Skocz do zawartości
Siewca_Spustoszenia

[2018] Giant

Rekomendowane odpowiedzi

Siewca_Spustoszenia

Nie wiem, czy szanowni Forumowicze zdążyli byli zauważyć, ale pojawiły się pierwsze nowe propozycje Gianta na 2018 (na razie na amerykańskiej stronie Gianta), w tym - co zapewne najbardziej interesuje dużą część forum - nowy Giant Trance 2 i Anthem 2:

 

https://www.giant-bicycles.com/us/trance-2-2018

https://www.giant-bicycles.com/us/anthem-2-2018

 

...a także - interesujący zapewne mniejszą część publiki - nowy Anthem 29er - przecinak pełny złotej fauny na Orzele i Lisach.

 

W sieci pojawiły się już nawet pierwsze recenzje/ unboxingi niektórych z nich:

 

http://www.bikemag.com/gear/mountain-bikes/first-ride-2018-giant-anthem-29/

 

Zapewne Trance 2, tradycyjnie już, spotka się ze sporym odzewem ze strony nabywców i w przyszłym sezonie często spotkamy go na szlakach. A w tym roku propozycja ta jawi się całkiem ciekawie - pełna grupa napędu 1x11 SLX z kasetą 11-46, heble również SLX (wreszcie!), 150mm skoku Lisa z przodu (jak w modelach od 2017), oczywiście giantowski, poprawiony podobno, dropper, obie osie w Boost oraz - co osobiście bardzo mi się podoba - ogniście czerwone malowanie, które jako jedyne może konkurować z kolorem czarnym ;)

 

Trance 2 wyceniony został na $2825, co przy obecnym kursie daje c. 10.500 zł. Jeżeli polska cena detaliczna nie będzie zanadto odbiegać od ceny "kursowej", będziemy mieli hit sprzedażowy dla tych, którzy poszukują zgrabnego ścieżkowca z homogenicznym napędem 1x11.

 

Co sądzicie? Zapraszam do kulturalnej wymian zdań :)

Edytowane przez Siewca_Spustoszenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Osobiście czekam na nowego Anthema 29er bo tutaj byłą mega dziura. Stary Anthem był i ... tyle można o nim powiedzieć. 

 

Co do Trance to hit sprzedażowy odkąd pojawiły się pierwsze czarnuchy na kole 27.5, co roku ich brakuje. Żeby pokazać jak bardzo pożądany to przedmiot to wczoraj miałem klientkę która przyjechała z Biłgoraju to jest 600km od miejsca gdzie stacjonuje :).

 

Co do dropera hmmm chyba już wiemy kto to robi (patrz Fathom 2017)  ;), a Krzysiu na EMTB wieszczył w którą stronę pójdą poprawki. Jak na jej cenę nadal uważam, że sztyca jest ok. Fakt byli pechowcy, nawet Ci wagi lekkiej (sory Rafał :)) którzy potrafili wymienić w ciągu dwóch lat, dwa tłumiki ale w odróżnieniu od Reverba to nadal pikuś a i koszt wymiany po gwarancji sporo mniejszy.

 

Kolorystyka z USA i tu do niej bym nie przywiązywał uwagi bo u nas może być zdecydowanie inna. I kto by co nie powiedział nie ma jednej kolorystyki która się każdemu spodoba. Mamy to na przykładzie Reigna 2015/2016 czy wszystkich kolekcji z Trance na kole 27.5. Albo klienci mówią szaro i smutno, albo wali po oczach.

 

Taka mała podpowiedź dla niecierpliwych, że w tym roku Giant w PL zaprezentuje kolekcję dość szybko. Prezentacja jeszcze w tym miesiącu :).

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MartinH

W końcu w Trance'ie dali odpowiednią kierownicę i mostek :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue

Osobiście czekam na nowego Anthema 29er bo tutaj byłą mega dziura. Stary Anthem był i ... tyle można o nim powiedzieć. 

 

? Co z nim nie tak? Planowałem kupić Anthema 2(mam 170 wzrostu, więc i raczej 27,5 i nawet dla mnie chyba 29tki w PL by nie było, bo w części modeli w ogóle S na stronie nie listują, widać za mały rynek konusów ;) ) jak mi nie przejdzie do końca sezonu pomysł - choć pewnie przejdzie, bo skoro 95% czasu jeżdżę na szosie to jakoś wątpię żebym znalazł czas na górala(mój ~10 letni Giant XTC się kurzy). Z tego co widzę z roku na rok skręcają te rowery coraz bardziej w stronę trailowych, teraz kolejne 10mm skoku z przodu więcej, co mi się nawet podoba, bo coś ostrzej i wygodniej niż w typowym starym XC bym chciał, ale styl jazdy jaki prezentują na Trance to dla mnie jednak za dużo mimo, że mieszkam w Beskidach, więc jest gdzie szaleć.

Edytowane przez Blue

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Anthem X29 moim zdaniem pokazywał wybitnie to co różni koło 27.5 od 29. Ale myślę, że tu Giant nie ukrywał co było widać po kolekcji, że wszystkie siły zostały rzucone na koło 27.5 i tu już to fajnie wyglądało.

 

Co do przyszłości, patrząc na właściwości Fathoma 29er czy nowego XTC 29er to Giant mocno popracował na tą półką i nowy Anthem może być całiem innym rowerem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

@Marcin - słyszałem, że Giant promuje właśnie bardziej koło 27,5 zamiast 29, które promują amerykańscy konkurenci. Faktycznie jest to widoczne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue

Jest, wystarczy spojrzeć w ich ofertę, do tego na ang stronie mają opisy promujące rozmiar 27,5, chyba że coś się zmieniło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Ty nie patrz na to co Giant prezentuje tylko na czym się jeździ. Jak jesteś karakan to myśl o 650B a jak wyrośnięty ludź to kupuj to co większość :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

@Marcin - słyszałem, że Giant promuje właśnie bardziej koło 27,5 zamiast 29, które promują amerykańscy konkurenci. Faktycznie jest to widoczne?

 

Nie uświadczysz roweru Gianta 29"@120-160 mm. Ich ostatnią taką konstrukcją był Trance X.

 

Fakty jednak sa takie, że 27,5" zaczyna umierać. Downhill przechodzi na 29", jest ogólny wysyp rowerów 29"@120-160 mm, o XC nawet nie wspominam. Chris Sugai  może otwierać szampana, natomiast Giant, jako silny promotor średniego koła, ma problem. W ciągu najbliższych lat będą musieli pokazać Trance'a Reigna i Glory na dużym kole, żeby nie zostać w tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

@Galvatron jakie Ty bzdury piszesz to aż głowa mała. Naprawdę sądzisz, że wszyscy wszędzie będę jechać na 29er?? Otóż nie będą i najprawdopodobniej dojdzie do tego, że część zawodników będzie miała dwa rowery w zależności od charakteru trasy. A ci niżsi wcale nie przejdą na wielką kiszkę. Z jednym ale, że nie będzie nachalnego, prostackiego wciskania na siłę jedynego słusznego rozmiaru. Na dzisiaj te rowery są zupełnie niedopracowane więc uśmiercanie 27,5 jest co najmniej zabawne. Jak Giant zechce zrobić "grawitacje" na 29er to zrobi bez najmniejszego trudu w ciągu 1-go sezonu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue

No niestety tak to trochę wygląda, trend jest ku 29", maluchy w tym ja pozostaną z problemem, albo się przyzwyczają, reszta się przerzuci na 29". W XC nawet konusy jeżdża na 29".

Edytowane przez Blue

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Nie uświadczysz roweru Gianta 29"@120-160 mm. Ich ostatnią taką konstrukcją był Trance X.

 

Fakty jednak sa takie, że 27,5" zaczyna umierać. Downhill przechodzi na 29"

 

 

Z tym downhillem to nie do końca tak, o ile śledzisz zawody i obserwujesz czym jeżdzą zawodnicy. Na początku sezonu faktycznie wielu zaczęło jeździć na 29er by po 1-2 wyścigach powrócić do 27,5...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MartinH

W DH tak jak większość przesiadła się na 29 tak szybko wróciła do 27,5, w EWS też nie widać przewagi 29, XC rządzi się swoimi prawami aczkolwiek jak obserwuję poczynania Pauline Ferrand Prevot to zastanawiam się czy przebyta kontuzja nie pozwoliła jej wrócić do formy czy przesiadka na 29er'a. Przy wzroście 170 cm i mniej dajesz mostek -25* i problem rozwiązany, w Trailu /Enduro przy skoku 130-160 robi się już problem bo takich mostków o długości 40-50 mm nie ma ;)

27,5 cala nie umrze, na pewno nie w cięższym zastosowaniu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Moja opinia jest taka: 29" jest dobry dla tych którzy trochę niedomagają technicznie, lub chcą mieć "najlepsze wyniki" bo jednak lepszy roll over coś daje, oraz dla osób wysokich wg. mnie opcja najlepsza, mniejszy rozmiar koła zawsze pozostanie dla tych co się chcą trochę bardzie pobawić na rowerze lub większe koło im zwyczajnie do niczego nie potrzebne więc nie chcą jego minusów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Którzy niedomagają technicznie? Bo koło 29 nadrobi wszystkie niedociągnięcia techniczne. Normalnie magiczne koło, jeszcze samo jedzie. A teraz na serio: Koło 29 ma zalety i wady. Koło 27,5 też. I 27,5 po śmierci koła 26 zbyt szybko na pewno nie umrze. Osoby jeżdżące w zawodach xc to mały procent rynku, a nie wszyscy mają ochotę jeździć na kole 29. Zwłaszcza osoby niższe i jeżdżące sporadycznie i rekreacyjnie. Marki które zrezygnują/zrezygnowały z 27,5 dla 29 - tracą klientów. Proste i logiczne. Roll over może faktycznie coś daje, ale kosztem czegoś innego, np. zwrotności. Fizyki nie oszukasz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Przecież napisałem "lub nie chcą jego minusów" ;)

wg. mnie temat wielkości koła wyczerpany  :sweat:

Edytowane przez piciu256

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Sabarolus pisałem, że Giant został w tyle z kołem 29" bo wszystkie siły poszły w 27.5. Ale są tego świadomi stąd nowy xtc, fathom powrót revela 29" i zapowiedzi nowych modeli.

Zobaczcie, że Giant puszczając flotę 27.5 czy to w fullu czy ht raczej unika chorób wieku dziecięcego i nie robią nerwowych ruchów co roku zmieniając modele.

 

Pisząc, że dh przechodzi na 29" to jakby napisać, że wszyscy szosowcy przechodzą na tarcze.

 

Puścić rower na kole 29 to nie problem, ale zrobić to pokroju speca epica potrafi niewielu. I to działa w obie strony bo raczej nie doswiadczymy popularnych marek mających perełki w obu rozmiarach kół.

 

Jeżeli chodzi o sprzęt do maratonów to u siebie widzę mega ciąg do koła 29, jezeli chodzi o turystyke czy okazjonalne starty tu raczej klienci keszcze wybierają 27.5.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

 

 

Fakty jednak sa takie, że 27,5" zaczyna umierać. Downhill przechodzi na 29", jest ogólny wysyp rowerów 29"@120-160 mm, o XC nawet nie wspominam.

Spotkałeś się z określeniem Kreowanie Popytu? Czyli budowanie wśród klientów świadomości,że chcą kupić dany produkt, bo spełni ich oczekiwania.

Poza tym z tym umieraniem 27,5 to poszedłeś IMO trochę za daleko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hi_all

https://www.giant-bicycles.com/it/bikes-reign-2018

No i jest nowy reign :)

Z tyłu boost, brak mocowania przedniej przerzutki, urósł trochę- zwiększyła się baza kół, reach i dł horyzontalnie o 15mm. Reszta bez zmian.

Edytowane przez hi_all

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

Szkoda, że ponownie wsadzili RS Yari do tego typu roweru. Brak zmieniarki to akurat dobre posunięcie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcin_ostrów

Chyba jednak 1.5 na 36 i z Orzełkiem  będzie hitem. Ciekawe jak go wycenią

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

804f1cf36ee6f655med.jpg

c3c84c61cdc58d4bmed.jpg

 

Jutro nieco więcej

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Golenie i łańcuch niczym złota biżuteria :icon_cool:

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jowejek

wstyd coś takiego zaprezentować, co za kicz...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Ale, że co jest wstydem? Ja kiczu nigdzie nie widzę...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • grzechu1984
      Przez grzechu1984
      Witam.
      Po długim zwlekaniu wreszcie zakładam temat o ramie z gianta xtc advanced 2018r.
      Jest to rama z roweru pod linkiem https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3-ge
      Regulowane haki mają na celu umożliwienie włożenia kół 29 oraz 27+
      niestety rower nie umyty za co przepraszam, w przypadku pytań pisać , mogę zrobić dokładniejsze foty
       
       
      Foto nr 1 

      Foto 2 haki z lewej strony - aby zmienić pozycję haka należy odkręcić oś koła ( imbusem ) oraz dwie śruby ( srebrne imbusowe ) sama regulacja haka odbywa się poprzez kręcenie śrubą znajdującą się w środku każdego haka. Jak widać hak jest zarazem mocowaniem zacisku hamulca.

      Foto 3 haki z prawej strony - tutaj mamy tylko jedną śrubę do odkręcenia ( srebrna imbusowa ) aby poluzować hak . Oczywiście wcześniej należy wykręcić oś, hak reulowany jest zarazem hakiem do przerzutki

       
       
      Foto 4 - Wykręcanie osi , To jest lipa, zawsze trzeba mieć imbus ze sobą.

      Foto 5 - Ośka, docisk posmarowany smarem aby nie rył ramy podczas dokręcania

      Foto 6 - Prawy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna

      Foto 7 - Prawy hak - otwór do regulacji położenia haka

      Foto 8 - Lewy hak od wewnątrz - za nim śrubka regulacyjna

       
    • mocarny
      Przez mocarny
      Hejka
      Stoję przed doborem ramy Giant Roam disc 1. Ze względu na mój wzrost 172 cm, plasuje się w rozmiarze S według tabelki-doboru rozmiaru Giant. Na rozmiarze S siadałem ale na Roam disc 2, w sumie to ta sama rama i koła więc to samo, wydawało się OK. Niestety w sklepach zaczyna brakować S'ki Roam disc 1 także oglądałem M'ke która mogą kupić z dużym upustem + bon na akcesoria(ściągnięcie S'ki wiązałoby sie z brakiem rabatu). Dołączam zdjęcie roweru i wysokości siodełka z którego mogę jeszcze palcami dotknąć ziemi. Jak stoję okrakiem na ramie to mam jeszcze troche luzu i nie "wiszą mi jajca" na ramie. Pytanie czy na takiej wysokości siodełko jest OK, bo raczej wyżej go podnieść nie za bardzo(70 cm wysokości nogi po stronie wewnętrznej), czy nie zaburzam geometrii i będę miał miał prawidłową pozycje? Czy jednak siodełko powinno być jeszcze wyżej? Czy siodło zawsze musi być wyżej od kierownicy w crossach by efektywnie wykorzystać geometrie i szybkość jazdy? Słyszałem zdania że im wyżej siodło tym szybciej jedziesz  . Prosiłbym o radę czy jakieś wskazówki, bo nie wiem czy łapać "okazje" czy jednak szukać dalej.
      Pozdrawiam 

    • mocarny
      Przez mocarny
      Siema
      Zastanawiam się pomiędzy tymi rowerami w rozmiarze 17 cali. Giant Roam 2 disc z 2018 mogę mieć za 2600zł + bon 230 zł na osprzęt, z kolei kross evado 5.0 z 2017 idzie dostać za 2200 w sklepach internetowych. Niby kross ma lepsze wyposażenie i jest tańszy, ale to chyba stary model przerzutek deore, giant jest na nowszej acerze - zobaczone na recenzji na youtube :). Nie wiem czemu, ale na Giant jakoś lepiej mi sie siedziało i czułem że wyżej siedze, ale według rozmiarów długości rury podsiodłowej to kross jest większy. Kross ma 430mm a Giant 420mm. Budże klaruje mi się tak około 2600 + w tym jakiś osprzęt, chyba że jakaś mega okazja to dołożyłbym. Z tego co widzę to nie ma sensu czekać na kolejne modele czy nowe roczniki, bo co roku to gorszy osprzęt w tej samej cenie... Także pewnie trzeba brać jak jest dobra okazja, nawet w zimie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za rade.
    • Gość Arkadiusz
      Przez Gość Arkadiusz
      Cześć, 
      planuje zakup pierwszej szosy. Nie jestem pewien na ile będzie to pasja a na ile tylko kaprys, wiec celuje raczej w coś używanego i niedrogiego. 
      Znalazlem taki rowerek w cenie <1000 pln (warto?)
      https://www.giant-bicycles.com/us/defy-5-2013
       
      problem w tym, że rozmiar ramy M a ja mam 170cm (przekrok 79-80cm). Niby rama sloppingowa i wg oznaczeń ma 50 cm alegdzieś znalazłem, że odpowiada ona 54 cm. 
      Rower ma służyć do rekreacyjnej jazdy, jako uzupełnienie treningów biegowych a może kiedyś jako rower do 1/8 lub 1/4 IM (amatorsko). 
       
    • mmiloszekk
      Przez mmiloszekk
      Cześć! 
      Szukam roweru typu fitness lub Gravel, wszystko będzie zależało od wygody pozycji oraz możliwości zainstalowania wezszych kół do Gravela lub szerszych do fitness, rower ma być jak najbardziej uniwersalny. 
      Mam kontuzje ręki z ograniczonym zakresem ruchu, na stałe. (patrz - >moje stare tematy). 
      Jeśli chodzi o moje typy to są to:
      GRAVEL: Giant Anyroad 2 
      Fitness: Giant fastroad slr 1, 
      Specialized Vita Elite
       
      Na giant fastroad miałem przyjemność jeździć przez 2 tyg czasu, dlatego uważam że jest to idealny wybór dla mnie, przez kontuzję nie obciążam kręgosłupa, barku czy łopatek, 
       
      Za powyższymi rowerami nie przemawia moim zdaniem tylko cena.. :/
      Pod uwagę biorę rowery używane, ale nie wyeksploatowane. 
      Szukam alternatyw dla powyższych, z podobną geometrią ramy za lepszą cenę. 
      Czekam na propozycje i zapraszam do dyskusji! 
×