Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Jag05

[Typ roweru] Który rower lepszy?

Rekomendowane odpowiedzi

Jag05

Cześć :), 

potrzebuję Waszej rady, który rower bardziej nadaję się na wyprawę do Norwegii gravel czy mtb? (Jazda zarówno po asfalcie, jak i bezdrożach).

Czy te rowery są warte swojej ceny?

Z góry dzięki za odpowiedź! 

https://www.konaworld.com/rove.cfm

lub

https://www.konaworld.com/lava_dome.cfm

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
el_gregorio

Generalnie jako rower wyprawowy ja bym stawiał na Rove, ale ważne są tu indywidualne preferencje i doświadczenia oraz co to znaczy bezdroża. Jeśli rzeczywiście "bezdroża" czyli brak jakiejkolwiek drogi czy jakaś wąska ścieżka piesza z kamieniami, skałami itp to gravel nie ma tam czego szukać.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Ta Kona ma mało mocowań na bidony, z przodu na widelcu nie wiem jak zamontować uchwyt na sakwy skoro tam jest tylko jeden otwór, widelec aluminiowy - słaba amortyzacja, dosyć twarde przełożenie jak z obciążeniem trafi się większa górka. Taki niewyprawowy wyprawowiec : )

Ten drugi to tak trochę ścieżkowato wygląda ... moim zdaniem w ogóle się nie nadaje na taką wyprawę z tym sprężynowym amortyzatorem. 

Po górskich szlakach pieszych nie będziesz raczej jeździł ... te bezdroża to chyba raczej szutrowe drogi.

Ja bym poszedł jeżeli budżetowo to pełna amortyzująca stal https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887https://rower.com.pl/fuji-jari-2-3-1764691

albo lepiej alu + karbonowy widelec https://goodbike.pl/pl/p/Rower-Fuji-Jari-1.5-2019/1791 sztywne osie, 4 mocowania na bidony a co tam wsadzisz to już inna sprawa

 

Z 15-20 % powinieneś urwać. Opony wchodzą chyba 45mm - prawie szerokość mtb ... i tak założysz 38, góra 42 :D

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Norwegia to kraj gorzysty,  to poważna jest wyprawa. Polecam dokładniej zgłębić temat roweru na takie wyjazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

@wkg jak to się stało, że nagle stałeś się specjalistą od graveli skoro nie dalej jak miesiąc temu przekonywałeś wszem i wobec że lepszy "góral" i basta, a takim "barankiem" to nie wiadomo gdzie i po co jeździć :D

A tu jeszcze za doradzanie się zabierasz. I widać że całą "wyprawowa mitologia" przeczytana :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Dla tamtego gościa który chciał kupić naraz dwa rowery do kręcenia wkoło Krakowa radziłem kupić najpierw jeden HT mtb. Kupił dwa a wtedy fakt - HT mtb niema sensu.

Tu jest rower na wyprawę i tu gravel. W temacie masz coś do napisania ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Ta, prawie uwierzyłem z naciskiem na prawie ;)

I od tamtego czasu wszędzie spuszczasz się nad Fuji, bo zobaczyłeś je w sklepie na Ursynowie i tyle znajomości tego tematu :)

I tym się właśnie różnimy, ja z gravela korzystam na co dzień, a Ty widziałeś go na wystawie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Mam funboya jak widzę, dobrze, czytaj dalej :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • PanDeny
      Przez PanDeny
      Witam
       
       
      Sprzedam rower Kross level r8 z 2015 roku. Rower w stanie dobrym+, kilka rysek na ramię, ale to normalne w rowerze mtb. Napęd deore M6000 w zasadzie jak nowy nie przejechałem na nim nawet 400km. 
       
       
      W zeszłym roku wymieniona:
       korba deore m6000 28/38, 
      kaseta 11/42, 
      łańcuch, 
      manetki Deore m6000, 
      tylna przerzutka deore m6000 sgs, 
      linki, 
      pancerze,
      siodełko na Giant Contact Forward. 
      Wymieniłem też tylną obręcz na Mavic 427
      Nowy wkład suportu Kross BB-SR1
       
      Rower jest na oponach continental x king 2.2 ich stan oceniam na bdb+
      Amortyzator nie cieknie, działa poprawnie tak jak powinien. 
      W zestawie daje pedały SPD Shimano PD-M520.
      Rozmiar ramy 19. Ja mam 182cm i jeździ się całkiem nieźle.
       
      Pisać dzwonić pod nr 667820367., na pewno odpowiem szybciej niż przez wiadomość allegro
       
      Link do aukcji i zdjęć https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-kross-level-r8-nowy-naped-8212556441
       
      Cena jaka mnie interesuje to 2900 zł oczywiście do negocjacji 

    • LeszekCzarny
      Przez LeszekCzarny
      Hej, w związku z kryzysem wieku średniego wymyśliłem sobie rower. Aktualnie jestem małą kuleczką w trakcie zrzucania wagi (110 kg przy wzroście 177 cm) na tanim hopriderze z Decathlon (krótkie dystanse do 25 km), ale rozglądam się za rowerem, którym docelowo będę mógł urządzać miłe wycieczki poza miasto, a nie tylko pokonywać drogę do/z pracy.
      Jestem rowerowym ignorantem, ale jednocześnie gadżeciarzem i kręcą mnie te wszystkie carbony, ultegry i inne ciekawe sformułowania
      Może coś takiego - Grail CF SLX 8.0 SL? 
      https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-cf-slx-8.0-sl/2203.html?dwvar_2203_pv_rahmengroesse=2XL&dwvar_2203_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK 
    • Opera
      Przez Opera
      Cena 5399 PLN
      (istnieje możliwość sprzedaży ratalnej 0% za pośrednictwem allegro)
      Do sprzedaży rower Kross Esker 6.0 rozmiar ramy M.
      Szczegółowe dane dotyczące tego roweru na stronie producenta:
      https://www.kross.pl/pl/2019/gravel/esker-6-0/
      W skrócie topowy gravel firmy Kross na najnowszej 105 Shimano z karbonowym widelcem i sztywnymi osiami. Rozmiar ramy bardzo poszukiwany, podobno na rynku polskim pojawiło się tylko kilka M.
      Rower jest fabrycznie nowy, odebrany 2 dni temu 07.06.2019, złożony i wyregulowany przez profesjonalny serwis rowerowy - sprzęt gotowy do jazdy. Jeszcze nie był jeżdżony, czeka na właściciela na stojaku.
      Oczywiście dostępna jest karta gwarancyjna, paragon, instrukcja obsługi, wszystkie papiery. Gwarancja od producenta na części wynosi 2 lata oraz 5 lat na ramę - licząc od 07.06.2019. Przegląd gwarancyjny za 30-60 dni oraz drugi za 12-13 miesięcy można dokonać w całej Polsce w każdym autoryzowanym przez Krossa serwisie.
      W zestawie z rowerem są plastiki do blokowania hamulców tarczowych przy ściąganiu kół, oraz silikonowe naklejki (prawdopodobnie do naklejenia na ramę aby linki nie obcierały ramy).
      Odbiór najlepiej osobisty w Rybniku dzielnica Kamień.
      Teoretycznie mogę go wysłać ale wydaje mi się że problematyczne może być jak go zabezpieczyć aby nie uszkodzić.

      Zainteresowanych zapraszam na PW.

    • hulk14
      Przez hulk14
      Mam cube nuroad exc, kupiony w październiku. W kwietniu musiałem centrować koła, i teraz muszę ponownie. To jakaś paranoja, nie jeżdżę nim po trudnym terenie, nie wjeżdżam na pełnej prędkości na krawężniki. W poprzednim budżetowym crossie musiałem koła centrować raz przez 5 lat, w staryyyyyyym góralu bez amorów, którym jako dzieciak szalałem po lasach i krawężnikach nie musiałem centrować ani razu. Czy to się nadaje na rękojmię?
      Jeżeli nie, to jakie obręcze polecacie? Mam do ok 1000 zł na wszystko (tj. koła, szprychy i robociznę - chyba wszystko?). Sytuację utrudnia fakt, że na przedzie mam piastę z prądnicą. Docelowa szerokość opon 30-40 mm
      Wytrzymałość obręczy ważniejsza jest dla mnie niż waga.
       
    • Tommi79
      Przez Tommi79
      Witajcie, jako kolarz w fazie rozwoju  chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Od roku użytkuję decathlonowską szosę Triban 500, wiele się nauczyłem, trochę części już wymieniłem, ostatnio trochę pod kątem przerobienia w pseudo-gravela (opony 32c - dają radę w lesie). Ogólnie nie chcę sprzedawać tego roweru bo geometria nastawiona bardziej na komfort mi odpowiada.
      Teraz przymierzam się do największej operacji, czyli wymiany całego napędu, bo ten Microshift 3x8 jest bez szału. Celuję w Tiagrę, przy czym zastanawiam się nad dodaniem pozagrupowej korby o lżejszym przełożeniu, 48/34 np. FC-R460. Podobne rozwiązanie widziałem ostatnio np. w Giant Anyroad 2 (tyle że korba FSA - ale te są chyba b drogie?). Pytanie do Was: czy takie rozwiązanie ma sens czy lepiej zostać przy standardowej korbie z Tiagry (50/39)? Jeżdżę sporo po mieście (muszę ciągle wachlować przełożeniami), czasem po leśnych/polnych drogach, nie biorę udziału w żadnych wyścigach.
×