Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent

Rekomendowane odpowiedzi

Exon15
Napisano (edytowane)

Cześć, planuje do mojego roweru włożyć napęd 1x10, i zastanawiam się, jaką zębatke z przodu dać, i jaką kasetę z tyłu, myślałem nad 34t z przodu i 11-36 z tyłu, co sądzicie? Może jednak z tyłu 11-25?

Wiem, że napęd zależy od stylu jazdy, wiec tak: 70% ulica, jakieś whellie, stoppie, manual, a 30% jakieś dropy, hopy lekkie, jakieś schody też często jeżdżę.

Edytowane przez Exon15

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

A na co Ci do takiego napędu kaseta szosowa? 

Musisz nieco pojeździć żeby wiedzieć jakich przełożeń potrzebujesz. Głównie do wheelie.

Jak nie będziesz jeździł po jakiś wielkich górkach to można rozważyć nawet zębatkę 36T (o ile wejdzie do ramy, czasem jest z tym problem) plus kaseta 11-36. Masz przełożenie 1:1 do podjeżdżania, a i jest czym dokręcić na asfalcie. 

Ale jak dobrze pamiętam to wheelie jeździło mi się dobrze na zębatce 22T z kasetą 11-32 - także w przypadku kasety 11-36 pasowałoby dać zębatkę 32T z przodu, żebyś miał bardziej miękkie przełożenia. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Exon15
Napisano (edytowane)

@MikeSkywalker A jaką inną kasetę byś polecał do roweru? Szczerze to długo nad nią nie myślałem, może kupie zębatkę 34t? Skoro pisesz, że 32t oraz 36t mogą być dobre

  • Powód edycji 
Edytowane przez Exon15

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Ja bym postawił na "największą zwykłą" czyli 11-36. A do tego dobrał przednią zębatkę, ale tutaj naprawdę ciężko polecić jedyną słuszną - to zależy od Ciebie i przełożeń jakie będziesz potrzebował. Moja rada - kupić na Aliexpress zębatkę NW (idzie dostać <25zł za sztukę) 34, 36T, porównasz i zobaczysz. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7

Jak musisz kupić cały zestaw wraz z przerzutką, to wziąłbym od razu 11-42 do jazdy rowerem MTB wraz z przerzutką Deore M6000-GS, a w wypadku jak masz przerzutkę to dopasowałbym coś pod nią.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Exon15

@Chleje24na7 Raczej planowałem kupić shimano zee fr 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7

Aha, czyli coś do skakania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Marsael
      Przez Marsael
      Cześć Wam. 
      Szukam dla SIEBIE (185cm/85kg) roweru, który miałby służyć do:
      - trasy asfaltowe~200km; sporadycznie trasy ubite leśne, polne (wypady nad jezioro w sezonie, miejsca widokowe) 
      Dla KOBIETY (170cm/55kg) 
      - do miasta~5/10km; rzadziej trasy leśne, ubite polne. 
      Jestem rozdarty między szosowym dla siebie (ze względu na długości tras), trekkingowym (miejsce na torbę, kosz, na długie trasy czy wypady chyba w porządku). A dla kobiety raczej brałbym miejski jakiś, ale chciałbym, żeby jednak pupa nie bolała po leśnych korzeniach i dziurach). 
      Budżet na szosowy/trekkingowy oscyluje w granicach 2000zł, dla dziewczyny myślę, że w granicach 1000zł. (różnice proszę do +/- 300zł) 
      Chciałbym Was prosić o jakieś sprawdzone pewniaki, które się odpłacą i przetrwają chociażby dwa lata w miarę normalnego użytkowania, a nie katowania dzień w dzień. Dziękuję z góry za pomoc.
      Pozdrawiam.
    • Tommi79
      Przez Tommi79
      Witajcie, jako kolarz w fazie rozwoju  chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Od roku użytkuję decathlonowską szosę Triban 500, wiele się nauczyłem, trochę części już wymieniłem, ostatnio trochę pod kątem przerobienia w pseudo-gravela (opony 32c - dają radę w lesie). Ogólnie nie chcę sprzedawać tego roweru bo geometria nastawiona bardziej na komfort mi odpowiada.
      Teraz przymierzam się do największej operacji, czyli wymiany całego napędu, bo ten Microshift 3x8 jest bez szału. Celuję w Tiagrę, przy czym zastanawiam się nad dodaniem pozagrupowej korby o lżejszym przełożeniu, 48/34 np. FC-R460. Podobne rozwiązanie widziałem ostatnio np. w Giant Anyroad 2 (tyle że korba FSA - ale te są chyba b drogie?). Pytanie do Was: czy takie rozwiązanie ma sens czy lepiej zostać przy standardowej korbie z Tiagry (50/39)? Jeżdżę sporo po mieście (muszę ciągle wachlować przełożeniami), czasem po leśnych/polnych drogach, nie biorę udziału w żadnych wyścigach.
    • polphastg
      Przez polphastg
      Cześć,
      Czy podpowie ktoś co tak może trzeszczeć? (Filmik wklejam poniżej).Rower świeżo po serwisie (regulacja przerzutki,wymiana linki i pancerza przerzutki oraz wymiana klocków hamulcowych).
      Dodam także,że dźwięk taki był podobny jakieś pół roku wcześniej również po serwisie rowerowym,potem ustało.
      Sztyce odrzucam,ponieważ na stojąco również trzeszczy do tego jeszcze mocniej kiedy "mocniej przycisne".
      https://youtu.be/cIKVOblxvwY
    • sCzun
      Przez sCzun
      Cześć mam pytanie. Mianowicie czy da się zwykłą korbę (zwykłą korbę) z trzema blatami, przerobić na jeden? 
×