markub Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Cześć przymierzam się do zakupu MTB 29" w przedziale cenowym 2500 - 3300zł mam 190cm wzrostu i 85kg wagi. jeździłem już kilkoma i wybór idzie w kierunku: 1. Merida BIG NINE 300 za 2850zł http://www.rowerymerida.pl/produkt1232/bignine-300-rower-merida.html 2. Kellys GATE 30 29" za 3300zł https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c0000000000527/gate-30-p0000000048475 w prowadzeniu są bardzo zblizone, więc może doradzicie odnośnie osprzętu i czy warto dopłacić 450zł do Kellysa? będzie jeżdżone w mieście, parkach, lasach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Myślę ze na pewno się opłaca, chociaż by z powodu amortyzatora, ale dla pewności poczekaj na więcej opinii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Warto dopłacić , dostajesz zdecydowanie lepiej pracujący amor , obie sztywne osie , korbę ze zintegrowaną osią i napęd 2x10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KurczakNorris Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Z tych dwóch zdecydowanie Kellys. Dopłata niewielka a dostajesz dużo, przede wszystkim obie sztywne osie i dobry, trwały amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markub Napisano 18 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2017 Dziekuję za opinie. Jeszcze mam pytanie jak z trwałością ram MTB Kellys? Wiem że teraz można przedłużyć za darmo gfwarncję na ramę do 5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 18 Września 2017 Udostępnij Napisano 18 Września 2017 Też głos na Gate 30. Bierzesz L ? Ta gwarancja 5 lat zdaje się jest warunkowana przeglądami w jakiś autoryzowanych ptach ? Ja nie brałem tej gwarancji - moja waga podobna, było więcej. Nie słyszałem narzekań na te ramy. Gwarancja jak w większości rowerów problematyczna, zwala na użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem i tyle. Jeden problem, skopiuje sam siebie: - Ma jakieś piasty wydumki - sztywne osie ale łożyska kulkowe. To samo w sobie nic złego, zamiast wymieniać łożyska wymieniasz smar w piastach ale ktoś tu skarżył się na krzywą oś czy luzy na bębenku ... trzebaby zwrócić na to uwagę. Tak czy inaczej przy kupnie trzeba zobaczyć czy wszystko OK. Gdyby tak jeszcze Reckon Gold a nie Silver, ale to dopiero w Gate 90 za jakiś tysiąc więcej. Za to w pakiecie koła DT Swiss 1900 - też ciężkie, piasty z zapadkami a nie ze sprzęgiełkiem ale zawsze DT Swiss. Może za dopłatą sprzedawca wymieniłby koła ? I koła i amor chyba by wypadły drożej niż Gate 90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 18 Września 2017 Udostępnij Napisano 18 Września 2017 - Ma jakieś piasty wydumki - sztywne osie ale łożyska kulkowe To NOVATEC robi takie piasty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 18 Września 2017 Udostępnij Napisano 18 Września 2017 No właśnie podobno robi ; ) Ja tam nie mam nic do porządnych łożysk na konusach, do rowerów o wiele lepiej się nadaja, ale w tym przypadku właśnie zastrzeżenia były do jakości w wątk o Kellys Gate 30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markub Napisano 18 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2017 BIorę rozmiar L Odnośnie gwarancji - faktycznie w instrukcji obsługi jest zapis: "• Rower przez cały okres gwarancji, jak również w wydłużonym okresie gwarancji, będzieregularnie corocznie poddawany kontroli technicznej w profesjonalnym serwisie rowerowymi w bedzie to zapisane w karcie gwarancyjnej w postaci zestawienia wykonanych czynności,przy czym pierwsza kontrola techniczna musi być przeprowadzona po przejechaniu100 km." i dotyczy tylko pierwszego własciciela... trudno. Co do piast.. czy można w nich wyminić łożyska na maszynowe? Piasty w GATE 30 to: NOVATEC Disc (15x100mm / 12x142mm / 32 holes) Czy luzy na bębenku = luzy na kole? Jak to sprawdzić? I jeszcze jak sprawdzę czy oś w piaście jest krzywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 18 Września 2017 Udostępnij Napisano 18 Września 2017 W sumie nie wiadomo w jakim serwisie musi to być serwisowane, rower warto serwisować ale nie po chorych cenach. Pierwszy przegląd warto zrobić, żeby skontrolowac fabryke a potem co najmniej raz do roku. Amor masz dobry i warto o niego zadbać. Fabrycznie często leją za mało oleju żeby zbić wagę. Chyba, że sam to robisz. Dowiedz się, może wytarczy pieczątka warsztatu do którego byś i tak chodził ale jeżeli nie skaczesz na rowerze to ja bym się o ramę nie obawiał. Nie można wymienić : ) W porządnych piastach na kulkach bieżnie łożysk stanowią konusy i elementy piasty więc można powiedzieć, że sama piasta jest łożyskiem. https://roweroweporady.pl/przeglad-przedniej-piasty-rowerowej-na-lozyskach-kulkowych/ Jeżeli potrafisz poświęcić na to kwadrans to ja bym szedł nawet w kulki ... przynajmniej nie żałowałbym, że myję rower karcherem ; ) Tak zwane łożyska maszynowe to zwykłe najtańsze łożyska kulkowe - zreszta absolutnie nie przeznaczone do rowerów : )) Przeznaczone są do o wiele większych prędkści obrotowych (rozprowadzanie smaru) i praktycznie nie są przeznaczone do przenoszenia obciążeń osiowych - tylko poprzecznych. Łożyska które przenoszą oba rodzaje obciążeń były by bardzo drogie i takimi łożyskami są właśnie piasty na kulkach ; )) Trochę cieższe ale to nie jest masa rotująca jak opona czy obręcz więc spoko. Maszynówki sa jednak modne, bo wykonanie piasty z łożyskami maszynowymi jest tanie, zamiast bawić się w serwis wymienia się łożyska po kilkanascie złotych i tyle. W piastach na kulkach trzeba od czasu do czasu wymieniac smar, szczególnie po większych kąpielach w wodzie. Za to ludzie po 50 000 km na tym robia; ) Nie, luz na bębenku to nie luz na kole. Bębenek jest oddzielnie łożyskowany na osi na której również łożyskowane jest koło. Nie jestem ekspertem ale ja bym zakręcił kołem i patrzył, czy bębenek nie faluje Kiedyś tak miałem, nie przeszkadzało to w jeździe ale mnie strasznie denerwowało. Sprawdził, czy koło nie ma luzów poprzecznych (nie będzie miało, w piastach na kulkach taki luz się kasuje konusami). Najwyżej wymienisz sobie piastę w sumie no big deal .... Edit: Reckon Gold z blokadą na kierownicy masz już w Gate 50, nie wiem czy nie ma juz łożysk maszynowych ... trzebaby sprawdzić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markub Napisano 19 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Pozostanę przy Gate 30 wystarczy na moje potrzeby. Dzięki za wskazówki i linki dot. piast. Jak trochę pojeżdżę, podzielę się wrażeniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko12 Napisano 19 Września 2017 Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Wrzuć zdjęcia z pierwszych wypadów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Września 2017 Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Pozostanę przy Gate 30 wystarczy na moje potrzeby. I słusznie. Gold jest trochę lżejszy od Silver i ma blokatę na kierownicy ale jest tak samo trwały ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markub Napisano 9 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Zakup zrobiony jakiś czas temu. Tego dnia padało więc odłożyłem pierwszą jazdę na nast dzien. Podczas pierwszej jazdy wyszło, że tylna tarcza hamulcowa ociera o klocki. Pojechałem do erwisu który stwierdził, że tarcza była lekko wykrzywiona, więc wyprostowali na miejscu. "W razie powrotu materiału do skrzywienia wymienią na nową" OK Podczas następnej jazdy tarcie dalej dawało znać, więc odwiozłem go do serwisu: - serwisant stwierdził zły odlew / naciek farby (przez to nie można ustawić uchwytu hamulca) i treba spiłować coś tam. Spiłował, przejechał się i dalej musiał coś w nim ustawiać więc zostawiłem go w serwisie. - okazało się że trzeba wymienić z tyłu uchwyt do osi piasty czy czegoś, bo było krzywe i żle się wkęcało. Po kilku dniach telefon, że zamówili i wymienili a tm gdzie zostało spiłowane jest PODKŁADKA !? Może być że to ten sam problem: Jeden problem, skopiuje sam siebie: - Ma jakieś piasty wydumki - sztywne osie ale łożyska kulkowe. To samo w sobie nic złego, zamiast wymieniać łożyska wymieniasz smar w piastach ale ktoś tu skarżył się na krzywą oś czy luzy na bębenku ... trzebaby zwrócić na to uwagę. Tak czy inaczej przy kupnie trzeba zobaczyć czy wszystko OK. Jutro jadę zobaczyć rower. Niestety już naprawiany chociaż nie jeżdzony... I już zaczynam żałowac zakupu bo wiem że ktoś jest w nim przekombinowane. Na dzisiaj nie mam ochoty być posiadaczem tego egzemplarza. Bedę informował co dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Nie wiem co to ma do bijącej tarczy. Są dwie opcje - albo tarcza jest krzywa, albo rama jest lipnie (krzywo) wykonana przy montażu piasty lub mocowaniu hamulca. Piasty nie powinny mieć tu nic do rzeczy - piasta ma kołnierz mocujący tarczę i na tym się kończy jej rola. A jak jest krzywo - to wina ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markub Napisano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Wymieniono uchwyt przerzutki który jednocześnie jest uchwytem osi i dodano podkładki pod uchwyt hamulca. Jutro będzie serwisant i dowiem się więcej. N arazie powiedziano mi, że zwrotu nie przyjmą ponieważ minęło już 18 dni od zakupu (zwroty do 14 dni). Rower stoi u nich już ponad 7 dni :/ Tłumaczenie z dupy bo zwrot 14 dni jest na towar zakupimy na odległość a ja bym odstępował od umowy kupna na podstawie wady ukrytej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 10 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2017 @ Piter233 Luz na piaście także może powodować ocieranie tarczy - u mnie np. po poprawieniu zacisku była błoga cisza, a pod obciążeniem " szur szur " i WTF ?, a winny okazał się luz na piaście... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.