grissley Napisano 13 Lutego Napisano 13 Lutego (edytowane) Mam kilka dylematów trochę filozoficznych, ale może ktoś coś podpowie Mam teraz Suntour Axon Werx, konkretnie SF6-AXW7-RLRC-0-L-T. Skok 100mm, ale wykorzystuję go jako... gravela. W praktyce jest to 85% na asfalcie, 10% po szutrze i drogach polnych, a 5% po lesie. Przydaje mi się ten skok w trakcie tych 5% po lesie, przez resztę czasu wykorzystuję jakiś ułamek tego. Ale ogólnie moje nadgarstki lubią to, że mam amora Amor wleciał do roweru gravelowego (rama jest właśnie pod taki skok) w czasach kiedy dedykowanych amorów nie było, czyli ze 4 lata temu. Teraz amorków do graveli jest już trochę, ale: 1. Skoki 30/40mm to jakiś nieśmieszny żart, nawet w gravelu (wyjątki to Fox Cast z 50mm i MRP Baxter z 60mm) 2. Poza Foxem nie są jakoś dużo lżejsze od mojego, zwłaszcza przy tej różnicy skoku 3. Do obecnej ramy typowo gravelowego nie wstawię, bo się geometria zmieni - acz mogę myśleć w kontekście ewentualnej zmiany roweru w przyszłości Czytam sobie jednak, że te gravelowe mają inną konstrukcję i generalnie dużo lepiej w tym zastosowaniu się sprawują. No i stąd rozkminka - może ja nie wiem, że może być dużo lepiej niż jest (bo nie narzekam na obecny setup, ale odniesienie mam do graveli na sztywnym widle, a nie do tych na dedykowanych grawelowych amorach). Czy mogę sobie ten obecny jakoś podregulować, podrasować, inaczej zestroić (sam albo zlecić to komuś)? Generalnie nie znam się totalnie na amortyzatorach, po prostu go mam i nie dotykam. Raz na dwa lata wysyłam na przegląd i to tyle. Przy okazji jest też temat wspomnianej przyszłej zmiany roweru. Chodzi mi jakoś custom po głowie i mam tam takie opcje: 1. Przenieść do nowej ramy obecny amor (bo czemu nie - zły nie jest, ciężki też nie, choć da się lżej) 2. Wstawić tam SIDa SL (ten sam znany mi skok, 150g lżej) 3. Pójść w coś typowo gravelowego. Ale tutaj są dodatkowe wątpliwości: 3a. Ze względu na skok rozpatrywałbym tylko Foxa (50mm) i MRP (60mm) 3b. Fox mnie przeraża legendami o częstotliwości, skomplikowaniu i cenie serwisowania. A ja amorów prawie nie serwisuję... 3c. MRP waży tyle, co SID SL... Podsumowując - czy da się stuningować/zestroić Werxa jakoś niestandardowo, żeby był skuteczniejszy jako amor gravelowy, oraz w jaki amor celować w przyszłości, biorąc pod uwagę zastosowanie i to, że prawie nie serwisuję amorów... Edytowane 13 Lutego przez grissley Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.