Skocz do zawartości

[10 000] all mountain


pifto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Szukam roweru typu full suspension do jazdy po lasach, szutrach i singlach, obecnie jeżdżę na hardtailowym  rowerze z zapędami do xc, szukam czegoś co pozwoli mi się zwyczajnie pobawić, raz na kiedyś wyjazd w góry, itp. 

Wzrost  175cm  waga 71kg

Liczę na propozycję w budżecie do 10k, nie mam nic przeciwko tańszym rowerom 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z pracy ma am500s. Będę na nim jeździł w przyszłym tygodniu prawdopodobnie.

Ja mam focusa vice, który jest poprzednikiem focusa jam na kole 27,5.

O bujaniu podczas pedałowania decyduje wartość anti-squat, która wynika z kinematyki zawieszenia.

Dla przykładu (http://linkagedesign.blogspot.com/2016/09/focus-vice-275-2017.html?m=1) u mnie jest to około 90% i nie ma zupełnie potrzeby używania blokady dampera (po za tym że jej w ogóle nie mam) tak długo jak nie próbuje się deptać na stojąco.

Gdybym zamierzał tym focusem się gdzieś śpieszyć po płaskim lesie to nie pogardziłbym możliwością stłumienia wolnej kompresji.

Niemniej, do śpieszenia się mam rower XC.

Na referencyjnej pętli 23km focus vice w porównaniu średnich prędkości z sztywniakiem XC wychodzi 19.8km/h vs 20.7km/h - ta sama trasa, podobna pogoda, ten sam jeździec, ten sam odczuwalny wysiłek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na geometrię, czy pasuje Ci długość, wysokość itp. 

Można wybrać się do fitera, który zasymuluje te rowery na przyrządzie i doradzi rozmiar.

Osprzęt możesz sobie porównać po prostu wg klasy i oczekiwań.

Warto poczytać o zastosowanych zawieszeniach i dopytać i ich parametry.

Poniżej wrzucam uproszczone źródło wiedzy: https://www.google.com/amp/s/magazynbike.pl/2019/04/16/wzajemne-oddzialywanie-kinematyka-zawieszenia/amp/

Dobrze też zwrócić uwagę na rzeczy mniej oczywiste, a wpływające na odbiór roweru. Z jakiego stopu aluminium jest kierownica? Jakiej jakości i średnicy są gripy. Czy siodełko ma szerokość dostosowaną do Twoich kości kulszowych? Czy hak przerzutki przypadkiem nie jest też wspornikiem osi koła? Jak są poprowadzone kable? Czy nie ma ryzyka obcierania o korbę lub absurdalnie małych promieni gięcia? Jak wygląda jakość spoin w ramie? Czy ścieg jest równy w całym przebiegu lub szlifowany? Jak uszczelnione są łożyska wahacza? Czy są dostępne w normalnych hurtowniach technicznych? Jaką jest szerokość wewnętrzna obręczy? Itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz listę interesujących propozycji:

https://www.1enduro.pl/rowery-enduro-trail-do-12000-zl-2020/

Na wiele z nich można dostać rabat, po którym zmieszczą się w budżecie.

Jeszcze jeden ciekawy model:

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-29-2

 

Zawieszenie Dartmoora usztywnia się przy hamowaniu:

https://www.1enduro.pl/test-dartmoor-blackbird-evo-29-2019/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...