Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

dlatego właśnie zastanawia mnie, dlaczego producenci zrezygnowali z gumowych osłon. rozumiem - wygląd to jedno, ale zwykły kawałek sprężystej gumy pewnie wydłużyłby znacząco żywot górnych goleni.

 

Bo tak naprawdę pod tym zbiera się o wiele więcej syfu i rzadko się tam zagląda, a tak masz przynajmniej kontrolę nad tym wszystkim.

 

czy mozna gdzies kupic oslony gumowe na gorne golenie ktore mozna by zakladac na blotniste maratony?

 

Oczywiście że można, ale raczej neoprenowe ludzie stosują.https://www.google.pl/search?q=neopren+na+amortyzator&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4AKSUayZG6qn4gTYwYBY&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=649

 

mam pytanko ,ile wlać oleju do smarowania lag w rebie sl ?

http://lmgtfy.com/?q=reba+sl+manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

gdzie najlepiej kupić uszczelki do kompleksowego serwisu Reby?


Szukaj w sklepie lub hurtowni z oringami, o wiele taniej Cie to wyjdzie. Ja za komplet uszczelek zapłaciłem 12zł.+10zł za uszczelki kurzowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szukaj w sklepie lub hurtowni z oringami, o wiele taniej Cie to wyjdzie. Ja za komplet uszczelek zapłaciłem 12zł.+10zł za uszczelki kurzowe.

 

problem jest taki ze nie wiem jakie uszczelki potrzeba a najchętniej kupiłbym zestaw.

 

kupiłem na Allegro zestaw za 65zł oryginalny i 10zł przesyłka.

 

czy moge prosic o linka do aukcji z olejem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Krótkie pytanie .. czy do REBY RL (z manetką) 2012 są takie same uszczelki jak to wcześniejszych modeli ?

Czy jest różnica (poza ceną) między olejami oryginalnymi RS a Motorex'a (pytanie dot. także smaru, którego używa się na uszczelki).

 

Tak na marginesie to jakiś życzliwy forumowicz, który nabył oryginalne uszczelki do REBY mógłby je pomierzyć i wrzucić info na forum - nie byłoby domysłów .. "czy aby dobrze zmierzyłem".

PozdróFka

Zubik

Edytowane przez Zubik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w olejach jest taka jak niędzy innymi produktami innych producentów :) Ja polecam olej o gęstości 2,5W do tłumika. Kolega z serwisu mi taki zaproponował i się świetnie sprawdza, zakres regulacji tłumienia jest w więksym zakresie. Do dolnych goleni 15-20W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od kilku dni jestem posiadaczem tego amortyzatora - Reba RL, czy mógłbym prosić o jakieś porady/instrukcje dla początkujących dotyczące dostrojenia tego amortyzatora?

Kolego rozumiem że jesteś nowy i możesz wielu rzeczy nie wiedzieć ale chyba nawet nie zadałeś sobie trudu żeby poczytać temat.

Przeczytaj przynajmniej początek bo jest najbardziej treściwy w konkretne porady i nie każ komuś przepisywać tego samego co już jest napisane po kilka razy.

Od siebie tylko dodam że mniej się sugeruj tabelką na goleni a więcej własnymi odczuciami z jazdy. Tabelka może stanowić jakąś pozycję wyjściową do dalszych regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego rozumiem że jesteś nowy i możesz wielu rzeczy nie wiedzieć ale chyba nawet nie zadałeś sobie trudu żeby poczytać temat.

Przeczytaj przynajmniej początek bo jest najbardziej treściwy w konkretne porady i nie każ komuś przepisywać tego samego co już jest napisane po kilka razy.

Od siebie tylko dodam że mniej się sugeruj tabelką na goleni a więcej własnymi odczuciami z jazdy. Tabelka może stanowić jakąś pozycję wyjściową do dalszych regulacji.

 

 

Ok, przejrzałem kilka stron ale konkretów nie znalazłem, nie wiem od czego zacząć, ale jak mówisz że wszystko jest na początkowych stronach to przejrzę te pierwsze 10, w razie pytań będę pisał. Szukałem w internecie jakiejś instrukcji czy czegoś w tym rodzaju ale niestety nic takiego nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak, bo ty byś chciał jedną prostą odpowiedz i z bani.

Jak to by było takie oczywiste to temat nie miał by 63 stron. Reba to nie jest prosty uginacz za 300zł i ustawienie go pod swoje preferencje musi zając troszkę czasu i minimum chęci.

Jak to nie ma konkretów?

A np: post nr8 a potem odniesienie do niego w postach od 64 do 73 to nie są konkrety? Masz punkt po punkcie co masz robic a ty mówisz że nie ma konkretów.

 

 

 

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam od niedawna mam rebę, jestem początkujący i jakoś poradziłem sobie sam z pełnym serwisem i dostrojeniem. wszystko można znaleźć, trzeba tylko chcieć. jest trochę poradników, w których jest opisane krok po kroku jak dbać o amor, jak go serwisować, jak go dostroić (tak tak, w j. polskim) i nie trzeba wertować 63 stron (co nie zmienia faktu, że ten temat i temat o serwisie to skarbnica wiedzy na temat tego amorka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Tobie ma odpowiadać praca i nie ma co się pytać jak to widzą inni :thumbsup:

System dual-air to dobra rzecz, tylko trzeba wielu prób aby znaleźć odpowiednie dla siebie ustawiania.

 

Co do serwisu, to jest m.in przyklejony temat, dotyczący co prawda serwisu Revelationa, ale system sprężyny w nim taki sam jak w Rebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakterystyka pracy powinna Tobie odpowiadać, jakie to ma znaczenie dla innych jak pracuje? Każdy ma inne preferencje i właśnie cała bajka z dual air polega na możliwości dostosowania go pod siebie. Jak dla mnie za miękki.

 

Edytowane przez tor23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie skończyłem serwis mojej Reby i pozwolę sobie podzielić się uwagami z tej operacji.

Było wielokrotnie pytanie czy wymiary uszczelek którę sa podane na różnych forach pasują do nowszych modeli. Do mojej rocznik 2011 model QR20 pasują lecz trzeba troszkę zrobić porządek w podawanych wymiarach, więc:


LEWA (dual air):
25x2.5 (korek, uszczelka)
21x3.5 dwie sztuki- tutaj jest często podawane 20x3,5 ale zdecydowanie jest to błąd.
10x3

PRAWA
25x2.5 (korek, uszczelka)
22x2.5
24x2.5
12x3.5

Teraz moje uwagi:

1) Gdzieś czytałem że zamiast 12x3,5 i 10x3 warto dać 12x4 i 10x 3,5. Też się skłaniam do takiej opcji i następnym razem będę próbował takie dać.

2) Najważniejsze uszczelki według mnie, które najbardziej wpływają na pracę i szczelność amortyzatora to 21x3,5 24x2,5 12x3,5 i 10x3.

Mała fotorelacja ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af5fbc88a775ab84.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe2938625ca8f163.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aec1360d90141c13.html

 

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...