Skocz do zawartości

[Amortyzator] Raidon vs. Axon vs. Reba


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
20 minut temu, Dokumosa napisał:

Biorąc pod uwagę, że kosztune 90gr (do niedawana po 50 były) to rzeczywiście mega oszczędność

Tja, jak masz sklep w mieście to jeszcze bajka, ale wysyłkowo to jeszcze za wysyłkę trzeba zapłącić 5x tyle co za komplet uszczelek. A uszczelki nie padają tak że olej nagle zacznie tryskać na tarczę, tylko wcześniej będzie lekko wilgotno wokół śruby, co można wyłapać podczas serwisu i zawczasu zareagować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy manetka One Lock z zestawu działa tak samo jak np. Pop Lock? Widzę, że magistry ze Srama nie przewidziały w swoim dziele osób z przednią przerzutką i nie bardzo będę miał jak ją zamontować...A kształtem obejmy, obudowy i dźwigienek przypomina przednią manetkę przerzutki więc chyba tak ma być założona...Sprzedałbym ją i kupił Pop Locka, który inaczej leży na kierownicy. Chyba manetka to manetka, ma pociągać linką i obracać tym pokrętłem? :D

A tak z ciekawości - po co w tym One Lock są dwa wyjścia linek jeśli dłuższa dźwignia blokuje, a krótsza zwalnia? Czy to znowu jest wsadzone do zestawu to samo dla wielu różnych amortyzatorów z różnymi funkcjami, a tu nie będzie używane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie widziałem, że można odwrotnie i wtedy by była z prawej strony tylko będzie zawadzała o klamkę hamulca, chyba że bym przesunął mocniej do środka ale to wygląda głupio🤪 Pewnie będzie z lewej strony tylko obrócona w kierunku siodełka tak, że dźwigienki będą pracowały góra/dół zamiast przód/tył :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 11.11.2023 o 23:46, TheJW napisał:

Może olej się skawalił. 😆

W lewej goleni "luzem" jest chyba tylko piankowy bumper z plastikowym elementem, określane w manualu jako "bump stop" (P/N: 11.4018.072.000). Nawet nie wiem, jak to na nasze przetumaczyć. ;)
image.png.7ae57433c0b87383f6c172a9e522373c.png

Ten bumper to odbojnik-ogranicznik dobicia, majacy uratowac bebechy przy dobiciu, to na nim ma sie wszystko zatrzymac, a jak to się podda, to nie bedzie czego zbierać prawdopodobnie.

Mam z nim pewien problem 😉 Robilem zerowke Sida B4 wedlug manuala z 2020,w zasadzie to rozebralem, dosmarowalem, zalalem, złożylem...i problem mam taki, ze o ile pianka była, to ten plastikowy element, bumper cup, o ktory sie ona opiera, to nie jestem pewny czy w tym Sidzie był...

O stnieniu tego plastiku dowiedziałem sie dzien pozniej, gdy robilem 50h innego Sida b4 i ten kieliszek wylecial ze srodka jak wylewalem stary olej ...i zdziwko, co to jest za element. Otwieram manual 2021 i jasność, tam juz jest narysowane wszystko prawilnie. 

Teraz musze chyba jeszcze raz rozebrac  tego dopiero co poskladanego Sida po zerowce i upewnic sie, ze ten element tam jest 😉

Wydaje mi się iż zagladalem do wneterza i nic tam nie było, ale z drugiej strony, bazujac na manualu 50h 2020 niczego sie tam nie spodziewałem i może przeoczyłem...czy to możliwe ze w nowym SiD zapomnieli wsadzic ten element?

Test ugiecia bez powietrza sugeruje, że może go brakować, bo ugina się bardziej :-((

Wiecie może, gdzie się kupuje takie elementy? Tylko internety typu tradeinn?

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One nie zawsze same wypadają ze środka, czasem trzeba trochę potrząsnąć lub czymś sobie pomóc. Więc może po prostu zostało w goleni. Mi przy pierwszym serwisie SIDa właśnie nie wypadło i dopiero jak obróciłem puste dolne golenie to usłyszałem, że coś jeszcze się tam tłucze. Potrząsnąłem i wyleciało.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu mitologia w tym wątku. Mam oba amory, Axon i Reba i nie czuję zbytniej różnicy w działaniu. Oba sa bardzo porządne, lekkie i fajnie tłumią. Axona przetargałem na tysiącach km ciężkiego terenu, zero problemów, serwis tani, nic tam się nigdy nie zepsuło, trzymał ciśnienie wzorowo. Tym bardziej że do amatorskich zastosowań to już nad Axonem zdaje się nic nie ma. Wyżej tylko wersja Werx.

Dziękuję za uwagę. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowych Suntourów można lać olej, choć w małych ilościach. Zaletą braku oleju jest możliwość zrobienia szybkiego serwisu dolnych lag nawet na parkingu stawiając rower kołami do góry - nic nie pocieknie jak się je zdejmuje. Wady są wiadomo jakie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do amortyzatorów powyżej raidona. A i tak nie zawsze będzie szczelny dół.

Co ma na celu szybki serwis dolnych lag jeśli nie możesz pozbyć się błota zmieszanego ze smarem z wewnątrz?

W przypadku oleju samo postawienie roweru do góry kołami na minutę powoduje nasączenie gąbek okejowych.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W przypadku oleju samo postawienie roweru do góry kołami na minutę powoduje nasączenie gąbek okejowych

sprawdzałeś to w praktyce? bo mi się wydaje że przez minutę to gęsty olej nie przepłynie przez dwie tuleje ślizogowe na jedną lagę. Chyba że jest już luz na ślizgach.
w rebie dual air pamiętam że tuleja ślizgowa miała nacięcia pionowe w revelationie debonair tego nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ze 3m-ce temu. Miałem rozbebeszonego Yari i Rebę. Yari nie ma kanałów olejowych. W Rebie są po 1/ślizg. W jednym i drugim olej skutecznie przedostaje się przez ślizgi. Nie mierzyłem dokładnie czasu ale po kilku minutach (akurat poszedłem szukać w magazynie nowych uszczelek kurzowych) wszystko co było testowo wlane wylazło na zewnątrz. Do tego 15WT jest stosunkowo rzadki a Maxima Light zalecany do Yari to już praktycznie konsystencja wody. Delikatne luzy na ślizgach to już standard w fabrycznie nowych amortyzatorach. W przypadku RS jakie mam/miałem (reby, revele, sidy, yari, pike'i i lyriki) nie powiększał się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.04.2024 o 18:22, player123 napisał:

Zamowiłem juz na wszelki w Tradeinn, bo chyba bym eksplodował ze złosci gdy po otwarciu bedzie tego brakować.

Endoskopem można to pewnie zobaczyc bez spuszczania oleju, ale też nie mam 😉

Tradeinn bardzo był miły...czekałem na paczke długo...ale w srodku znalazlem dwa komplety Bumper Stop 😆 Nie wiem skąd ten bonus....ale OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.04.2024 o 17:21, TheJW napisał:

One nie zawsze same wypadają ze środka, czasem trzeba trochę potrząsnąć lub czymś sobie pomóc. Więc może po prostu zostało w goleni. Mi przy pierwszym serwisie SIDa właśnie nie wypadło i dopiero jak obróciłem puste dolne golenie to usłyszałem, że coś jeszcze się tam tłucze. Potrząsnąłem i wyleciało.

Miałeś Racje ! on dodatkowy wyglądał u mnie jakby był posmarowany od spodu na grubo Butterem, i był przyklejony do dna .... dlatego nie zauważyłem go przy zerówce nie zadzwonił, nie wyskoczył.... a ze ten nieszczęsny manual 2020 w części 50h go nie pokazuje na obrazkach wcale....to mam teraz na sprzedaż jakby ktoś szukał 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...