ZimnaWoda Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu Hej wszystkim, 2 sezony temu sprzedałem crossa, którego używałem przez kilka lat do casualowej jazdy „do sklepu” i kupiłem gravela do lekkich treningów - jednak mój stan zdrowia i sprawność fizyczna odmówiły posłuszeństwa i pojawiły się bóle pleców i przykurcze na szyi od pozycji na baranku. Spodobała mi się jednak lekkość roweru, więc po sezonie sprzedałem gravela i postanowiłem kupić coś z prostą kierownicą i bez amortyzatora i padło na fitness (Giant Escape), do którego włożyłem opony 44 od gravela - i było całkiem nieźle, gdyby nie fakt, że drętwieją mi ręce już po kilkunastu minutach jazdy - zmieniły się proporcje asfalt/szuter i ubite drogi na rzeczy tych drugich, ale i tak czuję że za bardzo leżę na kierownicy. Historia zatacza koło i zacząłem się zastanawiać nad czymś z amortyzatorem cross, albo mtb. Jeżdżę głównie 20-40 km ze względu na brak czasu, a w sezonie robię 500-1000 km. Zazwyczaj są to szybkie treningi, żeby zrobić trochę cardio, albo przejażdżki z dzieckiem w foteliku, sporadycznie jednodniowe rajdy rowerowe. Jak mam możliwość zjechać z bruku, czy asfaltu na jakąś ścieżkę to zdecydowanie to robię. Rozglądając się za rowerami „na ulicy” ciągnie mnie do mtb - ale totalnie się nie orientuję w co celować. Dzięki z góry za pomoc i wszystkie opinie. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 10 godzin temu Mod Team Napisano 10 godzin temu Jeżeli MTB, to taki o bardziej komfortowej pozycji, no i możliwie lekki. Jak chcesz spróbować, to możesz wypożyczyć w Decu, i zobaczysz, czy pozycja odpowiada (seria XC, lub Explore - ten drugi teoretycznie bardziej komfortowy, ale i cięższy). Cytuj
ZimnaWoda Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Komfortowy i możliwie lekki to dobry kierunek. Jeżeli macie jakieś konkretne propozycje to chętnie przejrzę. oglądam wlaśnie: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/3203/bignine-500-lite-2223 Cytuj
WojtasTaba Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Ja mam tylko w wersji na ramie TFS III. Big Nine są na ramach o bardziej skortowych, albo bardziej komfortowych. Te komfortowe są opisywane jako seria TFS (III, albo IV). Ten co wysłałeś wydawało mi się, że to TFS IV, ale w opisie jest, że to rama o geo sportowej, więc trzeba przyjrzeć się bardziej żeby połączyć kropki. Bardzo spoko rower. A biorąc pod uwagę, że jeśli lubisz jeden blat z przodu to można kupić w super cenie - https://cicloscorredor.com/es/p/bicicleta-merida-big-nine-500-es-2024-rojo#/10-color-rojo/30-talla-xl Zwróć tylko uwagę na amor, bo jest interesujący, ale pod warunkiem, że nie jesteś ciężkim gościem. Jest kilka innych ciekawych opcji na rynku, ale biorąc pod uwagę ceę tej oferty to moim zdaniem nie ma 😜 Oczywiście podkreślę, że może nie tędy droga. Może Twoje problemy wynikają z inych przyczyn - np. samego ustawenia roweru. Cytuj
ZimnaWoda Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu @WojtasTaba dzięki za odpowiedź - za dużo info, ale poczytam, może przebrnę https://www.cube.eu/pl-pl/cube-reaction-tm-one-goldenlime-n-black/844100 jakieś opinie na temat cube reaction? Cytuj
ZimnaWoda Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu Sorki nie ten link https://www.cube.eu/pl-pl/cube-reaction-slx-slateblack-n-black/843200 Cytuj
lelek2 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Z mojego doswiadczenia. Mam ciesn nadgarstka (taka ze od razu wysylali mnie na zabieg). nie sciskaj kierownicy, jedz luzno. Dorzuc rozciaganie. Plecy tak samo. Po jezdzie, rozciagaj sie. Nie siedz caly czas na siodelku, czasem pojedz chwilke na stojaco i rozluznij plecy. mam mtb hardtail, trail full i gravel na gravelu tak mi spielo plecy ze nie moglem nawet chodzic. Dorzucilem to co wyzej i zero problemow do tego co jezdzisz to akurat gravel najlepszy, widelec carbon taki rowerek to 5-5,5k mtb na asfalt czy ubite drogi to dramat duzo zalezy od opon i cisnienia mini nierownosci to nie wybiera amortyzator tylko opona i cisnienie w oponie Cytuj
ZimnaWoda Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu @lelek2 z całym szacunkiem do Twojej opinii, ale przeszła mi ochota na twardy widelec. O ile na ścieżkach rowerowych fajnie się jeździ to jak wskakuję na jakiś bruk, albo grubszy szuter to plomby wybija. Gravela miałem z karbonowym widelcem, ale jak słyszę opinię, że one lepiej zbierają drgania to tak, w laboratorium na pewno, ale na trasie różnicy praktycznie nie odczujesz. Co mnie jeszcze bardzo irytuje to gdy jadę i jest dziura/korzeń/ coś na co nie jesteś w stanie na szybko zareagować i urywa Ci ręce od uderzenia, a to są sytuacje gdzie sprawny amortyzator wyłapie znaczącą część energii. Z ciśnieniem eksperymentowałem i tutaj faktycznie różnica jest olbrzymia i polecam każdemu. Cytuj
lelek2 Napisano 48 minut temu Napisano 48 minut temu Kupisz i sprawdzisz czy Ci pasuje polecam bike-discount , czesto mozna trafic fajne promocje przypomnialo mi sie jak jezdzilem z blokada amorka i przez przypadek czesto mialem go zablokowanego to dopiero czuc przy mocnym uderzeniu. Ale nawet przy zablokowaniu cos tam pracuje Ht z blokada przerobilem na pol asfalt. Wrzucilem opony schwalbe hurricane 2,0” I jest bardzo przyjemnie. W zaleznosci od trasy ustawiasz cisnienie https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-9.0-5 jest wszystko na wysokim poziomie super cena Dobry amorek z blokada, co super pracuje w malym i srednim zakresie wiec chyba idealnie dla Ciebie Dodam ze radon to jest cube Cytuj
ZimnaWoda Napisano 30 minut temu Autor Napisano 30 minut temu A ja myślę co ich pogrzało z tymi radonami, a to cube 😆 dzięki! Cytuj
WojtasTaba Napisano 1 minutę temu Napisano 1 minutę temu A napisz jaką pozycję chciałbyś mieć za kierownicą (np. mniej więcej kąt pochylenia tułowia). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.