Skocz do zawartości
LeszekCzarny

[do 20 000 zł] gravel

Rekomendowane odpowiedzi

LeszekCzarny

Hej, w związku z kryzysem wieku średniego wymyśliłem sobie rower. Aktualnie jestem małą kuleczką w trakcie zrzucania wagi (110 kg przy wzroście 177 cm) na tanim hopriderze z Decathlon (krótkie dystanse do 25 km), ale rozglądam się za rowerem, którym docelowo będę mógł urządzać miłe wycieczki poza miasto, a nie tylko pokonywać drogę do/z pracy.

Jestem rowerowym ignorantem, ale jednocześnie gadżeciarzem i kręcą mnie te wszystkie carbony, ultegry i inne ciekawe sformułowania ;)

Może coś takiego - Grail CF SLX 8.0 SL? 
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-cf-slx-8.0-sl/2203.html?dwvar_2203_pv_rahmengroesse=2XL&dwvar_2203_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Jest gadżeciarski, trafiłeś w punkt. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Czyli +10 do fame i próżności?

Nie dodałem, że wygląd jest absolutnie jednym z ważniejszych parametrów ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Jednym taki techniczny wygląd będzie się podobał a innym nie - rzecz gustu. Na pewno będziesz budził rozbawienie publiczności a to też cenne - dawać ludziom radość: )

Z wad: nie zamontujesz gadżeciarskich sakw i pozostaniesz kuleczką - jest stosunkowo lekki : )

Super koła i amortyzująca sztyca - będziesz jak w karocy : )

Raczej weź z dwoma zębatkami z przodu.

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1
1 godzinę temu, wkg napisał:

Z wad: nie zamontujesz gadżeciarskich sakw i pozostaniesz kuleczką - jest stosunkowo lekki : )

Na sakwy już i tak zabraknie ładowności. Z pełnym bidonem będzie na styk: "Dopuszczalna masa łączna rowerzysty, bagażu oraz roweru nie może przekraczać 120 kg. Ta maksymalna masa może w niektórych pzypadkach zostać jeszcze bardziej ograniczona przez zalecenia producentów komponentów."

Przy dwóch zębatkach z przodu zakres przełożeń będzie taki sam jak na tym SRAMie, tylko gęściej zestopniowane. To już wybór wedle uznania: http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=42&RZ=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34,50&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220

 

A podchodząc od drugiej strony, przy tym budżecie nie myślałeś o MTB z pełnym zawieszeniem? Bo takim gravelem jak wjedziesz w teren, to nie będzie ani wygodnie, ani zdrowo (dla roweru). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Jeżdżę (i będę) jeździł w zdecydowanej większości po utwardzonych nawierzchniach (asfalt, ścieżki rowerowe). Pod tym kątem MTB chyba nie jest dobrym rozwiązaniem?

Tak czy owak, wziąłem sobie słuszne uwagi do serca (niektóre) - może powinienem zacząć od czegoś mniej wypasionego :)

Co sądzicie o czymś takim na początek?

Cube Nuroad Race Fe: https://skiteam.pl/rowery-2019/10979-rower-cube-280300-nuroad-race-fe.html 
Cannondale Topstone Disc SE 105: https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2019-szosowe/gravel/topstone/topstone-disc-se-105 
Trek Checkpoint ALR5: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-na-szuter/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-5/p/24385/?colorCode=grey 

Edytowane przez LeszekCzarny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Treka odpuśc bo to raczej szoska niż gravel - zobacz korbę.

Canondale całkiem OK jeżeli nie potrzebujesz mocowań bagażnika na widelcu,

Cube - no niby OK ale ciężki, w tej samej cenie masz Jari 1.1 2kg lżejszy: https://rower.com.pl/fuji-jari-1-1-1765289

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Biorąc pod uwagę, że Cube ma w zestawie oświetlenie, błotniki, bagażnik i dzwonek a Fuji jest goły, plus to, że absolutnie nie ma żadnego standardu podawania wagi rowerów przez producentów, to te liczby i tak traktowałbym z dużym przymrużeniem oka. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Eeeetam - bagażnik + błotniki i dzwonek to 1 kg - i tak ciężko. 

Ale słusznie, że wspomniałeś - pewnie ma prądnicę w przedniej piaście co go skreśla na starcie ; (

Stąd ja bym celował w Cannondale albo Fuji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

To rower dla homofobów :D

A serio: no co Ty - przecież oni z tym wystartowali, chcesz kupować niesprawdzony produkt Krossa ? :D :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Na razie to im więcej czytam, tym mniej wiem, co powinienem kupić :)
Jak już się do czegoś przekonuję, to zaraz wychodzą jakieś "plastelinowe" korby i inne kwiatki :(

I tu wracam do Canyona - ale może na początek coś w miarę podstawowego, żeby nie było żal, jak się rozpadnie za 2 lata :) (co do sumarycznej wagi to nie mam jakichś specjalnych obaw - tracę ca. 5 kg na miesiąc)

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-al-7.0/2196.html?dwvar_2196_pv_rahmenfarbe=SR%2FBK&dwvar_2196_pv_rahmengroesse=2XL 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Etam : )

Wiesz, że chcesz gravela - komfortowy rower ze sztywnym widelcem na niekoniecznie utwardzone drogi.

Teraz odpowiedz sobie na pytania:

 - czy będą potrzebne sakwy, planujesz dłuższe wyprawy,

 - czy będziesz jeździł w górach.

Sakwy determinują mocowania na widelcu i w tylnym trójkącie a góry najmniejszą zębatkę przedniej korby - ja bym nie brał większej niż 30.

Potem wybierz coś z producentów którzy produkują już gravele od pewnego czasu - ma być wygodnie i się podobać. 

A co z tymi korbami FSA ?

PS: Z tą wagą to nie chop - siup - na razie tracisz ze śledziony i wątroby - potem zacznie przyrastać masa mięśniowa ; )

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Od końca - dlatego staram się kontrolować z pomocą Fenixa 5, czy trenuję aerobowo, czy beztlenowo ;)
Tak czy owak, mam cały czas minimum 20 kg za dużo :)

Sakwy będą potrzebne, bo wożę się do pracy i z powrotem, a plecak nie jest najwygodniejszy :(
Góry - póki co, wątpię. Może jak już będę gotowy na Tour de France, ale wtedy kupię coś karbonowego i znacznie droższego (to pewnie kiedyś nastąpi, fajnie wyglądają rowerzyści w Alpach).
Długie wyprawy - na razie dla mnie długa wyprawa to 30 km. Ale kiedyś się pewnie odważę na dłuższe dystanse ;)

Ten Canyon ma sporo potencjalnych miejsc do montowania (z tego co widzę). 
A najważniejsze, że wizualnie podobają mi się najbardziej :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

To bierz Canyona - o ile uda Ci się przymierzyć. Ale pewnie się nie uda.

Podobanie się roweru to podstawa sukcesu. Sakwy z tyłu do pracy wystarczą aż nadto. Tyle, że jak Ci się spodoba to ani się obejrzysz jak zaczną wpadać setki : ) Zwiększysz kadencję i nagle znajdziesz się pod Łomżą : )

Nie pisałem o Alpach ale i Mazury Garbate czy Suwalszczyzna potrafią dać w kość. Nie mówiąc o naszych górach. 34/34 to może być twardo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Na razie to w kość potrafi mi dać podjazd w Lasku Bielańskim w Warszawie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Jeszcze kilka w okolicach Warszawy mógłbym dopisać do listy - szczególnie w okolicach Góry Kalwarii :D Także młynka 30 to bym się nie pozbywał a z tyłu chciałbym mieć 34 szczególnie w napędzie 11x. Korba szosowa - nawet kompakt 50-34 to dla wytopionych kolesi : )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • RafalxM
      Przez RafalxM
      Pierwsze próby w wersji SS 44/18 z konieczności. RL520 dobrze współpracują z BB7 , ale trzeba wykombinować montaż manetek....lub zostawić SS na zblokowanych śrubami przerzutkach .
    • MajoG
      Przez MajoG
      Witam, na sprzedaż lecą części z demontażu z nowego roweru. Wszystkie części są nowe bez przebiegu:   - Korba FSA Omega, 48/32T, ramię 172.5mm - 200zł - Przerzutka tylna 10s, Tiagra RD-4700, długi wózek - 80zł - Przerzutka przednia 10s, Tiagra FD-4700 - 50zł - Klamkomanetki Tiagra 2x10, ST-4700 + hamulce Giant Conduct (centralka + zaciski) - 650zł - Łańcuch 10s KMC X10 - 30zł   Link do fotek: https://1drv.ms/u/s!AvPgj1TlP7FQgeAv7U0Y8GmE6ylwJg?e=J3t8GF  
    • Prz
      Przez Prz
      Na sprzedaż tytanowy rower przełajowy/gravel On-One Pickenflick z 2018 roku. Rozmiar L (ETT 570 mm), napęd SRAM Apex 1x11 i hamulce tarczowe TRP Hy/Rd (hydrauliczne aktywowane linką). Rama tytanowa, widelec karbonowy. Stan bardzo dobry, technicznie 100% sprawny, po serwisie. Przebieg roweru 5900 km, łańcucha ok. 2000 km. Na widelcu niewielkie otarcia od zwykłego użytkowania. Rower bardzo uniwersalny, przyjmuje opony do 42 mm z kołami 700c lub do 50 mm z kołami 650b, prawdziwa maszyna do wszystkiego, bardzo komfortowy, a jednocześnie zrywny.

      Do roweru mam dwa komplety kół na piastach DT350 z taśmą tubeless (koła 650b i przednie 700c zalane mlekiem). Cena obejmuje rower z jednym wybranym kompletem kół, za dopłatą 700 zł dokładam drugi komplet.

      Do roweru w zestawie również dwuczęściowy framebag Triglav – rower idealnie sprawdza się w bikepackingu po szosach i szutrach.

      Możliwa wysyłka kurierem, cena 4499 zł do lekkiej negocjacji. Możliwy odbiór osobisty w Trójmieście. Więcej informacji na priv.

      Specyfikacja:
      Rama: On-One Pickenflick 3Al/2.5V Titanium
      Widelec: On-One full carbon
      Korba: SRAM S350 38T
      Przerzutka tylna: Sram Apex 1
      Kaseta: SRAM PG1130
      Łańcuch: Shimano HG701
      Hamulce: TRP Hy/Rd
      Tarcze: Shimano RT64 Centerlock
      Klamkomanetki: SRAM Apex 1
      Obręcze: DT Swiss R470db 28h (700c) / DT Swiss R500db 28h (650b)
      Piasty: DT Swiss 350 straightpull
      Mostek: Selcof 100 mm
      Opony: Mitas X-Swamp 700x33c / Panaracer Gravelking SK 650x48b
      Kierownica: Selcof Sterrato 420 mm, flare 10 stopni
      Owijka: Fizik Performance Tacky z wkładkami żelowymi
      Stery: Selcof zintegrowane
      Siodełko: Merida Comp SL
      Sztyca: Pro Koryak 31,6 mm
      Pedały: brak (oferta nie obejmuje pedałów widocznych na zdjęciu)
       
      Zdjęcia dostępne w ogłoszeniu na OLX: https://www.olx.pl/oferta/rower-przelajowy-gravel-on-one-pickenflick-tytan-CID767-IDDoBbT.html
    • michalo
      Przez michalo
      Zdjęcia: https://www.olx.pl/oferta/rose-pro-dx-cross-gravel-mavic-avid-fizik-105-11s-5800-carbon-CID767-IDD6pAb.html

      Na sprzedaż rower typu gravel Rose Pro DX Cross. Rozmiar 56. Stan bardzo dobry, po przeglądzie - klocki hamulcowe mają jakieś 200km, nowa owijka, opony 95% bieżnika. Jedyny mankament wizualny to niewielkie wgniecenie (widoczne pod światło) na górnej rurze powstałe przy transporcie.

      Rama rozmiar 56 alu 7005/T6
      Widelec tapered carbon oś 15mm
      Napęd Shimano 105 5800 11s
      Koła Mavic Crossride
      Opony Continental Double Fighter
      Hamulce Avid BB7
      Siodło Fizik
      Sztyca Rose Carbon
      Kierownica Ritchey
      Mostek Syntace chyba 80mm
      Pedały Dartmoor Candy

      Gratis dokładam drugi mostek FSA SL-K Carbon 120mm, uchwyt na telefon GUB G-85 i koszyk na bidon.

      Preferuję odbiór osobisty w Warszawie.

      W odpowiedzi na liczne pytania: mam 178cm wzrostu i konfiguracja widoczna na zdjęciu jest dla mnie dobra. Myślę, że jest to rower dla osób o wzroście od 175 do 185 cm.
    • MarcinMik
      Przez MarcinMik
      Mam pytanie do zorientowanych. Od lat jeżdżę na góralu, ale teraz chciałbym spróbować szosówki. Od czego zacząć? Słyszałem, że najlepiej od przełajówki, a potem stopniowo przejść na szosówkę. Jakie jest wasze zdanie?
      I co powiecie o tym rowerze https://www.najlepszyrower.pl/rower-marin-gestalt-rama-54-cm-28-srebrny-p-824.html? Podobno dobra firma? Warto?
×