Skocz do zawartości
LeszekCzarny

[do 20 000 zł] gravel

Rekomendowane odpowiedzi

LeszekCzarny

Hej, w związku z kryzysem wieku średniego wymyśliłem sobie rower. Aktualnie jestem małą kuleczką w trakcie zrzucania wagi (110 kg przy wzroście 177 cm) na tanim hopriderze z Decathlon (krótkie dystanse do 25 km), ale rozglądam się za rowerem, którym docelowo będę mógł urządzać miłe wycieczki poza miasto, a nie tylko pokonywać drogę do/z pracy.

Jestem rowerowym ignorantem, ale jednocześnie gadżeciarzem i kręcą mnie te wszystkie carbony, ultegry i inne ciekawe sformułowania ;)

Może coś takiego - Grail CF SLX 8.0 SL? 
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-cf-slx-8.0-sl/2203.html?dwvar_2203_pv_rahmengroesse=2XL&dwvar_2203_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Jest gadżeciarski, trafiłeś w punkt. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Czyli +10 do fame i próżności?

Nie dodałem, że wygląd jest absolutnie jednym z ważniejszych parametrów ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Jednym taki techniczny wygląd będzie się podobał a innym nie - rzecz gustu. Na pewno będziesz budził rozbawienie publiczności a to też cenne - dawać ludziom radość: )

Z wad: nie zamontujesz gadżeciarskich sakw i pozostaniesz kuleczką - jest stosunkowo lekki : )

Super koła i amortyzująca sztyca - będziesz jak w karocy : )

Raczej weź z dwoma zębatkami z przodu.

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1
1 godzinę temu, wkg napisał:

Z wad: nie zamontujesz gadżeciarskich sakw i pozostaniesz kuleczką - jest stosunkowo lekki : )

Na sakwy już i tak zabraknie ładowności. Z pełnym bidonem będzie na styk: "Dopuszczalna masa łączna rowerzysty, bagażu oraz roweru nie może przekraczać 120 kg. Ta maksymalna masa może w niektórych pzypadkach zostać jeszcze bardziej ograniczona przez zalecenia producentów komponentów."

Przy dwóch zębatkach z przodu zakres przełożeń będzie taki sam jak na tym SRAMie, tylko gęściej zestopniowane. To już wybór wedle uznania: http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=42&RZ=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34,50&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220

 

A podchodząc od drugiej strony, przy tym budżecie nie myślałeś o MTB z pełnym zawieszeniem? Bo takim gravelem jak wjedziesz w teren, to nie będzie ani wygodnie, ani zdrowo (dla roweru). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny
Napisano (edytowane)

Jeżdżę (i będę) jeździł w zdecydowanej większości po utwardzonych nawierzchniach (asfalt, ścieżki rowerowe). Pod tym kątem MTB chyba nie jest dobrym rozwiązaniem?

Tak czy owak, wziąłem sobie słuszne uwagi do serca (niektóre) - może powinienem zacząć od czegoś mniej wypasionego :)

Co sądzicie o czymś takim na początek?

Cube Nuroad Race Fe: https://skiteam.pl/rowery-2019/10979-rower-cube-280300-nuroad-race-fe.html 
Cannondale Topstone Disc SE 105: https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2019-szosowe/gravel/topstone/topstone-disc-se-105 
Trek Checkpoint ALR5: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-na-szuter/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-5/p/24385/?colorCode=grey 

Edytowane przez LeszekCzarny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Treka odpuśc bo to raczej szoska niż gravel - zobacz korbę.

Canondale całkiem OK jeżeli nie potrzebujesz mocowań bagażnika na widelcu,

Cube - no niby OK ale ciężki, w tej samej cenie masz Jari 1.1 2kg lżejszy: https://rower.com.pl/fuji-jari-1-1-1765289

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Biorąc pod uwagę, że Cube ma w zestawie oświetlenie, błotniki, bagażnik i dzwonek a Fuji jest goły, plus to, że absolutnie nie ma żadnego standardu podawania wagi rowerów przez producentów, to te liczby i tak traktowałbym z dużym przymrużeniem oka. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Eeeetam - bagażnik + błotniki i dzwonek to 1 kg - i tak ciężko. 

Ale słusznie, że wspomniałeś - pewnie ma prądnicę w przedniej piaście co go skreśla na starcie ; (

Stąd ja bym celował w Cannondale albo Fuji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

To rower dla homofobów :D

A serio: no co Ty - przecież oni z tym wystartowali, chcesz kupować niesprawdzony produkt Krossa ? :D :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Na razie to im więcej czytam, tym mniej wiem, co powinienem kupić :)
Jak już się do czegoś przekonuję, to zaraz wychodzą jakieś "plastelinowe" korby i inne kwiatki :(

I tu wracam do Canyona - ale może na początek coś w miarę podstawowego, żeby nie było żal, jak się rozpadnie za 2 lata :) (co do sumarycznej wagi to nie mam jakichś specjalnych obaw - tracę ca. 5 kg na miesiąc)

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-al-7.0/2196.html?dwvar_2196_pv_rahmenfarbe=SR%2FBK&dwvar_2196_pv_rahmengroesse=2XL 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Etam : )

Wiesz, że chcesz gravela - komfortowy rower ze sztywnym widelcem na niekoniecznie utwardzone drogi.

Teraz odpowiedz sobie na pytania:

 - czy będą potrzebne sakwy, planujesz dłuższe wyprawy,

 - czy będziesz jeździł w górach.

Sakwy determinują mocowania na widelcu i w tylnym trójkącie a góry najmniejszą zębatkę przedniej korby - ja bym nie brał większej niż 30.

Potem wybierz coś z producentów którzy produkują już gravele od pewnego czasu - ma być wygodnie i się podobać. 

A co z tymi korbami FSA ?

PS: Z tą wagą to nie chop - siup - na razie tracisz ze śledziony i wątroby - potem zacznie przyrastać masa mięśniowa ; )

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Od końca - dlatego staram się kontrolować z pomocą Fenixa 5, czy trenuję aerobowo, czy beztlenowo ;)
Tak czy owak, mam cały czas minimum 20 kg za dużo :)

Sakwy będą potrzebne, bo wożę się do pracy i z powrotem, a plecak nie jest najwygodniejszy :(
Góry - póki co, wątpię. Może jak już będę gotowy na Tour de France, ale wtedy kupię coś karbonowego i znacznie droższego (to pewnie kiedyś nastąpi, fajnie wyglądają rowerzyści w Alpach).
Długie wyprawy - na razie dla mnie długa wyprawa to 30 km. Ale kiedyś się pewnie odważę na dłuższe dystanse ;)

Ten Canyon ma sporo potencjalnych miejsc do montowania (z tego co widzę). 
A najważniejsze, że wizualnie podobają mi się najbardziej :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

To bierz Canyona - o ile uda Ci się przymierzyć. Ale pewnie się nie uda.

Podobanie się roweru to podstawa sukcesu. Sakwy z tyłu do pracy wystarczą aż nadto. Tyle, że jak Ci się spodoba to ani się obejrzysz jak zaczną wpadać setki : ) Zwiększysz kadencję i nagle znajdziesz się pod Łomżą : )

Nie pisałem o Alpach ale i Mazury Garbate czy Suwalszczyzna potrafią dać w kość. Nie mówiąc o naszych górach. 34/34 to może być twardo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Na razie to w kość potrafi mi dać podjazd w Lasku Bielańskim w Warszawie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Jeszcze kilka w okolicach Warszawy mógłbym dopisać do listy - szczególnie w okolicach Góry Kalwarii :D Także młynka 30 to bym się nie pozbywał a z tyłu chciałbym mieć 34 szczególnie w napędzie 11x. Korba szosowa - nawet kompakt 50-34 to dla wytopionych kolesi : )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • adamDi2
      Przez adamDi2
      Do sprzedania nowe dętki szosowe 28"
      SPECIALIZED
       
      Cena sklepowa 30 zł.
      u mnie po 15 zł.
       
      Przy większej ilości taniej ;-)
       
      Mam 50 sztuk ( pozostałości magazynowe)
      Dętki bardzo lekkie!
       



    • jahoo84
      Przez jahoo84
      https://www.olx.pl/oferta/shimano-grx-rd-rx400-gs-shadow-rd-tiagra-10-rzedow-CID767-IDBC36g.html
    • Jakub87
      Przez Jakub87
      W zeszłym sezonie zakupiłem dla siebie rower marki Specialized model Crux E5 w rozmiarze 56cm. Zrobiłem nim łącznie 220 km (dwieście dwadzieścia) (przez brak czasu). W tym sezonie jeździłem tylko raz. Wszystko fabryczne, w stanie idealnym. Rower to obejrzenia w Rzeszotarach k. Świątniki Górnych lub w Krakowie. Karbonowy widelec. Wszystko proste. Zakupiony: 28.08.2018 w ROW-MIX Kraków, Zakopiańska 72 (oficjalny dystrybutor Specialized)
      Numer ramy: WSBC601061648 L
      Oczywiście oryginalny dowód zakupu i karta gwarancyjna są i będą przekazane nabywcy.

      Sprzedaję zestaw:
      Rower
      Pedała VP-196 Alu
      koszyk na bidon
      licznik bezprzewodowy z opcją czujnika kadencji (zamontowany podczas zakupu w sklepie) M3 1 WL
      oświetlenie przód/tył ładowane przez USB - INFINI Super Lava 263P i INFINI Sword 461

      Dodaję gratis:
      Kask GIRO
      Cena: 4400 zł - do negocjacji
      Link do aukcji: https://www.olx.pl/oferta/specialized-crux-e5-56-przebieg-220km-sora-krakow-CID767-IDBfc4f.html

    • ekous
      Przez ekous
      Cześć!
      Chciałbym się dowiedzieć powołując się na Wasze doświadczenie, czy jest sens przerabiać 9-letniego crossa na gravela. Dysponuje Herculesem z 2010r na Alivio p/t, v-brake. W rowerze praktycznie nic nie zmieniałem, prócz nowego koła, które kiedyś mi pękło. Dojeżdżam nim codziennie do pracy i sporadycznie jakieś wycieczki w teren typu sztury, nic poważnego. 
      Zacząłem śmigać na szosie, wkręciłem się i z tego powodu szukam czegoś, co pozwoli mi na rekonesans dużo większej ilości tras + jakieś kilku dniowe wyjazdy w rodzaju Green Velo czy przejazdu wzdłuż wybrzeża.
      Powiedzmy, że jestem w stanie na ten cel przeznaczyć 2000PLN i jak pobieżnie szukałem to może być ciężko z wymianą wszystkich komponentów: kół, kiery, napędu (ten to absolutna podstawa, bo ledwo zipie) i nie wiem czy nie lepiej kupić coś za 2500/3000 już typowo gravelowego...
    • LeszekCzarny
      Przez LeszekCzarny
      Kandydat na pierwszy poważniejszy rower - do codziennych krótkich przejazdów (15-30 km) i okazjonalnych średnich dystansów (do 100 km). Teren mieszany, ale głównie dziurawe ścieżki w mieście.
      Jakie słabe punkty ma ten rower? Będę wdzięczny za komentarze.
      Przeszukałem chyba całą sieć  i nie znalazłem jakiegoś pogłębionego tekstu na jego temat. A cena jest dość zachęcająca (zakładając dodatkowo odliczenie VAT przy zakupie na firmę).
      https://rower.com.pl/fuji-jari-carbon-1-1-1765291  
×