Skocz do zawartości

dang3r

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika dang3r

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Niestety mam jeszcze jeden problem... przerzutka działa z dość dużym opóźnieniem tj. 1 do 1.5 sekundy przerzuca łańcuch. Wydaje się, ze szybciej zrzuca (na zębatki o większej średnicy) niż wrzuca. Co może być powodem? Pancerzyki i linki są też nowe... Tylko i wyłącznie kwestia regulacji? Może krzywy hak? A może... Czy śruba B powinna opierać się bezpośrednio o hak czy (tak mam zrobione) o element wózka przerzutki, który zaznaczyłem na zdjęciu? Słyszałem, że kółko wózka powinno być bardzo blisko największej zębatki kasety. Wydaje się, że mogłoby być bliżej niż jest pomimo tego, że śruba ta jest wykręcona maksymalnie. I jeszcze jedno pytanie - czy patrząc na male zębatki wózka możecie stwierdzić czy czasem łańcuch nie jest za długi? Te małe kółka nie powinny być choć trochę bliżej poziomu względem siebie (zielona linia) niż są? Może tutaj tkwi problem?
  2. ROZWIAZANO PROBLEM. Niestety wsparcie tech dt4you mimo zdjec i nr czesci nie dalo rady. Pomogla dopiero wizyta w jednym z punktow dt swiss. Okazalo sie ze tego bebenka sa 3 rozne rodzaje BEZ rozroznienia nawet w opisie na aukcjach czy sklepach internetowych. Roznia sie delikatnie rantem i uszczelka (ktora m. in. u mnie hamowala i byla "polowicznie" winna). Kwestia dziesiatych milimetra... Na bebenkach sa symbole ln (ktory mialem kupiony), xd i jeszcze jakis inny ktorego nie pamietam. Dodatkowo 144.5mm zamiast 142 wynikalo z tego ze gniazdo oski bylo zle osadzone i trzeba bylo je dokrecic. To dodatkowo hamowalo prace bebenka. Pisze bo moze sie komus kiedys takie info przyda. Wam tez dzieki za wszelkie podpowiedzi!
  3. Wewnetrz identycznie. Z zewnatrz od strony end cap pod ta uszczelka stary bebenek jest bardziej wyciety o doslownie pol mm i wchodzi bardziej pod piaste. W nowym ten rant opiera sie o piaste niewchodzac te pol mm pod nia co po docisnieciu wlasnie chyba powoduje opor. Jakbym wiedzial ze to na pewno to to bym sprobowal zeszlifowac tylko precyzyjnie tego nie zrobie. Tu by trzeba bylo frezarke albo tokarke. No i endcap w nowym jest dluzszy stad chyba z 142 zrobilo sie 144.5mm. Przesle jeszvze zdjecia tej piasty ktora mam.
  4. Tak kupiłem komplet z tym dystansem (end cap?) Jak na zdjeciu. Piasty z tego co znajomy mowi zaczynaja sie od 220 euro... duzo.
  5. Na piascie mam taki symbol Dt swiss p1386157 342 dt n 3832 Ktorego nie moge wygooglowac.
  6. Wiec moze bebenek walniety? Byl z demontazu... Napisalem tez do sklepu zeby polecili kompatybilby wg nich bebenek albo inne rozwiazanie. Jak odpisza to dam znac.
  7. End cap nie zmienialem ich. Rozumiem ze aby ewentualnie je wymienic to trzeba demontowac piaste i szprychy? Nie ma mnie w chacie wiec nie mam na to nawet jak spojrzec. Bebenek przed montazem kola w ramie pracowal normalnie z tym ze wlasnie nawet po recznym docisnieciu piasty do siebie z jednej i drugiej strony (symulujac jakbym oske dokrecal) juz bylo czuc opor (gdy kolega obracal bebenkiem/ kasetą). No i jest szerzej niz bylo bo kolo pomiedzy widelki wchodzi ciasno... wiec moze faktycznie te end capy trzeba wymienic na krotsze? Mialem 142 a dzisiaj po pomiarze suwmiarka wyszlo 144,5. A moze chodzi o to: obstuga techniczna sklepu napisała, ze ten bębenek nie jest kompatybilny z piastami straight -pull bez boosta (czyli 142 mm), a chyba taki wlasnie mam?? I teraz jak najtaniej to rozwiazac? Nowa piasta i przeszprychowanie? Jaka by pasowala? Czy moze uda sie jakis inny bebenek jednak dopasowac? Chyba ze jednak te end capy...
  8. Cześć ponownie, po zmianie napędu niestety mam problem. Gdy przestaję obracać korbą (a tym bardziej gdy obracam nią w drugą stronę) to kaseta dalej się obraca i spada łańcuch. Prawdopodobnie coś z bębenkiem? Bębenek wymieniłem na "DT Swiss Shimano Micro Spline Bębenek do 12/142/148 TA ratchet MTB" Piasta to prawdopodobnie DT SWiSS X 1700 SPLINE 29 12x142mm Jeszcze przed założeniem kasety gdy bębenek był na miejscu i dociskałem piastę po obu stronach a kolega kręcił bębenkiem to był wyraźny opór. Kolejna rzecz to, że przy zakładaniu koła jest ciaśniej pomiędzy widełkami - czy to normalne? Dystans od bębenka oczywiście daliśmy (choć kombinując - bez niego też kaseta się obracała choć nie powinna). Rozumiem też przy okazji, że i ośkę powinienem zamówić pod 148 tak aby złapała więcej gwintów i wkrecila sie do konca? Obsługa techniczna sklepu w którym kupiłem ten bębenek napisała mi " Dziękuję za kontakt. Długość montażowa bębenka: 148 mm / 12 mm BOOST 142 mm / 12 mm TA Bębenek MICRO SPLINE można zamontować tylko i wyłącznie: w pojedynczych piastach z systemem szprych giętych (j-bend) piastach straightpull z kół systemowych w pojedynczych piastach z systemem szprych prostych - straightpull (ale tylko i wyłącznie w standardzie BOOST 12/148 mm) Bębenek MICRO SPLINE nie jest kompatybilny z: pojedynczymi piastami z systemem szprych prostych (straightpull), np. 240 SP, 350 SP w standardzie 12/142 mm piastami z kół systemowych produkowanych przed rokiem 2016 (jak np. koła z serii SPLINE ONE pierwszej generacji)" Na obręczy mam napisane Spline 2 Two. Szprychy mam proste. Podpowie ktos proszę co tu nie gra?
  9. mam jeszcze jedno wyjscie o ktorym w tym poscie nie wspomnialem ale podpowiedzieliscie niejako Zostawić swoją starą korbę sram x9 truvativ i zakupić samą tarczę od Banless. Przekos co prawda i tak wychodzi 3mm (o ile dobrze zmierzylem linijką linie łańcucha z przodu :D) ale chociaż jes mozliwosc ewentualnej korekty podkładkami Dzięki wam!
  10. patrzac na specyfikacje jest 1x11... ja bym chcial miec 1x12 więc chyba nie pasuje :/
  11. Chyba faktycznie z tą tarczą nie da się nic zrobić z podkładkami... bo jakby je dac to bedzie jeszcze gorzej. Otwory nie są na wylot i są z jednej strony. WIęc albo ryzykuje i zostawiam te 3mm roznicy albo zamawiam u Garburk... ad 1. Niestety ale chyba zębatki 1x12 narrow wide nie są kompatybilne z sram x9 truvativ bcd Pisali mi na innym forum, że przykładali i taką tarczę trzeba by lekko zeszlifować albo dac wlasnie podkładki więc znowu ucieka linia łańcucha tym razem z ryzykiem zahaczenia o widełki :/ Znalazłem takie: https://www.muziker.pl/sram-x-sync-eagle-chainring-104bcd-32t https://allegro.pl/oferta/truvativ-mtb-32t-104bcd-v7-steel-tarcza-mechanizmu-12028361258 https://allegro.pl/oferta/zebatka-narrow-wide-32t-round-104-bcd-mtb-11019166532 https://allegro.pl/oferta/zebatka-narrow-wide-deckas-32t-104-bcd-13850521988
  12. Nie da się edytkować poprzedniego Chyba źle policzylem i roznica wynosi 3mm. Moze jest to na tyle mało zeby sobie tym glowy nie zawracac? Skoro w specyfikacji korby jest 142mm piasty... A moze nawet ma tak być aby najwiekszą tarcza byla ciut bardziej obciążana niż najmniejsza bo biorąc pod uwagę roznice w ilosci zebów zużycie wyjdzie równomierniej taka teoria. Ale aby linia łancucha byla jednak prosta to widze dwie opcje: 1. Podkładki pod tarcze - tylko widziałem nawet na tym forum, ze ktoś pisał, że pod tą tarczę podkładek nie da się dać. 2. Zamówić Garbaruk
  13. Czesc, nie chce zakladac kolejnego tematu a szukając odpowiedzi i rozwiązania dla siebie natknałem na ten post... Mozesz wyjasnic dlaczego podkładek tutaj nie mozna dac? Planuje zakupić korbę slx 7100 o lini 52, q 172. Zebatka 34T. Niestety przez suport pressfit szeroki 92mm nie mam mozliwosci poprawić linii łańcucha podładką.
  14. Panowie PROSZĘ raz jeszcze napiszcie mi łopatologicznie jak krowie na rowie jak mam zrobić odpowiednią linię łańcucha? Podsumowując: - w korbie, którą znalazłem (FC-M7100) dla q-faktor 172 jest 52mm linia łańcucha (są też inne np: dla 178mm jest 55mm a dla 181mm jest 56,5mm) - suport press-fit (prawdopodobnie) nie da możliwości regulowania linii łańcucha dodatkowymi podkładkami - piastę mam DT SWiSS X 1700 SPLINE 29 12x142mm a bębenek, który poleciliście jest pod piasty 12/142/148 - zębatka (crm75) nie mają offsetu (chociaż w standardzie shimano ma 3mm) Jeśli więc piasta mam 142 a więc linię łańcucha 48/49mm a korba dla q-faktor 172 jest 52mm i dodając do tego offset tarczy 3mm = 55mm. Czyli różnica wychodzi 6/7mm tak? Wiec jak rozumiem podkładki pod tarcze tylko pogorszą ten wynik? Nie wiem czy ta różnica jest akceptowalna ale domyślam się, że zdecydowanie lepiej przy przekosach napędu 1x12 byłoby to zniwelować. Na 99% coś porąbałem i taką mam nadzieję. Tylko poprawcie mnie proszę i podpowiedzcie co tu zrobić.
  15. Cześć wam, mam kross Level b11 z 2015 roku. Strzeliły mi 2 zębatki w kasecie a po oględzinach reszty osprzętu napędu niestety trzeba wymienić (prawie?) wszystko. We wcześniejszym poście rozważałem wymianę na Shimano 1x12 ale rezygnuje z tego pomysłu bo wyjdzie prawie 2x drożej a i na pewno z moimi kompetencjami nie obejdzie się bez komplikacji. Do tego nie jestem przekonany do tych przekosów ale pomijając to... Chcę wymienić na "prawie" to samo co miałem czyli Sram X9. Pytania mam w zasadzie trzy: 1. Czy tylną przerzutkę Sram X9 2x10 z długim wózkiem mogę bez problemu wymienić na Sram GX ze sprzęgłem? Taką konkretnie: https://www.bike-components.de/de/SRAM/GX-Type-2-1-Schaltwerk-10-fach-p43640/?o=69400080-black-mittel&delivery_country=DE&cp=13&upid=google&utm_content=&utm_term= 2. Czy będzie ona kompatybilna z manetką, którą posiadam (Sram X7 Trigger)? 3. Czy przednia większa tarcza z linku poniżej będzie pasowała? https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/sram-kettenblatt-38t/2359328921-217-4816 Wygląd nieco inny niż mój sram truvativ ale oznaczenia te same. Parametry (chyba też). Sorry za oferty z niemieckich stron ale mam możliwość kupić a ceny akurat tych komponentów są chyba korzystniejsze niż to co znalazłem w PL.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...