BulletTime Napisano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Czyli kompromis to nierdzewne ?Trwałość/opory toczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Opory toczenia zależą nie tylko od jakości kulek i bieżni ale od sztywności łożyska. Niektóre po wciśnięciu do gniazd zaczynają się kręcić z oponami. Problem zauważyłem przy produktach ezo, nsk czy Enduro, więc nie najlepszych na świecie ale też i nienajgorszych. Jeśli sprzęt pływa e błocie to sens ma serwis łożysk, jeśli uszczelnienia nie zatrzymuja brudu i wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Łożyska nierdzewne generują mniejsze opory bo nie rdzewieja.rdza już w wersji micro pojawia się z pierwszym zamoczeniem łożyska zwykłego .Rdza generuje ogromne opory i działa jak papier ścierny.Czyli nierdzewne są wg mnie lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 rdza już w wersji micro pojawia się z pierwszym zamoczeniem łożyska zwykłego Wszystko rozumiem chciałbym jednak zobaczyć w jaki sposób wyczujesz różnicę oporów łożysk nierdzewnych i łożysk z mikro rdzą Jeśli mikro różnice mają aż takie znaczenie to kup łożyska ceramiczne najlepszej jakości Nie wiem czy zauważyłeś ale mechanizm zapadkowy DT sam z siebie generuje duże opory... Wiele razy serwisowałem koła których łożyska "gruchały" z powodu zatarcia bieżni i zniszczenia kulek, generując charakterystyczne chrobotanie i spory hałas. Potrafiły się jednak równocześnie kręcić bardzo lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Nie Chodzi mi o micro różnice. Tyle że rdza idzie już wcześnie i nawarstwia się z brudem i woda z czasem. Łożysko nierdzewne nie ma tego problemu ,tylko brud z wodą . Zardzewialy sprzęt ujowo pracuje. Może i chroboczace piasty lekko kręcily ale po przyłożenie siły luzy sprawiały że skrzywiona os generowana opory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Tylko musiałbyś wyczuć te opory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Nie Chodzi mi o micro różnice. Tyle że rdza idzie już wcześnie i nawarstwia się z brudem i woda z czasem. Łożysko nierdzewne nie ma tego problemu ,tylko brud z wodą . Zardzewialy sprzęt ujowo pracuje. Może i chroboczace piasty lekko kręcily ale po przyłożenie siły luzy sprawiały że skrzywiona os generowana opory. Brud z wodą i smarem tworzy pastę ścierną która zabije każde łożysko, nierdzewne czy hybrydowe też się podda, choć oczywiście zwykłe padnie najszybciej. O łożyska trzeba dbać, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Są dostępne łożyska Rozmiarowo równe tym co siedzą w 350, tyle tylko że dobrze uszczelniane i nierdzewne? Można gdzieś sobie zamówić łożyska na miarę? Ktoś w Polsce je robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Na miare? Tam sa "normalne" lozyska 6902 2RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Tyle że są miernie uszczelniane A mi chodzi o uszczelnienia lepsze więc jak zdobyć tego typu łożyska ale extra uszczelniane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 2 RS czy RS 2 to najlepszy mozliwy typ uszczelnienia w lozysku kulkowym, generalnie im drozsze lozysko tego typu, tym lepsza jakosc uszczelki. Mozesz sprobowac lozysk Enduro ze stali nierdzewnej: http://endurobearings.com/products/bearings/stainless-steel/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Są na ich stronie Ceny? Nie mogę znalesc.jak z dystrybucja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Na stronie mają adresy swoich dystrybutorów w tym polskiego. Nie rozumiem twojej "strategii". Jeździles już na tych piastach? Zafundowałes im pracę w warunkach które mogłyby im zaszkodzić? Otworzyłes je i znalazłeś coś niepokojącego? U mnie wiele takich piast jest eksploatowanych w nieprzyjaznym srodowisku i żadna nie wymagała szybkiej interwencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Moja strategia to wybieganie w przód aby już nie szukać za rok ,tylko mieć już info gotowe do wymiany łożysk.Moje wcześniejsze doświadczenie mówi że łożyska nie pozyja u mnie dłużej niż rok .Więc planuje już naprzód aby mieć szybką naprawę.DT swiss nie miałem jeszcze ale niedługo przekonam się czego są warte:-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 gorzej jak przed zajechaniem łożysk wygniesz oś i stwierdzisz ze 350s jednak są za słabe na hardkorowe harce. To nie komuna, wiekszosc produktów jest w miarę szybko osiągalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Masz juz gotowe te kola? Sam nie zmienisz wszystkich lozysk w tej piascie, chyba ze kupisz sobie przyrzad do sciagania pierscienia zebatego DT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 @Dawid @radomir 82 Który ten przyrząd wart jest pewne 1000 zl.. Nie mam jeszcze kół złożonych, składanie będzie u Dawida. Zbieram wpierw info, precyzyjnie chce poskładać koła,tak jestem dokładny i Wolę 3 razy pomyślec i zaplesc raz, niż na pale zrobić i płuc sobie w brodę. Jeśli oski się skrzywia to wyląduje w ramie Sruba 12 mm o twardosci8.8 :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 A tam masz piaste 142/12mm to w tej konfiguracji jest os niezagrozona. Jednak lozyska spokojnie dlugo Ci posluza i chyba nie ma sie co juz teraz rzucac na kupno lozysk na zapas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Zamiennik klucza nie jest drogi: http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/110-Klucz-do-nakretki-piasty-DT--star-ratchet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 A co sądzicie o piascie soul kozzak n matic ? Te sprzęgło n matic ma jakieś zdecydowane zalety?bo piasta rzadka jak sprawiedliwość w sądzie polskim. Ciekawi mnie też jak taki qr mógł być powszechny...Przecież to wiotkie pękające było...Dawniej było 9/10 litej osi na śrubę i była gitara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 A połamałeś jakiś zacisk tego typu? Ja przez pięć lat pracy serwisanta ani razu nie miałem z tym problemu, rowery, ich zastosowanie i waga użytkowników bardzo różne. Ani w mieszczuchach, ani w mtb, ani w szosach, nawet przy lekkich zaciskach z limitem wagowym. Masz - moim zdaniem - dziwne uprzedzenia i - ogólnie - wymagania. Rozwiązania takie jak choćby te standardowe i nadal popularne zaciski dla przeważającej liczby rowerzystów nie są żadnym zagrożeniem. Jeśli dotknęło Cię nieszczęście i coś nie przeżyło Twojego użytkowania to stawiam na pecha. Parę postów wyżej krzywiłeś się ogólnie na sztywne osie twierdząc że dopatrujesz się w ich użyciu i konstrukcji problemu. Ten patent był stosowany w rowerach dh/fr, obecnie jest stosowany nadal, ma jednak trochę inną formę. Kilka razy miałem styczność z uszkodzonymi "sztywnymi" zaciskami na dźwignię, jednak za każdym razem winę za to ponosił właściciel, który tego zacisku nie umiał obsłużyć i uszkadzał go w czasie zamykania i otwierania. Dawniej było 9/10 mm na śrubę? W przypadku których komponentów? Od 20 lat interesuję się rowerowaniem i w tych czasach "normalne" rowery mtb posiadały drążone osie i "klasyczne" zaciski, w grupach np Shimano od alivio w górę. Zbieram wpierw info, precyzyjnie chce poskładać koła,tak jestem dokładny i Wolę 3 razy pomyślec i zaplesc raz, niż na pale zrobić i płuc sobie w brodę. Załóżmy, że mimo wszystko, mimo planowania, wywiadu gospodarczego i przeanalizowania wszystkich za i przeciw coś co kupiłeś się i tak rozleci. Jakie wyciągniesz z tego wnioski? http://wheelsmfg.com/products/bearings/sealed-bearings.html Tu strona amerykańskiego sprzedawcy Enduro, bardzo dużo towaru we wszystkich zakresach jakościowych, wyobrażenie o cenie można mieć, doliczając mniej lub więcej diengów by pokryć koszt dostawy i opłat granicznych. http://wheelsmfg.com/products/bearings/bearing-kits/dt-swiss-240-standard-zero-ceramic-bearing-kit.html Cena zestawu dla piast przód i tył 240tek, 6 łożysk najwyższej klasy u enduro - "zerø". Około 800 zł plus wysyłka, jakieś 900 zł plus koszty celne - będzie w sumie 1100 - 1200 zł? Taka cena byłaby w Polsce. Cena "zwykłego" to 9 dolców sztuka za 6802 abec 3, trochę lepszego abec 5 9,5 usd, ceramicznego 33 dolary. http://www.bikeradar.com/gear/category/components/bottom-brackets/product/review-enduro-fork-seals-xd-15-bottom-bracket-13-47132/ Test suportu Enduro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Tak tych zaciskow połamałem 6 sztuk,więc pech odpada. Ja jeżdżę agresywnie, to nie jest żadne lansiarstwo na molo. Panie Tomaszu? Ja nie mam uprzedzeń i dziwnych wymagań ,tylko oczekuje jakości i trwałości od drogich komponentów.tylko tyle. Do tego jeszcze chciałbym cos co nierozleci się w ciągu roku . Jeśli chodzi o planowanie, tak jak w biznesie można ponieść porażkę.trudno ryzyko inwestycji ,jednak lepiej kupić świadomie niż na pale nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Która z tych obręczy jest lepsza http://m.centrumrowerowe.pl/czesci/obrecze-rowerowe/29-cali-622/p,obrecz-frequency-i-25-29-32h-2015-wtb,278945.html Czy jednak dt http://www.dt4you.pl/disc-1297-rte05129s32s011297-p-1953.html?osCsid=4a82300246bae566ce06492e93b77eff Proszę o opinie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 WTB mogę polecić. Sztywniejsza konstrukcja (patrz przekrój) sam mam koła 29 zaplecione na tych obręczach w wersji i-23 czyli węższej i przy wadze 90 kg nie musiałem ich centrować -śmigam na nich od 9 miesięcy.... Konfiguracja: piasty dartmoor/ szprychy sapim Race+ mosiężne nyple+ wtv ferquence i23. I-25 są jeszcze bardziej mocarne.... choć nie oczkowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Ktoś może zaopiniowac jeszcze? Jaka jest dopuszczalna masa całkowita dla wtb i25? Dl dt swiss jest 130 kg i jest Oczkowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.