Skocz do zawartości

[opony] dobra opona w niskiej cenie


Amarider

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć przymierzam się do zmiany dętek na tubeless. Po przejrzeniu neta nie znalazłem nic ciekawszego oprócz cross king, jednak płacenie ponad 400 zł za opony to trochę dużo. Polecacie jakieś opony pod tubeless w rozsądnej cenie? Zależy mi na uniwersalnosci i w miarę małych oporach toczenia. Czy może jednak warto zapłacić te kilka stów za Continentale? 

  • Mod Team
Napisano

Za wiele nie oszczędzisz w stosunku do wspomnianych 400 zł. Opony dedykowane do tubeless są zauważalnie droższe niż ich dętkowe odpowiedniki.

Z dobrych i polecanych opon, ale z półki premium zobacz na Vittorie, modele Barzo lub Mezcal w zależności od preferencji. Jak ustrzelisz zestaw Racer Kit w promocji to w 300 zł powinieneś się zamknąć.

Napisano

Posądzam , że za 2 stówy coś pod bezdętkę i z tej marki oraz modelu się znajdzie. Nawet za trochę ponad stówę. Co ta opona za 4 stówy robi, że tyle kosztuje? Brakło na niej miejsca na napisy?

Napisano

Polecam CST BFT. Ja z kumplem kupiliśmy 2 komplety, on 26 2,25 a ja 2.4 27.5, obaj daliśmy 80zł od kompletu. Bardzo fajnie trzymają na suchym, i mokrym. Na błocie i śniegu też da się cisnąć :) Chodzą słuchy że to to samo co maxxis minion DHF 2 i jest to bardzo prawdopodobne, porównywałem na żywo i bieżnik mają identyczny. Mają dość małe opory toczenia, ku mojemu zaskoczeniu mniejsze od X-King i jeszcze nie zdążyłem ich przebić. Miałem wcześniej komplet X-king 2.4 (to samo co cross king) i dawały radę tylko w suchym bikeparkowym terenie, gdzie indziej gubiły trakcje. Również przebijały od byle czego.

Oczywiście zaraz mnie ktoś zje że co ja wogóle polecam ale wiem o czym mówie. Przerobiłem już sporo opon i te mają genialny stosunek cena/jakość. Alternatywą jest też outlet opon Vee Tire na allegro który też ma genialne ceny i super jakościowe gumy.https://allegro.pl/uzytkownik/firmalizard/opony-i-detki-opony-251495?bmatch=cx210105ap-enomswp-diwebp-spo-1-3-0129.   Inny znajomy kupował model Flow R i też jest mega zadowolony

Napisano
32 minuty temu, Tyfon79 napisał:

Co ta opona za 4 stówy robi, że tyle kosztuje? Brakło na niej miejsca na napisy?

Napisałem opony czyli za dwie sztuki. 

36 minut temu, lewocz napisał:

To w końcu chodzi o dętki czy opony?  A obręcze masz pod tebeless?

Opony. Tak mam obręcze pod tubeless. 

Napisano
18 minut temu, Amarider napisał:

Napisałem opony czyli za dwie sztuki. 

Niektóre sztuki dobijają już do 4 stów za 1-dną dlatego nieco za szybko wklepałem komentarz. Ogólnie chodzi o to by sobie na początek nie kupować jakiś super pro wersji tylko zwykłą zwijaną pod TR. Przecież dochodzą też inne wydatki jak samo mleko czy wentyle. 

@To_JaT CST to siostrzana korporacja Maxxisa z Tajwanu więc nie dziwią podobieństwa do Minionów. Pierwszy był chyb nawet CST a dopiero potem Maxxis. 

Napisano
Teraz, Dokumosa napisał:

 Polecam zwykłe zwijańce, które kosztują w okolicy 90zł.

Zwykle zwijance czyli bez żadnych oznaczeń typu protection itd? Wydaje mi się że nie są one pod tubeless ale mogę się mylić 

Napisano

Niech Ci tu raczej koledzy doradzą z Conti nazewnictwo i czym to zalewają bo ta marka nie lubi się ze wszystkimi mlekami. Niektóre wersje i nietrafione mleko to koszmar przy próbach zamleczenia. 

Napisano

Ciężko polecić uniwersalne. Zima, mokro, lato sucho, asfalt, piasek. Jak kolega jeździ amatorsko to wszystkie będą dobre w granicach do 300 zł za dwie. Jak zawodniczo to i tak powinien sam wiedzieć już co i jak. No i jest też kwestia wyglądu - jeden lubi jakieś żółte napisy pasujące jak pięść do nosa do kolorystyki roweru a drugi nie rzucające się w oczy skromne ( np. jakieś specialised ). Popularne są różne Szwalbe na których brakuje tylko napisów ss lub hermman goring jak dla mnie. Przez napisy nie kupię nigdy w życiu. 

Napisano

SS na Schwalbe znajdziesz ;) (SnakeSkin).

Co do uniwersalności to takie opony nie istnieją. Na suche warunki do zastosowań przez niektórych zwanych XC polecam RaceKingi (względnie tył RK a przód wspomniany wyżej XC (CrossKing). To trailu przyzwoicie spisuje się set tył XC a przód MK (MountainKing).

Napisano

Conti przerabiałem RaceSporta - da sie zamleczyć ale to pona typu RACE DAY i zmiana. Mleka wlałem w nią bez liku. potem kupiłem wersje niższą i zamleczyła sie od pirwszego strzału. Jest to model CrossKing - Protection czy Performance - ale w porównaniu ze Schwable jakie uwielbiam ( Racing Ralph czy Rocket Ron) sa zdecydowanie cięższe i to czuć,  Schwable wersje EVO spokojnie da sie zamleczyć ale trzeba jeszcze dzień czy dwa poobserwowac i dolewac ewentualnie mleczka. Conti kupiłem bo budżet rowerowy juz sie nie spinał.

Schable przy conti wyglądaja na papierowe - ale o dziwo dużo potrafia znieść.

 

Tak wiec aby nie zabijac budżety to CrossKingi wersja Protection, nie jestem pewny czy producent podaje dla performance ze jest to bezdętki

Napisano

Tak wersje Race Sport sa lekkie ale tez delikatne, może te z rocznika 2019 czy 2020 były jakies felerne ale ja z zamleczenim miałem problemy i sie do nic zraziłem. Wiec w kategorii lekkich opon wyścigowych wybieram Schwable wersje EVO.

Ale w wersji protection - zamleczenie to bajka - ale niestety masa poszła w góre.

Napisano
2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Czasami to oznaczają Sport, czasami Performance a ostatnio Shieldwall. W każdym razie oficjalnie są to opony TR. 

Czyli te 3 nazwy to tak naprawdę to samo? Wydaje mi się że ostatnio pytałem się sprzedawcę o Conti performance i dostałem odpowiedź że nie są one TR. 

Napisano

Na alledrogo jeden sprzedawca ma w bardzo dobrej cenie różne modele Vee Tire. W przełaju mam obecnie zmleczony model XCX. Ogólnie spoko jedyna wada, że częściej trzeba podpompowywać niż continentale czy też szwalbiaki. Ale jeżeli chodzi o stosunek ceny do jakości to jest super.

Napisano

@Saszkiner nie, one zawsze takie "szmaty" były że mleko wyłaziło po całym obwodzie na ściankach bocznych (opona się "pociła"). Poza tym 2x z rzędu rozciąłem o jakiś ostry kamień tył na ściance bocznej co spowodowało mleczną eksplozję. Od tego czasu użytkuję ProTection i zwykłe, chińskie zwijane a RaceSporty jeszcze gdzieś dogorywają w rowerze miejskim na dętkach. 

Co do Schwalbe to zraziłem się okrutnie bo wydałem swego czasu dużo siana na komplet  NoNi i RoRo w wersji Evo SS i na 4 gumy 3 koszmarnie krzywe. A jeszcze wcześniej  miałem komplet starych RaRa (również ta topowa wersja) i jedna tez miala bicie na dobrych kilka mm. Na conti nawet na chińskich druciakach mi sie to nie zdarzyło aczkolwiek słyszałem, że i tu również jest to loteria.

1 godzinę temu, Amarider napisał:

Czyli te 3 nazwy to tak naprawdę to samo? Wydaje mi się że ostatnio pytałem się sprzedawcę o Conti performance i dostałem odpowiedź że nie są one TR. 

Teoretycznie z tych tanich, zwijanych obecnie produkowana jest tylko wersja Shieldwall, która zastąpiła wersję Performance. W praktyce te gumy niczym się nie różnią, są identyczne. Delikatna zmiana była jak zmieniali nazwę tych gum z XKing na CrossKing (2017?) ale to była drobna zmiana na bieżniku i oznaczeniach szerokości ale ścianki czy mieszanka bez zmian.

Napisano
6 godzin temu, Sobek82 napisał:

Zamleczyłem druta na obręczy not tubeless.

Zaden wyczyn, pewnie uszczelniło sie szybciej niż opona o cienkiej ściance.

Jednak na Obreczy NoTubless nie zejdziesz z cisnieniem bo jest słabsze trzeyanie stopki opony, poniżej 1,5 a nawet poniżej 2,0 bym sie bał ostro skręcać.

weim bo skonwertowałem zwykłe bazoe koła Krossa - ale z ciśnieniem w dół bałem się zjechać

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...