nctrns Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu To ja dorzucę swoje dwa grosze. Od ponad roku jeździłem na Defy ze 105 Di2 i po jego uszkodzeniu wróciłem do roweru na mechanicznej 105 i powiem tak - wszystko ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne Zmiana blatów na Di2 to dla mnie miodzio i największa zaleta elektroniki. Z tyłu... Zmiana na cięższe przełożenia jest moim zdaniem nawet lepsza na mechanice niż Di2, pod warunkiem że zrzucamy jeden bieg. Jak trzeba zrzucić więcej, to elektronika ma przewagę - trzymasz przycisk i jedzie. Na elektronice zmiany są też bardziej "kulturalne", a na mechanice za to jest - przynajmniej dla mnie - satysfakcjonujące "strzelenie" jak bieg wskakuje. Przy zmianie w górę mechanika ma taką zaletę, że można sobie przy odrobinie wyczucia i doświadczenia dźwignią bardzo precyzyjnie regulować to jak bieg wchodzi, no i można na raz zmienić 3 (czy nawet 4) biegi. Może nie jest to szybsze niż przytrzymanie przycisku przy Di2, ale za to bardzo płynne. Cytuj
KNKS Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu @nossy Hmm... Nie wiem jak działa 105 Di2, ale w przypadku Ultegry i DuraAce różnica w działaniu, względem grup mechanicznych, jest kolosalna. Po kilku sezonach na Di2, robiłem ostatnio rozjazd na grupie mechanicznej i niespecjalnie mi się podobało. Różnica jest ogromna, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy, że wspomnę tylko o precyzji, szybkości działania i precyzji pracy manetek. O możliwości personalizacji nie wspomnę. Wiadomo, że na dodatkowe waty to się nie przekłada, ale na komfort obsługi już jak najbardziej. Cytuj
Mandoleran Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu I dodać jeszcze brak trymowania, czy brak wymiany samych linek/pancerzy, tym bardziej teraz w modzie jest wszystko pochowane w sterach. Kultura przerzucania biegów nawet najmniejszym paluszkiem bez wysiłku jest bardzo wygodne Moje zdanie jest takie, że jak ktoś chce dołożyć trochę do elektroniki to warto to zrobić, ale jakbym miał wybierać między elektroniką a dobrymi kołami, to raczej tutaj na koła bym postawił. Tyle że też nie mam pojęcia jak jest w innych elektronicznych grupach niż GRX 😀 Cytuj
Michal2008 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu W obecnych czasach to raczej tylko elektronika, tym bardziej że dzięki 105 di2 „dobra” elektronika stała się dostępna dla szerszej grupy osób. Jeżeli pełna integracja przewodów w główce to moim zdanie tylko elektronika. Osobiście wolałbym rower na ultegrze di2 i bieda kołach alu. A za rok od zakupu składam sobie koła pod siebie. Nie widziałem nigdy roweru na jakiś sensownych kołach w omawianym budżecie. Tu dobry dzik, ale po za budżetem, a dokładać można w nieskończoność https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-giant-tcr-advanced-pro-1-di2-2025 wersja pro, di2, koła karbonowe (hookless) i pomiar mocy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.