Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od niedawna jestem (prawie) szczęśliwym posiadaczem elektryka do Enduro. Ciężka krowa do  tyrania w błocie na pełnej (z założenia w dół). Też troche ważę 95kg. (Rower 26.5kg) Mam hamulce shimano xt tarcze 200. Normalnie jest ok, ale jak sie jedzie po płaskim... Cyrk zaczyna się gdy zaczynam zjeżdżać, kiedy od telepania wszystkie plomby w zębach dostają już luzów, to w heblach zaczyna brakować mocy hamowania i trzeba juz sie ratować tylnym albo będzie  drzewo, dzwon, gleba czyli awaria. Już odpowietrzane - bez zmian. Odtłuszczane - bez zmian . Papier ścierny też już był. Wydaje mi sie że zwyczajnie nie nadają do mojej jazdy. Btw. Nie zjeżdżam na wciśniętych heblach przez cały czas - żeby nie było. Mam dosyć dużo dohamowywania przed ciasnymi zakrętami w dół.

Kiedyś, kiedyś latałem na hayes HFX i były super: modulacja i moc,- ale to było prawie 20 lat temu i jakies 20 kilo mniej...

Shimano odpada, SRAMY mi kompletnie nie podchodzą, z Magurami też mi nie po drodze a w TRP jakoś nie wierzę.Testowałem, próbowałem i nie...

Biorę pod uwagę wymiane na hope tech 4 v4 lub Hayes dominion A4 (z tarczą 223 galfer (shark?) na przód). Tył 200

Ktoś coś może powiedzieć: doradzić, odradzić, jakieś sugestie. Miałem okazje troszeczkę potestować w/w Hope i były fajne, mocne + dosyć fajna modulacja aczkolwiek w dosyć wąskim zakresie od dotknięcia tarczy do kotwicy. Jednak nie miałem okazji przetestować Dominionów. Jeśli modulacja byłaby tak genialna jak kiedyś to biją na głowę całą konkurencję (może Magury troszkę mniej) ale Hope był najbliżej tego ideału. Jednak podobno obecnym hayesom zdążają się jakieś drobne niedociągnięcia.

Jeśli ktoś może coś powiedzieć o wspomnianych faworytach to będę bardzo wdzięczny

Napisano

"Trzeba się ratować tylnym"... co by nie pisać rower elektryczny to nie motor więc polecam nauczyć się obu hebli a nawet w wielu sytuacjach więcej tyłem. Kupa problemów szybko odpada. 

  • +1 pomógł 3
Napisano

Dokładnie jak @Tyfon79 pisze - tylny hamulec jest po coś, a nie tylko dla zachowania symetrii na kierownicy.

Zanim zaczniesz inwestować w nowe hamulce możesz też wrzucić większą tarczę z przodu - 220mm, a jeśli wejdzie to może też z tyłu.

48 minut temu, widget_SFOR napisał:

Jednak podobno obecnym hayesom zdążają się jakieś drobne niedociągnięcia.

Każdej firmie się zdarzają niestety.

Hope niedługo wprowadza na rynek linię Evo - trzy modele od DH do Xc, nowe klamki, nowe zaciski, może masz ochotę zostać wczesnym testerem i napisać na forum, czy warto kupić?:)

Napisano

Jeśli masz czterotłoczkowe XT i klocki nie są tłuste to inne hamulce raczej nie dadzą mocy razy dwa, tylko dadzą mniejszą różnicę i innę charakterystykę. Dlaczego nie sram i nie magura? Akurat Maven i Gustav to górna półka. Tarcza 220 daje przyrost 10% a nowe klocki mogą zrobić rewolucję jak stare się przypadkiem zatłuściły. 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...