Skocz do zawartości

[6000-8000] HT czy FULL? - dylematy laika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! :)

Jak duża część postów w tej kategorii zacznę od tego że jestem laikiem w sprawach rowerowych. Ostatnio wkręciłem sobie powrót na rower po trzech latach przerwy. Nakręciły mnie do tego totalnie przypadkiem znalezione filmiki z bike parków .. no i co ja mogę? -  stąd ten post. Czytając artykuły w stylu "full czy hardtail" przy budżecie max 8k wychodzi że bardziej sensowny wybór to hardtail ( chociaż mówią mi że to i tak dużo jak za sztywną ramę ). No i teraz tak.. chciałbym żeby można było na tym rowerku pozaliczać wypad w góry, do bike parku, miejsc typu Kasina, Kłodzko, Świeradów.. Nie zamierzam zjeżdżać 100 km/h z prawie pionowej ściany, ale chciałbym wiedzieć że nie będę super cierpiał jeżeli chciałbym poskakać na raczej mniejszych niż większych hopach albo przejechać po korzeniach ( czy ten full jest aż tak fantastyczny i łatwiej zacząć?  ). 75% na tym rowerze to będzie i tak las i teren raczej pagórkowaty (no przynajmniej na początku).

Zastanawiam się nad tym rowerkiem (rama rozmiar L): https://whyte.pl/rowery/hardtail/901-v3.html . Kumpel który w sumie dużo jeździ mówi że Deore w tej cenie to trochę kiepsko ( a ja niestety nie mam o tym pojęcia, więc ciężko się wdawać w gadkę :D ). Czy w ogólnym rozrachunku to zbyt drogi rower? Dodam że mam 180 cm wzrostu i o ile dobrze to zmierzyłem to wewnętrzna część nogi to 84 cm.

 

Pozdrawiam serdecznie!

/B

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo za sztywnika bo od wielu już lat płaci się frycowe za kategorię "trail" lub "enduro". Obecne HT taki jak ten Whyte to naprawdę solidne rowerki i na takie Kasiny czy inne Świradowy spokojnie a nawet z zapasem starczą. Sam bym takie coś przytulił by uciec od fulla na cześć sezonu. Sam rowerek fajny bo takie robi ta Brytyjska marka. Duży plus u nich to jak zawsze gwintowana mufa zamiast suportu typu press fit. Osprzęt też dobrze dobrany.