Skocz do zawartości

[Opony] pytanie o wybór i kilka innych pytań


laguniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do wymiany opony z tyłu w rowerze Kross Level R3 2014r. Obecnie posiadam fabryczną oponę Schwalbe Smart Sam o wymiarach 27,5"x2,1". Teraz chcę zakupić oponę Continental Race King o wymiarach 27,5"x2,2". Moje pytanie brzmi: czy opona będzie pasowała do tego roweru? Czy będę zmuszony cokolwiek zmieniać, aby założyć tą oponę? (przypominam, że moja obecna opona ma szerokość 2,1" a mam zamiar założyć 2,2" - czy to będzie pasowało?) Moje drugie pytanie brzmi: Którą z tych wersji wybrać(jeżeli okaże się,że będzie pasować):

1.http://www.cyklomania.pl/continental-opona-race-king-27-5x2-2-performance-zwijana,id5298.html

2.http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-race-king-racesport-27-5x2-2-zwijana-27275.html

3.http://allegro.pl/opona-continental-race-king-protection-27-5-x-2-2-i6375557871.html

Czym różnią się te "wersje" [1.Performance(najtańsza), 2.Race Sport(średnia cena), 3.ProTection(najdroższa)] i czym różni się opona zwijana od drutowej?

P.S. Robię odcinki w proporcjach 60% miasto i 40% lasy itp

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, opona będzie pasowała to tego roweru. Szerokość nie ma znaczenia chyba, że chciałbyś założyć jakiegoś terenowego potwora, a tak to możesz wkładać ją śmiało :) 

 

Nie wiem czy mam racje, ale wydaje mi się, że te wersje oznaczają grubość splotu (wnioskuje po zwiększającej się wadze), czy mam racje?

 

Opona drutowana różni się tym, że ma w rancie włożony drut, który utrzymuje oponę cały czas w formie okręgu. Generalnie opony zwijane są droższe, ale lżejsze. Wydaje mi się, że na wadze Ci nie zależy, więc kup drutowaną. 

Tutaj masz to wyjaśnione lepiej:

 

Tak, od siebie dodam - Continental ma zaniżone szerokości, więc tym bardziej opona 2.2 będzie pasować. Praktycznie jest taka sama jak Twoja 2.1.

Ja i wydaje mi się, że reszta ,,kolarzy" ;) używa opony szersze z przodu, a węższe z tyłu. Ja w przodzie mam 2.2, a z tyłu 1.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już napisałem wyżej, zamówiłem RaceSporta. Pośmigam kolejne 1000km(bo na około tyle starczyła mi opona Schwable Smart Sam, która była w rowerze zamontowana fabrycznie, a dodam, że jej nie oszczędzałem w żaden sposób i opona wiele przeżyła i przez ten czas zero kapci) i dam oponie o Continentalu. Mam nadzieję, że ta też tyle wytrzyma jeżeli chodzi o moją jazdę a bieżnik więcej, ale to już po prostu nie będę naciskał za mocno tylnego hamulca przy każdym hamowaniu :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1000km(bo na około tyle starczyła mi opona Schwable Smart Sam,

 

 

po prostu nie będę naciskał za mocno tylnego hamulca przy każdym hamowaniu :P

Bardzo mały przebieg.

Tylnego hamulca używa się sporadycznie,jako pomocniczy. Niszczysz opony tylnym hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak się ma aktualnie wytrzymałość Continentali do tego, co było jakiś czas temu? Bo wiem, że jeszcze ze 2-3 lata temu opony były słabe, zużywały się bardzo mocno na bokach.

Nawet gdzieś na tym forum jest wątek o lipnych Race Kingach.

 

Ja mam na tylnym kole Race Kinga Performance i jestem zadowolony. Przejechałem na nim już prawie 6k km po trójmiejskich lasach (tubeless), bieżnik zużyty w około 50%. Starszy model przetarł się przy obręczy po 2k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona Continental RaceKing RaceSport 27,5"x2,1" zwijana założona. Przejechałem jak na razie około 100km i jestem bardzo zadowolony. Opona trzyma dobrze w zakrętach, jakość wykonania też wydaje się być dobra(ale to się okaże za kilka tyś. km). Szerszą opinie podam jak zaprzyjaźnię się dużo głębiej z tą oponą. Jak na razie jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...