kuba_0000 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Witam serdecznie, Mam u siebie w rowerze napęd Sram SX Eagle. 11, 13, 15, 17, 19, 22, 25, 28, 32, 36, 42 i 50 zębów w kasecie, z przodu 32t. Podczas jazdy czuję że nawet na najcięższym przełożeniu brakuje mi chociaż dwóch dodatkowych zębatek z tyłu. Pytanie brzmi: Ile najwięcej zębów mogę załadować na przód tak aby nie przesadzić? Jeśli ktoś kiedyś miał podobny problem to proszę o radę. Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam Cytuj
Electronite Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Oczywiście. Mam ten problem regularnie co 2 lata. Ty masz z przodu ciasteczko wielkości spodka od szklanki. No to co się dziwisz. Dobrze, że sobie jeszcze kolanami krzywdy nie zrobiłeś. Musisz sprawdzić jaka największa zębatka wejdzie w twoją ramę. Podaj nazwę roweru, to na pewno koledzy będą wiedzieć. Ale domyślam się, że te 40T powinno wejść. To już ci da jakotaką dynamikę, i nie będziesz musiał zmieniać biegów z tyłu co sekundę. Cytuj
chrismel Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Tyle ile wejdzie Ci w ramę. To jest ograniczeniem. Druga opcja - zmienić rower na taki który ma już taką zębatkę zamontowaną - np. szosowy. Cytuj
kuba_0000 Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu (edytowane) 9 minut temu, Electronite napisał: Oczywiście. Mam ten problem regularnie co 2 lata. Ty masz z przodu ciasteczko wielkości spodka od szklanki. No to co się dziwisz. Dobrze, że sobie jeszcze kolanami krzywdy nie zrobiłeś. Musisz sprawdzić jaka największa zębatka wejdzie w twoją ramę. Podaj nazwę roweru, to na pewno koledzy będą wiedzieć. Ale domyślam się, że te 40T powinno wejść. To już ci da jakotaką dynamikę, i nie będziesz musiał zmieniać biegów z tyłu co sekundę. Mam Scotta Scale 970 rozmiar M Edytowane 15 godzin temu przez kuba_0000 Cytuj
Electronite Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu (edytowane) Będzie słabo, masz MTB a chciałbyś mieć grawela. Zauważalnie więcej w tą ramę nie wsadzisz. W dodatku to nie jest rower zaprojektowany do jazdy szybszej niż 25km/h. Więc będzie się kleił w zakrętach. Ale mogę się mylić, pytanie jeszcze z jakiego roku bo widzę po zdjęciach, że on wychodził z napędem 2x. Więc może da się tam coś koło 40T wcisnąć, 42 było by optymalnie. No ale specem od MTBów nie jetem. Edytowane 15 godzin temu przez Electronite Cytuj
Mod Team sznib Napisano 14 godzin temu Mod Team Napisano 14 godzin temu Przy 40T może być za twardo na podjazdach. Polecam 36T jako złoty środek. 1 Cytuj
Electronite Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Ja mam 39 na niskim biegu z przodu, to jak wrzucam 25 z tyłu to idzie jak zły pod wszystko co mam - no mogę się nie znać, ale naprawdę mając do dyspozycji 36x50 może być zbyt ciężko?! Cytuj
kuba_0000 Napisano 12 godzin temu Autor Napisano 12 godzin temu 2 godziny temu, Electronite napisał: Będzie słabo, masz MTB a chciałbyś mieć grawela. Zauważalnie więcej w tą ramę nie wsadzisz. W dodatku to nie jest rower zaprojektowany do jazdy szybszej niż 25km/h. Więc będzie się kleił w zakrętach. Ale mogę się mylić, pytanie jeszcze z jakiego roku bo widzę po zdjęciach, że on wychodził z napędem 2x. Więc może da się tam coś koło 40T wcisnąć, 42 było by optymalnie. No ale specem od MTBów nie jetem. rocznik 2022 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 godzin temu Mod Team Napisano 12 godzin temu @Electronite W terenie może brakować lżejszego przełożenia - zależy kto, gdzie i jak jeździ, ale w tym przypadku to pewnie i tak bez znaczenia (zgaduję asfalty i DDR). Poza tym, to przy typowym napędzie MTB (powiedzmy blat 32 z kasetą 10 -51) i przeciętnej nodze, powinien być jeszcze zapas przełożeń - bez problemu przy rozsądnej kadencji ma się te 25 -30 km/h przelotowe, i to na 3 lub 4 z mniejszych zębatek. Jeśli komuś brakuje prędkości, to albo jest mocny, albo mu się tylko tak wydaje Ewentualnie używa roweru niezgodnie z przeznaczeniem, czyli ciśnie MTB ostro po asfaltach i z górki (też asfaltowej)... Ja ostatnio poczułem, że 12 bieg (czyli u mnie 10 zębów) jest nieco za twardy na płaskim przy 40 -45 km/h, albo inaczej - przeskok z 11 biegu (12 zębów) wymaga jeszcze mocniejszego kręcenia i zwiększenia obrotów (wiadomo - nie ma nic za darmo, ale to już twarde przełożenie). 1 Cytuj
cervandes Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Moje rady: koronkę zmienić max na 34T i przede wszystkim nauczyć się jeździć, tj. pedałować ze zdrową kadencją. 40T w MTB? 😂😂😂😂😂 1 Cytuj
KNKS Napisano 54 minuty temu Napisano 54 minuty temu Skoro Nino Schurter jeździ na 38T, to 40T rzeczywiście jawi się jako ekstrawagancja 😁. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.