszą pracę. Dzięki!
  10. Trek będzie stabilniejszy na zjazdach z racji większego rozstawu kół i bardziej płaskiego kąta główki ramy. Kierownica zintegrowana z mostkiem utrudnia ustawienie kokpitu pod siebie. AXS to nie tylko baterie, o których ładowaniu trzeba pamiętać, ale także dodatkowe elementy, które mogą ulec awarii. Tłumik Rush warto by było w przyszłości wymienić na Chargera.
  11. Bo morze, może wiać nie będzie
  12. Nie dodałem że chodziło mi o coś obcisłego. Z luźnych długich mam endure hummvee choć w nich powyżej 10stopni to już gorąco.
  13. Przegląd olejowy foxa w ASO np spider suspensions kosztuje 200pln. Sram GX AXS to wcale nie takie cudo, po pierwsze powolna zmiana przełożeń, po drugie utrudniona regulacja, po trzecie słaba bateria. No i sam flat top tak sobie jednak pracuje, mnóstwo jest wątków o ludziach którzy przesiedli się ze zwykłych eagli na transmission i nie są zadowoleni. No i waga - Treka jest raczej zaniżona, bo podana bez uszczelniacza. Cuba natomiast zawyżona, tj podana na fabrycznych dętkach Aerothan i łatwo można kolejne 50g urwać nie wydając prawie nic.
  14. Zawsze jak coś jest jeszcze do SXa battery extender bardzo łatwo zakładany więc nie ma strachu.
  15. Bo ja na warunki nie mogłem narzekać.
  16. https://www.gear-calculator.com
  17. Trekingowy powietrzny Suntour jest dostępny za 30EUR więc ew. podmiana sprężynowego to niewielki koszt (uwaga - rura taperowana) https://www.bike-discount.de/en/suntour-sf17-ncx-e-rl-air-28-63-disc-tapered-remote-1
  18. Ja bym szukał z Boschem gen 5 jeżeli dą radę w tych pieniądzach. Najważniejsza geometria i wygodna pozycja, reszta później.
  19. W takich typach rowerach(błotniki, osłony) w niższym budżecie trzeba się liczyć z waga 16-18kg. Jak 3 bieg by wystarczały to: INDIANA Moena - koła 28' INDIANA Moena A3B 26 - na kołach 26", ale niższa waga. Coś na 6-biegach: INDIANA X-Road 1.0 Ale tak jak pisałem wyżej warto poszukać lokalnie, w obrębię kilkunastu kilometrów, można na pewno kupić używany rower do planowanego przeznaczenia. Ewentualne ogłoszenia, ktoś na pewno oceni, a dodatkowo można taki rower sprawdzić na miejscu - nie powinno być problemu z jazdą testową.
  20. Nie ma na rynku rowerów z biegami tylko z przodu (nie mówię o jakiś eksperymentalnych wynalazkach)
  21. W tył, bok, przód? Na tyle ile znam śluzy, to nie wiem jak można nie zauważyć. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to skręcała i ścięła zakręt. Jeżeli stałeś w wyznaczonym do tego miejscu, to wina ewidentnie po jej stronie. Nie wiem czemu przyjąłeś mandat. Teraz po takim czasie nie wiem czy jest szansa na unieważnienie, trzeba pytać prawników,
  22. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    Ja bym jednak tą granicę mocno przesunął i stwierdził, że są to nieliczne warunki. I piszę to mając na uwadze jakie miewam piaskownice na drogach podczas suchej części roku. Przygodę z rowerami zaczynałem od trekkinga/crossa i większym zamiłowaniem do terenu niż asfaltów. Narzekałem i cierpiałem na brukach, piasku itp. ale przy odpowiednich oponach jakoś mocno nie odstawałem od grupy, a po kilku latach część zacząłem odstawiać. Potem zacząłem migrować w stronę mtb i coraz szerszych opon. To pokazało mi, że szersze wybaczają więcej błędów, bo lepiej trzymają na nierównościach. W pewnym sensie przekłada się to na możliwość przejechania trudniejszych tras. Z kolei przesiadka na fulla drastycznie obnażyła moje braki techniki, pierwszy rok to była dużo gorsza jazda niż na poprzednim HT. Pozwala na więcej ale i tak głównym czynnikiem są umiejętności, bez tego nawet najlepszy sprzęt nie skompensuje braków. Miałem różne opony 35c, jedne szły bardzo fajnie po piaskach (kenda kross supreme) inne po błocie (ritchey megabite, rocznik +/-2007). Przesiadka na smart samy 1,75" to była inna bajka, a przecież to nie jest jakaś wybitna opona. W porównaniu do cienkich kiszek, szła jak burza w lasach. Kolejne przesiadki na 2,25", 2,3", 2,4", 2,5" nie dawały już takiego efektu, choć pewnie jakby się bezpośrednio porównało, to różnica byłaby oczywista. Jeżeli mowa o piasku, to bardzo duże znaczenie ma kształt opony. Wspomniane ritchey były szersze od kendy ale bardziej okrągłe i rzez to dużo łatwiej się zakopywały. Podobnie choć nie aż tak drastycznie wychodziły XR3 vs Vigilante. No i piasek piaskowi nierówny, jest taki że na 42 się spokojnie przejedzie, a bywa taki, że te 2,5" się zagrzebuje. Taka ciekawostka jak kiedyś z siostrą się przejechaliśmy po lesie. Ona na crossie, ja góralu, ona narzeka, że po piachu nie idzie jechać. Wsiadłem na jej rower i pojechałem, nie mając za bardzo problemów - to jest ta różnica w doświadczeniu, umiejętnościach, sile. O błocie już wspominałem, szeroka opona nie daje gwarancji stabilności, zwłaszcza że "pływa" po wierzchu. Tylko na takie warunki fat jest przesadą. Po tłuczniu przy dobrze dobranym ciśnieniu, 2" opony wystarczają. Na zryte drogi szerokie opony nie pomogą, a dobry amortyzator i owszem. Rynek fat-ów to nisza. Mały wybór części, trudniej sprzedać jakby to nie było to. Typowy HT z oponami w okolicach 2,4" będzie znacznie wygodniejszy od sztywnego grawela, a w razie co dużo łatwiej wymienić części czy nawet sprzedać jakby to nie było to.
  23. Aż spojrzałem w Google Maps gdzie to jest? Spora odległość od kraju. Podziw i uznanie 👍👍 Chętnie bym obejrzał jakieś zdjęcia, gdyby Ci się chciało zamieścić. Pozdrawiam.
  24. Roballinho

    [rama] klunker

    Ramę masz ładną, ale ja szukam jakichś bardziej finezyjnie pogiętych rurek. Coś takiego, jak np. w tym Schwinnie.
  25. My wczoraj objechaliśmy wokół wyspę Thassos ( szosą ) - 93 km, sumaryczna różnica wysokości 1215 m. Zużyłem 78% baterii 400Wh przy silniku Yamaha 70 Nm. Ponieważ raczej większych odległości i przewyższeń jako osoba 70 minus robił nie będę więc widzę że napęd SX jest w sam raz dla mnie - jak zajeżdżę swój ( ma 8 lat i 24,5 tyś przebiegu jest raczej nie sprzedawalny) a nie wymyślą nic nowego to kupię rower z tym napędem.
  26. Nie jeździłem na rowerze z silnikiem Panasonica ale ktoś tu pisał że się nie bardzo da jechać powyżej 25/h bo stawia opór. Bosch się wyłącza i jak masz siłę to kręcisz bez problemu.Poza tym Bosch jest bardziej rozpowszechniony, w razie jakiejś awarii po gwarancji łatwiej o naprawę.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...