BulletTime Napisano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 powtarzam Czy jest możliwość konwertowania piast 350 142/12 na 135/10?mam możliwości mieć ramę na 135 mm po połowie ceny. Czy jak kupie piastę 142/12,to będzie możliwa konwersja na 135/10? Gdzieś słyszałem że są adaptery 142/12 na 135 /10 to prawda? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 jest mozliwosc konwersji piasty dt z 142/12mm na 135/10mm, operacja jest bezproblemowa. Jeśli chodzi o opony 27.5x 2.8-3.0 to rowersport ma opony wtb w tym rozmiarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 Do 135x12 teź... https://www.dtswiss.com/Components/Hubs-MTB/350-2 Zakładka ACCESSORIES Jeśli chodzi o opony 27.5x 2.8-3.0 to rowersport ma opony wtb w tym rozmiarze Ekhem... Dokładnie jedną, czyli TrailBlazer'a... http://www.rowersport.pl/sklep/produkt/wariant/21446,wtb-opona-275-280-trail-blazer-light-fast Szacunek.. I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 24 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 Ok to biorę 142/12 Dawid po ile chodzą te fr570 u Ciebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 katalogowa cena dt 184zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 http://biketires.pl/product-pol-15120-Opona-drutowa-Schwalbe-MAGIC-MARY-26x2-50-Downhill-2x67-TPI-Czarna.htmlhttp://biketires.pl/product-pol-9743-Opona-zwijana-Maxxis-MINION-DHF-26x2-50.html http://biketires.pl/product-pol-15444-Opona-Vittoria-Jafaki-bezdetkowa-TNT-26x2-5.html Niestety, ale dostępność mniej popularnych opon w Polsce jest żałosna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 Jest jeszcze Duro Leopard: http://allegro.pl/opona-26-cali-26x3-00-wildlife-leopard-duro-i5151318965.html Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Rozumiem że na bębenek 10 rz da się upchnac kasetę shimano 11 rz? Które nyple są lepsze stalowe czy mosiężne? Chodzi szczególnie o wytrzymałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 25 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 1. Tak 2. Wytrzymalsze są stalowe, lepsze są mosiężne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 26 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 nie znam się zabardzo na systemach zaplotu, więc które systemy zaplotu są najlepsze pod kątem wytrzymałości i sztywności bocznej? czy inne zaploty niz ten standard na 2 krzyże są droższe w wykonaniu? i pytania dot. tubeless: jakie mleczko ma najlepszy stosunek cena/jakość ? czy taśma izolacyjna do rur będzie dobra aby uszczelnić obręcz? ile warstw oplotu na obreczy trzeba użyć aby powietrze nie uciekało mleko wlewać bokiem opony czy wentylem? lepszy AV czy presta do tubeless? czy shwalbe procore wart swej ceny/ warto kupować droższą oponę UST czy wystarczy zwykłe tubeless ready?(chodzi o ew. ryzyko ściągania opony z rantu na zakrecie) ile mleczka wlać i czy to zależne jest od jakości mleczka? czy zawsze potrzebny jest shot z compresora ,czy wystarczy pompka nożna? czy jak ważę 104 kg dokładnie to pompowanie poniżej 1.5 bara =zniszczeniem obręczy? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 26 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 Jeśli chodzi o system bezdętkowy to mając obręcz Tubeless, wskazana byłaby opona TR, wtedy pompujesz nożną pompką. Większość obręczy jest przystosowana na zawory presta, ważne aby wentylek był wykręcany, wtedy lejesz mleka przez wentyl. Mleko ja mam Trezado, pół litra starcza na rok z zapasem, uszczelnia wyśmienicie, ja przez cały sezon nie miałem problemów w powietrzem i dziurami, a tylna opona szczególnie nie miała łatwo co widać po licznych nacięciach, zakleiło wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 26 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 czy taśma izolacyjna do rur będzie dobra aby uszczelnić obręcz? ile warstw oplotu na obreczy trzeba użyć aby powietrze nie uciekało mleko wlewać bokiem opony czy wentylem? lepszy AV czy presta do tubeless? z budżetowych opcji zdaje rezultat taśma duck tape, można kupić o szerokości 25 mm ,pasuje do obręczy 19 i 22,5 mm. Bez problemu możesz wlewać bokiem, zalecane 2 krotne oklejenie obręczy, czy zawsze potrzebny jest shot z compresora ,czy wystarczy pompka nożna? to zależy od opony, czy jak ważę 104 kg dokładnie to pompowanie poniżej 1.5 bara =zniszczeniem obręczy? rośnie ryzyko rozszczelnienia układu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Gdzie można dostać jakiś poradnik dla tubeless? Ust mają grubsze ścianki,i są lepiej profilowane - nie potrzebują dużo mleka aby się uszczelnic? Który system zaplotu jest Wytrzymalszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Gdzie można dostać jakiś poradnik dla tubeless? http://tomek-mtb.blogspot.com/2014/04/jak-uszczelnic-koa-bezdetkowe-z-cyklu.html Ust mają grubsze ścianki,i są lepiej profilowane - nie potrzebują dużo mleka aby się uszczelnic? Tak mają grubsze ścianki i specjalną stopkę jeśli masz odpowiednie obręcze to często nawet nie musisz stosować uszczelniacza. Jeśli nie będziesz miał obręczy ust to nie warto inwestować w takie opony zwykłe tubeless ready wystarczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 UST nie wymaga uszczelniacza, ale opona jest cięższa i sporo droższa, mleko lejesz do UST tylko w celu łatania ew. dziur. Do koł TL najlepiej lać około 100ml mleka na koło. Poradników co i jak na yt masz od zarąbania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 zaplot jedynie na 3 krzyże. Przy 32szprychach i hamulcach tarczowych za bardzo z innymi zaplotami nie pokombinujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Ok więc sprawa wygląda tak Piasta 142/12 dt swiss 350 Nyple cnspokes stalowe 14/2mm Kluczyk do wentyla i wentyl american valve Zostały zamówione,kolejne pytanie dotyczy : Ponieważ dt swiss nie mają osi w zestawie, jakie osie polecacie o jak najlepszej jakości i cenie? Ponieważ jak wspominałem waga mi lata, czy nie lepszym rozwiązaniem jest danie 12 mm stalowej śruby z nakrętka o twardości 8.8? z szerokiej gamy opon które TL polecacie jako Best in quality/ price? Słyszałem że shwalbe to smatlawce a continental są Z tragicznie słabej jakości materiałów wykonane . I na koniec wybór Sprych? Chciałem dt swiss champion ale może są jakieś lepsze niż owe wymienione? Nie mogą być cieniowane. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 budujesz rower czy wagon kolejowy? Do piast 142/12mm nie dodaje się osi, ponieważ te są w komplecie z ramą z mocowaniem 142/12mm. Śruba 12mm + nakrętki to jest istne barbarzyństwo. Jak szprychy nie mogą być cieniowane to nie ma dużego wyboru, DT Champion są mocne i lepszych szprych nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Rozumiem l, ale ja mam swój pomysł na rower dlatego składam samodzielnie. Gdybym nie miał pomysłów to bym kupił gotowca że stajni gianta/Canyon. trwałość i niezawodność to są dla mnie Primo cechy. Pytałem czy sruba jest dobra a nie czy zakładam wagon . Ps Co rozumiesz pod pojęciem istne barbarzyństwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 kwestia jakie parametry wyznaczają czy śruba jest dobra Śruba o średnicy 12mm będzie na pewno wytrzymała, ale czy będzie dobra jako oś trzymająca koło w ramie - moim zdaniem nie W zestawie z ramą dostaniesz dedykowany zacisk do ramy. Rama prawdopodobnie od strony tarczy będzie nagwintowana, wkręcasz w gwint zacisk i za pomocą dzwigni sciskasz koło w ramie. Możesz oczywiście poszukać śruby z takim samym skokiem gwintu jak ten w ramie. Zamiast wygodnego zamykacza możesz wozić z sobą klucz 19mm do odkręcania koła. Wytrzymałość zacisku aluminiowego dostarczonego z ramą prawdopodobnie będzie i tak na tyle wystarczająca że nawet jeśli pojawi się siła zdolna go złamać, to wcześniej wyrwie Ci z ramy tylny trójkąt. Także pomysł barbarzyński, nie ma sensu stosować elementów których wytrzymałość będzie znacznie przewyższała wytrzymałość pozostałych elementow zestawu. Nie zwracanie uwagi na wagę elementów kół tez ma jakiś umiar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Ok i to mi się podoba! Argumentacja a nie gownoburza.w takim razie sruba odpada. Kwestia śrub u mnie jest związana z alergicznym reagowaniu na brak sztywności bocznej i ocieranie tarczy plus moja przypadłość wagowo-jezdziecka do łamania elementów z amelinium. Dawid a masz może do polecenia jakieś dobre oponyTL z znakomita korelacja cena/jakość? Min 2,25 cała Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 w kwestii opon mam żadne doświadczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Wybór szprych niecieniowanych jest błędem. Takie szprychy mocno pracują na zagięciu (główce), jeżeli chcesz długowieczne szprychy to tylko cieniowane, np. DT Alpine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Możesz rozwinąć myśl? Jakieś argumenty? Przecież cieniowanie osłabia materiał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Czy ramy rowerowe pękają zazwyczaj w miejscach największego wycieniowania rur? Nie. Szprychy pękają najczęściej przy główce lub przy gwincie, tam cieniowane nie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.