dang3r Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Witam, szukam roweru z ramą sztywną (amor tylko z przodu) do maksymalnie 10 000 zł - zakup planuje w marcu bo kasę ciągle zbieram więc może uda się coś wyrwać taniej z zeszłego roku. Nie mogę się zdecydować czy wybrać korbę jedno czy dwurzędową, dlatego proszę o: - dla propozycji z korbą jednorzędową max 10,5 kg z pedałami - dla propozycji z korbą dwurzędową max 11,5 kg z pedałami PS: Nie chcę zakładać kolejnego tematu dlatego byłbym wdzięczny za podpowiedź bardziej doświadczonych osób czy na jednorzędowej korbie (założmy 34t + tył: 10-42t) da się utrzymać bez problemu na asfalcie prędkość ok 32 km/h (np na kilkukilometrowym dojeździe do górek - tak aby kadencja nie była zabójcza ) i jednocześnie wjechać prawie pod wszystko. Nawet nie mogę znaleźć na ten temat jakiegoś obiektywnego i obszernego artykułu... Będę MEGA wdzięczny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Nie ma obiektywnych artykułów bo to bardzo subiektywna kwestia. Cała skryta za tym nauka ogranicza się do tabliczki mnożenia. Pojezdzij na rowerze za 1k, ustal jaką kadencję z jakim przełożeniem utrzymasz a dopiero potem wydawaj 10k. Już nie mówiąc o tym że podawanie wagi jako jedyny istotny dla ciebie parametr przy sprzęcie tej klasy świadczy albo o braku pojęcia o tym czego chcesz i potrzebujesz albo o trollingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Proszsz, każdy się nada http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkty/rowery/mtb_650b_hardtail?strona=2 reszta zależy od ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Jak się chcesz skupić na wadze to masz Gianta XTC 1,5 LTD na 2x11 z wagą pewnie ciut ponad 10 kg. Cenowo też sporo poniżej ceny katalogowej. W temacie ile blatów na korbie to sprawa raczej prosta jest. Im bliżej trudnego terenu z większą czy mniejszą liczbą dojazdówek tym jeden blat będzie lipą. Blat 34T to tylko pagórki i niziny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 dran2: Na początek poczytaj co to jest trolling bo zakładam, że masz jakąś kulturę osobistą i nie zamierzałeś mnie obrazić. I na tym zakończmy choć dałbym ci jeszcze parę wskazówek. Sol dzięki, będę porównywał. Niestety firma Carraro niewiele mi mówi... muszę poczytać beskid masz na mysli model tegoroczny bo z 2015 nie znalazlem? Będę wdzięczny za linka bo widzę tylko ceny 10k i nawet 13k... rozważam jeszcze: http://www.dobrerowery.pl/kross-level-r11-2015 albo http://allegro.pl/carbon-27-5-silverback-syncra-xtr-sid-stan-s-10-kg-i5882922891.html - co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 O ten się rozchodzi http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/xtc.advanced.27.5.1.5.ltd/24518/89326/ Krossa bym za tyle kasy nie kupił a to drugie jest tylko ładnie obwieszone jak choinka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 ten Giant fajny sprzęt, ale malowanie łagodnie mówiąc ........ obłędne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 ten Giant fajny sprzęt, ale malowanie łagodnie mówiąc ........ obłędne Kolorki to już nie mój kłopot. Dawno z tego wyrosłem. Jest jeszcze Sector Authora http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-275/author/sector-275-2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 W Giantcie przy rabacie w katalogowej cenie masz lekkie koła i wagowo powinieneś zejść poniżej 10 kg Szkoda tylko, że w serii nie ma osi 12mm z tyłu, ale to akurat nie problem bo haki są wymienne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Na kombinacji 32 - 11 bez problemu można kręcić 35 km/h, więc na kombinacji 34 - 10 tym bardziej. Nie wiem co znaczy zabójcza kadencja, dla mnie powiedzmy rzędu 110 obr/min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Kolorki to już nie mój kłopot. Dawno z tego wyrosłem porównując zawsze wolę mieć pod sobą ładniejszą łanię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan91 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Sam się zastanawiałem nad liczbą blatów, wybrałem...3. Ale to dlatego, że byłem mniej doświadczony w 29 calowcach. Teraz będę zmieniał na 2, ale jeden to mało. Szczególnie jeśli jesteś początkujący. W necie znajdziesz liczniki prędkości na daną kadencję i liczbę zębów, ustaw sobie kadencje neutralna czyli 90 i zobacz jaka rozpiętość wychodzi. Jeśli chodzi o konkretny model to w tej cenie jest pełno różnych różności. Od marek walczących ceną jak canyon czy giant do tych, które uważają się za bardziej szlacheckie jak spec, cannondale czy bmc. Różnica będzie w osprzęcie, czasami bardzo znaczna Musisz sam rozważyć co Ci pasuje. Jedni mówią, że nie opłaca się bulić za napis, inni twierdzą, że droższe marki robią po prostu lepsze ramy co w karbonie ma duże znaczenie. Jaka jest prawda raczej nigdzie się nie dowiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dang3r Napisano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Wiem czym jest trolling. Alternatywa w twoim wypadku jest bardziej obraźliwa. Głupota. Nie każdy jak TY jest ekspertem a forum służy do tego aby dyskutować i m. in. pytać bardziej doświadczonych osób - głupotą jest nie rozumienie tego. Jeżeli nie umiesz swoich rad kierować w normalny sposób to nic tu po tobie - nie potrzebuje twojej pomocy - idź karmić ego na swojej rodzinie, im doradzaj i tam szczekaj i niech przytakują a ja podyskutuje dalej z normalnymi ludźmi. Wyp**j Pasuje ci rozmowa na poziomie krawężnika mało że trollu to jeszcze hipokryto? vpablov no właśnie te malowanie... Dzięki za kolejne propozycje i opinie. Widzę ze to nie będzie łatwy wybór i muszę sporo jeszcze poczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herosa Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,39&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2126&TF=90&SL=3.5&UN=KMH Rozmiar koła, blaty, opona, kadencja - i jedziesz Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Dzięki za kolejne propozycje i opinie. Widzę ze to nie będzie łatwy wybór i muszę sporo jeszcze poczytać. Im ich będzie więcej tym gorzej więc zrób sobie jakąś selekcję na podstawie kolorów czy marek bo jak by nie patrzeć jest różnica między takim Silverbackiem a Giantem czy Scottem. Odnośnie tego ostatniego to przemyśl czy w ogóle musi być karbon bo taki Scale 740 jest całkiem fajną ofertą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reba29er Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 za 10k to warto spojrzec na Specialized, z rocznika 2015 w tej cenie jest karbon. tylko czy masz sklepy w okolicy, ktore oferuja spece. na silverbacki i inne wynalazki to nawet nie patrz. moze w cenie do 4k byly by brane pod uwage, ale 10k to raczej tylko Spec, zeby pozniej nie żałować. oczywyscie istnieje ryzyko, ze przymierzysz i bedzie nie halo, wtedy szukasz dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 A jakie HT 27,5 robi Spec? Pytanie ile autor wątku ma wzrostu i czy koniecznie musi być 27,5. Wśród HT wciąż rządzi jednak 29 cali, a alternatyw dla Speca w tym budżecie nie brakuje. W poszukiwaniach warto pomyśleć też geometrii, bo np. Spec ze swoją geometrią w rękach początkującego może nie być super opcją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 10k to raczej tylko Spec, zeby pozniej nie żałować. Skąd Ty bierzesz takie mądrości? Rozumiem, że testowaleś dziesiątki modeli różnych marek i masz wiedzę praktyczną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 niczym specjalnym spec się nie wyróżnia na tle innych dobrych, znanych marek, no może poza ceną katalogową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 warto pomyśleć też geometrii, bo np. Spec ze swoją geometrią w rękach początkującego może nie być super opcją. A czym się taki Spec pod względem geometrii wyróżnia od innych rowerów podobnego zastosowania? Wśród HT wciąż rządzi jednak 29 cali Gdzie rządzi? Bo patrząc na Puchar Świata XC nie jest to takie oczywiste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 szczególnie jak się patrzy na mistrza świata i zdobywcę pucharu świata hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Witam, szukam roweru z ramą sztywną (amor tylko z przodu) do maksymalnie 10 000 zł - zakup planuje w marcu bo kasę ciągle zbieram więc może uda się coś wyrwać taniej z zeszłego roku. Nie mogę się zdecydować czy wybrać korbę jedno czy dwurzędową, dlatego proszę o: - dla propozycji z korbą jednorzędową max 10,5 kg z pedałami - dla propozycji z korbą dwurzędową max 11,5 kg z pedałami PS: Nie chcę zakładać kolejnego tematu dlatego byłbym wdzięczny za podpowiedź bardziej doświadczonych osób czy na jednorzędowej korbie (założmy 34t + tył: 10-42t) da się utrzymać bez problemu na asfalcie prędkość ok 32 km/h (np na kilkukilometrowym dojeździe do górek - tak aby kadencja nie była zabójcza ) i jednocześnie wjechać prawie pod wszystko. Nawet nie mogę znaleźć na ten temat jakiegoś obiektywnego i obszernego artykułu... Będę MEGA wdzięczny! Tutaj rower z możliwością konfiguracji dowolnej napędu 1x11 lub 2x11: http://www.rosebikes.pl/bike/rose-psycho-path-2-275-2016/aid:815897 "Prawie wszystko" to dość szerokie pojęcie - chodzi o podjazdy na polskich maratonach MTB czy turystyczne szlaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 A czym się taki Spec pod względem geometrii wyróżnia od innych rowerów podobnego zastosowania? Gdzie rządzi? Bo patrząc na Puchar Świata XC nie jest to takie oczywiste Zamiast na puchar świata, zapraszam np. na polskie maratony u Grabka. Nie chce wciskać nikomu na siłę 29-era, tylko stwierdzam prosty fakt jakich rowerów jest póki co najwięcej. A co do geometrii Speca, to kąt główki 71 wymaga trochę więcej umiejętności do opanowania roweru na technicznych zjazdach niż rowery o kątach w okolicach 69,5. A takich jest coraz więcej, np. Superfly, Procaliber, Scale czy Exceed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 I to pokazuje, że Spec stanął w miejscu bo 69-69,5 na główce powinno być obecnie standardem w XC, przy tym poziomie trudności tras. To, że króluje w polskich maratonach 29er nie znaczy, że jest on dużo lepszy, weź Speca z główką 71* i i powiedzmy XTC z 69,5* (powiedzmy, że reszta geometrii jest podobna) i na trudnym zjeździe przewaga wielkości koła się zmniejszy, może się nawet okazać że zatrze. A co byś powiedział gdyby czołówka przesiadła się nagle na 26 cali i zaczęła wygrywać, że jednak to jest najlepsze koło? Wielkość koła wybacza pewne braki w technice, powoduje że człowiek może się czuć pewniej na zjazdach, ja odczułem to przesiadając się z Krossa 26 z główką 71* na XTC. Schurter wygrywa na 27,5, Ferrand-Prevot również, a w U23 młoda Jenny Rissveds więc dla mnie to jest lepszy obraz niż polska czołówka 29er'ów jest najwięcej bo marketingowcy wpychają te rowery każdemu na siłę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 ten Giant fajny sprzęt, ale malowanie łagodnie mówiąc ........ obłędne I tu się mylicie bo na żywo wygląda obłędnie. A autora proszę o wzrost bo moge zrobić mega cenę na xtc adv 27.5 1 z 2015. Rowerek na pełnym XT z carbonowymi kołami. XTC 1.5 też już na półce czeka na nowego właściciela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.