Eduardo Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Słuchajcie, potrzebuję porady! Już sam nie wiem, co wybrać. Planowałem jeździć głównie po mieście, w Warszawie, i myślałem o rowerze Sensa Modena https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ na tarczach z oponami 28 mm (z tego co wyczytałem, wejdą tam też 32 mm). Tylko zastanawiam się, czy takie 28 mm zapewnią wystarczający komfort na miejskich drogach – wiadomo, nie zawsze asfalt jest idealny. Coraz więcej nowszych rowerów endurance ma dużo miejsca na szersze opony, np. Canyon Endurace Allroad, który przyjmuje opony aż do 40 mm. To już całkiem uniwersalne rozwiązanie – można mieć w zasadzie szosę i lekkiego gravela w jednym. Link: Canyon Endurace Allroad Tylko że ten Canyon jest: niedostępny, i kosztuje około 1000 zł więcej, niż chciałem wydać. No i teraz pytanie do Was: Co o tym myślicie? Może są jakieś podobne modele – dostępne i w rozsądniejszym budżecie? Czy może mimo wszystko kupić klasyczną szosę i jeździć? Nie planowałem jazdy po lesie ani off-roadu, ale z drugiej strony – może lepiej mieć rower z oponami 35–40 mm i nie zwalniać za każdym razem, gdy pojawi się dziurawa nawierzchnia? I jeszcze jedno – czy na oponach 35mm faktycznie traci się dużo na prędkości na asfaltowych trasach? Chętnie posłucham opinii! Cytuj
chrismel Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu (edytowane) https://www.forumrowerowe.org/topic/274643-opony-pirelli-p-zero-race-tlr-speedcore-40/#comment-2539941 https://www.bicyclerollingresistance.com/ Zobacz na czym wygrywało się Tour de France rok temu i w tym roku: Edytowane 15 godzin temu przez chrismel Cytuj
kaido2 Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu To że się wygrywa na TdF na danych laczkach nie oznacza, że wybór.jest optymalny. Mam porównanie do szosy na 700x36 kontra 23. Szeroki lać nawet nie ma startu P.S. Normalnie jeżdżę po sekcjach brukowych na 700x23 i się nie mażę ( że taki kamień) , tylko żeby jeździć to trzeba jeździć , a nie się zastanawiać, czy zaraz UFO nie wyskoczy mi że studzienki Cytuj
uzurpator Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 12 godzin temu, Eduardo napisał: I jeszcze jedno – czy na oponach 35mm faktycznie traci się dużo na prędkości na asfaltowych trasach? Przy prędkościach 30+ i szosowych laciach dowolnego rodzaju większość oporów ruchu stanowią opory aerodynamiczne. Wybór opony się wtedy sprowadza odporności na snejki i jakości asfaltu po którym jeździsz. Szersze opony, pod warunkiem tej samej klasy, mogą być ciuteczkę wolniejsze, ale wątpię abyś bez testowania regresyjnego mógł to stwierdzić. Ja tam lubię wrażenia z opon 28mm nabitych na kamień ( 6.5bar ). Przy mojej smalcowej wadze ( 106kg ) 25 to już za mało - łapię snejki. Ale np w rowerach czasowych często stosuje się grube ( 28, 32mm ) gumy na zadku, i raczej nie da się bronić tezy, aby to dlatego, że są wolniejsze. 1 Cytuj
kaido2 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Szersza opona z tylu ma poprawić komfort, bo przecież w pewnych konkurencjach nie staje się co chwile z siodła , jest tak np w przypadku TT. Były całe serie opon sprzedawanych tylko w kompletach 23 przód,25 tył np Attack Force Continentala, czy nawet Bontragera. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.