Skocz do zawartości

[2017] Nowy typ osi kół SOUL-KOZAK STANDARDONE


krism4a1

Rekomendowane odpowiedzi

Skomplikowany montaż/demontaż, w linku jest co prawda widoczny  jakiś niby szybkozamykacz, ale jego integracja z  widelcem/ramą nie zachęca do stosowania. Ponadto nie widze jakby miało wyglądać jego otwieraniei wyciągganie koła.

 

Przy osi 25mm zostaje bardzo mało miejsca na kulki łożysk, chyba że piasty byłyby ogromne. A to z kolei oznacza skróconą trwałość albo zwiększoną wagę.

Do kogo miało by to być skierowane ?  Jedyne co mi przychodzi do głowy to DH.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się posmaruje, tam się posmaruje, Trek wprowadzi, Spec wprowadzi, a Giant i inny Canyon nie chcąc być gorszymi uczynią to samo. Akurat szary klient będzie miał najmniej do gadania :) Musi być ruch w interesie, bo nic tak klientów nie przyciąga jak nowość.

 

 

 

Chyba pora aby amortyzatory miały wymienne mocowanie kół, chińczycy już oferują takie rzeczy w swoich ramach.
 

Dokładnie, problem tylko, czy z punktu widzenia producentów warto jest robić takie rzeczy?

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamysł iście kretyński i aż dziw bierze, że dorabiają ideologię do tej mitycznej sztywności ludzie z branży kolarskiej. Ja pierniczę mam wkręcać na jakiejś obejmie śrubki bo jakiś geniusz stwierdził, że taka oś Maxle lub Thru Axle DT powoduje nadmierne przeciążenia na goleniach. Jak już napisał @sznib to by było cofnięcie się w rozwoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ale są jakieś granice głupoty która jest nie przekraczalna. Trek, Spec czy inny Giant to sobie co najwyżej mogą.... Musieli by się dogadać z takimi potentatami jak DT czy Shimano, że o niektórych producentach amorów nie wspominając w co zwyczajnie nie wierzę. To nie taki prosty myk jak sterówka 1,5" gdzie w sumie głównie rozchodziło się o jedną rurkę. Tu jest kwestia ramy, amora, piast i techniki wypinania koła. Boost już trochę jest a nadal są nie tanie rowery na zwykłej osi z tyłu. Tak poza tym nie przesadzajmy i potraktujmy ten pomysł czysto humorystycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pomysł ma małe szanse na wdrożenie, świadczy o tym fakt że można o nim przeczytać. Zazwyczaj wszelkie nowinki trzyma się w ścisłej tajemnicy.

 

System miał by realne zastosowanie w amortyzatorze o dolnych goleniach, który ma wiele zalet, ale nadal jego główną bolączka jest brak sztywności.

 

Problem ukręcania się śrub, jest wyolbrzymiony. Tam wystarczyła by niewielka siła dokręcania porównywalna z dokręcenie koszyka na bidon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trek, Spec czy inny Giant to sobie co najwyżej mogą.... Musieli by się dogadać z takimi potentatami jak DT czy Shimano, że o niektórych producentach amorów nie wspominając w co zwyczajnie nie wierzę.

No co ty, a co było z nowym standardem 110/148? Dokładnie taka sama kolej postępowania, dogadanie z producentami ram, amorów i standard przepchniety. A czy prościej nie można było zainplantować już istniejących osi 150mm? Można, ale po co? Zysk z nowego będzie większy, bo zarobią na tym i producenci ram, i amorów, i piast itd. itd. A kto zapłaci? My.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Podobne ( jeśli patrzymy na ilość śrub ) miał Fox w modelu F36 ,gdzie można używać osi 15mm i 20mm.

max_axles_3_up_880693.jpg?1396964910

 

IMO Soul Kozak w jakimś sensie rozwinął ten pomysł.

Nie przekonuje mnie ten pomysł.

 

 

obecne patenty z ośką 15mm z przodu i 12mm z tyłu są wystarczające, a cała reszta to wymyślanie jak by tu na userach zarobić.
.

To samo było mówione przed wprowadzaniem osi 15mm i 12mm-że po co, na co ( że o napędach 10 sp nie wspomnę- nie pamiętacie jaka była wtedy dyskusja ? ).

 

Poza tym Soul Kozak jest zbyt małą firmą na globalizację tego patentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Takie rozwiazanie to Fox miał już w modelach 2005/2006, ale, że jest ono bardzo nieidiotoodporne potem wprowadzili szybkozaciski. Te śruby po prostu trzeba skręcać tak jak te na mostku; na przemian i nie za silno. A że ludzie kręcili ile pary w łapach kończyło się to tak:

 

p5pb8332010.jpg

 

 

 

To samo było mówione przed wprowadzaniem osi 15mm i 12mm-że po co, na co

 

Ludzie zawsze się bronią przed nowościami, bo nowe standardy to problem w przyszłej modyfikacji sprzętu. Jak wiadomo, czasem słusznie, czasem nie. iMO, sztywne ośki to dobry upgrade z 9mm, nie tylko większa sztywność, ale też komfort że koło zawsze po włożeniu jest w tym samym położeniu i nie ma problemu że nagle zacznie tarcza ocierać bo koło trochę inaczej się ułożyło. Poza tym standard 9mm to za mała sztywność przy większych kołach, także trzeba było wprowadzić 15mm w rowerach XC, gdzie wcześniej 9tka wystarczała.

Nie wiem czy wszyscy czytaliście w podlinkowanym arcie, ale to rozwiązanie od Soul Kozak dedykowane jest pod amortyzatory/ramy karbonowe. w przypadku alu pewnie korzyści większych by nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby pomysł, najsłabszym ogniwem wydają mi się te małe elementy mocujące oś. 

 

Podlinkowane wyżej, osie skręcane śrubami czy to w Foxach czy Marcokach wyglądają dużo solidniej. 

 

I nie wiem jak w downhillu bo się w to nie bawią ale dla mnie sztywne ośki to po prostu wygoda. Mityczną sztywność mam w nosie. 

 

A wrzucanie do takich osi śrub przekreśla tą wygodę już na starcie. Nijak ma się to do szybkozamykaczy czy po prostu osi z ramieniem zakręcanej nakrętką. 

 

I tak jak wspomniał @@sznib, takie śruby trzeba wkręcać z wyczuciem a ewentualne błędy mogą mieć poważniejsze skutki (i być bardziej kosztownej) niż w przypadku źle skręconego mostka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...