Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To ja dorzucę swoje dwa grosze. Od ponad roku jeździłem na Defy ze 105 Di2 i po jego uszkodzeniu wróciłem do roweru na mechanicznej 105 i powiem tak - wszystko ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne ;)

Zmiana blatów na Di2 to dla mnie miodzio i największa zaleta elektroniki.

Z tyłu... Zmiana na cięższe przełożenia jest moim zdaniem nawet lepsza na mechanice niż Di2, pod warunkiem że zrzucamy jeden bieg. Jak trzeba zrzucić więcej, to elektronika ma przewagę - trzymasz przycisk i jedzie. Na elektronice zmiany są też bardziej "kulturalne", a na mechanice za to jest - przynajmniej dla mnie - satysfakcjonujące "strzelenie" jak bieg wskakuje.

Przy zmianie w górę mechanika ma taką zaletę, że można sobie przy odrobinie wyczucia i doświadczenia dźwignią bardzo precyzyjnie regulować to jak bieg wchodzi, no i można na raz zmienić 3 (czy nawet 4) biegi. Może nie jest to szybsze niż przytrzymanie przycisku przy Di2, ale za to bardzo płynne.

Napisano

@nossy Hmm... Nie wiem jak działa 105 Di2, ale w przypadku Ultegry i DuraAce różnica w działaniu, względem grup mechanicznych, jest kolosalna. Po kilku sezonach na Di2, robiłem ostatnio rozjazd na grupie mechanicznej i niespecjalnie mi się podobało. Różnica jest ogromna, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy, że wspomnę tylko o precyzji, szybkości działania i precyzji pracy manetek. O możliwości personalizacji nie wspomnę. Wiadomo, że na dodatkowe waty to się nie przekłada, ale na komfort obsługi już jak najbardziej. 

Napisano

I dodać jeszcze brak trymowania, czy brak wymiany samych linek/pancerzy, tym bardziej teraz w modzie jest wszystko pochowane w sterach. Kultura przerzucania biegów nawet najmniejszym paluszkiem bez wysiłku jest bardzo wygodne ;) 

Moje zdanie jest takie, że jak ktoś chce dołożyć trochę do elektroniki to warto to zrobić, ale jakbym miał wybierać między elektroniką a dobrymi kołami, to raczej tutaj na koła bym postawił. Tyle że też nie mam pojęcia jak jest w innych elektronicznych grupach niż GRX 😀

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...