Skocz do zawartości
Jag05

[Typ roweru] Który rower lepszy?

Rekomendowane odpowiedzi

el_gregorio

Generalnie jako rower wyprawowy ja bym stawiał na Rove, ale ważne są tu indywidualne preferencje i doświadczenia oraz co to znaczy bezdroża. Jeśli rzeczywiście "bezdroża" czyli brak jakiejkolwiek drogi czy jakaś wąska ścieżka piesza z kamieniami, skałami itp to gravel nie ma tam czego szukać.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Ta Kona ma mało mocowań na bidony, z przodu na widelcu nie wiem jak zamontować uchwyt na sakwy skoro tam jest tylko jeden otwór, widelec aluminiowy - słaba amortyzacja, dosyć twarde przełożenie jak z obciążeniem trafi się większa górka. Taki niewyprawowy wyprawowiec : )

Ten drugi to tak trochę ścieżkowato wygląda ... moim zdaniem w ogóle się nie nadaje na taką wyprawę z tym sprężynowym amortyzatorem. 

Po górskich szlakach pieszych nie będziesz raczej jeździł ... te bezdroża to chyba raczej szutrowe drogi.

Ja bym poszedł jeżeli budżetowo to pełna amortyzująca stal https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887https://rower.com.pl/fuji-jari-2-3-1764691

albo lepiej alu + karbonowy widelec https://goodbike.pl/pl/p/Rower-Fuji-Jari-1.5-2019/1791 sztywne osie, 4 mocowania na bidony a co tam wsadzisz to już inna sprawa

 

Z 15-20 % powinieneś urwać. Opony wchodzą chyba 45mm - prawie szerokość mtb ... i tak założysz 38, góra 42 :D

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Norwegia to kraj gorzysty,  to poważna jest wyprawa. Polecam dokładniej zgłębić temat roweru na takie wyjazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

@wkg jak to się stało, że nagle stałeś się specjalistą od graveli skoro nie dalej jak miesiąc temu przekonywałeś wszem i wobec że lepszy "góral" i basta, a takim "barankiem" to nie wiadomo gdzie i po co jeździć :D

A tu jeszcze za doradzanie się zabierasz. I widać że całą "wyprawowa mitologia" przeczytana :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Dla tamtego gościa który chciał kupić naraz dwa rowery do kręcenia wkoło Krakowa radziłem kupić najpierw jeden HT mtb. Kupił dwa a wtedy fakt - HT mtb niema sensu.

Tu jest rower na wyprawę i tu gravel. W temacie masz coś do napisania ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Ta, prawie uwierzyłem z naciskiem na prawie ;)

I od tamtego czasu wszędzie spuszczasz się nad Fuji, bo zobaczyłeś je w sklepie na Ursynowie i tyle znajomości tego tematu :)

I tym się właśnie różnimy, ja z gravela korzystam na co dzień, a Ty widziałeś go na wystawie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Mam funboya jak widzę, dobrze, czytaj dalej :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • freakypixels
      Przez freakypixels
      Czesc,
      Od zeszlego roku posiadam rower szosowy Rondo HVRT AL. Jest to szosowka o profilu "Road+", która pozwala na zamontowanie kol 650B i przerobienie roweru na dosc agresywny gravel, na grubszych balonach.
      Chcialbym skonfigurować sobie taki drugi zestaw kol (z kaseta, tarczami, and all) i porównać go z moim drugim rowerem (Octane One Gridd), zobaczyć na którym lepiej mi sie jeździ. Niestety nie wystarcza mi wiedzy żeby samemu skompletować takie kola (wraz z odpowiednimi piastami i cala reszta). Zalezy mi tylko na tym, zeby standardem kola nie odbiegaly od fabrycznych kol 700C, ktore mam obecnie zamontowane, i na rozsadnej cenie ;).
      Pomozecie?
       
    • ian_torpeda
      Przez ian_torpeda
      Hej, piszę tutaj z zapytaniem o wybór roweru, jest ciężko z dostępnością rowerów, więc jestem zmuszony zamówić przez internet. 
      Problem jest z moim wzrostem 196cm/87 (o ile dobrze zmierzyłem przekrok), przez co jestem prawie ponad każdą "tabelką" producentów. 
      z własnego reaserchu znalazłem: 
      https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-accent-falcon-grey-black-2020-xl-9040396339
      https://www.dobrerowery.pl/kross-vento-3-0-m-28-xl-grf-nie-bia-m
      https://allegro.pl/oferta/rower-kross-esker-2-0-xl-gravel-gliwice-8789891657
      https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc500-id_8502354.html    (albo rc520 jeśli rzeczywiście warto dopłacić)
      Nie wiem na ile podane rowery są dobre, ale jestem otwarty na propozycje, oraz chciałbym poznać opinie użytkowników rowerów szosowych/gravelowych z podobnymi wymiarami do mnie. 
      z góry dziękuje za pomoc. 
       
    • sqrll
      Przez sqrll
      Witam,
      Chciałem się zapytać co sądzicie o rowerze GT Avalanche Comp 2020 29"? Rower generalnie służyłby do "lekkiego downhillu" - zjazdu z górki, dropy do 1,5 m w dół. Jeśli nie to co innego w kwocie do ok. 3000zł?
    • holdegron
      Przez holdegron
      Witajcie.
      Oto mini recenzja Kross’a Esker 6.0 2020.
      Rower ten stał się ostatnio popularny, na fali wzrastającego zainteresowania grawelami.
      Mnie też nosiło od jakiegoś czasu na grawela, w końcu po rozpoznaniu rynku nabyłem Eskera 6.0 2020. Choć początkowo zupełnie nie brałem Kross’a pod uwagę, to jednak analiza stosunku wartości do ceny przekonała mnie do zakupu.
      Co dostajemy za sześć tysi ?
      Ano dość zgrabny rower, złożony bez nadmiernych oszczędności.
      Specyfikacja jest w Internetach – GRX – trochę pomieszany, ale kompletny. Karbonowy (cały) widelec, sztywne osie przód i tył. Hydrauliczne hampelki.
      Waga nie jest rewelacyjna, ok. 11 kG.
      Rama, malowana na skromny grafitowy, satynowy kolor ma ciekawie rozwiązany tylny widelec. Jest on mocno niesymetryczny, w celu zapobieżenia obijania łańcuchem.  Choć właściwie zjawisko to nie występuje, z racji hamulca w przerzutce tylnej. Spawy głównego trójkąta są szlifowane na gładko. Linki są schowane w ramie, co daje czystą formę całości. Główka taperowana, bardzo prosta w formie. Widelec jest mocno „oversize”, wejdą bardzo grube opony.
      Jak już o oponach – fabryczne WTB są, niestety, drutowe, choć takowe nie występują w katalogu WTB. Widać robione na zamówienie… Cięższe od zwijanych o 25 g = 490 g. Wepchano do nich dętki Schwalbe, uniwersalne potwory ważące 210 g. Całość ogumienia, jak dla mnie, nie pracuje zbyt dobrze. Opory są spore, a na szutrze opony okrutnie ciskają kamykami w ramę. Szybko zmieniłem na Vittoria Voyager Hyper – różnica w toczeniu i komforcie jest spora.
      Poza tą przykrą niespodzianką, Esker nie daje powodów do narzekań. W rozmiarze M, dla mojego wzrostu 176 cm, rower ma idealną wielkość. Pozycja jest raczej komfortowa, bez nadmiernego wyciągnięcia. Klamkomanetki GRX są ergonomiczne, i dają pewny chwyt. Jakość zmiany biegów jest absolutnie bez zastrzeżeń. Hamulce, po krótkim dotarciu, mają wystarczającą moc, aby hamować swobodnie w górnym chwycie, trzymając ręce na łapach. W dolnym chwycie to już kilery. Wydaje mi się, że hamulcom pomagają sztywne ośki. Generalnie czuje się też, że sterowanie rowerem jest „dokładne”. Reakcja roweru jest dość szybka, jest zwinny, ale nie nerwowy, jak szosówka. Przy większych prędkościach nabiera stabilności, i trudno wytrącić go z równowagi. Zamontowane przełożenia – 46/30, moim zdanie są optymalne. Co prawda nie pojedzie się tak szybko, jak na rasowej szosie, natomiast dla mnie zakres jest użyteczny i na drodze, i w lesie. Tu uwaga o sztywności – na szutrach, w lesie, będzie trochę trzęsło. Rama jest sztywna, wideł też – tłumi wibracje, ale nie dziury w drodze. Tu pole do popisu mają opony. Siodła WTB nie skomentuję, bo od początku jeżdżę na swoim starym Fabricu.
      Generalnie, po przejechaniu jakiś pięcuset km jestem bardzo zadowolony z Eskera. Moim zdaniem, jest warty swojej ceny, bo dostajemy rower kompletny, w którym na starcie nie trzeba nic zmieniać, a ma potencjał do ulepszeń w późniejszym czasie.
      Zapraszam do dyskusji.
      Rob
    • PatrykDIRT
      Przez PatrykDIRT
      Witajcie drodzy Forumowicze :),
      Mam 17 lat, ważę około 70kg, wzrost 181cm. Chciałbym zapytać o to jaki rower do dirtu/streetu warto kupić. Dotychczas jeździłem na rowerze B'twin rockrider 340, postanowiłem, że chcę zacząć jeździć w dyscyplinie dirt/street (pod warunkiem, że po 3 latach namawiania rodziców się wreszcie uda :D)... W każdym razie, na rower mam około 2500zł. Dałbym radę złożyć samodzielnie, przygotowałem już listę części(dość długo "siedzę" w temacie z uwagi na to, że jak już mówiłem od 3 lat próbuję namówić rodziców na rower... Wiem doskonale, że wymaga ona kilku poprawek, cóż, budżet nie pozwala na szaleństwa...), która przedstawia się następująco:
      -Rama - Dartmoor Two6Player 2020 (około 850zł),
      -Amortyzator RST Dirt T (około 400zł),
      -Stery Neco H-373 tapered (około 60zł),
      -kierownica - Brand X (około 109zł),
      -mostek Dartmoor FURY V.3 (około 120zł),
      - sztyca Crussis (30zł),
      -siodełko Vader (30zł),
      -Korba+z+s - Sr Suntour Zeron (280zł),
      -Pedały Dartmoor stream (60zł),
      -Łańcuch KMC (30-50?),
      -Tarcza hamulca - Shimano 160mm SM-RT56 (30zł),
      -Hamulec - Shimano (120zł)
      - Dartmoor Raider V2 (160zł za 2 sztuki),
      -Szprychy;nyple - Sapim,
      - Opony - Schwalbe Table Top (160 za 2),
      - Novatec 751SB QR (80zł),
      - Octane One Single Speed Pro (?),
      - Opaska na obręcze (4zł),
      - Adapter hamulca PM - IS - R160 (25zł),
      -Gripy - Odi longneck (60zł).
      Łącznie: około 3000zł
      Teraz pojawia się pytanie: Czy nie lepiej w tej cenie kupić gotowca na przykład ze stajni NS bikes (np. Movement/Metropolis 3) czy Dartmoor (np. model Intro)? Ewentualnie pozmieniać jakieś części na używane (np. ramę, amortyzator czy kierownicy)? Proszę o pomoc. Pomimo ograniczonego budżetu chciałbym jak najlepiej zacząć przygodę z tym sportem. Dodam jeszcze, że nie ma zbyt wielu miejsc do jazdy w mojej okolicy, ale są ławki, asfalt i wiele chęci . Pozdrawiam Was serdecznie, bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, mam nadzieję, że mi pomożecie.
       
×