Skocz do zawartości
Siewca_Spustoszenia

[2018] Giant

Rekomendowane odpowiedzi

Siewca_Spustoszenia

Nie wiem, czy szanowni Forumowicze zdążyli byli zauważyć, ale pojawiły się pierwsze nowe propozycje Gianta na 2018 (na razie na amerykańskiej stronie Gianta), w tym - co zapewne najbardziej interesuje dużą część forum - nowy Giant Trance 2 i Anthem 2:

 

https://www.giant-bicycles.com/us/trance-2-2018

https://www.giant-bicycles.com/us/anthem-2-2018

 

...a także - interesujący zapewne mniejszą część publiki - nowy Anthem 29er - przecinak pełny złotej fauny na Orzele i Lisach.

 

W sieci pojawiły się już nawet pierwsze recenzje/ unboxingi niektórych z nich:

 

http://www.bikemag.com/gear/mountain-bikes/first-ride-2018-giant-anthem-29/

 

Zapewne Trance 2, tradycyjnie już, spotka się ze sporym odzewem ze strony nabywców i w przyszłym sezonie często spotkamy go na szlakach. A w tym roku propozycja ta jawi się całkiem ciekawie - pełna grupa napędu 1x11 SLX z kasetą 11-46, heble również SLX (wreszcie!), 150mm skoku Lisa z przodu (jak w modelach od 2017), oczywiście giantowski, poprawiony podobno, dropper, obie osie w Boost oraz - co osobiście bardzo mi się podoba - ogniście czerwone malowanie, które jako jedyne może konkurować z kolorem czarnym ;)

 

Trance 2 wyceniony został na $2825, co przy obecnym kursie daje c. 10.500 zł. Jeżeli polska cena detaliczna nie będzie zanadto odbiegać od ceny "kursowej", będziemy mieli hit sprzedażowy dla tych, którzy poszukują zgrabnego ścieżkowca z homogenicznym napędem 1x11.

 

Co sądzicie? Zapraszam do kulturalnej wymian zdań :)

Edytowane przez Siewca_Spustoszenia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Osobiście czekam na nowego Anthema 29er bo tutaj byłą mega dziura. Stary Anthem był i ... tyle można o nim powiedzieć. 

 

Co do Trance to hit sprzedażowy odkąd pojawiły się pierwsze czarnuchy na kole 27.5, co roku ich brakuje. Żeby pokazać jak bardzo pożądany to przedmiot to wczoraj miałem klientkę która przyjechała z Biłgoraju to jest 600km od miejsca gdzie stacjonuje :).

 

Co do dropera hmmm chyba już wiemy kto to robi (patrz Fathom 2017)  ;), a Krzysiu na EMTB wieszczył w którą stronę pójdą poprawki. Jak na jej cenę nadal uważam, że sztyca jest ok. Fakt byli pechowcy, nawet Ci wagi lekkiej (sory Rafał :)) którzy potrafili wymienić w ciągu dwóch lat, dwa tłumiki ale w odróżnieniu od Reverba to nadal pikuś a i koszt wymiany po gwarancji sporo mniejszy.

 

Kolorystyka z USA i tu do niej bym nie przywiązywał uwagi bo u nas może być zdecydowanie inna. I kto by co nie powiedział nie ma jednej kolorystyki która się każdemu spodoba. Mamy to na przykładzie Reigna 2015/2016 czy wszystkich kolekcji z Trance na kole 27.5. Albo klienci mówią szaro i smutno, albo wali po oczach.

 

Taka mała podpowiedź dla niecierpliwych, że w tym roku Giant w PL zaprezentuje kolekcję dość szybko. Prezentacja jeszcze w tym miesiącu :).

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MartinH

W końcu w Trance'ie dali odpowiednią kierownicę i mostek :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue

Osobiście czekam na nowego Anthema 29er bo tutaj byłą mega dziura. Stary Anthem był i ... tyle można o nim powiedzieć. 

 

? Co z nim nie tak? Planowałem kupić Anthema 2(mam 170 wzrostu, więc i raczej 27,5 i nawet dla mnie chyba 29tki w PL by nie było, bo w części modeli w ogóle S na stronie nie listują, widać za mały rynek konusów ;) ) jak mi nie przejdzie do końca sezonu pomysł - choć pewnie przejdzie, bo skoro 95% czasu jeżdżę na szosie to jakoś wątpię żebym znalazł czas na górala(mój ~10 letni Giant XTC się kurzy). Z tego co widzę z roku na rok skręcają te rowery coraz bardziej w stronę trailowych, teraz kolejne 10mm skoku z przodu więcej, co mi się nawet podoba, bo coś ostrzej i wygodniej niż w typowym starym XC bym chciał, ale styl jazdy jaki prezentują na Trance to dla mnie jednak za dużo mimo, że mieszkam w Beskidach, więc jest gdzie szaleć.

Edytowane przez Blue

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Anthem X29 moim zdaniem pokazywał wybitnie to co różni koło 27.5 od 29. Ale myślę, że tu Giant nie ukrywał co było widać po kolekcji, że wszystkie siły zostały rzucone na koło 27.5 i tu już to fajnie wyglądało.

 

Co do przyszłości, patrząc na właściwości Fathoma 29er czy nowego XTC 29er to Giant mocno popracował na tą półką i nowy Anthem może być całiem innym rowerem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

@Marcin - słyszałem, że Giant promuje właśnie bardziej koło 27,5 zamiast 29, które promują amerykańscy konkurenci. Faktycznie jest to widoczne?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue

Jest, wystarczy spojrzeć w ich ofertę, do tego na ang stronie mają opisy promujące rozmiar 27,5, chyba że coś się zmieniło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Ty nie patrz na to co Giant prezentuje tylko na czym się jeździ. Jak jesteś karakan to myśl o 650B a jak wyrośnięty ludź to kupuj to co większość :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

@Marcin - słyszałem, że Giant promuje właśnie bardziej koło 27,5 zamiast 29, które promują amerykańscy konkurenci. Faktycznie jest to widoczne?

 

Nie uświadczysz roweru Gianta 29"@120-160 mm. Ich ostatnią taką konstrukcją był Trance X.

 

Fakty jednak sa takie, że 27,5" zaczyna umierać. Downhill przechodzi na 29", jest ogólny wysyp rowerów 29"@120-160 mm, o XC nawet nie wspominam. Chris Sugai  może otwierać szampana, natomiast Giant, jako silny promotor średniego koła, ma problem. W ciągu najbliższych lat będą musieli pokazać Trance'a Reigna i Glory na dużym kole, żeby nie zostać w tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

@Galvatron jakie Ty bzdury piszesz to aż głowa mała. Naprawdę sądzisz, że wszyscy wszędzie będę jechać na 29er?? Otóż nie będą i najprawdopodobniej dojdzie do tego, że część zawodników będzie miała dwa rowery w zależności od charakteru trasy. A ci niżsi wcale nie przejdą na wielką kiszkę. Z jednym ale, że nie będzie nachalnego, prostackiego wciskania na siłę jedynego słusznego rozmiaru. Na dzisiaj te rowery są zupełnie niedopracowane więc uśmiercanie 27,5 jest co najmniej zabawne. Jak Giant zechce zrobić "grawitacje" na 29er to zrobi bez najmniejszego trudu w ciągu 1-go sezonu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blue

No niestety tak to trochę wygląda, trend jest ku 29", maluchy w tym ja pozostaną z problemem, albo się przyzwyczają, reszta się przerzuci na 29". W XC nawet konusy jeżdża na 29".

Edytowane przez Blue

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Nie uświadczysz roweru Gianta 29"@120-160 mm. Ich ostatnią taką konstrukcją był Trance X.

 

Fakty jednak sa takie, że 27,5" zaczyna umierać. Downhill przechodzi na 29"

 

 

Z tym downhillem to nie do końca tak, o ile śledzisz zawody i obserwujesz czym jeżdzą zawodnicy. Na początku sezonu faktycznie wielu zaczęło jeździć na 29er by po 1-2 wyścigach powrócić do 27,5...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MartinH

W DH tak jak większość przesiadła się na 29 tak szybko wróciła do 27,5, w EWS też nie widać przewagi 29, XC rządzi się swoimi prawami aczkolwiek jak obserwuję poczynania Pauline Ferrand Prevot to zastanawiam się czy przebyta kontuzja nie pozwoliła jej wrócić do formy czy przesiadka na 29er'a. Przy wzroście 170 cm i mniej dajesz mostek -25* i problem rozwiązany, w Trailu /Enduro przy skoku 130-160 robi się już problem bo takich mostków o długości 40-50 mm nie ma ;)

27,5 cala nie umrze, na pewno nie w cięższym zastosowaniu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Moja opinia jest taka: 29" jest dobry dla tych którzy trochę niedomagają technicznie, lub chcą mieć "najlepsze wyniki" bo jednak lepszy roll over coś daje, oraz dla osób wysokich wg. mnie opcja najlepsza, mniejszy rozmiar koła zawsze pozostanie dla tych co się chcą trochę bardzie pobawić na rowerze lub większe koło im zwyczajnie do niczego nie potrzebne więc nie chcą jego minusów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Którzy niedomagają technicznie? Bo koło 29 nadrobi wszystkie niedociągnięcia techniczne. Normalnie magiczne koło, jeszcze samo jedzie. A teraz na serio: Koło 29 ma zalety i wady. Koło 27,5 też. I 27,5 po śmierci koła 26 zbyt szybko na pewno nie umrze. Osoby jeżdżące w zawodach xc to mały procent rynku, a nie wszyscy mają ochotę jeździć na kole 29. Zwłaszcza osoby niższe i jeżdżące sporadycznie i rekreacyjnie. Marki które zrezygnują/zrezygnowały z 27,5 dla 29 - tracą klientów. Proste i logiczne. Roll over może faktycznie coś daje, ale kosztem czegoś innego, np. zwrotności. Fizyki nie oszukasz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Przecież napisałem "lub nie chcą jego minusów" ;)

wg. mnie temat wielkości koła wyczerpany  :sweat:

Edytowane przez piciu256

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

Sabarolus pisałem, że Giant został w tyle z kołem 29" bo wszystkie siły poszły w 27.5. Ale są tego świadomi stąd nowy xtc, fathom powrót revela 29" i zapowiedzi nowych modeli.

Zobaczcie, że Giant puszczając flotę 27.5 czy to w fullu czy ht raczej unika chorób wieku dziecięcego i nie robią nerwowych ruchów co roku zmieniając modele.

 

Pisząc, że dh przechodzi na 29" to jakby napisać, że wszyscy szosowcy przechodzą na tarcze.

 

Puścić rower na kole 29 to nie problem, ale zrobić to pokroju speca epica potrafi niewielu. I to działa w obie strony bo raczej nie doswiadczymy popularnych marek mających perełki w obu rozmiarach kół.

 

Jeżeli chodzi o sprzęt do maratonów to u siebie widzę mega ciąg do koła 29, jezeli chodzi o turystyke czy okazjonalne starty tu raczej klienci keszcze wybierają 27.5.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

 

 

Fakty jednak sa takie, że 27,5" zaczyna umierać. Downhill przechodzi na 29", jest ogólny wysyp rowerów 29"@120-160 mm, o XC nawet nie wspominam.

Spotkałeś się z określeniem Kreowanie Popytu? Czyli budowanie wśród klientów świadomości,że chcą kupić dany produkt, bo spełni ich oczekiwania.

Poza tym z tym umieraniem 27,5 to poszedłeś IMO trochę za daleko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hi_all

https://www.giant-bicycles.com/it/bikes-reign-2018

No i jest nowy reign :)

Z tyłu boost, brak mocowania przedniej przerzutki, urósł trochę- zwiększyła się baza kół, reach i dł horyzontalnie o 15mm. Reszta bez zmian.

Edytowane przez hi_all

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beskid

Szkoda, że ponownie wsadzili RS Yari do tego typu roweru. Brak zmieniarki to akurat dobre posunięcie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcin_ostrów

Chyba jednak 1.5 na 36 i z Orzełkiem  będzie hitem. Ciekawe jak go wycenią

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MarcinGoluch

804f1cf36ee6f655med.jpg

c3c84c61cdc58d4bmed.jpg

 

Jutro nieco więcej

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Golenie i łańcuch niczym złota biżuteria :icon_cool:

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jowejek

wstyd coś takiego zaprezentować, co za kicz...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Ale, że co jest wstydem? Ja kiczu nigdzie nie widzę...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • kawa94
      Przez kawa94
      Witam, 
      Mam okazję odkupić od znajomego rower giant defy 4 za symboliczną cenę. 
      Do wymiany jest koło przednie, łańcuch, siodełko oraz owijka kierownicy. Uszkodzenia powstały na skutek kolizji z motocyklem. Motocyklista wymusił pierwszeństwo, rama jest prosta, niepopękana. Wszystkie inne podzespoły działają bez zarzutu. 
      Przy renowacji lepiej dokupić takie same koło jak zamontowane czy jesteście w stanie polecić inny model w dobrej cenie? na razie robiłem rozeznanie i raczej ciężko mi będzie kupić ten model koła nie decydując się na komplet co automatycznie podwyższa koszty. 
      Drugie pytanie odnośnie owijki, siodełka i łańcucha - macie jakieś sprawdzone propozycje w niedużym budżecie by doprowadzić rower do ładu?  
    • Ador
      Przez Ador
      Witam, czy ta manetka https://sportattack.pl/sztyce/3240-manetka-do-sztycy-giant-contact-1x.html będzie pasować do sztycy regulowanej https://www.bike-discount.de/en/buy/tranzx-remote-seatpost-internal-27%2C2mm-574087 ? Manetka, która jest w komplecie do tej sztycy kompletnie mi nie pasuje. Pytałem się czy jest możliwość podmiany na https://www.bike-discount.de/en/buy/tranzx-remote-seatpost-internal-27%2C2mm-574087 ... okazuje się że nie, zestaw to zestaw.
    • kaziki
      Przez kaziki
      Witam,
      orientuje sie ktos moze z Was jakie wieksze opony mozna tu wsadzic? Chodzi mi raczej juz o praktyke, kogos kto dokonal takiej wymiany.
      Giant Fastroad SLR 1 2017 (700x25C)
      https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-slr-1-2017
      Sam zastanawiam sie nad Schwalbe X-One Speed (700x33C), ale nie wiem czy to jest juz czasem nie przekroczenie cienkiej granicy.
      https://www.bike-discount.de/de/kaufen/schwalbe-x-one-speed-performance-raceguard-28x1%2C30-faltre-682232
      Zalezy mi na oponie zwijanej i takiej na ktorej posmigam i po asfalcie ale i tez zjade na lesna sciezke.
      Jakies inne propozycje?
       
    • crunchy3110
      Przez crunchy3110
      Witam,
      Mam zamiar kupić dla siebie pierwszy rower szosowy i zastanawiam się na kupnem używki.

      Znalazłem taką oto ofertę 
      https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-giant-ocr-3-0-54-carbon-alu-tiagra-zadbany-gratisy-CID767-IDu437T.html#b166c0c494;promoted

      A że jestem laikiem co do sprzętu, wyceny i wogle to chciałbym się dowiedzieć czy rower jest wart swojej ceny, czy może lepiej kupić nówkę np. Tribana 500 z Decathlonu?
       
    • SRC
      Przez SRC
      Praca - serwisant rowerowy / sprzedawca w sklepie rowerowym/narciarskim
      Szukając ambitnych sumiennych ludzi do naszego zespołu proponujemy pracę w rozwijającej się firmie Ski Race Center w Pruszkowie. Zajmujemy się handlem sprzętem rowerowym oraz narciarskim. Prowadzimy sprzedaż stacjonarną i internetową. Poszukujemy serwisanta z umiejętnościami sprzedażowymi do całorocznej pracy przy serwisie i sprzedaży rowerów oraz sprzętu narciarskiego.
       
      Wymagamy znajomości branży rowerowej/ narciarskiej oraz umiejętności diagnozowania i serwisowania rowerów. Praca w okresie letnim polega głównie na naprawianiu i serwisowaniu rowerów oraz sprzedaży (rowerów i akcesoriów) w sezonie zimowym sprzedaż sprzętu narciarskiego. Dużym atutem będą umiejętności sprzedażowe i dobry kontakt z klientem.
       
      • Jeśli posiadasz pasję, interesujesz się sprzętem sportowym (rowery/narty),znasz podstawy serwisowania rowerów i szybko się uczysz, wyślij swoje CV, pragniemy abyś rozwijał się razem z nami.
       
      WYMAGANIA jakie posiadasz lub wkrótce będziesz posiadać:
       
      ⦁ doświadczenie w serwisowaniu oraz naprawie rowerów (regulacja przerzutek, hamulców, centrowanie kół wymiana łożysk -suport/stery, piasty etc., wykonywanie przeglądów pełnych/regulacyjnych, składanie nowych rowerów)
      ⦁ posiadanie wiedzy teoretycznej z dot. technologii stosowanej w rowerach i nartach oraz akcesoriach.
      ⦁ samodyscyplina, terminowość i skrupulatność umiejętność organizacji pracy oraz współpracy w zespole
      ⦁ kreatywność - w naszej firmie samodzielność oraz inicjatywa poprzez wdrażanie dobrych rozwiązań jest bardzo mile widziana
      ⦁ dbanie o porządek na stanowisku pracy i rzetelność
      ⦁ komunikatywność podczas obsługi klienta i stwierdzania ekspertyzy serwisowej
      ⦁ umiejętność sprawnej obsługi skrzynki mailowej oraz komputera.
      Mile widziane:
      ⦁ umiejętność obsługi komputera, tworzenia zamówień, składania reklamacji.
      ⦁ mile widziane umiejętności związane z wprowadzaniem produktów treści w serwisach internetowych (sklep online)
      ⦁ bardzo mile widziane doświadczenie w startach w zawodach rowerowych na poziomie amatorskim (zawodowym tym bardziej : )
       
      Obowiązki:
      ⦁ wykonywanie prac serwisowych związanych z rowerami: regulacja przerzutek, hamulców, układów napędowych, wymiana części rowerowych, wykonywanie pełnych przeglądów, składanie nowych rowerów,
      ⦁ profesjonalne doradztwo w zakresie wymiany części oraz wykonywanie ekspertyz
      ⦁ profesjonalne doradztwo przy zakupie rowerów
      ⦁ profesjonalne doradztwo podczas zakupu sprzętu narciarskiego
      ⦁ dzielenie swojej pasji z klientami (narciarskiej/rowerowej)
      ⦁ dbanie o ekspozycję oraz dostępność towarów
      ⦁ w sezonie zimowym pomoc w realizacji wysyłek ze sklepu internetowego.
       
      Oferujemy:
      ⦁ całoroczną pracę (latem serwis/sprzedaż rowerów, zimą sprzedaż sprzętu narciarskiego)
      ⦁ możliwość rozwoju zawodowego - szkolenia, możliwość podnoszenia kwalifikacji. Jeśli posiadasz umiejętności manualne (techniczne) a brak ci doświadczenia, to szybko Cię nauczymy
      ⦁ atrakcyjne zniżki na sprzęt sportowy
      ⦁ świetna atmosfera w młodym wyspecjalizowanym środowisku pasjonatów sportu
      ⦁ w przypadku studentów proponujemy elastyczny grafik
      ⦁ możliwość awansu i rozwoju umiejętności w dynamicznie rozwijającej się firmie.
      Zainteresowanych dołączeniem do naszego zespołu prosimy o przesłanie CV z krótkim listem motywacyjnym na adres:
      jacek@skiracecenter.pl
      22 723 00 30 Proszę koniecznie dopisać poniższą formułę:
      „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. U. Nr 133 poz. 883)."
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.