Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej wszystkim,

2 sezony temu sprzedałem crossa, którego używałem przez kilka lat do casualowej jazdy „do sklepu” i kupiłem gravela do lekkich treningów - jednak mój stan zdrowia i sprawność fizyczna odmówiły posłuszeństwa i pojawiły się bóle pleców i przykurcze na szyi od pozycji na baranku.

Spodobała mi się jednak lekkość roweru, więc po sezonie sprzedałem gravela i postanowiłem kupić coś z prostą kierownicą i bez amortyzatora i padło na fitness (Giant Escape), do którego włożyłem opony 44 od gravela - i było całkiem nieźle, gdyby nie fakt, że drętwieją mi ręce już po kilkunastu minutach jazdy - zmieniły się proporcje asfalt/szuter i ubite drogi na rzeczy tych drugich, ale i tak czuję że za bardzo leżę na kierownicy. 

Historia zatacza koło i zacząłem się zastanawiać nad czymś z amortyzatorem

cross, albo mtb.

Jeżdżę głównie 20-40 km ze względu na brak czasu, a w sezonie robię 500-1000 km. Zazwyczaj są to szybkie treningi, żeby zrobić trochę cardio, albo przejażdżki z dzieckiem w foteliku, sporadycznie jednodniowe rajdy rowerowe. 

Jak mam możliwość zjechać z bruku, czy asfaltu na jakąś ścieżkę to zdecydowanie to robię. 

Rozglądając się za rowerami „na ulicy” ciągnie mnie do mtb - ale totalnie się nie orientuję w co celować.

Dzięki z góry za pomoc i wszystkie opinie.

 

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli MTB, to taki o bardziej komfortowej pozycji, no i możliwie lekki.

Jak chcesz spróbować, to możesz wypożyczyć w Decu, i zobaczysz, czy pozycja odpowiada (seria XC, lub Explore - ten drugi teoretycznie bardziej komfortowy, ale i cięższy).

Napisano

Ja mam tylko w wersji na ramie TFS III. Big Nine są na ramach o bardziej skortowych, albo bardziej komfortowych. Te komfortowe są opisywane jako seria TFS (III, albo IV). Ten co wysłałeś wydawało mi się, że to TFS IV, ale w opisie jest, że to rama o geo sportowej, więc trzeba przyjrzeć się bardziej żeby połączyć kropki.

Bardzo spoko rower. A biorąc pod uwagę, że jeśli lubisz jeden blat z przodu to można kupić w super cenie - https://cicloscorredor.com/es/p/bicicleta-merida-big-nine-500-es-2024-rojo#/10-color-rojo/30-talla-xl

Zwróć tylko uwagę na amor, bo jest interesujący, ale pod warunkiem, że nie jesteś ciężkim gościem. Jest kilka innych ciekawych opcji na rynku, ale biorąc pod uwagę ceę tej oferty to moim zdaniem nie ma 😜

Oczywiście podkreślę, że może nie tędy droga. Może Twoje problemy wynikają z inych przyczyn - np. samego ustawenia roweru.

Napisano

Z mojego doswiadczenia. Mam ciesn nadgarstka (taka ze od razu wysylali mnie na zabieg).

nie sciskaj kierownicy, jedz luzno. Dorzuc rozciaganie. Plecy tak samo. Po jezdzie, rozciagaj sie. Nie siedz caly czas na siodelku, czasem pojedz chwilke na stojaco i rozluznij plecy.

mam mtb hardtail, trail full i gravel

na gravelu tak mi spielo plecy ze nie moglem nawet chodzic. Dorzucilem to co wyzej i zero problemow

 

do tego co jezdzisz to akurat gravel najlepszy, widelec carbon

taki rowerek to 5-5,5k

mtb na asfalt czy ubite drogi to dramat

duzo zalezy od opon i cisnienia

mini nierownosci to nie wybiera amortyzator tylko opona i cisnienie w oponie

  • +1 pomógł 1
Napisano

@lelek2 z całym szacunkiem do Twojej opinii, ale przeszła mi ochota na twardy widelec. O ile na ścieżkach rowerowych fajnie się jeździ to jak wskakuję na jakiś bruk, albo grubszy szuter to plomby wybija. Gravela miałem z karbonowym widelcem, ale jak słyszę opinię, że one lepiej zbierają drgania to tak, w laboratorium na pewno, ale na trasie różnicy praktycznie nie odczujesz. Co mnie jeszcze bardzo irytuje to gdy jadę i jest dziura/korzeń/ coś na co nie jesteś w stanie na szybko zareagować i urywa Ci ręce od uderzenia, a to są sytuacje gdzie sprawny amortyzator wyłapie znaczącą część energii. 

Z ciśnieniem eksperymentowałem i tutaj faktycznie różnica jest olbrzymia i polecam każdemu.  

Napisano

Kupisz i sprawdzisz czy Ci pasuje ;)

polecam bike-discount , czesto mozna trafic fajne promocje

przypomnialo mi sie jak jezdzilem z blokada amorka i przez przypadek czesto mialem go zablokowanego ;) to dopiero czuc przy mocnym uderzeniu. Ale nawet przy zablokowaniu cos tam pracuje
 

Ht z blokada przerobilem na pol asfalt. Wrzucilem opony schwalbe hurricane 2,0”

I jest bardzo przyjemnie. W zaleznosci od trasy ustawiasz cisnienie

 

https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-9.0-5

 

jest wszystko na wysokim poziomie ;) super cena

Dobry amorek z blokada, co super pracuje w malym i srednim zakresie wiec chyba idealnie dla Ciebie

Dodam ze radon to jest cube ;) 

Napisano

Taką, żeby tyłek dotykał siodełka, ręce kierownicy i było wygodnie :D 

Ciężko określić - celowałbym w coś bardziej niż mniej wyprostowanego, przy czym nie chcę siedzieć jak na trekkingu. Nic sportowego - na zawody na pewno nie będę jeździł, a jak pojadę gdzieś na singla to będzie szczyt sportowych wyczynów 

Napisano

Muszę się zgodzić z @lelek2 i to w kilku sprawach:

1) rozciąganie - żona mnie tym męczy, ale to działa

2) ciśnienie w oponach - jak nadmiernie nabite to to i fox z górnej półki nie pomoże. Wczoraj i przedwczoraj miałem zaś terenowe wycieczki na fitnessie ze sztywnym widelcem - 1,4Bar w oponie 50mm i cudownie się jedzie po wertepie (ciężki nie jestem)

3) aktywna jazda - podnoszenie pupy (nawet na fullu), jazda na tyle dynamiczna, by korpus się sam trzymał, a nie opierał na rękach. 

Mnie baranek stresuje - nie czuję się pewnie, ale z drugiej strony nabywcy MTB na płaskie wycieczki szybko wracają na tym forum z pytaniami o opony na asfalt i zmianę zakresu przełożeń.  Ten Escape to złoty środek - spróbuj powalczyć z ciśnieniem - zobacz kalkulator Silca https://silca.cc/en-eu/pages/pro-tire-pressure-calculator, ostatecznie możesz sobie kupić gripy Ergon tego typu https://www.centrumrowerowe.pl/gripy-ergon-ga3-large-pd21600/ a w zupełnej desperacji amortyzowany mostek.

Napisano

Moze co do Cube sie pomylilem ale czytalem ze Cube ma bardzo duzo wspolnego z bikediscount

A Radon to marka bikediscount

 

Mam te same gripy w obu mtb

A teraz spie bez poduszek aby odcinka szyjnego nie obciazac i tez jest lepiej

Napisano (edytowane)

@Wojcio

Ad.3. Może mam po prostu bardzo źle wyregulowany/ dobrany rower - wczoraj byłem na przejażdżce i zauważyłem, że jak tylko zaczynam dociskać mocniej pedały to automatycznie podnosi mi się tyłek do góry, ale środek ciężkości nie zostaje na nogach tylko przenosi się od razu na ręce.

Do tego stopnia, że jak wróciłem to odpaliłem forum i napisałem posta, że szukam innego roweru. 
 

182 cm, a Gianta mam w rozmiarze L 

Edytowane przez ZimnaWoda
Napisano

Do gravela kupuje się amortyzowany mostek Redshifta lub szuka jakiegoś chińskiego wynalazku i to w dużej mierze rozwiązuje problem nadmiernego telepania na 90% terytorium Polski. 

A dzisiejsze MTB są bez sensu do użytku w płaskopolsce z uwagi na obecnie modne napędy 1x i przełożenia na góry. Do tego będzie cięższy i zwyczajnie ociężały na asfalcie.

Jakimś rozwiązaniem jest coś w stylu Marina DXS FS, który byłoby złotym środkiem dla większości ludzi, pomijając taki szczegół jak cena.

  • Zmieszany 1
Napisano (edytowane)
27 minut temu, ZimnaWoda napisał:

@Wojcio

Ad.3. Może mam po prostu bardzo źle wyregulowany/ dobrany rower - wczoraj byłem na przejażdżce i zauważyłem, że jak tylko zaczynam dociskać mocniej pedały to automatycznie podnosi mi się tyłek do góry, ale środek ciężkości nie zostaje na nogach tylko przenosi się od razu na ręce.

Do tego stopnia, że jak wróciłem to odpaliłem forum i napisałem posta, że szukam innego roweru. 
 

182 cm, a Gianta mam w rozmiarze L 

Chyba byłoby najlepiej jakbyś wrzucił jakąś fotkę ze swoją pozycją na tym rowerze, są tutaj koledzy co już nie jednemu pomogli, ale trzeba by widzieć jaką pozycję masz.

Też zgadzam się najbardziej z tym że MTB do płaskopolski, lub względnej płaskopolski jest w obecnej sytuacji dość kiepskim wyborem. A nie szukać daleko, to już pisały tutaj osoby że napęd przeskakuje i w ogóle szybko się zużywa, a dzieje się w głównej mierze tak, że po prostu kupili  rower niezgodny do jego zastosowań. 

Sam jeżdżę na gravelu i fitnessie. Ten pierwszy mam na weekendowe całodniowe wypady o wszelakiej maści terenem i nie narzekam na brak komfortu, amora absolutnie mi nie brakuje, tylko odpowiednio szeroka opona + ciśnienie i tyle. Fitness z kolei u mnie robi tylko za miejskiego mieszczucha z napędem 1x12, dobrze że tam przynajmniej blat jest 44, bo cos mniejszego to bym podziękował od razu. 

Edytowane przez Mandoleran

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...