Skocz do zawartości

Imar

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    645
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

80 Dobra

O Imar

  • Tytuł
    Maniak

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Mariusz
  • Skąd
    Oświęcim

Ostatnie wizyty

325 wyświetleń profilu
  1. Kropla powinna wystarczyć, tak żeby zlała się dookoła, na wysokości 4-5 mm gwintu.
  2. Stosowałem tytanowe z aliexpress, teraz mam tytan ze Srama. Różnica jest taka że tytanowa śruba ze Srama nie ma przez całość gwintu, bardzo mały odcinek pod łbem śruby nie jest na gwintowany. Zdecydowanie większa wytrzymałość na ucięcie śruby. Trzeba pamiętać że jak kupimy śruby bez kleju do gwintu trzeba zastosować loctite.
  3. Z tego co mi się wydaję to do serwisu piasty nie musisz demontować wolnobiegu. Wystarczy że rozkontrujesz lewą stronę piasty. Jak chcesz zdemontować wolnobieg to możesz zastosować płaskownik, jakąś grubszą blachę. Montujesz płaskownik do imadła i odkręcasz. Podrzucam zdjęcie.
  4. Dla tarcz Shimano jest podany moment 2-4 Nm - z zastosowanymi podkładkami z ząbkami i śrubami Shimano. Dla porównania Avid/Sram zaleca 6.2 Nm. Zawszę dokręcam tarczę na 6 Nm(Shimano z podkładkami z ząbkiem na 4 Nm) Nigdy w życiu nie miałem problemu z tarczami.
  5. Imar

    [Avid Elixir 1] Na jakie wymienić?

    Chodziło mi o tarczę 185 i podkładki CPS. Fakt moja pomyłka bo Elixir 1 były bez CPS'ów.
  6. Imar

    [Avid Elixir 1] Na jakie wymienić?

    Mogę polecić Shimano. Spokojnie hamulce z grupy Altus zaspokoją Twoje potrzeby. Co do wymiany tarczy to zależy od jej zużycia, ile par klocków tarcza zużyła? Bardzo prawdopodobne że stare tarczę i adaptery będą pod system Avid. Możesz kupić 180/160mm na przód i 160mm na tył. Do tego potrzebne adaptery.
  7. Do korby xtka były dwie różne 38. Jedna do 38-24, druga do 38-26. Ta do 38-24 ma symbol Y1ML98040. Większe prawdopodobieństwo że ta będzie działać bez zarzutu.
  8. Imar

    [opona] 29 x 3.0

    Oponę Bontrager Chupacabra zastąpiła Bontrager XR2 Team Issue TLR 29"x3.0".
  9. Zęby mają różny kształt żeby poprawić jakość wrzucania - zrzucania łańcucha podczas zmiany biegów. Kobra takiej jakości może by krzywa. Ruch wózka tylnej przerzutki może wskazywać na krzywe zębatki korby, luz bębenka, krzywy kwadrat w korbie. Przerzutki do wyregulowania.
  10. Po prostu koła trzeba wycentrować. Ile ktoś z tych obręczy wyciągnie na centrownicy tego nie wiem. Jest to produkt fatbajko podobny, nie można oczekiwać dobrej jakości. Ja na zdjęciu nie widzę pękniętej obręczy, tylko miejsce łączenia. Zaciski hamulcowe do ustawienia, o ile krzywa tarcza pozwoli.
  11. Suport>pedały>sztyca(jarzmo, rura, obejma)>mostek. Tak bym to zrobił. Rower nowy, więc miało prawo się coś ułożyć. Możesz przejechać jeszcze 200-400 km i oddać po prostu rower na przegląd. Możliwe że koła też będzie trzeba poprawić po takim przebiegu. Romet nie słynie z dobrego montażu. Na pewno nie zaszkodzi.
  12. Dętka jest stworzona żeby była w oponie a nie wisiała na obręczy.
  13. Robisz to po prostu źle. Detkę można napompować tylko żeby nabrała swojego kształtu, bardzo delikatnie. Druga opcja, zakładasz jeden rant opony na obręcz, wkładasz dętkę bez powietrza, ładnie ją układasz w oponie. Zakładasz drugi rant, delikatnie pompujesz. Sprawdzasz dookoła rantów czy dętka się nie podwinęła, Jeśli jest w porządku, pompujesz to deklarowanego ciśnienia. Taką dętkę możesz napompować jeszcze mocniej i iść na basen. :D
  14. Zawszę możesz zdemontować korbę, wyczyścić stary suport(żeby mechanik nie kręcił nosem). Poprosić o usługę wybicia starego(lub sam wybij) Poproś o wprasowanie nowego pakietu. Zapłacisz grosze za taką usługę. Zawsze do serwisu można przyjść ze swoimi częściami.
  15. Te ramy uwielbiały pękać na rurze podsiodłowej. Centralnie z tyłu jest nacięcie rury podsiodłowej. I właśnie na tym nacięciu pękały. Dokładne zdjęcia obręczy też się przydadzą. Obręcze Bontrager często pękały przy otworach na nyple.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...