Skocz do zawartości
cyms

[Oświetlenie] Oświetlenie do roweru szosowego 200-300 zł

Rekomendowane odpowiedzi

cyms

Witam, szukam oświetlenia do roweru szosowego (przednie jak i tylnie). Ważne jest dla mnie żeby nie oślepiać kierowców oczywiście(czyli chyba tzw odcięcie), bo nie będzie to światło do lasu czy terenu tylko do miejscowości jak i też obszary poza nią. 

- możliwość ładowania z powerbanka podczas działania

- wskaźnik poziomu akumulatora

- nie musi być jakaś super nie wiadomo jaka moc ale żeby można było w miarę komfortowo jechać bez żadnych lamp wokół z większymi prędkościami

- doświetlanie boków to tez chyba dobra opcja 

- żeby na dłużej akumulator starczał, ale chciałbym żeby był wbudowany

- nie chce kształtu typowej latarki wolałbym gdyby była bardziej płaska i prostokątna (może i przesadzam ale tak mi się bardziej podoba wizualnie po prostu) 

- wodoodporność

Budżet okolice 200-300 zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charvel

Eyen streak 750

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cyms

Hm.. a coś z większym akumulatorem? Ludzie w opiniach piszą, że te mocowanie nie za bardzo no i oślepia i że jest bardziej do jazdy po lesie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charvel

Jest model streak 1000, ale to on moim zdaniem nadaje się na lasy. Oczywiście masz możliwość ustawienia odpowiedniej mocy światła w obu modelach.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Po pierwsze : Eyen jest bez odcięcia ; po drugie - tylko IPX4, więc raczej na niewielkie opady...

Niedawno oglądałem lampki Cateye GVolt - modele : 50, 70, oraz 70.1 ( ostatni jest najciekawszy, ale niestety najdroższy, za to model 50 można kupić już za 150 zł ).
Są to lampki z odcięciem ( norma StVZO ), niestety nie wiem jak z wodoodpornością, bo producent milczy na ten temat...
Do mocowania niby można się przyczepić, ale jak się nie zalicza ostrych gleb, to powinno wytrzymać normalną eksploatację.

Nie słuchaj porad o dostosowaniu standardowego oświetlenia, bo bez odcięcia może być to trudne, albo wręcz niewykonalne, i będziesz walił kierowcom po oczach...
 

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cyms
21 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Po pierwsze : Eyen jest bez odcięcia ; po drugie - tylko IPX4, więc raczej na niewielkie opady...

Niedawno oglądałem lampki Cateye GVolt - modele : 50, 70, oraz 70.1 ( ostatni jest najciekawszy, ale niestety najdroższy, za to model 50 można kupić już za 150 zł ).
Są to lampki z odcięciem ( norma StVZO ), niestety nie wiem jak z wodoodpornością, bo producent milczy na ten temat...
Do mocowania niby można się przyczepić, ale jak się nie zalicza ostrych gleb, to powinno wytrzymać normalną eksploatację.

Nie słuchaj porad o dostosowaniu standardowego oświetlenia, bo bez odcięcia może być to trudne, albo wręcz niewykonalne, i będziesz walił kierowcom po oczach...
 

Dokładnie szukam czegoś ze standardem StVZO

Tylko kurcze chciałbym mocowanie NIE na gumkę. Słyszałem że takie typu rozwiązanie nie za bardzo się sprawdza. Po filmach szajbajka to wnioskuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Ja tam jestem zwolennikiem właśnie gumowych opasek naciąganych "na chama" ( kupiona niedawno Lezyne 1300 taką ma ), a myślę tak pod kątem ewentualnych przyziemień ( jeżdżę po lasach ) - po prostu przy konkretnej glebie jest większa szansa uszkodzenia czegoś z plastiku niż z gumy, proste :yes:
Jak jest zbyt luźno, to przecież można podłożyć jakiś gumowy pasek i zrobi się ciaśniej - z jednej strony powinno tak być, a z drugiej mając jedną lampkę, czasem jest chęć zmiany kąta padania światła, i wtedy jakaś odrobina luzu się przydaje, bo można delikatnie przekręcić lampkę ( właściwie dotyczy to bardziej lampek bez odcięcia ).
Co do wymienionych Cateye, to nie miałem tego w łapach, ale zawsze wydawało mi się, że pasek nie jest z typowej gumy, a bardziej z tworzywa/elastycznego plastiku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Nie spełnia kilku punktów, ale może Fenix BC25R?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chrismel

Używałem przez chwilę Fenix-a BC25R i ogólnie jest to fajna lampka. Ma naprawdę super mocowanie. Ale jej realny zasięg przy ustawieniu tak żeby nie oślepiała to 20 metrów. Jednak w tej cenie cudów nie należy się spodziewać. Niestety lampki z odcięciem są generalnie drogie. Masz całkowitą rację że nie chcesz mocowania na gumkę. Lampka z odcięciem musi być naprawdę precyzyjnie ustawiona. Im mocniejsza tym więcej z tym zabawy. Robienie tego za każdym razem po odpięciu będzie bardzo męczące.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cyms
17 godzin temu, chrismel napisał:

Używałem przez chwilę Fenix-a BC25R i ogólnie jest to fajna lampka. Ma naprawdę super mocowanie. Ale jej realny zasięg przy ustawieniu tak żeby nie oślepiała to 20 metrów. Jednak w tej cenie cudów nie należy się spodziewać. Niestety lampki z odcięciem są generalnie drogie. Masz całkowitą rację że nie chcesz mocowania na gumkę. Lampka z odcięciem musi być naprawdę precyzyjnie ustawiona. Im mocniejsza tym więcej z tym zabawy. Robienie tego za każdym razem po odpięciu będzie bardzo męczące.

O super że się rozumiemy. Na grupach na facebooku polecono mi takie modele jak

  https://lampkinarower.pl/kategorie/173-gaciron-v9d-1600-2xcree-xml2-port-usb-power-bank.html - nie ma odcięcia tylko sugerują odpowiednio ustawić lampkę

eyen streak 750 także nie ma 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chrismel
Napisano (edytowane)

Krótko. Lampka która nie ma odcięcia nie nadaje się do użytku na drogach publicznych. Coraz więcej rowerzystów to rozumie (przynajmniej w Warszawie) i lampek z odcięciem jest już coraz więcej. Chyba że ktoś jeździ MTB po lesie w nocy i lampka bez odcięcia jest mu potrzebna a podczas dojazdu używa jej w trybie bycia widzianym.

Poczytaj temat "lampki" w dziale "oświetlenie, odblaski" na forum Szajbajka założony przez Nemroda. Kopalnia wiedzy na ten temat.

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • jaszmyr
      Przez jaszmyr
      Witam, chciałbym kupić szosę 
      rozmiar ramy L, XL na wzrost około 184cm (58cm, 21 cali - około)
      osprzęt claris/sora w górę,
      Szukam czegoś nowszego, ważniejsze jest dla mnie żeby rower był na gorszym osprzęcie ale w lepszym stanie.
      I bardzo proszę doradźcie czy czekać może do grudnia jak ceny spadną i kupić nówkę?
    • cyms
      Przez cyms
      Cześć, stwierdziłem, że tribany nie za bardzo mi się podobają. Przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Najprawdopodobniej będzie to rower używany z pewnego źródła (Bernard, szybkierowery itp.) Problem jest taki, że jest w czym wybierać, ale postaram się zwęzić zakres moich poszukiwań do minimum. Komfortowa geometria typu endurance, shimano 105 (słyszałem, że jest spora różnica między sorą a 105), karbon widelec tapered, hamulce tarczowe hydrauliczne, rozmiar 54 (173 cm) no i dosyć ważne - musi się podobać. Rose pro sl disc przykuł moją uwagę, ale jest dosyć drogi. Budżet to okolice 3-4k. Byłbym ciekawy waszych propozycji czy w tym budżecie znajdę coś ciekawego (używanego bądź też nie) czy jednak nie ma szans i na jakie rowery ostatecznie patrzeć, żeby wiedzieć na czym stoję, a nie szukać w ciemno. Ważę około 95 kg więc rower ma służyć głównie do utraty wagi jak i też poczucia prędkości i frajdy z jazdy. Zastanawiam się jaki rower będzie lepszym wyborem gravel czy może szosa typu endurance. Jestem kompletnym laikiem w tym temacie, a wybór roweru jak i jego modelu nieustannie chodzi mi po głowie i nie daje spokoju. Trasy jakimi chcę się poruszać to głównie asfalt, ale jakiś szuter lub droga polna też pewnie czasem się zdarzy. Dodam, że będzie to mój pierwszy rower od czasu komunii i chciałbym spróbować baranka :)
    • Gość Artur
      Przez Gość Artur
      Witam. Posiadam lampę AXA Blueline 30 i dynamo w piaście. Problem polega na tym że lampa cały czas działa. Jest z tyłu lampy przycisk on/off ale po wciśnięciu podświetla się tylko na niebiesko i dodatkowo zapalają się po bokach dwie diody. Czy jest to poprawne działanie czy oświetlenie jest uszkodzone ? 
    • arturooo3
      Przez arturooo3
      Obiecałem napisać kilka słów o Garmin Varia RTL 500, chyba dedykowany wątek będzie lepszy niż dodawanie treści w wątku o Garmin Edge 530. Nabyłem to cudo niedawno w sensownej cenie (podobną można uzyskać zamawiając na wyprzedaży z AliExpress) i chciałbym się podzielić kilkoma przemyśleniami.
      Zaczynając trzeba zaznaczyć, że Varia RTL 500 to pierwsza, wydana już kilka lat temu tylna lampka z wbudowanym radarem, który wykrywa samochody oraz motocyklistów. O ile dobrze kojarzę historię, to pomysł powstał w startup-ie, który to pomysł (albo cały startup) szybko wykupił Garmin. Obecnie dostępny jest już nowszy model: RTL 510, który mocno wyszczupla lampkę, dzięki czemu nie wystaje mocno na szerokość poza sztycę siodełka. Nowy model można dostać w Polsce od około 900zł.
      Pierwszy model, RTL 500 wygląda mało nowocześnie:

      ... ale na szczęście niekoniecznie wygląd jest najważniejszy a swoją funkcję spełnia wzorowo .
      Lampka waży 63g, ma dwa podstawowe tryby: światło ciągłe oraz światło migające (wymuszone przez ograniczenia w niektórych krajach) a przeciętny czas działania powinien wynieść 10 godzin (w tym 5 godzin podczas w trybie mocnym). W moim przypadku od pełnego naładowania wytrzymała około 8 godzin, by na kilka kilometrów od domu podczas wczorajszej kilkugodzinnej przejażdżki poinformować, że akumulator jest rozładowany i dosłownie po kilku minutach od pierwszego komunikatu się rozłączyć. Lampka jest wyposażona w jeden przycisk, dużo diod (w tym boczne) i ładowanie wbudowanego akumulatora po micro USB. Do tego dochodzi wodoodporność IPX7.
      Parowanie jest bezproblemowe, komputer Edge tworzy tzw. "Light Network" czyli sieć oświetlenia, w ramach której możemy mieć kilka lampek (np. z tyłu kasku, przednią, pod siodełkiem, przy kole itd.), które nie ograniczają maksymalnej ilości urządzeń podpiętych do Edge-a. Sieć oświetlenia można konfigurować, natomiast ustawień nie było zbyt wiele. Przyznam, że widząc ilość diod na urządzeniu liczyłem na więcej trybów, w tym migające szybciej, wolniej itd, tymczasem ustawienia zdają się być po prostu proste w obsłudze.. a szkoda.

      Przechodząc do radaru tutaj ustawienia oferują nam opcję oznaczania kolorem na ekranie stanu drogi za nami (nakładka kolorystyczna nachodzi nieco na elementy, dlatego można ją wyłączyć), są też dwa tony dźwięku do wyboru lub kompletne wyłączenie. W przypadku radaru w pełni to wystarcza a ten działa wzorowo. Wykrywa pojazdy na odległość 150 metrów za nami, więc często zdecydowanie zanim je usłyszymy (zwłaszcza w wietrzny dzień). W połączeniu z szybkim piknięciem komputera praktycznie otrzymujemy dodatkowy zmysł. Poza komunikatem dźwiękowym na ekranie wyświetla się oznaczenie koloru oraz kropki oznaczające zbliżające się pojazdy:

      Od lewej:
      Pierwszy screenshot pokazuje uspokojony system, tzn. jeżeli już dłuższą chwilę nie zbliżały się do nas samochody o istnieniu radaru wiemy jedynie na podstawie dodatkowej ikonki fal w prawym górnym rogu ekranu.
      Drugi informuje o wolno zbliżającym się pojeździe (dlatego kolor pomarańczowy).
      Trzeci informuje o szybko zbliżającym się pojeździe.
      Czwarty pokazuje ekran gdy samochody znikną i droga za nami jest wolna.
      Całość działa świetnie. Radar wykrywa praktycznie wszystkie pojazdy, do tej pory ani jeden nie zdołał mnie zaskoczyć. Warto zaznaczyć, że po wykryciu pojazdu lampka zaczyna świecić z większą mocą aby ostrzec kierowcę. Moc wydaje się dostateczna, by na pewno zostać zauważonym.
       
       
       
       
       
    • ZuO13
      Przez ZuO13
      Francuski rower szosowy motobecane super sprint w rozmiarze 58 w super stanie. 

      Świetnie zachowany, części w większości są oryginalne.
      Świeżo po serwisie, wyczyszczony i nasmarowany.

      Frameset: Motobecane Super Sprint 58


      Napęd: 
      Kaseta MF-TZ20 Shimano
      Blat oryginalny stalowy
      Łańcuch shimano 

      Kokpit:
      Mostek Motobecane
      Kierownica Motobecane
      Owijka skórzana biała

      Siodełko MBK skórzane białe
      Przerzutka/manetka Suntour

      Koła 28”:
      Opony Schwable

      zdjecia w pelnej rozdzielczosci:

      https://drive.google.com/drive/folders/138ACJs8NBt6BGavouGk318Xn8TxNq2zt?usp=sharing

      Możliwa wysyłka
      lub odbiór osobisty w Warszawie
      kontakt przez olx
      https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-motobecane-szosa-kolarzowka-vintage-retro-rama-58-ostre-CID767-IDAN3Oe.html

×