Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Żeby nie było przeczytałem całość ... 66 stron w 2 dni i co nieco wynotowałem (wymiary, materiały do serwisu, linki do filmików) sobie ale mam prośbę do Fachowców w tej kwestii, żeby streścić serwis Reby w jednym poście.

 

- jakie uszczelki potrzebne są do serwisowania - nie chodzi mi o oryginalny zestaw, tylko wymiary zamienników ;

- jakie ewentualnie zamienniki zamienników - chodzi o to, że czasami widziałem podawane inne wymiary niż są fabrycznie ;

- gdzie szukać oringów - Leroy, Castorama, hydrauliczny ?

- jaki olej - oryginalny i zamienniki ;

- olej - parametry , ilość itp. ;

- jaki smar i co/jak smarować ;

- co jeszcze, co pominąłem ;

 

Do tego można by doczepić linki do filmików z serwisu, ewentualnie pokazem fotek (fotorelacja).

Co Wy na to ? Może ktoś się podejmie , ja jestem za "cienki" z wiedzą i praktyką ;-)

Moja Reba ma raptem 50 km ale w przyszłym sezonie trzeba będzie zrobić przegląd.

Edytowane przez peepeepee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś i ?.........

-Wymiary podawałem co i jak gdzieś na wiosnę w tym wątku. Sprawdzone wymiary z oryginałami, założone i działa bez problemu.

-Uszczelki kupujesz w sklepie z uszczelkami :icon_cool: . Najszybciej jakiś z łożyskami, tam przeważnie mają też uszczelniacze (zwykłe oringi z gumy olejoodpornej). W OBI to sobie możesz uszczelki do kranu kupić. Sklepy motoryzacyjne a jeszcze lepiej agrotechniczne.

A tak na marginesie to jakie to są wymiary "fabryczne"? Producent nigdzie tego nie podaje a to co jest w necie to są wymiary mierzone przez ludzi którzy serwisowali ten amor. Moje są pewne i sprawdzone.

-Jaki olej i ile to zależy od typu i rocznika Reby i tutaj kłania się manual na stronie Sram.

-Tabela zamienników też była podlinkowana w temacie. Najszybciej Motorex 5W i 15W.

-Zamiast smaru może być wazelina techniczna. Smaruje się wszystkie uszczelki.

To co ty chcesz wiedzieć w pigułce wymaga napisania mini rozprawki, po to jest ten temat żeby tego nie robić.

Jak faktycznie czytałeś temat to cenne informacje i linki trzeba było sobie wrzucać w zakładki.

 

EDIT:

Mój post nr 1249 strona 63 masz napisane co i jak z wymiarami uszczelek.

 

Jak nie masz koło siebie sklepu to wszystko można dostać na alledrogo tylko będzie więcej kosztowało.

Koszt uszczelek w sklepie to około 8zł

 

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałem to wszystko wiem, przeorałem cały temat dokładnie przez 2 dość luxne dni w pracy i powklejałem to co mi potrzebne do pliku txt, tylko fajnie by było gdyby ktoś kto się na tym zna zrobił to właśnie w pigułce dla potomnych, którzy nie mają tyle czasu, żeby to przejrzeć.

Ty nie chcesz i ok, masz do tego prawo, jednak być może ktoś zechce to zrobić to chwała mu za to.

 

Co do moich ustawień, to wstępnie zrobiłem dla Reby 100mm przy mojej wadze 101 kg +135/-135 (ściągawka z goleni dla bodajże 91-99 kg), jednak SAG był mały, amortyzator jak dla mnie zbyt twardy.

Dzisiaj zmniejszyłem ciśnienie do +100/-100 , SAG 25-30% , zsunąłem gumkę na goleni na dół i po dzisiejszej jeździe po polnych drogach piaskowo-szutrowych, po kilku małych górkach, po terenie z dużą ilością dołków gumka poszła do góry na tyle, że zostało mi ok. 27-28 mm, więc sądzę, że warto zostawić taki zapas na ewentualne większe nierówności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ty chcesz mieć w pigułce?

 

Jaki olej to nikt za ciebie nie wybierze co chcesz lać i za ile.

Ile oleju do tłumika ma być to ty wiesz jaki typ tej Reby masz i jaki rocznik, w PDF od Srama masz wszystko czarno na białym. Po co powielać gotowy PDF od Srama dostępny od ręki?

Jak rozebrać też jest film w którym jest wszystko pięknie pokazane.

Więc co tu jeszcze pisać?

Jak by to wszystko było tak jasne, oczywiste i dało się streścić w jednym poście to by ten temat nie miał 66 stron.

Jeden pisze olej xxx drugi krzyczy nie bo lepszy xxxx, jeden mówi tyle ciśnienia a drugi nie bo tyle. Jak to streścić?

 

Masz konkretne pytania pytaj, pomożemy ale nie wymagaj gotowych rozwiązań.

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat : chodziło mi o instrukcję jak zrobić serwis , czyli wymiary oringów , co i czym smarować , co i czym zalewać , oryginały i ich zamienniki , linki do filmików na Youtube, jeden z Forumowiczów zrobił fotoreportaż, można by dodać link  itp. itd.- takie kompendium w jednym artykule , tak jak są artykuły np. o ramach czy hamulcach , teraz kumasz , nie o regulacji ...

Wiem, wiem, zaraz powiesz, że wszystko jest na ponad 60-ciu stronach ale nie każdy ma czas, żeby aż tyle przejrzeć.

Ja nie jestem w tej kwestii autorytetem, nie chcę zrobić czegoś pod czym będzie kilka stron wyjaśnień i poprawek bo to nie tędy droga.

 

Regulacja ... tutaj zawsze będą pytania typu "ile psi do której komory pod 79 kg".

 

Z mojej strony kończę, bo robi się bałagan, jak już pisałem, jeśli ktoś chce to może coś takiego zrobić, jeśli nie to nie  i nie ma o czym dyskutować, jeśli nie mam racji to niech po prostu nikt nie odnosi się do tego co napisałem i temat umrze śmiercią naturalną ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zastosowałem olej Motorexa do tłumika 2,5W (powoduje że regulacja tłumienia odbywa się w większym zakresie) do smarowania 15W, Smarować uszczelki proponuję tym olejem 15W ponieważ jakikolwiek smar zmienia właściwości oleju i zazwyczaj amor jest trochę mniej czuły, to samo dotyczy komory powietrznej bo nowe manuale mówią żeby smarować tylko smarem. Rozmiary uszczelek jakie podałeś są jak najbardziej poprawne, wymieniłem już w kilku Rebach te uszczelki i sprzedałem ich kilkanaście kompletów na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat : chodziło mi o instrukcję jak zrobić serwis , czyli wymiary oringów , co i czym smarować , co i czym zalewać , oryginały i ich zamienniki , linki do filmików na Youtube, jeden z Forumowiczów zrobił fotoreportaż, można by dodać link  itp. itd.- takie kompendium w jednym artykule , tak jak są artykuły np. o ramach czy hamulcach , teraz kumasz , nie o regulacji ...

Wiem, wiem, zaraz powiesz, że wszystko jest na ponad 60-ciu stronach ale nie każdy ma czas, żeby aż tyle przejrzeć.

Ja nie jestem w tej kwestii autorytetem, nie chcę zrobić czegoś pod czym będzie kilka stron wyjaśnień i poprawek bo to nie tędy droga.

 

Regulacja ... tutaj zawsze będą pytania typu "ile psi do której komory pod 79 kg".

 

Z mojej strony kończę, bo robi się bałagan, jak już pisałem, jeśli ktoś chce to może coś takiego zrobić, jeśli nie to nie  i nie ma o czym dyskutować, jeśli nie mam racji to niech po prostu nikt nie odnosi się do tego co napisałem i temat umrze śmiercią naturalną ;-)

Znając forumowe życie z poradnika zrobi się setpostowy tasiemiec i tak czy inaczej nie znajdziesz w nim niezbędnych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co te bawoły? Nikt tu nie jest ślepy.

Tak wygląda na to to kompletny zestaw. Tylko te wszystkie gumki oprócz uszczelek kurzowych można mieć za ułamek tej sumy.

 

http://panoramafirm.pl/mazowieckie,,warszawa,w%C5%82ochy,%C5%82opusza%C5%84ska,36/g.g._trading_j._giera_j._gorski_sp.j.-mhnsz_gpg.html#o-nas

 

 

http://www.cylex.pl/reviews/viewcompanywebsite.aspx?firmaName=pthu-zegir&companyId=11030320

 

http://www.cylex.pl/reviews/viewcompanywebsite.aspx?firmaName=stomaf--sp--z-o-o-&companyId=10352902

 

 

Itd, itd, itd...... :thumbsup:

Ta pierwsza jest dość czesto polecana

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W komplecie są :

 

- simering (to uszczelnienie ze sprężynką dookoła, które widać na amortyzatorze na zewnątrz) - 2 szt ;

- biała uszczelka z gąbki/pianki - 2 szt ;

- plastikowy , okrągły "pęknięty" element - grubość 2 mm , średnica po złączeniu pęknięć ok. 27-28 mm - 2 szt ;

- okrągły 11 x 1.5 -2 szt ;

- metalowa jakby podkładka z zaokrąglonymi brzegami 12 mm średnicy - 1 szt ;

 

oringi w mm :

 

- 27 x 3.5 - 2 szt ;

- 29 x 3.5 - 1 szt ;

- 19-20 x 3.5 - 1 szt ;

- 16 x 3.0 - 1 szt ;

- 30 x 2.5 - 2 szt ;

- 29 x 2.5 - 1 szt ;

- 27 x 2.5 - 1 szt ;

 

Mierzyłem suwmiarką, nie zaglądałem w podawane tu wyniki, żeby się nie sugerować.

AM Fork SVC Kit RebaSid

00-4315.032.080

Numer zgadza się z numerem dla mojej Reby 2012 z PDF'a RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd ty wziąłeś te wymiary ?

Ani jeden nie zgadza się z tym co podawałem ja lub inni którzy wymieniali.

Owszem były pewne odchyłki ale nieznaczne i tylko w przypadku jednej czy dwóch uszczelek.

Ani jeden rozmiar się nie zgadza z tym co podawano w necie.

Nie sadzę żeby przez rok aż tak zmienili budowę Reby.

 

Teraz pomyśl o tym co chciałeś żeby zrobić zestawienie co i jak w pigułce. Podałem wymiary sprawdzone, kupione uszczelki były porównywane z oryginałami po trzy razy..... i co?

 

To teraz do tego zestawienia które wymiary mają iść?

Bo miało być w pigułce....

 

EDIT:

 

Już chyba wiem skąd się to wzięło.

Mierzyłeś pewnie średnicę zewnętrzną?

 

W oringach podaje się średnicę wewnętrzną, podając te co napisałeś na pewno nie kupisz tego co trzeba tylko właśnie o parę numerów większe.

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację, mierzyłem średnicę zewnętrzną.

Samo zaś mierzenie jest ciężkie, ponieważ niektóre są lekko zdeformowane podczas transportu, być może były w jakimś zbiorczym opakowaniu mocno ściśnięte ... widać to na jednej z aukcji na foto, dlatego lepiej jest mierzyć te zdjęte z amora, nie są "jajowate".

Ja wybrałem opcję z odbiorem osobistym, więc mogłem wybrać sobie komplet z półki.

 

Po zamianie na średnicę wewnętrzną powinno być (dla oringów, o ile nie pomyliłem się w odejmowaniu) :

 

- 20 x 3.5 - 2 szt ;

- 22 x 3.5 - 1 szt ;

- 12-13 x 3.5 - 1 szt ;

- 10 x 3.0 - 1 szt ;

- 25 x 2.5 - 2 szt ;

- 24 x 2.5 - 1 szt ;

- 22 x 2.5 - 1 szt ;

Edytowane przez peepeepee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz to już jest bardziej zbliżone do tego co podawałem, ale...

Nie chcę być upierdliwy lecz.... 

Jak sam piszesz uszczelki były zdeformowane i do końca nie jesteś pewien swoich wymiarów.

Moje natomiast są sprawdzone porównane z oryginałami i działają bez zarzutu, wymiary są na 100% pewne.

Nie uważasz że jest to trochę sianie dezinformacji?

Jak w takiej sytuacji można zrobić jakikolwiek poradnik?

 

Nie chodzi mi tutaj o jakąś wojenkę że "moje ma być na wierzchu", absolutnie nie, tylko o to że jeśli ten wątek ma być dla kogoś pomocny to podawajmy informacje których jesteśmy 100% pewni.

 

I kolego, proszę nie odczytuj tego jako czepialstwo pod twoim adresem, nie taka jest moja intencja, naprawdę.

Edytowane przez Roonin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowiutką Rebę, początkowo miałem zamiar dokupić w przyszłym roku oringi na wymianę, jednak stwierdziłem, że Reba wychodzi z Dual Air i zakupię sobie na wszelki wypadek (gdybym zniszczył te gąbkowe elementy lub simeringi) kompletny zestaw, kosztował 67 pln, w W-wie, więc odebrałem osobiście, nie jest to jakoś kosmicznie drogo, później będę dokupował tylko oringi, tak na marginesie jeden z Forumowiczów podał namiary na sklep także w W-Wie, więc mogę podjechać i przymierzyć zdemontowane.

 

Przed zakupem postanowiłem potwierdzić, że ten komplet (porównałem numer z aukcji z numerem w PDF) będzie pasował do mojego amora i nie miałem zamiaru wrzucać tych pomiarów do netu, jednak jeśli zerkniesz w górę wątku , poprosił o to jeden z Forumowiczów.

 

To tyle, ja też nie mam zamiaru toczyć kłótni bo nie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Posiadam rower z Rebą RL 29' kupiony w 2012 roku (model bez regulacji floodgate).

 

Czy serwis będzie wyglądał tak samo jak wersji 26'?

Jak rozpoznać rocznik amora?

Ile oleju będę potrzebował (możliwe, że 26 i 29 wymagają tej samej ilości?)?

Według manuala nie wlewamy oleju do sprężyny pozytywnej, a jedynie używamy smaru, czy tak się praktykuje?

 

PS. Może ktoś chce zrobić wspólny zakup oleju? :)

Edytowane przez michalj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis powinien wyglądac tak samo.

Ile masz wlac oleju musisz sibie odszukac w manualu ale jeśli tłumik jest taki sam to bardzo możliwe że tyle samo oleju.

Najnowsze manuale zalecają smar zamiast oleju ale nie jest to warunek konieczny jesli chcesz użyc oleju na pewno nic nie zepsujesz. Zalecają smar bo nie spływa i teoretycznie powinien lepiej spełniac zadanie smarowania tej komory ale przy sprawnym amortyzatorze z olejem tez nie powinno byc problemu.

Po co chcesz kupowac olej na spółkę?

Litr oleju np: Motorex nie kosztuje majątku a będziesz miał na kilka wymian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanie odnośnie serwisu Reby. Mam wszystkie potrzebne narzędzia, oleje, uszczelki oraz naczytałem się trochę tych manuali i instrukcji, jednak nie mogę zdjąć dolnych goleni. Moja wersja Reby to 2012, więc zarówno wentyl, jak i pokrętło rebound są głęboko w środku. 

I teraz tak, po stronie z komorą, odkręcam nakrętke i zostawiam na niej nasadkę żeby nie bić młotkiem bezpośrednio w wentyl. Wcześniej oczywiście wypuściłem powietrze z obu komór.

 

Tylko nie wiem jak z drugiej strony. Po wyjęciu pokrętła rebound, czy mam wykręcić tą sróbkę (shaft bolt w manualu) prawie całkowicie i uderzać przez klucz imbusowy młotkiem, czy może odręcić tylko troszeczkę.Ile obrotów? Czy może jeszcze w inny sposób? 

 

Na razie uderzałem dość mocno ale gumowym młotkiem, ani drgnie, boje się że mogę uszkodzić gwint kiedy spróbuje metalowym.  CZy dolna goleń ma gwint czy mały otwór przez który przechodzi ta śrubka? 

 

Czy nie lepiej by było zamienić srubkę na jakąś inną, żeby tej nie uszkodzić, oraz dodatkowo przed uderzaniem wyciągnąć już tłumik i wylać olej, żeby był mniejszy opór?? Czy może zrobić to jeszcze inaczej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybijam z dolnych goleni trzpienie za pomocą drewienka i normalnego młotka, to jest bardzo mocno spasowane wiec czasem ciężko schodzi. Nakrętkę przy wentylu wykręcam tak żeby jeden zwój z nakrętki było widać, po drugiej stronie przy tłumiku trzeba też kilka zwojów gwintu zostawić wkręcone żeby gonie uszkodzić i też przez drewienko uderzyć. Nie kombinuj z innymi nakrętkami i śrubami bo gwint na wentylu na pewno ma inny skok. Możesz wylać olej z tłumika powinno łatwiej zejść.

Edytowane przez tobike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...