Skocz do zawartości

[amortyzator] Reba o-ringi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po raz pierwszy chcę samodzielnie zrobić serwis reby, przy okazji chcę wymienić wszystkie oringi (tak wyczytałem na tym forum, że lepiej wymienić, bo to groszowa sprawa). Czy może ktoś podać wymiary o-ringów jakie należy zakupić ?

Olej zakupiłem (za waszymi radami) MOTUL FORK OIL LIGHT FACTORY LINE 5W

 

Jeśli ktoś wie, to proszę o pomoc, bo nie chciałbym, żeby się okazało, że jakiegoś nie mogę dostać i będę czekał wtedy, aż skądś przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pl.rec.rowery pisali:

 

A właśnie rozbabrałem rebe mr 06 lub 07 (ni pamiętam niestety) i

wygrzebałem wszystkie o-ringi, wg moich pomiarów (oczywiście śr.

wewnętrzaxśr gumy) są potrzebne takie:

 

LEWA (dual air):

25x2.5 (korek, uszczelka)

20x3.5 dwie sztuki

10x3

 

PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden)

25x2.5 (korek, uszczelka)

22x2.5

24x2.5

12x3.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, rozebrałem dzisiaj trochę moją rebę'05 prawą stronę z Mt. Control z manetką.

Pomierzyłem mi wyszły troszkę inne wymiary. Teraz nie wiem, czy się tak pozmieniały rozmiary ze starości, czy po prostu tak ma być?

Oto jakie mi wyszły pomiary:

25x2.5

21.5x2.65

23.4x2.5 -->tutaj nie mam pewności, bo uszczelka jest jajowata ;)

12.25x3.5

 

Jeśli ktoś kupował już oringi to proszę o potwierdzenie.

 

A może tak małe różnice nie mają żadnego znaczenia ?

 

josh jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję pójść do sklepu ze starymi o-ringami - i poprosić o "takie same" ;)

 

Druga sprawa... czy warto mierzyć gumę? Oringi się przecież rozciągają, skąd pewność ze pomiar będzie dobry? Proponuję zmierzyć średnicę rowka w danej części (korek/dziubek itp) gdzie uszczelka ma wejść - i kupić trochę mniejszą. O ring jako taki można zmierzyć jeśli chodzi o "grubość" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie raczej nie chodzi mi o to, żeby ktoś zmierzył, tylko o to, że ktoś kupił taki a taki rozmiar i pasuje bardzo dobrze.

Chyba będę musiał kupić takich wymiarów co podał mi josh i zobaczyć.

Żeby iść do sklepu ze starymi oringami, musiałbym zlać całkowicie olej, wyciągnąć wszystkie uszczelki a później może się okazać, że nigdzie nie kupię takiej uszczelki i będę czekał 2 tyg. zanim ktoś przyśle. W tej chwili wystarczy, że zaleję tylko prawą stronę i mogę iść sobie na rowerek.

Jeśli nikt więcej nie może pomóc to trudno, muszę zaryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem według filmików SRAMtech. Podchwytliwe momenty, to tylko chyba, żeby oleju nie porozlewać za mocno ;)

Warto przygotować sobie coś na kształt tego co używa na filmiku do ściągania o-ringów.

Potwierdziło się, że serwis jest bardzo prosty, nie ma się co obawiać.

 

mały OT:

Alkohol izopropylenowy (nieszkodliwy dla większości tworzyw sztycznych) używany na filmikach można kupić w sklepie elektronicznym pod nazwą CLEANSER IPA (alkohol izopropylenowy wysokiej czystości) 1L ~ 17-20 zł

Ja akurat miałem w domu, więc nie musiałem kupować. Wystarczy żonie podebrać zraszacz do kwiatków i mamy w sprayu :P

 

Oczywiście można sobie użyć czegoś innego do czyszczenia, ale myślę, że to nie duży wydatek, wystarczy na pewno na kilka serwisów a jesteśmy spokojni, że nie uszkodzimy tworzyw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do czyszczenia wnętrzności używałem rozcieńczalnika ekstrakcyjnego (4zł w sklepie z lakierami/farbami itp, nie chciało mi się szukać izopropylowego alk.). Bardzo dobrze odtłuszcza, nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków (a tani).

 

Proponuję do butelki (o ile mamy odtłuszczać w "zwykłej") przykręcić psikającą końcówkę od płynu do mycia okien (coś jak na filmiku), zdecydowanie ułatwia pracę.

 

Kolejna rzecz - ja za pierwszym razem używałem papieru toaletowego (który miałem pod ręką) zamiast papierowych ręczników jak w filmiku. Błąd - niby taki szczegół, ale jednak te ręczniki są dużo bardziej chłonne i robota idzie dużo szybciej i przyjemniej.

 

 

Co do podchwytliwych momentów, to wydaje mi się że na filmikach nie ma nic o czyszczeniu gąbek które są między uszczelkami (olejową i kurzową).

Moje były troche brudne, więc je wyciągnąłem, wyczyściłem trochę, po czym zamoczyłem w oleju (15W) i włożyłem z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...